..: Regionova TRIO oficiálně nasazena do provozu v Jihomoravském kraji :..

Třívozová Regionova, autor: JTBVeselí nad Moravou - Jihomoravský kraj se stal prvním v České republice, kde byly oficiálně uvedeny do provozu regionální motorové jednotky Regionova v třívozové verzi (řada 814.2). České dráhy je nasadily právě dnes na pravidelné spoje na trati číslo 343 Hodonín – Vrbovce (ŽSR). Jednotky Reginova TRIO provozované na trati 343 jsou současně prvním vlakem tohoto typu, který České dráhy nasazují do provozu na spoje směřující až do první pohraniční stanice na území sousedního státu.

S dvouvozovými verzemi souprav Regionova se cestující mohou setkat již ve 12 krajích (Moravskoslezském, Zlínském, Karlovarském, Královéhradeckém, Olomouckém, Jihočeském, Plzeňském, Ústeckém, Pardubickém, Jihomoravském, Středočeském a na Vysočině). Prototyp jednotky Regionova (oceněný zlatou medailí z Mezinárodního strojírenského veletrhu v Brně) je od počátku roku 2006 nasazen na tratích ve Středočeském kraji, kde současně od letošního května jezdí i další dvě dvouvozové soupravy.

Středočeská Regionova„Kromě vozidel pro Jihomoravský kraj pokračují dodávky jednotek Regionova i v dalších oblastech České republiky,“ říká ředitel Odboru marketingu v osobní dopravě ČD Aleš Ondrůj. „Již příští týden představí České dráhy třívozovou jednotku Regionova TRIO odborné veřejnosti během Dnů kolejové techniky Czech Raildays v Ostravě, na začátku července pak předáme třívozové Regionovy TRIO také Libereckému kraji. Nové dvouvozové soupravy dostane ještě v červnu Jihočeský, Zlínský a Pardubický kraj.“ „Myšlenka a potřeba třívozové soupravy, která se skládá ze dvou motorových a jednoho vloženého nízkopodlažního vozu, vznikla z důvodu poptávky po vyšší přepravní kapacitě a vyšším výkonu,“ doplňuje Ladislav Fiala, obchodní ředitel Pars nova Šumperk. „Naše společnost dodá Českým drahám do roku 2010 dalších 26 jednotek Regionova TRIO ze stovky objednaných Regionov.“

Cena jednotky Regionova TRIO je 37 milionů korun, a je tak oproti zahraničním vozidlům obdobné koncepce poloviční až třetinová při zachování náležitého komfortu a technologií odpovídajících standardům EU.

Technický popis třívozové jednotky Regionova TRIO 814.2

Studie RegionovyHnací agregát motorových vozů tvoří dieslový motor Tedom TD 242 RH TA 25 ve spojení se čtyřstupňovou hydromechanickou převodovkou Voith Diwa 864.3E. Jsou zde dosazeny zesílené nápravy, původní nápravová převodovka NKR16 je upravena pro využití retardéru převodovky Voith. Topení všech vozů soupravy je teplovodními topnými agregáty Eberspächer, na motorových vozech je využíváno i teplo chladící soustavy. Palubní napětí je 24 V, vozová gelová baterie je dobíjena alternátory. K napájení z vnější sítě 230 V slouží statický dobíječ. Vůz je vybaven elektricky ovládaným brzdičem DAKO BSE, převážná část výzbroje je soustředěna do skříně pneumatické výzbroje. Řízení vozu zajišťuje mikroprocesorový řídící systém INTELO, který umožňuje vedle ručně zadávaného výkonu i režim automatické regulace rychlosti a vícečlenné řízení. K vybavení vozu patří i vlakový zabezpečovač KBS-E, elektronický rychloměr Tramex, palubní radiostanice TESLA VS 47 a zařízení pro signalizaci požáru.

Kapacita jednotky je 135 míst k sezení a 151 míst k stání, maximální provozní rychlost je 80 km/h.

zdroj: Tisková zpráva ČD


CSPSV | 15.6.2007 (11:00)
Related newsopen/close

More on Vozidla


  1 2 3      Zpráv na stránku:   
Registered user happy 
15.06.2007 (13:49)  
ad aron:věc názoru,i mně se jeví dobře.Ale pro neznalé šotoušstvo je třeba i barevně označit červenobílý podprůměr od zelenožluté novinky.:)
Registered user happy 
15.06.2007 (13:47)  
na některé tratě je to prostě málo.Jsou vedlejší tratě,nebo hlavní tratě degradované na vedlejší,kde jsou i poměrně slušné rychlosti.Navíc regína tu bude dalších 20-30let a za tu dobu se třeba zlepší železniční infrastruktura.Takže těch 100km/h beru jako minimum,i když vím,že na spoustu tratí to stačí.Ono je to bráno dost obecně,ale každá trať má nějaká specifika (rychlostní,přepravní,sklonová...) a tak je potřeba vhodně uvažovat,kam se co hodí a kde raději koupit něco nového.nerad bych se jednou ploužil kolem rychlostníku 100km/h rychlostí 80km/h.
Registered user aron 
15.06.2007 (13:43)  
ten červenej nátěr je podle mě hezčí.
15.06.2007 (13:36)  
Souhlas s tim, ze by se mely nakupovat i nove stroje. Krok A by mely byt modernizace (preci jenom obnovit cely vozovy park najendou proste nejde), krok B by melo byt postupne dokupovani novych jednotek (alespon na urovni ctvrtiny az tretiny poctu tech modernizovanych). Ale to je i zalezitost kraju co zaplati a objednaji.

to happy: To nechapu. Co ziskate zvysenim maximalni rychlosti jednotky treba na 100km/h? Vyssi je nerealne. Stejne vetsina trati, kde jezdi ma mnoho uskeu s 80 i mensi max rychlosti (napr. ze Suchdolu do Noveho Jicina jede 30), navic tech 20km/h navic u kratkych useku toho moc neudela, protoze mezi zastavkami se to na tu rychlost ani nerozjede. Pochopil bych treba narky nad vykonem (tedy akceleraci), nicmene i tady je problem v tom, ze i vykonnejsi motor by toho moc neresim kvuli konstrukci podvozku. Pripadne narky nad podvozkem (pohodli apod.), ale max. rychlost opravdu neni u motoraku tak dulezity parametr. Regionova je dobrym mezirokem, musi ovsem nasledovat i nakup novych jednotek a modernizace i samostatnzch vozu pro uplne lokalky.
15.06.2007 (13:28)  
Podle mě by se kromě rekonstrukcí měly nakupovat i nové jednotky, protože toto je jen posunutí problému o deset let dopředu.
15.06.2007 (13:19)  
happy) a to jako by jsi chtěl motorovou jednotku, co ti po lokálce bude jezdit 160 a přitom stavět na každém rohu :D dobrý!
Registered user happy 
15.06.2007 (13:14)  
A kdy bude taky něco nového??? Regionova TRIO toho moc nespasí vzhledem k mizerné maximální rychlosti
Registered user RIS  mail  
15.06.2007 (12:20)  
Tímto přeji Triu hodně štěstí v provozu :-) a hodně ujetých kilometrů a spokojených cestujících
Registered user stoupa  mail  
15.06.2007 (11:56)  
blahopřeji k dalšímu "zabetonování se" v minulém století!
Registered user happy 
15.06.2007 (11:40)  
Ještě 26 kusů trojnejch????No to potěž koště.Tak to sem zvědav,kam je nasadí.Ještě by to chtělo ze zabývat i výrobou 812 na místo 810 na lokálky..
  1 2 3      Zpráv na stránku:   

Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.

- Correspondent or Member of ŽelPage, - Editor or ŽelPage Administrator

Add comment
Comments are only allowed for registered users.
Before you insert your comment, you have to log on or register.
Sign in
 
 
  
 
   Register

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko