..: Nedělní přerušení dopravy na 1. koridoru - pendolina odklonem po tratích 250, 231 a 060 :..

Zmatky na nádraží, autor: Jiří HovorkaAdamov - Aktualizováno 12.6.2007 v 17:30 hod. - V neděli 10.6.2007 došlo v úseku mezi stanicemi Adamov a Blansko na trati č. 260 k přetržení lan mězi dvěma sloupy trakčního vedení přibližně v km 174,4 osobním vlakem Os 4722 ve směru do Letovic vedeným pantografem 560-026 + 560-025. Uvolněný sběrač na předním hnacím vozidle poškodil vedení nad 1. traťovou kolejí (směr Brno) a přetrhl směrové lano vedení nad 2. kolejí, tudíž musela být zastavena doprava na obou kolejích v celém úseku. Vlak zastavil o 200 m dále na trati. Provoz na trati 260 byl obnoven ve 21:33 hod. ŽelPage měla na místě reportéry a jako první informovala o podrobnostech mimořádnosti.

Blesk vyřadil zabezpečovací zařízení z provozu

Stav 11.6.2007 v 9:15 hod.

Náhradní autobusová doprava, autor: Jiří Kalina

Podle dostupných údajů z Babitronu se do této chvíle zatím nepodařilo zcela odstranit poruchu zabezpečovacího zařízení v úseku Kolín - Pečky, konkrétně ve stanici Velim. Na hlavních tratích nabírají vlaky nadále zpoždění. Vlaky dálkové dopravy jsou opožděny zhruba o 40 minut (R 422 Cassovia, SC 500, Ex 570 Brněnský drak, R 277 Slovan). Největší zpoždění má vlak EC 71 Antonín Dvořák (106 minut) - tento vlak neměl ani včera příliš šťastný den. Některé rychlíky jsou opět z Kolína až do Prahy vedeny odklonem přes Nymburk a Lysou nad Labem (R 700 opožděn o 30 minut, Ex 520 opožděn o 26 minut).


Brněnský Pragotron dne 10.6.2007Redakce ŽelPage doporučuje čtenářům, aby se o jízdě vlaku informovali na internetových stránkách ČD - Poloha vlaku. Polohu vlaku lze zjistit také přes mobilní telefon (O2: odeslat SMS na 999111 ZPO číslo nebo jméno vlaku; Vodafone: odeslat SMS na 7755 POZ číslo nebo jméno vlaku; T-mobile: odeslat SMS na 4616 POZ číslo nebo jméno vlaku). Informace obdrží cestující také na Bílé informační lince ČD - 840 112 113.

Rádio Impuls ve svých zprávách sdělilo: "Vlaky na páteřní trati mezi Kolínem a Prahou nabírají velká zpoždění. Důvodem je výpadek zabezpečovacího zařízení. Porucha by měla být odstraněna v průběhu dnešního dne."

Stav 11.6.2007 ve 12:45 hod.

Odstavené vlaky v Blansku, autor: Jiří Hovorka"Dopoledne se nám podařilo opravit nejdůležitější část, laicky řečeno mozek celého bezpečnostního zařízení. Vlaky začaly normálně projíždět po trati z Kolína do Peček před dvanáctou hodinou," řekl mluvčí Českých drah Ondřej Kubala. V úsecích z Kolína do Velimi a z Velimi do Peček se jezdilo takzvaně mezistaničně, v jednom okamžiku mohl být na trati pouze jeden vlak. Pro iDNES.cz mluvčí drah Kubala dodal: "Porucha zpomalila kolem stovky vlaků, které po této trati pravidelně jezdí."

Stav 10.6.2007 v 17:45 hod. na trati 260

MVTV2 Podle slov pracovníků ČD, kteří se podíleli na znovuobnovení provozu, potrvá nejméně do 18:40 hod., než budou moci po trati opět projet první vlaky. Oprava vedení se pravděpodobně protáhne do nočních hodin. Cestující z vlaku se vesměs vydali pěšky do Adamova, ve stanici se zatím nahromadily vlaky, které nemohly pokračovat v cestě směrem na Českou Třebovou. Na 5. koleji stojí Sp 1972, na 3. koleji nákladní vlak v čele s lokomotivou 363 108. V době vzniku této aktuality (17:45) dorazila do Adamova první vozidla nezávislé trakce (řada 754).

SC 74 Smetana nabral zpoždění 39 min., EC 278 Jaroslav Hašek 89 min., R 974 118 min. Mezi stanicemi Adamov a Blansko byla zavedena náhradní autobusová doprava.

Stav 10.6.2007 v 19:30 hod. v Kolíně

Rychlík Slovan dnes vedený Kuřetem 363.084 (ilustrační foto), autor: KuTomV 19:25 hod. přijel do Kolína zpožděný R 276 Slovan, který jel až do Havlíčkova Brodu včas. Zde nabral zpoždění kvůli čekání na přípojný vlak z Jihlavy. Pětiminutové zpoždění vlak zvýšil následně v Čáslavi, kde se udělalo nevolno jedné starší cestující a čekalo se na příjezd Rychlé záchranné zdravotnické služby. Z Kutné Hory hl. n. vyjel hned za rychlíkem Slovan osobní vlak Os 9432. Na kolínském nádraží stál na 5. nástupišti R 720 do Ústí nad Labem západ, který odjel z Kolína se zpožděním 25 minut.

Ke 4. nástupišti přijel odklonem přes Vysočinu vedený SC 74 Smetana se zpožděním 40 minut. Cestující měli zajištěn přípoj ve směru Pardubice hl. n. Ihned po odjezdu pendolina přijel na stejnou kolej IC 582 Jan Perner zpožděný o 25 minut. Po odjezdu dálkových vlaků odjely z Kolína postupně osobní vlaky směr Pardubice hl. n., Praha Masarykovo nádraží přes Český Brod i Nymburk hl. n. Vlaky byly zpožděny shodně o 10 - 15 minut.

Stav 10.6.2007 od 20:00 do 22:30 hod. na trati 260

Ilustrační foto, autor: Jiří KalinaVlak SC 135 Slovenská strela - směr Bratislava opožděn o 72 minut, vlak EC 177 - směr Vídeň opožděn o 101 minut, EC 177 v Zaječí opožděno o 101 minut, EC 175 v Podivíně opožděno o 216 minut a EC 70 Antonín Dvořák opožděn v Břeclavi o 175 minut. R 877 - směr Brno opožděn o 72 minut. Provoz na trati 260 mezi Brnem a Českou Třebovou byl obnoven krátce po 21:30 hod.

Stav 10.6.2007 ve 23:00 hod.

Zpoždění vlaků nepostihlo jen trať 260, ale kvůli výpadku zabezpečovacího zařízení v Pečkách na trati 011 se zpoždění přenesla i na další vlaky. Kvůli mimořádnosti na trati 011 byl odkloněn vlak SC 514 do Prahy, který byl ve Velkém Oseku opožděn o 58 minut a v Poděbradech již o 70 minut. Z Nymburka hl. n. bylo pendolino vedeno přes Nymburk město a Sadskou po trati 060 do Poříčan a dále ve své standardní trase do žst. Praha Holešovice. EC 126 Fatra míří do Prahy se zpožděním 96 minut, R 201 Silesia má ve Velimi 77 minut. Po trati 231 byl odklonem veden také R 1540 do Prahy. R 600 je zpožděn v Kostěnicích o 74 minut. R 375 Pannonia ještě nevyjel z Prahy a nabral již 26 minut zpoždění a R 225 Šírava je ve Velimi s 32 minutami.

