Veselí nad Moravou - Jihomoravský kraj se stal prvním v České republice, kde byly oficiálně uvedeny do provozu regionální motorové jednotky Regionova v třívozové verzi (řada 814.2). České dráhy je nasadily právě dnes na pravidelné spoje na trati číslo 343 Hodonín – Vrbovce (ŽSR). Jednotky Reginova TRIO provozované na trati 343 jsou současně prvním vlakem tohoto typu, který České dráhy nasazují do provozu na spoje směřující až do první pohraniční stanice na území sousedního státu.
S dvouvozovými verzemi souprav Regionova se cestující mohou setkat již ve 12 krajích (Moravskoslezském, Zlínském, Karlovarském, Královéhradeckém, Olomouckém, Jihočeském, Plzeňském, Ústeckém, Pardubickém, Jihomoravském, Středočeském a na Vysočině). Prototyp jednotky Regionova (oceněný zlatou medailí z Mezinárodního strojírenského veletrhu v Brně) je od počátku roku 2006 nasazen na tratích ve Středočeském kraji, kde současně od letošního května jezdí i další dvě dvouvozové soupravy.
„Kromě vozidel pro Jihomoravský kraj pokračují dodávky jednotek Regionova i v dalších oblastech České republiky,“ říká ředitel Odboru marketingu v osobní dopravě ČD Aleš Ondrůj. „Již příští týden představí České dráhy třívozovou jednotku Regionova TRIO odborné veřejnosti během Dnů kolejové techniky Czech Raildays v Ostravě, na začátku července pak předáme třívozové Regionovy TRIO také Libereckému kraji. Nové dvouvozové soupravy dostane ještě v červnu Jihočeský, Zlínský a Pardubický kraj.“ „Myšlenka a potřeba třívozové soupravy, která se skládá ze dvou motorových a jednoho vloženého nízkopodlažního vozu, vznikla z důvodu poptávky po vyšší přepravní kapacitě a vyšším výkonu,“ doplňuje Ladislav Fiala, obchodní ředitel Pars nova Šumperk. „Naše společnost dodá Českým drahám do roku 2010 dalších 26 jednotek Regionova TRIO ze stovky objednaných Regionov.“
Cena jednotky Regionova TRIO je 37 milionů korun, a je tak oproti zahraničním vozidlům obdobné koncepce poloviční až třetinová při zachování náležitého komfortu a technologií odpovídajících standardům EU.
Technický popis třívozové jednotky Regionova TRIO 814.2
Hnací agregát motorových vozů tvoří dieslový motor Tedom TD 242 RH TA 25 ve spojení se čtyřstupňovou hydromechanickou převodovkou Voith Diwa 864.3E. Jsou zde dosazeny zesílené nápravy, původní nápravová převodovka NKR16 je upravena pro využití retardéru převodovky Voith. Topení všech vozů soupravy je teplovodními topnými agregáty Eberspächer, na motorových vozech je využíváno i teplo chladící soustavy. Palubní napětí je 24 V, vozová gelová baterie je dobíjena alternátory. K napájení z vnější sítě 230 V slouží statický dobíječ. Vůz je vybaven elektricky ovládaným brzdičem DAKO BSE, převážná část výzbroje je soustředěna do skříně pneumatické výzbroje. Řízení vozu zajišťuje mikroprocesorový řídící systém INTELO, který umožňuje vedle ručně zadávaného výkonu i režim automatické regulace rychlosti a vícečlenné řízení. K vybavení vozu patří i vlakový zabezpečovač KBS-E, elektronický rychloměr Tramex, palubní radiostanice TESLA VS 47 a zařízení pro signalizaci požáru.
Kapacita jednotky je 135 míst k sezení a 151 míst k stání, maximální provozní rychlost je 80 km/h.
zdroj: Tisková zpráva ČD

to happy: To nechapu. Co ziskate zvysenim maximalni rychlosti jednotky treba na 100km/h? Vyssi je nerealne. Stejne vetsina trati, kde jezdi ma mnoho uskeu s 80 i mensi max rychlosti (napr. ze Suchdolu do Noveho Jicina jede 30), navic tech 20km/h navic u kratkych useku toho moc neudela, protoze mezi zastavkami se to na tu rychlost ani nerozjede. Pochopil bych treba narky nad vykonem (tedy akceleraci), nicmene i tady je problem v tom, ze i vykonnejsi motor by toho moc neresim kvuli konstrukci podvozku. Pripadne narky nad podvozkem (pohodli apod.), ale max. rychlost opravdu neni u motoraku tak dulezity parametr. Regionova je dobrym mezirokem, musi ovsem nasledovat i nakup novych jednotek a modernizace i samostatnzch vozu pro uplne lokalky.
Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.
- Correspondent or Member of ŽelPage,
- Editor or ŽelPage Administrator
Before you insert your comment, you have to log on or register.











