..: Před 9 lety tragická nehoda ICE u Eschede :..

Ilustrační foto, zdroj: DBEschede - Před 9 lety, 3.6.1998, došlo k tragické nehodě německé soupravy ICE, která se stala u německého Eschede. V 10:58 hod. vykolejil vlak ICE 884 Wilhelm Conrad Röntgen (jednotka ICE1) směřující z bavorského Mnichova do severoněmeckého Hamburku. Železniční neštěstí si vyžádalo 101 obětí a 88 těžce zraněných. Mezi mrtvými byla i většina zaměstnanců DB, kteří vykonávali v uvedeném vlaku svou pravidelnou směnu.

Uvedená nehoda je označována za nejhorší v poválečné historii Německa. Trať mezi Hannoverem a Hamburkem byla po nehodě delší čas uzavřena, jednotky ICE1 byly staženy z provozu a nahrazeny částečně ICE2 a také běžnými vlaky s vozy kategorie IC. Všech 59 souprav ICE1 bylo do provozu opětovně nasazeno v listopadu téhož roku.

Nedaleko mostu, do kterého vlak narazil, se nachází památník obětem nehody. Na louce bylo vysázeno 101 třešní, jejichž počet odpovídá počtu obětí nehody. Na bráně u památníku je vytesáno: "Am 03. Juni 1998 um 10:58h zerschelte der ICE 884 "Wilhelm Conrad Röntgen" in Eschede. 101 Menschen verloren ihr Leben, ganze Familien wurden zerstört, mehr als 100 Reisende wurden schwer verletzt, viele tragen lebenslang an den Folgen..."

Nádraží v Eschede bylo zprovozněno v roce 1847 a leží na železniční trati mezi Harburgem a Hannoverem. Velká oslava při příležitosti 150 let existence nádraží se uskutečnila přesně 13 měsíců před nehodou, 3.5.1997.

zdroj: ICE-Fanpage.de


CSPSV | 3.6.2007 (22:26)
Related newsopen/close

More on Nehody a mimořádnosti

More from Německo


  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   
Registered user Addams 
04.06.2007 (15:40)  
Nehoda ICE 1 3. júna 1998 pri Eschede: http://www.rail.sk/ice/eschede/eschede.htm .
Correspondent or Member of ŽelPage Baresm  mail  
04.06.2007 (15:29)  
Já jsem to taky viděl na National Geographic a tam to bylo opravdu pěkně zrekonstruováno. Tak 30 cm od cestujícího projela podlahou ta obruč, on šel za průvodčím a těsně (max jeden vagon) před svým místem vlak vykolejil a v té rychlosti se všechny vagony naskladaly za sebe pod most. Musím uznat, že s tou závadou jeli relativně dlouho. Myslím, že tam byl ještě nějaký problém (výhybka nebo něco na trati), které k tomu přispělo.
Registered user Sova 
04.06.2007 (14:27)  
tenzor
To neřeš,sám nevim co jsem napsal,jen vim že to mělo znamenat,že lidé se radši pujdou zabít na silnici než aby riskovali smrt ve vlaku:-)
Registered user tenzor 
04.06.2007 (14:07)  
Sova: Moc nechápu. Jako že púak začnou brát tu bezpečnost vážně, když po D1 pojedou jen 120 ?
Registered user Sova 
04.06.2007 (13:26)  
Petryk
lidé jsou nepoučitelní
na silnici se umírá každý den,
"tak co 500havarii za den a jen 5mrtvých..."-standartní nazor a hned za tím nasleduje:
"Mě se to nikdy nestane!"
zatímco železnice má jednou za 5let katastrofu v podobě například této havarie,kdy zemře mnoho lidí a lidi hned začnou brát železnici za nastroj zabíjení a místo toho sednou do auta a pojedou do Prahy po D1 120km/h...
Registered user Petryk 
04.06.2007 (11:50)  
Já to možná nešťastné srovnání myslel tak, že 100 lidí na silnici zemře během relativní chvíle a nikdo to neřeší, kdežto když se to stane na železnici, tak se o tom mluví ještě dlouho poté... Prostě železnice je už v samém principu tak bezpečná záležitost, že je neustále nutno porovnát se silnicí, aby to nedopadlo, jako když nějaký důchodce u Cerhenic podal oznámení, že na okruhu se jezdí nepřiměřeně rychle...
04.06.2007 (11:13)  
Tento případ měl dohru také u soudu. V trestně právním řízení nebyl nikdo shledán viným. Občansko právní řízení zkončilo celkem slušným odškodněním pozůstalých a zraněných ze strany DB.
Registered user Bovlk 
04.06.2007 (11:00)  
Když došlo k lomu obruče kola, tak tato obruč prošla podlahou do jednoho z vagonů a zůstala trčet v podlaze. Cestující, který to viděl, šel zavolat průvodčího. Průvodčí usoudil, že se musí podívat, jestli je to skutečně závažné. Než došli zpátky, bylo už až příliš jasné, že to závažné bylo až až. Mimochodem, toho průvodčího nezavřeli, protože se pouze držel jakéhosi předpisu a tak mu to u soudu prošlo. Viz. anglická wikipedie.
Registered user Richie 
04.06.2007 (9:56)  
Hlavní a jedinou příčinou té nehody byla náhrady původních monoblokových kol (navržených, řádně otestovaných a schválených) koly nikoli paprskovými, jak zde bylo zmíněno, ale koly podobnými tramvajovým. Tedy: vnitřní plná část, pryžové tlumení(!) a obruč (relativně tenká).

Toto nahrazení DB provedla pro omezení vibrací a s výsledkem byla spokojena.

V době návrhu těchto nových kol nebyla v celém Německu laboratoř schopná otestovat prototypy a tak veškeré návrhy plynuly z teoretických znalostí materiálů, nicméně údajně bez započtení opotřebení v provozu. Dokonce, Fraunhofer institue již v roce 1992 DB upozornil na výzkumné závěry, které usuzovaly možné poškození inkriminovaného dílu.

Trochu sarkasmu: Myslím že DB kola pečlivě otestovala v provozu a výsledky bleskurychle obletěly celý svět.

Upřímně lituji všech obětí a jejich pozůstalých této katastrofy, a prosil bych nepřirovnávat ke "kolik lidí zemře za tu dobu na dálnicích" apod, neboť tady se jednalo o naprosto fatální selhání společnosti DB z hlediska zajištění bezpečného provozu a primární příčína nehody byla nedbalost až ignorace.
04.06.2007 (9:34)  
Pokud vím, tak příčinou nehody byla konstrukční závada (použití paprskového kola) a hajdeláctví při údržbě. Prý se tam nějak uvolnila obruč z kola a došlo k tomu, že to vykolejilo a bohužel se to omlátilo od o most. Co máte na mysli tím cestujícím?
  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   

Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.

- Correspondent or Member of ŽelPage, - Editor or ŽelPage Administrator

Add comment
Comments are only allowed for registered users.
Before you insert your comment, you have to log on or register.
Sign in
 
 
  
 
   Register

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko