Eschede - Před 9 lety, 3.6.1998, došlo k tragické nehodě německé soupravy ICE, která se stala u německého Eschede. V 10:58 hod. vykolejil vlak ICE 884 Wilhelm Conrad Röntgen (jednotka ICE1) směřující z bavorského Mnichova do severoněmeckého Hamburku. Železniční neštěstí si vyžádalo 101 obětí a 88 těžce zraněných. Mezi mrtvými byla i většina zaměstnanců DB, kteří vykonávali v uvedeném vlaku svou pravidelnou směnu.
Uvedená nehoda je označována za nejhorší v poválečné historii Německa. Trať mezi Hannoverem a Hamburkem byla po nehodě delší čas uzavřena, jednotky ICE1 byly staženy z provozu a nahrazeny částečně ICE2 a také běžnými vlaky s vozy kategorie IC. Všech 59 souprav ICE1 bylo do provozu opětovně nasazeno v listopadu téhož roku.
Nedaleko mostu, do kterého vlak narazil, se nachází památník obětem nehody. Na louce bylo vysázeno 101 třešní, jejichž počet odpovídá počtu obětí nehody. Na bráně u památníku je vytesáno: "Am 03. Juni 1998 um 10:58h zerschelte der ICE 884 "Wilhelm Conrad Röntgen" in Eschede. 101 Menschen verloren ihr Leben, ganze Familien wurden zerstört, mehr als 100 Reisende wurden schwer verletzt, viele tragen lebenslang an den Folgen..."
Nádraží v Eschede bylo zprovozněno v roce 1847 a leží na železniční trati mezi Harburgem a Hannoverem. Velká oslava při příležitosti 150 let existence nádraží se uskutečnila přesně 13 měsíců před nehodou, 3.5.1997.
zdroj: ICE-Fanpage.de

To neřeš,sám nevim co jsem napsal,jen vim že to mělo znamenat,že lidé se radši pujdou zabít na silnici než aby riskovali smrt ve vlaku:-)
lidé jsou nepoučitelní
na silnici se umírá každý den,
"tak co 500havarii za den a jen 5mrtvých..."-standartní nazor a hned za tím nasleduje:
"Mě se to nikdy nestane!"
zatímco železnice má jednou za 5let katastrofu v podobě například této havarie,kdy zemře mnoho lidí a lidi hned začnou brát železnici za nastroj zabíjení a místo toho sednou do auta a pojedou do Prahy po D1 120km/h...
Toto nahrazení DB provedla pro omezení vibrací a s výsledkem byla spokojena.
V době návrhu těchto nových kol nebyla v celém Německu laboratoř schopná otestovat prototypy a tak veškeré návrhy plynuly z teoretických znalostí materiálů, nicméně údajně bez započtení opotřebení v provozu. Dokonce, Fraunhofer institue již v roce 1992 DB upozornil na výzkumné závěry, které usuzovaly možné poškození inkriminovaného dílu.
Trochu sarkasmu: Myslím že DB kola pečlivě otestovala v provozu a výsledky bleskurychle obletěly celý svět.
Upřímně lituji všech obětí a jejich pozůstalých této katastrofy, a prosil bych nepřirovnávat ke "kolik lidí zemře za tu dobu na dálnicích" apod, neboť tady se jednalo o naprosto fatální selhání společnosti DB z hlediska zajištění bezpečného provozu a primární příčína nehody byla nedbalost až ignorace.
Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.
- Correspondent or Member of ŽelPage,
- Editor or ŽelPage Administrator
Before you insert your comment, you have to log on or register.











