..: Před 9 lety tragická nehoda ICE u Eschede :..

Ilustrační foto, zdroj: DBEschede - Před 9 lety, 3.6.1998, došlo k tragické nehodě německé soupravy ICE, která se stala u německého Eschede. V 10:58 hod. vykolejil vlak ICE 884 Wilhelm Conrad Röntgen (jednotka ICE1) směřující z bavorského Mnichova do severoněmeckého Hamburku. Železniční neštěstí si vyžádalo 101 obětí a 88 těžce zraněných. Mezi mrtvými byla i většina zaměstnanců DB, kteří vykonávali v uvedeném vlaku svou pravidelnou směnu.

Uvedená nehoda je označována za nejhorší v poválečné historii Německa. Trať mezi Hannoverem a Hamburkem byla po nehodě delší čas uzavřena, jednotky ICE1 byly staženy z provozu a nahrazeny částečně ICE2 a také běžnými vlaky s vozy kategorie IC. Všech 59 souprav ICE1 bylo do provozu opětovně nasazeno v listopadu téhož roku.

Nedaleko mostu, do kterého vlak narazil, se nachází památník obětem nehody. Na louce bylo vysázeno 101 třešní, jejichž počet odpovídá počtu obětí nehody. Na bráně u památníku je vytesáno: "Am 03. Juni 1998 um 10:58h zerschelte der ICE 884 "Wilhelm Conrad Röntgen" in Eschede. 101 Menschen verloren ihr Leben, ganze Familien wurden zerstört, mehr als 100 Reisende wurden schwer verletzt, viele tragen lebenslang an den Folgen..."

Nádraží v Eschede bylo zprovozněno v roce 1847 a leží na železniční trati mezi Harburgem a Hannoverem. Velká oslava při příležitosti 150 let existence nádraží se uskutečnila přesně 13 měsíců před nehodou, 3.5.1997.

zdroj: ICE-Fanpage.de


CSPSV | 3.6.2007 (22:26)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Nehody a mimořádnosti

Další z regionu Německo


  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   
04.06.2007 (17:06)  
zaza: jsem rád,že jsi zde napsal tu vzdálenost, sám jsem si nebyl jistý kolik km jel vlak poškozený než vykolejil. Takže kdyby onen cestující zatáhl za tu záchranou brzdu,tak vlak stihne v pohodě zastavit! Nikomu by se nic nestalo. Ovšem předpis je předpis a proto onen cestující běžel za průvodčím. Pánové sory,ale u mě je to blbec. Mít strach zatáhnout za záchranou brzdu,když mi vletí železo do kupé a vagón se třepe je fakt zhovadilost. Byly to dost pádné důvody to udělat. A co,i kdyby vlak zastavil a průvočí by nic nenašel,tak by mu určitě hlavu neutrhl. Železo v kupé není jen tak.
04.06.2007 (17:00)  
mah: podle te reportaze ma opraveni k pouziti zachranne brzady v ICE pouze pruvodci, ktery musi nejdrive vyhodnotit situaci
aha, a jak to dopadlo? Vlak vykolejil. Když se něco takového děje jako v tomto případě,tak není čas hledat průvodčího.
Další věc je,jestli má skutečně ICE záhranou brzdu jako vlaky u nás. Ale podle mě ji musí mít každý vlak, takže i ICE. Osobně jsem ICE ještě nejel,tak nevím.
04.06.2007 (16:47)  
Tak s tou záchranou brzdou je to úlet. Já sem zažil použití záchrané brzdy jenom jednou a to za ní zatáhl průvodčí při rozjezdu vlaku, když viděl dobíhat cestujícího, který se snazčil otevřít dveře. Takže zneužití bych se moc nebál.
registrovaný uživatel zaza 
04.06.2007 (16:47)  
Kocour:Podle rekonstrukce na BahnTV pokracoval vlak i se zaklinenou obruci asi dalsich 6 nebo 8km,az k Eschede kde ta obruc zavadila o vyhybku,kterou navic nasilne prestavila,to vedlo k rozhozeni vozu atd...
registrovaný uživatel mah 
04.06.2007 (16:33)  
sotous: podle te reportaze ma opraveni k pouziti zachranne brzady v ICE pouze pruvodci, ktery musi nejdrive vyhodnotit situaci
registrovaný uživatel mah 
04.06.2007 (16:31)  
sotous: ten clovek by jiste velmi rad pouzil zachrannou brzdu, kdyby tam nejaka byla
podle te reportaze (osobne nevim) ve vlacich ICE nejsou zachranne brzdy, jak je zname z nasich vlaku, protoze by to ohrozovalo bezpecnost provozu - zjednodusene receno by za ni zatahnul kazdy truhlik, kteremu by se zdalo, ze vlak jede moc rychle a jemu je z toho nevolno
04.06.2007 (15:56)  
michawel: myslíš? Podle mě bylo dost času. Jo,vlak jel sice 200km/h, ale vem si,že ti proletí do kupé kus železa a pak se začne vagón třepat. Takže ten cestující byl určitě chvíli v šoku, pak šel za průvodčím několik vozů, tam mu řekl co se děje a šli zpátky. Moře času. kdyby hned sáhl po záchrané brzdě,tak vlak buď úplně zastaví a nebo vykolejí mnohem,ale opravdu v mnohem menší rychlosti.
04.06.2007 (15:50)  
šotouš: Hele s tím bych možná nesouhlasil, možná že by to zmírnilo následky, ale vzhledem k rychlosti jakou to jelo, by se to pořádně zpomalit nestihlo. A ví bůh zda by ty následky nebyly ještě horší. Dnes už těžko někdo odhadne co by kdyby.
04.06.2007 (15:48)  
Jinak kolem těch kol, sorry trochu jsem to zmotal. Jinak v tom odkaze co tu dával Addams to je popsaný fajn. V tom dokumentu, co jsem viděl, byla zmíněna ještě špatně provedená kontrola před odjezdem, kde to muselo být prý už patrné.
04.06.2007 (15:44)  
Ano, v té rekonstrukci bylo,že kus obruče projel podlahou až do kupé a pak nějakou dobu drncal podvozek mimo koleje. Já být tím chlapem co to viděl,tak okamžitě sáhnu po záchrané brzdě a modlím se. To,že šel za průvodčím je velká chyba. Kdyby za tu záhranou brzdu zatáhl, mohly být následky nehody minimální. Proto bych radši ani nevystupoval v televizi a zahrabal se pod zem. :-)
  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Bejelentkezés
 
 
  
 
   Regisztráció

© 2001 - 2025 ŽelPage - Felelősök


Info
informacni okenko