..: Regionova TRIO oficiálně nasazena do provozu v Jihomoravském kraji :..

Třívozová Regionova, autor: JTBVeselí nad Moravou - Jihomoravský kraj se stal prvním v České republice, kde byly oficiálně uvedeny do provozu regionální motorové jednotky Regionova v třívozové verzi (řada 814.2). České dráhy je nasadily právě dnes na pravidelné spoje na trati číslo 343 Hodonín – Vrbovce (ŽSR). Jednotky Reginova TRIO provozované na trati 343 jsou současně prvním vlakem tohoto typu, který České dráhy nasazují do provozu na spoje směřující až do první pohraniční stanice na území sousedního státu.

S dvouvozovými verzemi souprav Regionova se cestující mohou setkat již ve 12 krajích (Moravskoslezském, Zlínském, Karlovarském, Královéhradeckém, Olomouckém, Jihočeském, Plzeňském, Ústeckém, Pardubickém, Jihomoravském, Středočeském a na Vysočině). Prototyp jednotky Regionova (oceněný zlatou medailí z Mezinárodního strojírenského veletrhu v Brně) je od počátku roku 2006 nasazen na tratích ve Středočeském kraji, kde současně od letošního května jezdí i další dvě dvouvozové soupravy.

Středočeská Regionova„Kromě vozidel pro Jihomoravský kraj pokračují dodávky jednotek Regionova i v dalších oblastech České republiky,“ říká ředitel Odboru marketingu v osobní dopravě ČD Aleš Ondrůj. „Již příští týden představí České dráhy třívozovou jednotku Regionova TRIO odborné veřejnosti během Dnů kolejové techniky Czech Raildays v Ostravě, na začátku července pak předáme třívozové Regionovy TRIO také Libereckému kraji. Nové dvouvozové soupravy dostane ještě v červnu Jihočeský, Zlínský a Pardubický kraj.“ „Myšlenka a potřeba třívozové soupravy, která se skládá ze dvou motorových a jednoho vloženého nízkopodlažního vozu, vznikla z důvodu poptávky po vyšší přepravní kapacitě a vyšším výkonu,“ doplňuje Ladislav Fiala, obchodní ředitel Pars nova Šumperk. „Naše společnost dodá Českým drahám do roku 2010 dalších 26 jednotek Regionova TRIO ze stovky objednaných Regionov.“

Cena jednotky Regionova TRIO je 37 milionů korun, a je tak oproti zahraničním vozidlům obdobné koncepce poloviční až třetinová při zachování náležitého komfortu a technologií odpovídajících standardům EU.

Technický popis třívozové jednotky Regionova TRIO 814.2

Studie RegionovyHnací agregát motorových vozů tvoří dieslový motor Tedom TD 242 RH TA 25 ve spojení se čtyřstupňovou hydromechanickou převodovkou Voith Diwa 864.3E. Jsou zde dosazeny zesílené nápravy, původní nápravová převodovka NKR16 je upravena pro využití retardéru převodovky Voith. Topení všech vozů soupravy je teplovodními topnými agregáty Eberspächer, na motorových vozech je využíváno i teplo chladící soustavy. Palubní napětí je 24 V, vozová gelová baterie je dobíjena alternátory. K napájení z vnější sítě 230 V slouží statický dobíječ. Vůz je vybaven elektricky ovládaným brzdičem DAKO BSE, převážná část výzbroje je soustředěna do skříně pneumatické výzbroje. Řízení vozu zajišťuje mikroprocesorový řídící systém INTELO, který umožňuje vedle ručně zadávaného výkonu i režim automatické regulace rychlosti a vícečlenné řízení. K vybavení vozu patří i vlakový zabezpečovač KBS-E, elektronický rychloměr Tramex, palubní radiostanice TESLA VS 47 a zařízení pro signalizaci požáru.

Kapacita jednotky je 135 míst k sezení a 151 míst k stání, maximální provozní rychlost je 80 km/h.

zdroj: Tisková zpráva ČD


CSPSV | 15.6.2007 (11:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla


  1 2 3      Zpráv na stránku:   
15.06.2007 (22:01)  
nezamítnout to cenzura, tak tu byly ode mě už i čerstvé fotky, jezdí už nějaký pátek, nevím proč zrovna dnešek je daný jako oficiální vypuštění do provozu ... jinak 343 je zrovna trať, která jiné vlaky než 810 nevyužije, kor Trio verzi Reg, to zas někdo od stolu rozhodl...
15.06.2007 (21:47)  
Pro mě je to šmejd,já bych to v životě nekoupil.MD by jim ty kecy měli omlátit o hubu.S ničim novým se to nedá srovnat.Je to drahý.Desiro vyjde na 80 po příspěvku by vyšlo na 40 mega né oni místo Desira nakoupěj za 37 regiošukrám.
Vy jste tady jenom snílci zapoměnte na to že to bude jezdit na OS na lokálkách.To bude nasazováno na hlavní neelektro tratě a to i na SP a R.Z tohoto pohledu je souhlas s hapy 80 málo-šnek.Já nechápu proč se bráněj Desiru apod.
Situace bude asi takto:1.810 se reko dělat na 812 nebudou,páč ty tratě kde stačí 810 se zruší.Zbydou jen lokálky kde bude duo 814.
2.814 TRIO bude na hlavních a to i na R.
Jako cestujícímu mi vadí hluk a uspořádání sedaček-rozpůlený okno je hnus,není vůbec vidět ven.
Víte jaký dnes letí vtipy o 814.Výpravčí se baví s kolegou a povídá mu hele u mě prší pošli pro regionovu kocoura.No a za 5 minut volá fíra že potřebuje postrk.Haha.
Ano já bych pořídil tak 30-40 regionov ale to je max na lokálky rovinatý tak pro kapacitu těch lidí.Ostatní Desiro apod.Vid tohle je cesta do pekel,začínáme se tu vozit pomalu vozidelch půl století starejch.Tohle je prodloužení života 810 o 10 let nic víc.
15.06.2007 (20:41)  
Myslim, ze ta 80 je fakt dostatecna, vetsina tech lokalek je tak kriva, ze i kompletni vymena kolejiva nenapomuze vyssi maximalce. A uz vidim, jak drahy meni koleje, mozna tak jeste nejaky ten prazec, o vykupu pozemku a nejakem narovnavani ani nemluve.
Akorat nechapu, kdyz Pars doda cca 20 jednotek rocne, a to jeste se spozdenim, a nevalne kvalite, jak dlouho je chce renovovat. Pokud vim, tak vyrobenych 152 bylo cca 700 kusu, neco je sice na Slovensku a v Madarsku, ale to se jim driv ty puvodni rekonstruovany rozsypou:-)))
Jinak, ta zelena a zluta byla nekde ve sleve?
registrovaný uživatel Přema 
15.06.2007 (15:44)  
No nevím nevím jak to bude, včera měla jet "Regína" a nejela, asi byla zase pokazená...
15.06.2007 (15:30)  
ale tyhle jednotky tu budou jezdit dalších 25 let a během té doby už snad bude vyšší rychlost možná i na některých lokálkách
registrovaný uživatel hrbdrb 
15.06.2007 (15:15)  
Osmdesátka stačí protože navíc se stejně nerozjede. A lepší podvozek? Stačí se podívat po jakých tankodromech( lokálkách) dneska jezdíme, takže vypružení určitě. My (strojvedoucí) jsme se konečně dočkali alespoň odpružených křesel takže ty jízdní vlastnosti nevnímáme až tak tragicky
15.06.2007 (14:52)  
DJ: Desiro je fakt nadupaný, ale tohle je podle mýho POČÁTEČNÍ zrychlení. Odvisí hlavně od tažný síly a ta bude v závislosti na rychlosti prudce klesat. Zkus si najít Koreffův diagram pro Desiro, v propagačních materiálech by mohl být. 120 na půl kilometru, s tím by mohlo mít problémy i míň nadupaný auto.

Jinak 810 už dneska běžně nevyužívají maximálky, pokud jedou pod dráty (130, 090, ...). Nemyslím, že by byla vyšší rychlost nezbytná, vyšší rychlosti jsou hlavně pod trolejí. A tam patří docela jiná vozidla.
registrovaný uživatel happy 
15.06.2007 (14:50)  
mě nezajímá, na co je to vozidlo koncipováno,mě zajímá,kam to čd nasadí.mnohdy jde o hlavní tratě.Dále nechápu vaše myšlenky.Na jednu stranu vám stačí 80km/h a na druhou stranu byste chtěl lepší podvozek...Další věc je ta,že je to vozidlo především na málo vytížené spoje a je jedno,jestli je to na lokálce nebo na hlavní trati.Ovšem na hlavní trati to jaksi nestíhá,kvůli 80tce.Navíc vozidlo je i na spěšné vlaky a ty pokud vím nestaví na každé mezi povětšinou.Dále jsem mluvil třeba o využití na Třeboňské trati,protože třeba dvojná regína by tam byla vhodná,ale nelze,protože prostě by oproti 842 tratila.Jinak souhlasím že dost velký vliv mají rozjezdy.Slováci mají 813 na 90km/h,což je zase o fous lepší.
registrovaný uživatel DJ 
15.06.2007 (14:42)  
Adam:

Jen několik technických informací, které jsem si přečetl o jednotce Desiro Classic:

-maximální rychlost 120 km/h
-rozjezdové zrychlení až 1,1 ms2, tzn. že např. z 0 na 90 km/h se rozjede asi za 23 s na dráze pouhých 284 metrů, případně z 0 na 120 za 30 s na dráze 505 metrů!
Takže i pro trať, kde je četnost zastávek například každé 2 kilometry, se moderní motorová jednotka s vyšší maximální rychlostí hodí.
dopisovatel nebo člen ŽP Adam  mail  
15.06.2007 (14:34)  
happy: Chápeš, že Regionoha (stejně jako její dvojník šukafon) je vozidlo na lokálky? Místní tratě nevalné kvality, se zastávkami na každém druhém rohu? K čemu jí bude stovka? K ničemu. Kdyby to radši mělo lepší akceleraci, nižší spotřebu, klimu, pojezd alespoň o třídu výš než žebřiňák...
  1 2 3      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2025 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko