Eschede - Před 9 lety, 3.6.1998, došlo k tragické nehodě německé soupravy ICE, která se stala u německého Eschede. V 10:58 hod. vykolejil vlak ICE 884 Wilhelm Conrad Röntgen (jednotka ICE1) směřující z bavorského Mnichova do severoněmeckého Hamburku. Železniční neštěstí si vyžádalo 101 obětí a 88 těžce zraněných. Mezi mrtvými byla i většina zaměstnanců DB, kteří vykonávali v uvedeném vlaku svou pravidelnou směnu.
Uvedená nehoda je označována za nejhorší v poválečné historii Německa. Trať mezi Hannoverem a Hamburkem byla po nehodě delší čas uzavřena, jednotky ICE1 byly staženy z provozu a nahrazeny částečně ICE2 a také běžnými vlaky s vozy kategorie IC. Všech 59 souprav ICE1 bylo do provozu opětovně nasazeno v listopadu téhož roku.
Nedaleko mostu, do kterého vlak narazil, se nachází památník obětem nehody. Na louce bylo vysázeno 101 třešní, jejichž počet odpovídá počtu obětí nehody. Na bráně u památníku je vytesáno: "Am 03. Juni 1998 um 10:58h zerschelte der ICE 884 "Wilhelm Conrad Röntgen" in Eschede. 101 Menschen verloren ihr Leben, ganze Familien wurden zerstört, mehr als 100 Reisende wurden schwer verletzt, viele tragen lebenslang an den Folgen..."
Nádraží v Eschede bylo zprovozněno v roce 1847 a leží na železniční trati mezi Harburgem a Hannoverem. Velká oslava při příležitosti 150 let existence nádraží se uskutečnila přesně 13 měsíců před nehodou, 3.5.1997.
zdroj: ICE-Fanpage.de

Jinak, pokud se na tím zamyslíte, tak Eschede byla JEDINÁ velká rána vysokorychlosntního vlaku za celou historii vysokorychlostní železnice v Evropě.
Záchraná brzda je určitě někde k dosažení,jinak by to nebyla záchraná brzda kdyby nebylo možné se k ní do 30sekund dostat...
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP,
- editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.











