Praha - Již na konci příštího roku by se mohli první cestující svézt novými železničními tunely pod vrchem Vítkov. Bude to o celé 2 roky dříve, než se původně plánovalo.
Termín dostavby byl výrazně zkrácen, oznámila společnost Skanska, která na železničním uzlu pracuje. „Provoz bude zahájen na konci roku 2008, v následujícím roce budou pokračovat jen drobné úpravy, jako je například výsadba zeleně,“ uvádí Jan Mitlöhner z firmy Skanska.
Nové spojení je považováno za nejdůležitější železniční stavbu na území hlavního města od druhé světové války. Město slibuje, že způsobí doslova revoluci v pražské dopravě a absolutně změní dosavadní představy Pražanů o cestování vlakem.
Nová trať spojí centrum se severní části města
Magistrát totiž počítá s tím, že nového železničního uzlu za zhruba 9 miliard korun využije k zavedení městských vlakových linek, které by měly odlehčit přeplněným tramvajím i metru. „Vlaky by tak nekončily na hlavním nádraží, ale projížděly by přes něj,“ říká Jiří Prokel, ředitel společnosti Ropid, která dopravu v Praze koordinuje. Díky 27 kilometrům nových kolejí se lidé dostanou bez přestupu například z Řevnic do Nymburka nebo z Milovic do Strančic. Lidé, kteří jezdí do práce nebo do školy z jedné strany metropole na druhou, budou podle představ magistrátu raději než na zastávky MHD mířit na nádraží. Vlaky podle slibů budou rychlejší než metro.Práce zrychlily moderní stroje
V současné době spojuje hlavní nádraží se všemi tratěmi vedoucími z východu a severu Čech pouze jediná kolej, která prochází tunelem pod Vítkovem. Změna nastane po dokončení stavby, z hlavního nádraží povedou 3 dvoukolejné tratě do Holešovic, Vysočan a Libně. Osobní vlaky by navíc mohly jezdit z Masarykova nádraží do Holešovic či Vysočan, což dnes možné není. „Rychlejší dokončení stavby umožnilo využití nových technologií a velmi efektivní koordinace prací,“ říká Mitlöhner. „Jestli se jim to povede, získají si u mne obrovský respekt,“ dodává primátor Pavel Bém. Koleje povedou přes 9 mostů a 2 dvoukolejnými tunely. Starým železničním tunelem už vlaky jezdit nebudou, nahradí je plánovaná cyklostezka.
zdroj: MF DNES a Nové spojení
| 21.6.2007 (20:00)
| 1 2 | Zpráv na stránku: |
http://www.novespojeni.cz/vizualizace_detail.php?id_swf=5
Původní harmonogram prací počítal se zprovozněním v roce 2008, avšak schválený harmonogram financování toto posunul až na rok 2010. Naštěstí každoročně schvalovaný státní rozpočet byl sněmovnou každoročně dodatečně navyšován (viz rozpočet SFDI) tak, že nakonec financování stačilo dříve zamýšlenému tempu výstavby.
Tudíž "Práce zrychlily moderní stroje" se mi jeví jako dosti odvážné tvrzení.
2) Budou koncem příštího roku mít ČD dost CityElefantů, aby mohli městské linky provozovat? (něchtějí snad lákat nové cestující na žabotlamy a 810) Nebo bude konečně vypsáno výběrové řízení na provozovatele?
Ze se do toho na Ropidu nehrnou je dane zaprve jejich priblblosti, zadruhe faktem, ze jsou prodlouzena ruka DP, ktery by zavedenim S-Bahnu prisel o docela hodne vykonu.
| 1 2 | Zpráv na stránku: |
Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.
- Correspondent or Member of ŽelPage,
- Editor or ŽelPage Administrator
Before you insert your comment, you have to log on or register.










