..: Nové spojení bude dokončeno už na konci roku 2008 :..

Ilustrační obrázek
autor: Louis ArmstrongPraha - Již na konci příštího roku by se mohli první cestující svézt novými železničními tunely pod vrchem Vítkov. Bude to o celé 2 roky dříve, než se původně plánovalo. Termín dostavby byl výrazně zkrácen, oznámila společnost Skanska, která na železničním uzlu pracuje. „Provoz bude zahájen na konci roku 2008, v následujícím roce budou pokračovat jen drobné úpravy, jako je například výsadba zeleně,“ uvádí Jan Mitlöhner z firmy Skanska. Nové spojení je považováno za nejdůležitější železniční stavbu na území hlavního města od druhé světové války. Město slibuje, že způsobí doslova revoluci v pražské dopravě a absolutně změní dosavadní představy Pražanů o cestování vlakem.

Nová trať spojí centrum se severní části města

Magistrát totiž počítá s tím, že nového železničního uzlu za zhruba 9 miliard korun využije k zavedení městských vlakových linek, které by měly odlehčit přeplněným tramvajím i metru. „Vlaky by tak nekončily na hlavním nádraží, ale projížděly by přes něj,“ říká Jiří Prokel, ředitel společnosti Ropid, která dopravu v Praze koordinuje. Díky 27 kilometrům nových kolejí se lidé dostanou bez přestupu například z Řevnic do Nymburka nebo z Milovic do Strančic. Lidé, kteří jezdí do práce nebo do školy z jedné strany metropole na druhou, budou podle představ magistrátu raději než na zastávky MHD mířit na nádraží. Vlaky podle slibů budou rychlejší než metro.

Práce zrychlily moderní stroje

V současné době spojuje hlavní nádraží se všemi tratěmi vedoucími z východu a severu Čech pouze jediná kolej, která prochází tunelem pod Vítkovem. Změna nastane po dokončení stavby, z hlavního nádraží povedou 3 dvoukolejné tratě do Holešovic, Vysočan a Libně. Osobní vlaky by navíc mohly jezdit z Masarykova nádraží do Holešovic či Vysočan, což dnes možné není. „Rychlejší dokončení stavby umožnilo využití nových technologií a velmi efektivní koordinace prací,“ říká Mitlöhner. „Jestli se jim to povede, získají si u mne obrovský respekt,“ dodává primátor Pavel Bém. Koleje povedou přes 9 mostů a 2 dvoukolejnými tunely. Starým železničním tunelem už vlaky jezdit nebudou, nahradí je plánovaná cyklostezka.

zdroj: MF DNES a Nové spojení


Adys Poslat mail autorovi | 21.6.2007 (20:00)
Zusammenhängende Nachrichtenopen/close

Weitere von Stavby a projekty

Weitere aus ČR Praha


  1 2      Zpráv na stránku:   
Registrierter Benutzer gillx 
23.06.2007 (8:41)  
Tady je plánek jak bude vypadat železnice na území Prahy:
http://www.novespojeni.cz/vizualizace_detail.php?id_swf=5
22.06.2007 (20:15)  
Tak kvalita městské železnice bude záviset především na souvisejících krocích. Jak jsem tak viděl ten plánek linek, tak ze skutečně průjezdného systému zbylo jen torzo. Propojeny jsou jen zkrácené spoje končící nedaleko za hranicemi města, ostatní ve městě končí. A tyto zkrácené spoje propojují vždy dvě stejná ramena, akorát po jiné spojnici - takže variabilita cest taky nic moc. Osobně jsem byl trochu zklamán. Jedna z věcí, které mě potěšily, je propojení 070 a 210 s vedením spojů až do Mělníka (že by ho už taky integrovali, když příměstské busy tam pásmo mají?). No uvidíme, jak to po těch ostatních rozbitých tratích půjde. Třeba budeme překvapeni.
Registrierter Benutzer DominiX  mail  
22.06.2007 (13:56)  
Jak je paměť krátká...
Původní harmonogram prací počítal se zprovozněním v roce 2008, avšak schválený harmonogram financování toto posunul až na rok 2010. Naštěstí každoročně schvalovaný státní rozpočet byl sněmovnou každoročně dodatečně navyšován (viz rozpočet SFDI) tak, že nakonec financování stačilo dříve zamýšlenému tempu výstavby.
Tudíž "Práce zrychlily moderní stroje" se mi jeví jako dosti odvážné tvrzení.
22.06.2007 (8:15)  
Než na Ropid apelujte na politiky hl m. Prahy a Středočeského kraje (případně SŽDC), neboť to jsou ty správné žáby na prameni. Ropid zajišťuje dopravní obsluhu a ne infrastrukturu!
Registrierter Benutzer JnR 
22.06.2007 (1:44)  
1) Až bude NS hotové, budou všechny dálkové vlaky jezdit na Hlavák? Ty, co v Pze končí/začínají předpokládám, že ano, ale i EC od Pardubic na Ústí?
2) Budou koncem příštího roku mít ČD dost CityElefantů, aby mohli městské linky provozovat? (něchtějí snad lákat nové cestující na žabotlamy a 810) Nebo bude konečně vypsáno výběrové řízení na provozovatele?
21.06.2007 (22:40)  
gillx: to už tady před pár lety bylo, jezdily vlaky Benešov - Lysá - Kolín, jenže po několika letech je zrušily. Jinak snad bude brzy linka Strančice - Lysá, do Milovic těžko, jelikož tam se do té elektrifikace nějak nikdo nehrne.
21.06.2007 (22:09)  
Aha. Ale S-Bahn pokud vim ma trochu castejsi zastavky. Takze soudruzi u Ropidu by mohli (pokud by znali pojem "kriticka cesta") pomalu zacit ty zastavky stavet, aby ten S-Bahn mohli napresrok pustit...

Ze se do toho na Ropidu nehrnou je dane zaprve jejich priblblosti, zadruhe faktem, ze jsou prodlouzena ruka DP, ktery by zavedenim S-Bahnu prisel o docela hodne vykonu.
Registrierter Benutzer aron 
21.06.2007 (22:07)  
Jestli to takhle bude opravdu fungovat tak to bude paráda,jen nevím jestli se to bude líbit Radovanovi Štejnerovi.
Registrierter Benutzer Pjetro 
21.06.2007 (21:54)  
No 27 kilometrů kolejí to zase není žádná sláva. Kéž by těch kilometrů bylo víc, těch tratí co by to potřebovaly je jako sůl.
Registrierter Benutzer gillx 
21.06.2007 (21:00)  
Mě by se docela šiklo plánované propojení trati 220/220 (Benešov u Prahy - Praha hl.n.) do Lysý nad Labem přes Horní Počernice. Neví někdo na kdy se plánuje tohle?
  1 2      Zpráv na stránku:   

Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.

- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin

Kommentar hinzufügen
Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Anmelden
 
 
  
 
   Registrieren

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko