..: Nedělní přerušení dopravy na 1. koridoru - pendolina odklonem po tratích 250, 231 a 060 :..

Zmatky na nádraží, autor: Jiří HovorkaAdamov - Aktualizováno 12.6.2007 v 17:30 hod. - V neděli 10.6.2007 došlo v úseku mezi stanicemi Adamov a Blansko na trati č. 260 k přetržení lan mězi dvěma sloupy trakčního vedení přibližně v km 174,4 osobním vlakem Os 4722 ve směru do Letovic vedeným pantografem 560-026 + 560-025. Uvolněný sběrač na předním hnacím vozidle poškodil vedení nad 1. traťovou kolejí (směr Brno) a přetrhl směrové lano vedení nad 2. kolejí, tudíž musela být zastavena doprava na obou kolejích v celém úseku. Vlak zastavil o 200 m dále na trati. Provoz na trati 260 byl obnoven ve 21:33 hod. ŽelPage měla na místě reportéry a jako první informovala o podrobnostech mimořádnosti.

Blesk vyřadil zabezpečovací zařízení z provozu

Stav 11.6.2007 v 9:15 hod.

Náhradní autobusová doprava, autor: Jiří Kalina

Podle dostupných údajů z Babitronu se do této chvíle zatím nepodařilo zcela odstranit poruchu zabezpečovacího zařízení v úseku Kolín - Pečky, konkrétně ve stanici Velim. Na hlavních tratích nabírají vlaky nadále zpoždění. Vlaky dálkové dopravy jsou opožděny zhruba o 40 minut (R 422 Cassovia, SC 500, Ex 570 Brněnský drak, R 277 Slovan). Největší zpoždění má vlak EC 71 Antonín Dvořák (106 minut) - tento vlak neměl ani včera příliš šťastný den. Některé rychlíky jsou opět z Kolína až do Prahy vedeny odklonem přes Nymburk a Lysou nad Labem (R 700 opožděn o 30 minut, Ex 520 opožděn o 26 minut).


Brněnský Pragotron dne 10.6.2007Redakce ŽelPage doporučuje čtenářům, aby se o jízdě vlaku informovali na internetových stránkách ČD - Poloha vlaku. Polohu vlaku lze zjistit také přes mobilní telefon (O2: odeslat SMS na 999111 ZPO číslo nebo jméno vlaku; Vodafone: odeslat SMS na 7755 POZ číslo nebo jméno vlaku; T-mobile: odeslat SMS na 4616 POZ číslo nebo jméno vlaku). Informace obdrží cestující také na Bílé informační lince ČD - 840 112 113.

Rádio Impuls ve svých zprávách sdělilo: "Vlaky na páteřní trati mezi Kolínem a Prahou nabírají velká zpoždění. Důvodem je výpadek zabezpečovacího zařízení. Porucha by měla být odstraněna v průběhu dnešního dne."

Stav 11.6.2007 ve 12:45 hod.

Odstavené vlaky v Blansku, autor: Jiří Hovorka"Dopoledne se nám podařilo opravit nejdůležitější část, laicky řečeno mozek celého bezpečnostního zařízení. Vlaky začaly normálně projíždět po trati z Kolína do Peček před dvanáctou hodinou," řekl mluvčí Českých drah Ondřej Kubala. V úsecích z Kolína do Velimi a z Velimi do Peček se jezdilo takzvaně mezistaničně, v jednom okamžiku mohl být na trati pouze jeden vlak. Pro iDNES.cz mluvčí drah Kubala dodal: "Porucha zpomalila kolem stovky vlaků, které po této trati pravidelně jezdí."

Stav 10.6.2007 v 17:45 hod. na trati 260

MVTV2 Podle slov pracovníků ČD, kteří se podíleli na znovuobnovení provozu, potrvá nejméně do 18:40 hod., než budou moci po trati opět projet první vlaky. Oprava vedení se pravděpodobně protáhne do nočních hodin. Cestující z vlaku se vesměs vydali pěšky do Adamova, ve stanici se zatím nahromadily vlaky, které nemohly pokračovat v cestě směrem na Českou Třebovou. Na 5. koleji stojí Sp 1972, na 3. koleji nákladní vlak v čele s lokomotivou 363 108. V době vzniku této aktuality (17:45) dorazila do Adamova první vozidla nezávislé trakce (řada 754).

SC 74 Smetana nabral zpoždění 39 min., EC 278 Jaroslav Hašek 89 min., R 974 118 min. Mezi stanicemi Adamov a Blansko byla zavedena náhradní autobusová doprava.

Stav 10.6.2007 v 19:30 hod. v Kolíně

Rychlík Slovan dnes vedený Kuřetem 363.084 (ilustrační foto), autor: KuTomV 19:25 hod. přijel do Kolína zpožděný R 276 Slovan, který jel až do Havlíčkova Brodu včas. Zde nabral zpoždění kvůli čekání na přípojný vlak z Jihlavy. Pětiminutové zpoždění vlak zvýšil následně v Čáslavi, kde se udělalo nevolno jedné starší cestující a čekalo se na příjezd Rychlé záchranné zdravotnické služby. Z Kutné Hory hl. n. vyjel hned za rychlíkem Slovan osobní vlak Os 9432. Na kolínském nádraží stál na 5. nástupišti R 720 do Ústí nad Labem západ, který odjel z Kolína se zpožděním 25 minut.

Ke 4. nástupišti přijel odklonem přes Vysočinu vedený SC 74 Smetana se zpožděním 40 minut. Cestující měli zajištěn přípoj ve směru Pardubice hl. n. Ihned po odjezdu pendolina přijel na stejnou kolej IC 582 Jan Perner zpožděný o 25 minut. Po odjezdu dálkových vlaků odjely z Kolína postupně osobní vlaky směr Pardubice hl. n., Praha Masarykovo nádraží přes Český Brod i Nymburk hl. n. Vlaky byly zpožděny shodně o 10 - 15 minut.

Stav 10.6.2007 od 20:00 do 22:30 hod. na trati 260

Ilustrační foto, autor: Jiří KalinaVlak SC 135 Slovenská strela - směr Bratislava opožděn o 72 minut, vlak EC 177 - směr Vídeň opožděn o 101 minut, EC 177 v Zaječí opožděno o 101 minut, EC 175 v Podivíně opožděno o 216 minut a EC 70 Antonín Dvořák opožděn v Břeclavi o 175 minut. R 877 - směr Brno opožděn o 72 minut. Provoz na trati 260 mezi Brnem a Českou Třebovou byl obnoven krátce po 21:30 hod.

Stav 10.6.2007 ve 23:00 hod.

Zpoždění vlaků nepostihlo jen trať 260, ale kvůli výpadku zabezpečovacího zařízení v Pečkách na trati 011 se zpoždění přenesla i na další vlaky. Kvůli mimořádnosti na trati 011 byl odkloněn vlak SC 514 do Prahy, který byl ve Velkém Oseku opožděn o 58 minut a v Poděbradech již o 70 minut. Z Nymburka hl. n. bylo pendolino vedeno přes Nymburk město a Sadskou po trati 060 do Poříčan a dále ve své standardní trase do žst. Praha Holešovice. EC 126 Fatra míří do Prahy se zpožděním 96 minut, R 201 Silesia má ve Velimi 77 minut. Po trati 231 byl odklonem veden také R 1540 do Prahy. R 600 je zpožděn v Kostěnicích o 74 minut. R 375 Pannonia ještě nevyjel z Prahy a nabral již 26 minut zpoždění a R 225 Šírava je ve Velimi s 32 minutami.

Vyjádření cestujícího, pana Jiřího Hovorky, k mimořádné události dne 10.6.2007 na trati 260

Po dotazu u výpravčího v Blansku v cca 19:30 jsem se dozvěděl, že NAD zajišťuje 5 autobusů. Dle zjištění si ČD požádaly o autobusy DPMB až před 18. hodinou (mimořádná událost nastala kolem 15:35). Dva busy vzápětí odjely po trase Bílovice nad Svitavou - Adamov - Blansko v 18:04. Tyto autobusy poté pendlovaly na trase Adamov - Blansko. Třetí autobus DPMB odjel z Brna v 19:20. Do té doby na trase zajišťovaly NAD dva autobusy (jeden z nich společnosti DOPAZ, druhý se mi nepodařilo identifikovat). Dle příručky návazností IDS JMK měl výpravčí v Blansku informovat CED (Centrální dispečink) společnosti Kordis - CED nebyl o situaci informován, první informace CED obdržel až po hodině od výpravčího z Letovic ve stylu "Vy už to asi víte". Vzhledem k tomu, že na CEDu v té době sloužil jeden z nejschopnějších dispečerů, mohla se situace vyvíjet úplně jinak. Možnost jiné dopravy z Blanska využilo celkem 6 cestujících, jeli v 19:50 linkou 152 do Lipůvky a poté 301 do Brna, Králova Pole. K hlavnímu nádraží v Brně bylo možné dorazit krátce před 21. hodinou, v době příjezdu vlaku z Adamova.

Fotky z místa

Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek

zdroj: vlastní pozorování, Zpoždění vlaků (Babitron), CSPSV, 740, Rail-2005, Jiří Hovorka


Jiří z Adamova Poslat mail autorovi | 11.6.2007 (12:59)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Nehody a mimořádnosti

Další z regionu ČR Jihomoravský ČR Pardubický ČR Praha ČR Středočeský ČR Vysočina


  1 ... 8 9 10 11 12 ... 21      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel PZ 
11.06.2007 (13:11)  
M: A to víš až teď? Už sis za tu dobu mohl zvyknout...

Jinak věřím tomu, že kdyby nebyly předpisy, tak by to šlo zařídit rychleji a lépe...
11.06.2007 (13:10)  
2 Kubíček: Ano, v tomhle máte pravdu, informování není nikdy dostatečné.
11.06.2007 (13:10)  
Hlašení vlakového rozhlasu Vážení cestující omluvte zpoždění vlaku nelze považovat za omluvu za způsobené problémy. Z hlášení mám pocit, že já, jako cestující, za toto zpoždění můžu, proto ho musím omluvit. Jinak v Blansku jsem navštívil DK a že by se dva vyskytující se zaměstnaci zabývali řešením problémů nelze říci - sluchátka položená, klábosení, pohybová aktivita nulová. Alespoň měli tolik slušnosti mi odpovědět na otázku kolik těch busů NAD má jezdit.

Po prohlídce davu před budovou a hrubým propočtem obsazenosti autobusu jsem zvolil cestu poloprázdným busem linky 152 před narvanou NAD, do které se všichni cestující nemohli vejít ani náhodou (z vlaků R977 cca 450 lidí, ze zruš. Os 4731 cca 50 lidí, + někteří z EC 175). Více jak 500 lidí se mělo narvat do 5 autobusů - doporučuji všem režíjkářům ve vyšších funkcích, aby si zkusili takto cestovat. Regionální autobus pobere max 70 cest. se zavazadly, MHD kloubák kolem 110. Takže na jedno otočení není možné tolik cestujících odvézt.
registrovaný uživatel M 
11.06.2007 (13:10)  
Dispatcher - ne, ze bych se pod to, co napsal waszyn chtel vylozene podepsat, ale jaksi nechapu, proc by Jancura mel vyhazovat ridice, kterymu shorel autobus. Waszyn zjevne tim, kdo by mel byt vyhozen nemyslel strojvudce toho pantaku... Sam pises, ze SA pro lidi zavolalo taxiky. CD? Nechaly 4 hodiny lidi stat v polich, nedokazaly rict proc se stoji a jak dlouho se jeste stat bude. Ale dobre - CD delaly, co mohly. Vsichni byli spokojeni a CD jsou klasicka zakaznicky orientovana firma:-))
11.06.2007 (12:56)  
Dispatcher: OK, většinu argumentů beru. Ale prostě i přes hodně náročnou situaci nemůže být přece problém v Rájci zahlásit "Kdo jede do Brna, sedněte na přijíždějící rychlík do Blanska, odtamtud vás přepraví autobusy", stejně jako v Blansku "NAD bude přistavena před nádražní budovu". Já jsem přijel do Blanska R 977 a jakékoliv hlášení mi uniklo (kromě toho, že souprava rychlíku se vrací do Prahy nebo kam). Že budou autobusy, to se dalo vytušit jen podle těch stovek lidí před nádražím, přičemž teda většina jich asi netušila, jestli autobusy budou realitou nebo jen zbožným přáním.
11.06.2007 (12:47)  
Dispatcher:
A ještě k práci tiskového mluvčího. Ten těžko bude říkat, jsme debilové, modří krypli, neschopná společnost apod. To by přece neřekl nikdy žádný tiskový mluvčí.
A že dojeli cestující pozdě ? Ano, to je pravda, bohužel totéž se stane při bouračce na dálnici, taky přijedou lidi pozdě. To je bohužel pravda.
11.06.2007 (12:45)  
To Kubíček: 1. Zase si nedělejte iluze, že tam moc těch zaměstanců Railtransu bude - maximálně fíra a 1 průvodčí a to ještě možná.
2.Těžko jim pražák bude vysvětlovat jak se lze jinak dostat z Blanska do Brna, když tam v životě nebyl.
3. ČD se jistě omluvily, i když formou, která je nahrána v PC, ale omluvily.
4. Jestli se vlaková četa zdekovala, tak napište paní Hnulíkové (ředitelka O 16) ta je tak vychvalovala, že odlčleněním od uzlovek se jejich práce zlepší a podobné hlody.
5. A že zaměstanci stanice nevystrčí nos ? No, když je tam sám tak nebude vystrkovat nos, když tam má hromadu práce s telefonováním od nikud nikam a zajišťování provozu a bezpečnosti a pokud tam je ještě pokladní, tak dopravě většinou nerozumí, čili se radši do toho nebude motat.
11.06.2007 (12:38)  
...a snad taky nebude mít ještě tu drzost celou záležitost bagatelizovat v médiích, že o nic nešlo a všechno se vyřešilo k naprosté spokojenosti všech. Však se pár set lidí dostalo do Brna o 3-5 hod. později, o lidech do Vídně a Budapešti ani nemluvě, co na tom...
11.06.2007 (12:35)  
hyvrysák: Třeba aspoň zaměstnanec Railtransu nebo jakékoliv jiné společnosti bude ochotný se lidem omluvit, vysvětlit jim podrobně, co se děje, navrhnout jim možné alternativy přepravy... A ne že se vlaková četa kamsi zdekuje, zaměstnanci stanice nevystrčí nos ven a všude panuje zmatek nad zmatek.
11.06.2007 (12:29)  
2 Miraslais:
Jeho odpověď: "To já nemůžu... My nesmíme nic navrhovat. Od toho jsi dispečři, ti mají nad tím dozor. Inženýři... Oni mají na to školu.. " :))))

No zatím, v současné době jsou dopraváci masírování tím, že budou jenom obsluha dopravní cesty. To teprve bude prdel. Až se něco takového stane po úplném odčlenění všech vertikál. To pak bude moct navrhovat, kde co, ale prostředky nebudou nikde. Výpravčí jakožto obsluha mu řekne: Tam nepojedete nejde to, a lidi si přeprav jak chceš, ty seděj ve vaší soupravě. Takže se budu bavit až ČD, Viamont, Veolia alias Connex, Railtrans a Jančura se sejdou na takovémto problému, jak se budou cestující ubíjet čím, kdo v jakým autobuse, taxíkem nebo koňmi pojede. Totéž, když soukromníkovi chcípne na zastávce stroj.
  1 ... 8 9 10 11 12 ... 21      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Logowanie
 
 
  
 
   Zarejestruj się

© 2001 - 2025 ŽelPage - administratorzy


Info
informacni okenko