..: Student Agency už vybírá výrobce vlaku :..

Ilustrační obrázekPraha - Sen šéfa Student Agency o žlutých vlacích se začíná naplňovat. V těchto dnech už probíhá výběrové řízení na výrobce vlaku. Zhruba za 2 roky by tak měly na trať mezi Prahou a Ostravou tyto soupravy vyrazit. ČD si zatím z budoucího konkurenta nic nedělají. "Vlaky budou pohodlnější, hezčí a samozřejmě levnější z hlediska údržby než u nás dosud nejmodernější Pendolino, nižší bude i cena jízdenky," říká ředitel společnosti Radim Jančura. Na své si podle něj přijdou i lidé zvyklí na luxus.

"Prostor s luxusními místy bude oddělen, například místo klasických sedaček budou v tomto oddělení sedačky podobné pohodlnému křeslu," upřesnil své představy. Ve vlaku má být i konferenční místnost, kde bude možné promítání a vedení jednání jako v běžných kancelářích. V budoucnu Jančura počítá s obsazením všech dálkových železničních tras v ČR svými vlaky. První z 5 souprav by se na trase Praha - Ostrava měla objevit zhruba za necelé 2 roky. "Rok trvá výroba vlaku a další rok homologace, tyhle věci neurychlíme. Poté se budeme snažit vlaky v co nejkratší době poslat na koleje," uvádí Jančura.

České dráhy se konkurenta nebojí

Ilustrační obrázek
autor: 1.kapr České dráhy nemají z konkurence Student Agency strach. "Zatím se ještě nebavíme o reálné věci, ale o představách. I tak si myslím, že svoji pozici neztratíme," říká ředitel odboru marketingu ČD Aleš Ondrůj. Pendolino si podle něj získat stálou klientelu a spoje na trase z Prahy do Ostravy jsou vyprodány týden dopředu. Na této trase podle něj už mají ČD jedno vítězství nad autobusy Student Agency za sebou. "Počet zákazníků nám tady narostl o 30%, zatímco Student Agency omezila počet spojů. Stále lépe se daří i našim vlakům, které jezdí například mezi Prahou a Brnem," dodává Ondrůj.

zdroj: Novinky


Adys Poslat mail autorovi | 22.6.2007 (6:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Dopravci

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 ... 11 12 13 14 15      Zpráv na stránku:   
22.06.2007 (10:04)  
mates111: jenze ty spolecnosti, ktere driv jezdily do Prahy byly vetsinou soukrome akciovky nebo srocka, takze si sami museli hledat nahradni zdroje prijmu a vyuziti pro sve busy... dobry hospodar je prece nenecha zahalet, ale nejsem si jisty, jake nahradni vyuziti pro nevyuzite vlaky najdou drahy, potazmo stat, ktery se casto nechova jako dobry hospodar:-(
registrovaný uživatel zdenda 
22.06.2007 (10:00)  
nooo, to se pánové pochlapili, do pár řádků vecpat tolik arogance a velkohubosti, jak jeden tak druhej...Jančurovy vlaky budou "hezčí":-) a jsem zvědav, jestli bude jezdit do Prahy z Brna nebo do Ostravy levněji, než je třeba současných 226 korun...když už na autobus musí dát cenu Br-Pha 180, si myslí, že po dráze pojede o 50 km víc levněji než busem??? Až vyjede, tak pak ať má velkohubých keců plnou pusu, nebo dopadne jak Šimral s RTExpresem...
22.06.2007 (9:48)  
imisa: tak otázkou je, jestli je dobře, že dotované linky a komerční linky mají společné hospodaření... Jinak u autobusů je to přece to samé. Většina dopravců vydělávala díky linkám do Prahy. Poté co přišli komerční dopravci, zmizel v podstatě jediný zdroj větších příjmů...

Chtělo by to výběrová řízení na všechny tratě, aby se ztransparentnilo financování a hlavně aby byly nabízeny reálné částky. Protože dnes, když proběhne výběrové řízení na několik málo tratí, ČD nabídnou dumpingovou cenu a vezmou si to jinde...
22.06.2007 (9:45)  
Sice přeju Jančurovi úspěch se zavedením nových spojů, ovšem obávám se, že až dojde na schvalování vozidel, se zlou se potáže. Kdo jste ještě neslyšel, že ředitel Drážního úřadu dostane padáka, pokud schválí Taurusy? A že zkoušky starých vozidel PKP s odporovou regulací (vozidla "kupodivu" nevyhověla) prováděly ve vlastní režii ČD a ani po čtvrt roce neznaly SŽDC výsledky zkoušek vozidel, která by na jejich síti měla jezdit?
22.06.2007 (9:43)  
Konkurenci samozrejme vitam, ale zacnou-li jezdit zlute vlaky z Prahy do Brna, Ostravy a do jinych aglomeraci, po koridorech, tak se tomu neda rict konkurence. To je vyzirani nejlepsich trati. CD se svymi nadhernymi rekonstruovanymi vlaky ztrati jediny vetsi zdroj prijmu z kterych se da lepit ztratovy provoz na lokalkach (pominu-li dotace, ale ty urcite nepokryvaji vsechno) a budou pak zadat vic penez po krajich/statu/nas. Takze jizdne ve zlutych vlackach nakonec zaplatime my vsichni, aniz bychom se jednou svezli.
Proc pan Zluty nenabidne nejakou super cenu na provozovani nejake te mistni lokalky? Proc sbirat drobky, kdyz muzeme papat z korytka, ze.
registrovaný uživatel TinTin  mail  
22.06.2007 (9:34)  
To Kuba: Asi tak...
registrovaný uživatel Kuba 
22.06.2007 (9:32)  
Dokud neukáže soupravy a povolení na tratě SŽDC, tak tomu věřím asi tak, jako že se dostanou u nás k moci komunisti.
22.06.2007 (9:10)  
V budoucnu Jančura počítá s obsazením všech dálkových železničních tras v ČR svými vlaky.

Co si pod tím představit? Obsazení koridorů nebo snad i dalších tratí?

Jinak mám pocit, že ČD budou muset konečně o zákazníka více bojovat, což může být pozitivní. Za negativní ovšem považuji to, že nejlepší vlaky budou přesunuty na Ostravu a zbytek bude dále chátrat...
registrovaný uživatel JK ml. 
22.06.2007 (9:00)  
Burian: Věřte že hoši na ONJ při údržbě pinďi na nočních šichtách (zejména) nespí. Ono to při provozní rezervě nerezervě ( 1 souprava) a denních porcí kilometrů ani jinak nejde. Opravuje se někdy takřka za jízdy, kleká kdeco a furt a vypadávající klimoška je opravdu to nejmenší... Předepsané opravy po najetých km se řeší tak (protožer vše se nestihne najednou), že se udělá něco, pinďa se pustí do Ostravy und zurick, další noc zase něco atd...
registrovaný uživatel stoupa  mail  
22.06.2007 (8:47)  
ČD nezmění nic podstatného. A nemá cenu se do nich tak vehementně trefovat, protože kapři si sami rybník nevypustí, což nemusí vždy být negativně chápáno.

To ČD má vlastníka a ten vlastník se neobtěžuje definovat dopravní politiku. A ten vlastník houby zásadního udělá, (jsou to zase jen ouředlníci placení z našich daní), pokud na ně nezatlačí vláda a na ni parlament. A ten si holt volíme sami.
Mezi námi děvčaty na klučičím záchodě: bez rozdílu politické orientace - působí na vás někdo z nich dojmem jako mašinkář? (poslední člověk na obrazovce TV, který vlídně promlouval o železniční dopravě byl tuším pan Hrabovský - a to je už hodně let).
  1 ... 11 12 13 14 15      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2025 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko