Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Praha - Sen šéfa Student Agency o žlutých vlacích se začíná naplňovat. V těchto dnech už probíhá výběrové řízení na výrobce vlaku. Zhruba za 2 roky by tak měly na trať mezi Prahou a Ostravou tyto soupravy vyrazit. ČD si zatím z budoucího konkurenta nic nedělají.
"Vlaky budou pohodlnější, hezčí a samozřejmě levnější z hlediska údržby než u nás dosud nejmodernější Pendolino, nižší bude i cena jízdenky," říká ředitel společnosti Radim Jančura. Na své si podle něj přijdou i lidé zvyklí na luxus.
České dráhy se konkurenta nebojí
České dráhy nemají z konkurence Student Agency strach. "Zatím se ještě nebavíme o reálné věci, ale o představách. I tak si myslím, že svoji pozici neztratíme," říká ředitel odboru marketingu ČD Aleš Ondrůj.
Pendolino si podle něj získat stálou klientelu a spoje na trase z Prahy do Ostravy jsou vyprodány týden dopředu.
Na této trase podle něj už mají ČD jedno vítězství nad autobusy Student Agency za sebou. "Počet zákazníků nám tady narostl o 30%, zatímco Student Agency omezila počet spojů. Stále lépe se daří i našim vlakům, které jezdí například mezi Prahou a Brnem," dodává Ondrůj.
zdroj: Novinky
Adys
| 22.6.2007 (6:00)
| 22.6.2007 (6:00)Zusammenhängende Nachrichten

22.06.2007 (12:25)
2 deadeye:
se zabezpečovačkou samo o sobě nic. Pokus - snaha - záměr přejít k tomu, co správně vyjadřujete v poslední větě Vašeho příspěvku. Aneb - Kapři si rybník sami nevypustí.
se zabezpečovačkou samo o sobě nic. Pokus - snaha - záměr přejít k tomu, co správně vyjadřujete v poslední větě Vašeho příspěvku. Aneb - Kapři si rybník sami nevypustí.
22.06.2007 (12:20)
to stoupa: A co to ma spolecneho s tim, ze je nase zabezpecovacka precitilivela? A ze je problem na ni provozovat jakakoliv moderni vozidla? S tim oddeleni vozby od trati nema nic spolecneho.
Ad nekteri jedinci: Za prve: Uz konecne pochopte, ze krik CD o ztratovosti lokalek je jen snaha vymlatit vetsi zisk. Mytus o tom, jak je CD blahosklonne provozuji jako charitu je nesmysl. A pokud to tak delaji, tak jde o dumping, coz uz je jen jejich problem.
Za druhe: Snazit se uspet nejdrive na vyhodnych tratich a pak pozdeji treba i na dalsich neni vyzobavanid robku, ale prave ona konkurence. Podnikatel podnika za ucelem zisku, ne pro radost masinkaru. Kdy konecne pochopite, ze doprava a zeleznice je tu do toho, aby co nejrychleji, nejlevneji a pokud mozno k zivotnimu prostredi nejsetrneji dopravila osoby ci zbozi z mista A do mista B. Zadny jiny ucel nema, neni tu pro radost fandu, neni tu pro snizeni nezamestnanosti (viz nadstavy u CD, zejmena kancelarnictva) atd. Pokud nekdo chce, aby jezdilo neco pro radost fandu, tak at si to zaplati ze sve kapsy. Nebo snad Vy chodite do prace pro radost z prace a odmitate vyplatu, ci budete dobrovolne pracovat u zamestnavatele, ktery Vam da o polovinu mene nez jeho konkurent jen z ciste lasky k nemu?
Problemem zeleznice je nekoncepcnost dopravni polititky a vyhody pro gumokoli dopravu pramenici z nezpoplatnovani uzivane dopravni cesty.
Ad nekteri jedinci: Za prve: Uz konecne pochopte, ze krik CD o ztratovosti lokalek je jen snaha vymlatit vetsi zisk. Mytus o tom, jak je CD blahosklonne provozuji jako charitu je nesmysl. A pokud to tak delaji, tak jde o dumping, coz uz je jen jejich problem.
Za druhe: Snazit se uspet nejdrive na vyhodnych tratich a pak pozdeji treba i na dalsich neni vyzobavanid robku, ale prave ona konkurence. Podnikatel podnika za ucelem zisku, ne pro radost masinkaru. Kdy konecne pochopite, ze doprava a zeleznice je tu do toho, aby co nejrychleji, nejlevneji a pokud mozno k zivotnimu prostredi nejsetrneji dopravila osoby ci zbozi z mista A do mista B. Zadny jiny ucel nema, neni tu pro radost fandu, neni tu pro snizeni nezamestnanosti (viz nadstavy u CD, zejmena kancelarnictva) atd. Pokud nekdo chce, aby jezdilo neco pro radost fandu, tak at si to zaplati ze sve kapsy. Nebo snad Vy chodite do prace pro radost z prace a odmitate vyplatu, ci budete dobrovolne pracovat u zamestnavatele, ktery Vam da o polovinu mene nez jeho konkurent jen z ciste lasky k nemu?
Problemem zeleznice je nekoncepcnost dopravni polititky a vyhody pro gumokoli dopravu pramenici z nezpoplatnovani uzivane dopravni cesty.
22.06.2007 (12:14)
imisa: Jsi naprosto mimo, co to plácáš o těch drobečkách, mít polštář státní dotace je ten nejbezpečnější způsob jak podnikat! S tím nemůžeš riziko spojené s provozováním nedotovaných vlaků na trati Pha - Ostr srovnávat. A i kdyby chtěl někdo jezdit na té tvé straaaašně ztrátové lokálce jezdit, stejně ho tam ČD díky naprosto nesmyslné ceně nepustí...
22.06.2007 (12:06)
.. to jsou ta geniální oddělení "vozby" od "tratí" udělaná na nátlak EÚ shora - a vznikají kočkopsi.
A jsme zase u dopravní politiky jako celku.
A jsme zase u dopravní politiky jako celku.
22.06.2007 (11:57)
Pavel Q.: Však já vím, že výběrové řízení není uzavřeno. Ale už někde dávno musí existovat technické specifikace zadané objednavatelem. To přeci musí být veřejné, aby soutěžící vůbec věděli, co se od nich očekává...
1) Má někdo k dispozici tyto specifikace?
2) Ví někdo jaké firmy se do výběrového řízení přihlásily?
1) Má někdo k dispozici tyto specifikace?
2) Ví někdo jaké firmy se do výběrového řízení přihlásily?
22.06.2007 (11:54)
Rail-2005: tomu nemůžete věřit ani sám. To tu dřív začnou jezdit ty Taurusy, nebo až budou 380 ČD, tak třeba někomu konečně pronajmou i něco staršího (např. 150), i když osobně bych řekl, že raději nechají nepotřebné loko zreznout a sešrotovat, případně prodají do Itálie nebo někomu do nákladní dopravy.
Úplně bych nevěřil spekulacím s propojením DU a ČD, nicméně vliv tu existovat samozřejmě může (bohužel pro cestujícího).
Problém dle mě může vyřešit jedině (alespoň na koridorových tratích) instalace zabezpečovače ETCS, když byly KO již v dřívější době konstruovány pro budoucí prospěch současných ČD (jistě to bylo součástí plánu RVHP proti proniknutí progresivních imperialistických vozidel na naše území :-))
Úplně bych nevěřil spekulacím s propojením DU a ČD, nicméně vliv tu existovat samozřejmě může (bohužel pro cestujícího).
Problém dle mě může vyřešit jedině (alespoň na koridorových tratích) instalace zabezpečovače ETCS, když byly KO již v dřívější době konstruovány pro budoucí prospěch současných ČD (jistě to bylo součástí plánu RVHP proti proniknutí progresivních imperialistických vozidel na naše území :-))
22.06.2007 (11:45)
Rail 2005: Ještě nebylo uzavřeno výběrové řízení, takže težko šířit nějaké podpultové info. Kdyby to vyhrála třeba Studénka s modifikací 471 (2 systémy, 160 km/h, větší souprava), tak by neměl být problém ani u DÚ. V tomto případě by navíc mohla do poslední chvíle mlžit, že se jedná o zakázku pro zahraničního zákazníka, a schvalovací řízení pro ČR probíhá jen tak mimochodem pro strýčka Příhodu.
22.06.2007 (11:29)
M: No kdyz to chces brat takhle... ostranění grafitti z jedne tramwaje (nenasel jsem bohuzel udaj pro vagon, ale bude to podobne) stoji podle pocmarane plochy 50-200 tisic, jen z vnejsku. Myslim, ze vandalismus se ale netyka jen vnejsku. Pak taky neco stoji ostraha a hlidani vagonu. Tak si to secti, vynasob, odecti, podel... Kolik by se za to asi dalo zrekonstruovat a opravit 40 roky starych Bcek?
22.06.2007 (11:27)
Zajímalo by mě, o jakého výrobce by se jednalo. Má někdo nějaké špionážní informace z evropského železničního průmyslu?
Ale obávám se, že pan Jančura má smůlu, i kdyby měl to nejvhodnější vozidlo pro tratě v ČR. Existuje tu DÚ, který není v žádném případě nezávislý a je s ČD jedna ruka. Tedy dělá na politickou objednávku vše možné, aby ČD zůstaly s těmi jejich šroty u koryta.
Můj tajný tip. Něco co jezdí dostatečně rychle a má velkou akceleraci, ale není to vysokorychlostní jednotka. Vmax=200.
Vícesystémové vozidlo (v dnešní době samozřejmost). Od někoho, kdo má již něco podobného v provozu. Z následujícícho vozidla by to šlo velmi dobře vyrobit:
Alstom France: ZTER Z21500 - originál konfigurace: regionální vlak pro delší vzdálenosti (Jančura by měl určitě lepší interier než má SNCF), 2 hnaci vozy, jeden vložený, P=1760 kW, délka 79 m, max.hmotnost 178.3 t, systémy napájení 1500 V ss, 25000 V 50 Hz, Vmax=200 km/h.
Předpokládám, že Jančura bude chtít minimálně 6 vozovou jednotku. Určitě by nemusel být problém toto přizpůsobit, včetně trakce 3000 V ss.
Foto: http://membres.lycos.fr/rails/z21500.jpg
Ale obávám se, že pan Jančura má smůlu, i kdyby měl to nejvhodnější vozidlo pro tratě v ČR. Existuje tu DÚ, který není v žádném případě nezávislý a je s ČD jedna ruka. Tedy dělá na politickou objednávku vše možné, aby ČD zůstaly s těmi jejich šroty u koryta.
Můj tajný tip. Něco co jezdí dostatečně rychle a má velkou akceleraci, ale není to vysokorychlostní jednotka. Vmax=200.
Vícesystémové vozidlo (v dnešní době samozřejmost). Od někoho, kdo má již něco podobného v provozu. Z následujícícho vozidla by to šlo velmi dobře vyrobit:
Alstom France: ZTER Z21500 - originál konfigurace: regionální vlak pro delší vzdálenosti (Jančura by měl určitě lepší interier než má SNCF), 2 hnaci vozy, jeden vložený, P=1760 kW, délka 79 m, max.hmotnost 178.3 t, systémy napájení 1500 V ss, 25000 V 50 Hz, Vmax=200 km/h.
Předpokládám, že Jančura bude chtít minimálně 6 vozovou jednotku. Určitě by nemusel být problém toto přizpůsobit, včetně trakce 3000 V ss.
Foto: http://membres.lycos.fr/rails/z21500.jpg
22.06.2007 (11:23)
Tenhle článek vyšel na serveru iDNES.cz a ne na Novinky.cz, viz http://ekonomika.idnes.cz/student-agency-vybira-vyrobce-zluteho-vlaku-f36-/ekonomika.asp?c=A070620_154301_domaci_hos
Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.
- Korrespondent oder ŽP Mitglied,
- Editor oder ŽP Admin
Kommentar hinzufügen
Anmelden
© 2001 - 2025 ŽelPage
- Webmaster
Info
informacni okenko