Vyjádření cestujícího, pana Jiřího Hovorky, k mimořádné události dne 10.6.2007 na trati 260

Po dotazu u výpravčího v Blansku v cca 19:30 jsem se dozvěděl, že NAD zajišťuje 5 autobusů. Dle zjištění si ČD požádaly o autobusy DPMB až před 18. hodinou (mimořádná událost nastala kolem 15:35). Dva busy vzápětí odjely po trase Bílovice nad Svitavou - Adamov - Blansko v 18:04. Tyto autobusy poté pendlovaly na trase Adamov - Blansko. Třetí autobus DPMB odjel z Brna v 19:20. Do té doby na trase zajišťovaly NAD dva autobusy (jeden z nich společnosti DOPAZ, druhý se mi nepodařilo identifikovat). Dle příručky návazností IDS JMK měl výpravčí v Blansku informovat CED (Centrální dispečink) společnosti Kordis - CED nebyl o situaci informován, první informace CED obdržel až po hodině od výpravčího z Letovic ve stylu "Vy už to asi víte". Vzhledem k tomu, že na CEDu v té době sloužil jeden z nejschopnějších dispečerů, mohla se situace vyvíjet úplně jinak. Možnost jiné dopravy z Blanska využilo celkem 6 cestujících, jeli v 19:50 linkou 152 do Lipůvky a poté 301 do Brna, Králova Pole. K hlavnímu nádraží v Brně bylo možné dorazit krátce před 21. hodinou, v době příjezdu vlaku z Adamova.

Fotky z místa

Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek

zdroj: vlastní pozorování, Zpoždění vlaků (Babitron), CSPSV, 740, Rail-2005, Jiří Hovorka


Jiří z Adamova Poslat mail autorovi | 11.6.2007 (12:59)
Zusammenhängende Nachrichtenopen/close

Weitere von Nehody a mimořádnosti

Weitere aus ČR Jihomoravský ČR Pardubický ČR Praha ČR Středočeský ČR Vysočina


  1 ... 9 10 11 12 13 ... 21      Zpráv na stránku:   
Registrierter Benutzer Terence Hill  mail  
11.06.2007 (12:27)  
Nechápu proč ČD žádali o NAD DPMB,když vlastně měli de facto u pusy ČAD Blansko,který měl ve svém depu hromadu autobusů,které mohly zasáhnout dříve než autobusy DPMB.
11.06.2007 (12:18)  
Jiří Hovorka: Doufám, že pojedeš s Railtransem...
11.06.2007 (12:17)  
2 Jiří Hovorka:
To nic nemění na tom, že ty operativně poslané autobusy by stejně KORDIS nafakturoval uzlovce.
11.06.2007 (11:47)  
2 Dispatcher: Již níže jsem psal, že dispečink Kordisu mohl pomoci při vyhledávání zrovna v tomto čase nevyužitých autobusů linek IDS JMK a operativně je posílat na trať. K tomu ty 2 autobusy soukromníků ... Potom by to dráhy vyšlo levněji než DPMB a bylo by méně naštvaných cestujících. Takhle si uřízly další pořádnou ostudu.

Končím diskuzi - nezodpovědní pracovníci stejně z toho vyjdou bez úhony. A já jako cestující se na ČD při první možné příležitosti vykašlu (pojedu se soukromníkem). Do té doby budu trpět jejich chování, neboť moc jiných druhů dopravy nemám na výběr.
11.06.2007 (11:37)  
Ale dějí se to na dráze věci, co ?

Ano, něco se zase ČD nepovedlo, to je pravda.
To Jiří Hovorka ? Co dělali zaměstnaci ČD od 15:40 do cca 17:40 než požádali DPMB o vyslání autobusů NAD? Za tuto dobu dokázali zajistit pouhé dva autobusy. To nemohli DPMB požádat o poskytnutí autobusů dříve? Nebo u ČD pracují takoví amatéři, kteří si myslí, že spadlou trolej opraví za hodinu? O (ne)spolupráci s dispečinkem Kordisu jsem se již zmiňoval.
Každá sranda něco stojí. A autobusy NAD platí uzlové stanice, ze svých zdrojů. A protože už svoje zdroje nemají, protože dostali jenom na výplaty a energie, tak se šetří kde se dá, i na autobusech. Takže to oznámili vedení své stanice, a když vedení po tom, co se dostavilo na místo a rozhodlo, že se to 2 autobusy neodveze, tak objednali další.

To waszyn:
Zase nepřehánějte s v normalni firme by za takoveto poskozeni dobreho jmena firmy vyleteli vsichni co s tim meli co do cineni a cestujicim by bylo vraceno jizdne.

Ještě jsem teda neviděl normální firmu, která by tohle dělala. Ať se jedná o mobilní operátory a jejich vymyšlené faktury, nikoho nevyhodili a peníze Vám fyzicky nevrátí, musíte je provolat, ani Jančura, který objednává taxíky, nevyhodil řidiče zhořelého autobusu, ani Tesco, když si tam koupím zkažený jogurt, tak mi sice vrátí peníze (nebo si vemu jiné zboží), ale toho co to dal do regálu nepropustí.

A v případě ČD: Zřeknete se jízdy, přepraví Vás zpět zdarma, vrátí Vám neprojeté jízdné ( viz čl. 301 SPPO) - v čem se to liší od předchozího odstavce - V NIČEM !!!
11.06.2007 (11:30)  
2 M - zprávy dispenčinků DPMB (popř Kordis) jsou pro mě věrohodnější než "bulvární" plátek MF DNES citující tiskového mluvku ČD, který událost bagatelizoval. Zítra dodám dokumentační fotky z Blanska v čase 19:30-19:50. Ty stovky lidí tam jsou nepřéhludnutelně vidět, zatímco autobusy ne!

Jak jsem psal dříve - do cca 18:30 mohly jezdit nanejvýše 2 autobusy - na nedělní špičku úplně ideální.
Registrierter Benutzer M 
11.06.2007 (11:24)  
Pry to cele bylo takhle

Zdroj: Mladá fronta DNES - Brno 11.6.2007
ADAMOV
Kvůli závadě na trolejovém vedení včera odpoledne nemohly jezdit vlaky na trase Blansko-Adamov. Od čtyř hodin odpoledne proto lokální spoje nahradily autobusy. "A mezinárodní spoje, například Pendolino z Vídně, jsme odklonili přes Havlíčkův Brod. Uzavírka tratě se dotkla více než dvaceti vlaků," sdělil mluvčí Českých drah Ondřej Kubala. Technickou závadu se specialistům podařilo vyřešit v devět hodin večer a doprava se obnovila. Příčinu problému budou dráhy zkoumat.

Takze tady nepiste nesmysly o tom, jak jste v sedm hodin nekde trceli, kdyz tady jasne pisou, ze NAD jezdila uz od ctyr...:-)
Registrierter Benutzer M 
11.06.2007 (11:18)  
Cestujici - tehdy se to taky stalo kousek od velkeho mesta, kde maji zalohu dopravniho podniku? A mam pocit, ze jsem to smeroval hlavne na vlaky, ktere v "nedeli" jezdi v rozsirenem vydani (co se poctu vagonu i poctu vlaku tyce...)
11.06.2007 (11:08)  
Jedle: Já zas stál včera 40 minut v Nelahozevsi v R703, kde byla jedna kolej bez šťávy, než pro nás z Kralup přijede kocour a dotáhne nás tam :-)
Registrierter Benutzer Jedle 
11.06.2007 (10:56)  
Ani se tady nepise ze v nedeli rano vypadlo zabezpecovaci zarizeni mezi Krasíkovem a Rudolticemi v Čechách ..
Jelo se na Op rozkaz ... privolavacky .. pres prejezdy 5km/h .. zabava
  1 ... 9 10 11 12 13 ... 21      Zpráv na stránku:   

Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.

- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin

Kommentar hinzufügen
Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Anmelden
 
 
  
 
   Registrieren

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko