..: Nedělní přerušení dopravy na 1. koridoru - pendolina odklonem po tratích 250, 231 a 060 :..

Zmatky na nádraží, autor: Jiří HovorkaAdamov - Aktualizováno 12.6.2007 v 17:30 hod. - V neděli 10.6.2007 došlo v úseku mezi stanicemi Adamov a Blansko na trati č. 260 k přetržení lan mězi dvěma sloupy trakčního vedení přibližně v km 174,4 osobním vlakem Os 4722 ve směru do Letovic vedeným pantografem 560-026 + 560-025. Uvolněný sběrač na předním hnacím vozidle poškodil vedení nad 1. traťovou kolejí (směr Brno) a přetrhl směrové lano vedení nad 2. kolejí, tudíž musela být zastavena doprava na obou kolejích v celém úseku. Vlak zastavil o 200 m dále na trati. Provoz na trati 260 byl obnoven ve 21:33 hod. ŽelPage měla na místě reportéry a jako první informovala o podrobnostech mimořádnosti.

Blesk vyřadil zabezpečovací zařízení z provozu

Stav 11.6.2007 v 9:15 hod.

Náhradní autobusová doprava, autor: Jiří Kalina

Podle dostupných údajů z Babitronu se do této chvíle zatím nepodařilo zcela odstranit poruchu zabezpečovacího zařízení v úseku Kolín - Pečky, konkrétně ve stanici Velim. Na hlavních tratích nabírají vlaky nadále zpoždění. Vlaky dálkové dopravy jsou opožděny zhruba o 40 minut (R 422 Cassovia, SC 500, Ex 570 Brněnský drak, R 277 Slovan). Největší zpoždění má vlak EC 71 Antonín Dvořák (106 minut) - tento vlak neměl ani včera příliš šťastný den. Některé rychlíky jsou opět z Kolína až do Prahy vedeny odklonem přes Nymburk a Lysou nad Labem (R 700 opožděn o 30 minut, Ex 520 opožděn o 26 minut).


Brněnský Pragotron dne 10.6.2007Redakce ŽelPage doporučuje čtenářům, aby se o jízdě vlaku informovali na internetových stránkách ČD - Poloha vlaku. Polohu vlaku lze zjistit také přes mobilní telefon (O2: odeslat SMS na 999111 ZPO číslo nebo jméno vlaku; Vodafone: odeslat SMS na 7755 POZ číslo nebo jméno vlaku; T-mobile: odeslat SMS na 4616 POZ číslo nebo jméno vlaku). Informace obdrží cestující také na Bílé informační lince ČD - 840 112 113.

Rádio Impuls ve svých zprávách sdělilo: "Vlaky na páteřní trati mezi Kolínem a Prahou nabírají velká zpoždění. Důvodem je výpadek zabezpečovacího zařízení. Porucha by měla být odstraněna v průběhu dnešního dne."

Stav 11.6.2007 ve 12:45 hod.

Odstavené vlaky v Blansku, autor: Jiří Hovorka"Dopoledne se nám podařilo opravit nejdůležitější část, laicky řečeno mozek celého bezpečnostního zařízení. Vlaky začaly normálně projíždět po trati z Kolína do Peček před dvanáctou hodinou," řekl mluvčí Českých drah Ondřej Kubala. V úsecích z Kolína do Velimi a z Velimi do Peček se jezdilo takzvaně mezistaničně, v jednom okamžiku mohl být na trati pouze jeden vlak. Pro iDNES.cz mluvčí drah Kubala dodal: "Porucha zpomalila kolem stovky vlaků, které po této trati pravidelně jezdí."

Stav 10.6.2007 v 17:45 hod. na trati 260

MVTV2 Podle slov pracovníků ČD, kteří se podíleli na znovuobnovení provozu, potrvá nejméně do 18:40 hod., než budou moci po trati opět projet první vlaky. Oprava vedení se pravděpodobně protáhne do nočních hodin. Cestující z vlaku se vesměs vydali pěšky do Adamova, ve stanici se zatím nahromadily vlaky, které nemohly pokračovat v cestě směrem na Českou Třebovou. Na 5. koleji stojí Sp 1972, na 3. koleji nákladní vlak v čele s lokomotivou 363 108. V době vzniku této aktuality (17:45) dorazila do Adamova první vozidla nezávislé trakce (řada 754).

SC 74 Smetana nabral zpoždění 39 min., EC 278 Jaroslav Hašek 89 min., R 974 118 min. Mezi stanicemi Adamov a Blansko byla zavedena náhradní autobusová doprava.

Stav 10.6.2007 v 19:30 hod. v Kolíně

Rychlík Slovan dnes vedený Kuřetem 363.084 (ilustrační foto), autor: KuTomV 19:25 hod. přijel do Kolína zpožděný R 276 Slovan, který jel až do Havlíčkova Brodu včas. Zde nabral zpoždění kvůli čekání na přípojný vlak z Jihlavy. Pětiminutové zpoždění vlak zvýšil následně v Čáslavi, kde se udělalo nevolno jedné starší cestující a čekalo se na příjezd Rychlé záchranné zdravotnické služby. Z Kutné Hory hl. n. vyjel hned za rychlíkem Slovan osobní vlak Os 9432. Na kolínském nádraží stál na 5. nástupišti R 720 do Ústí nad Labem západ, který odjel z Kolína se zpožděním 25 minut.

Ke 4. nástupišti přijel odklonem přes Vysočinu vedený SC 74 Smetana se zpožděním 40 minut. Cestující měli zajištěn přípoj ve směru Pardubice hl. n. Ihned po odjezdu pendolina přijel na stejnou kolej IC 582 Jan Perner zpožděný o 25 minut. Po odjezdu dálkových vlaků odjely z Kolína postupně osobní vlaky směr Pardubice hl. n., Praha Masarykovo nádraží přes Český Brod i Nymburk hl. n. Vlaky byly zpožděny shodně o 10 - 15 minut.

Stav 10.6.2007 od 20:00 do 22:30 hod. na trati 260

Ilustrační foto, autor: Jiří KalinaVlak SC 135 Slovenská strela - směr Bratislava opožděn o 72 minut, vlak EC 177 - směr Vídeň opožděn o 101 minut, EC 177 v Zaječí opožděno o 101 minut, EC 175 v Podivíně opožděno o 216 minut a EC 70 Antonín Dvořák opožděn v Břeclavi o 175 minut. R 877 - směr Brno opožděn o 72 minut. Provoz na trati 260 mezi Brnem a Českou Třebovou byl obnoven krátce po 21:30 hod.

Stav 10.6.2007 ve 23:00 hod.

Zpoždění vlaků nepostihlo jen trať 260, ale kvůli výpadku zabezpečovacího zařízení v Pečkách na trati 011 se zpoždění přenesla i na další vlaky. Kvůli mimořádnosti na trati 011 byl odkloněn vlak SC 514 do Prahy, který byl ve Velkém Oseku opožděn o 58 minut a v Poděbradech již o 70 minut. Z Nymburka hl. n. bylo pendolino vedeno přes Nymburk město a Sadskou po trati 060 do Poříčan a dále ve své standardní trase do žst. Praha Holešovice. EC 126 Fatra míří do Prahy se zpožděním 96 minut, R 201 Silesia má ve Velimi 77 minut. Po trati 231 byl odklonem veden také R 1540 do Prahy. R 600 je zpožděn v Kostěnicích o 74 minut. R 375 Pannonia ještě nevyjel z Prahy a nabral již 26 minut zpoždění a R 225 Šírava je ve Velimi s 32 minutami.

Vyjádření cestujícího, pana Jiřího Hovorky, k mimořádné události dne 10.6.2007 na trati 260

Po dotazu u výpravčího v Blansku v cca 19:30 jsem se dozvěděl, že NAD zajišťuje 5 autobusů. Dle zjištění si ČD požádaly o autobusy DPMB až před 18. hodinou (mimořádná událost nastala kolem 15:35). Dva busy vzápětí odjely po trase Bílovice nad Svitavou - Adamov - Blansko v 18:04. Tyto autobusy poté pendlovaly na trase Adamov - Blansko. Třetí autobus DPMB odjel z Brna v 19:20. Do té doby na trase zajišťovaly NAD dva autobusy (jeden z nich společnosti DOPAZ, druhý se mi nepodařilo identifikovat). Dle příručky návazností IDS JMK měl výpravčí v Blansku informovat CED (Centrální dispečink) společnosti Kordis - CED nebyl o situaci informován, první informace CED obdržel až po hodině od výpravčího z Letovic ve stylu "Vy už to asi víte". Vzhledem k tomu, že na CEDu v té době sloužil jeden z nejschopnějších dispečerů, mohla se situace vyvíjet úplně jinak. Možnost jiné dopravy z Blanska využilo celkem 6 cestujících, jeli v 19:50 linkou 152 do Lipůvky a poté 301 do Brna, Králova Pole. K hlavnímu nádraží v Brně bylo možné dorazit krátce před 21. hodinou, v době příjezdu vlaku z Adamova.

Fotky z místa

Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek

zdroj: vlastní pozorování, Zpoždění vlaků (Babitron), CSPSV, 740, Rail-2005, Jiří Hovorka


Jiří z Adamova Poslat mail autorovi | 11.6.2007 (12:59)
Zusammenhängende Nachrichtenopen/close

Weitere von Nehody a mimořádnosti

Weitere aus ČR Jihomoravský ČR Pardubický ČR Praha ČR Středočeský ČR Vysočina


  1 ... 7 8 9 10 11 ... 21      Zpráv na stránku:   
11.06.2007 (13:48)  
Hovorko: "Jinak v Blansku jsem navštívil DK a že by se dva vyskytující se zaměstnaci zabývali řešením problémů nelze říci - sluchátka položená, klábosení, pohybová aktivita nulová." Víš proč tam byli dva, sluchátka byla položená a klábosili? Protože se střídala denní směna s noční :-)
Registrierter Benutzer PZ 
11.06.2007 (13:47)  
Jediná možnost, jak zajistit autobusy na 100% by byla mít vlastní letku autobusů, což by vyšlo na strašný prachy, ale bylo by postaráno o zákazníka...
11.06.2007 (13:46)  
740: Pane nádražáku, uklidněte se laskavě, ten vzteky rudý obličej Vám neladí k modré uniformě (a modré kůře mozkové). Zkustě raději diskutovat k tématu, všechny nás určitě zajímá, proč "to nešlo" a jak by to každý jiný udělal ještě hůř.
11.06.2007 (13:44)  
Nevím co kdo máte za problém ale v beděli sehnat autobusy je dosti velký problém sama jsem to na vlstní kůži zažila a vím že to byl dosti velký prblém a když už je sehnali tak jenom pár autobusů ale kde vzít tolik autobusů aby byli ccestující spokojeni tedy netuším a proč by měli České dárhy vracet jízdné když tedy tu trolej u adamova nestrhli úmyslně tak nevím v čem je problém
11.06.2007 (13:40)  
To waszyn: Neměl byste zájem rozšířit svým operativním jednáním a obchodním duchem řady dispečerů ? Myslím, že když pošlete svůj strukturovaný životopis s průvodním dopisem na O 10 GŘ rádi Vás přijmou.
11.06.2007 (13:37)  
to waszyn: Dobře SA poslala nový autobus, ten tam byl taky v řádu hodin nikoliv minut. A přirovnání s Tescem je naprosto normální, taky přece se řídí heslem zákazník náš pán (taky se někomu nechtělo ten jogurt vyhodit a podobně).

A že naletím na reklamu Praha - Brno za 2 hodiny a ve skutečnosti tam jede nejmíň 2,5 hodiny a ještě shoří autobus to je taky v pořádku, že ?

Že ČD nevrací jízdné je problém.
Registrierter Benutzer waszyn 
11.06.2007 (13:29)  
to dispečer:
pozor netvrdim vsichni co meli co do cineni. ale nekdo urcite. kdy uz proboha budou CD na prislusna mista prijimat operativne lidi s obchodnim duchem a ne na cely zivot podle toho ze tata byl zeleznicar a deda taky.
CD na teto trase opravdu nejsou v pozici ze se muzou na zakazniky uplne vykaslat a nechat je nekde hnit 3 hodiny ve vlaku. Ti lidi do toho vlaku vlezli proto aby ty 3 hodiny nehnili v zacpe na D1:)
na trase Praha-Ostrava, kde se pohybuji, jsem se s timto "zakaznickym" pristupem rovnez nejednou setkal, ale tam budiz k dobru ze alternativa pro me proste neexistuje a ac nerad zase do toho vlaku vlezu zas a znova :)
Registrierter Benutzer Sparta 
11.06.2007 (13:28)  
"Jinak v Blansku jsem navštívil DK a že by se dva vyskytující se zaměstnaci zabývali řešením problémů nelze říci - sluchátka položená, klábosení, pohybová aktivita nulová."

Nejses trochu debílek? To si myslís,ze tam opravdu nic nedelali??? Opravdu mám rád lidi, kteří nikdy na dráze nedělali, o problémech ví prd, ale chytří jsou jako rádio. Ty jsi modelovej příklad. Ještě jednou řekni něco proti výpravčímu v bk nebo ad .
11.06.2007 (13:22)  
To M: Protože waszyn psal o tom, že všichni co s tím měli dočinění by měli v normální firmě být vyhozeni. Já netvrdím, že ČD ve svém jednání neudělaly chybu.
Mimochodem, když SA zavolala taxíky tak taky tam nebyly za 3 minuty, ale tipoval bych si že to bylo v řádu hodin. (po té co se tam dostavil samotný Jančura a sháněl taxíky). A ČD ? Lidi nakonec odvezli, to popřít nemůžete.

2 Jiří Hovorka: Když nepřijímáte omluvu z rozhlasu, tak nevím co chcete. Od toho tam přece ten rozhlas je. Ten slouží k oslovení masy lidí. Jestliže se Vám nelíbí tón, kterým je v rozhlase hlášena omluva, tak kontaktujte paní Hnulíkovou (ředitelka O 16).

Že dispečeři seděli a klábosili je možné, pak mohli se víc věnovat rozhlasu, i když tohle stejně naštvanému cestujícímu ani tisicerým opakovaním nevysvětlíte.

Nicméně taky netvrdím, že se nemohlo udělat více.
Registrierter Benutzer waszyn 
11.06.2007 (13:12)  
To dyspečer:
Zase nepřehánějte..
pokud budu podnikat na relaci na niz se mnou budou jezdit jiz jen opravdovi milovnici zeleznice, rezijkari, a ti co uz se nevlezli do busu, tak si rozhodne nemuzu dovolit nasrat nekolik tisic lidi. navic ty, kteri pouzili "nadstandartni produkt" kterym se vsude chlubim, a taky si za nej nalezite priplatili. pokud je nejaky muj zamestnanec necha sedet 3 hodiny v nejake dire, i kdyz autobusem bych je do hodiny dostal kam je treba, tak bych se s nim velice rychle rozloucil. A pokud nejaka uzlova stanice neposle autobus, protoze nema penize k tomu uz nemam opravdu co dodat.
Ještě jsem teda neviděl normální firmu, která by tohle dělala.
Ne? Kdyz shorel SA autobus na D1, okamzite poslala novy, vratila jizdne. Ridic okamzite co zpozoroval pozar, zastavil, zadni zraneni, zadna skoda na zavazadlech. Opravdu nevim proc bych ho vyhazoval. Cestujici pochopili a ocenili reakci podnikatele. A priste urcite pojedou znovu. Na rozdil od mnohych obcasnych cestujich kteri v pominuti smyslu vydali se do Brna tentokrat vlakem a uvideli v praxi heslo Nas zakaznik nas pan:)
Jinak zkuste si vymyslet fakturu a uvidite co na to rekne vas sef.
Tim ze si koupite zkazeny jogurt a po rozbaleni ho hodite do kose(nekdo se prehlidne a nevyhodi jej,vy prijdete o 5Kc)to neni vhodne srovnani s poskozenim tisice zakazniku na relaci praha brno(nekdo se na neco vykasle nebo se mu neco nechce a tisice lidi ztrati nekolik hodin drahocenneho casu).
A v případě ČD: Zřeknete se jízdy, přepraví Vás zpět zdarma, vrátí Vám neprojeté jízdné ( viz čl. 301 SPPO)... takze kdyz se chci dostat rychle vcas a pohodlne do brna, naletim na reklamu s frantou prochazkou, priplatim si 200 a cerna dira me necha stat 3 hodiny nekde pred brnem. cili se vratim do prahy, za ten navrat uz nic nezaplatim a vydam se do brna autem? no to je super!
  1 ... 7 8 9 10 11 ... 21      Zpráv na stránku:   

Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.

- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin

Kommentar hinzufügen
Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Anmelden
 
 
  
 
   Registrieren

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko