..: Student Agency už vybírá výrobce vlaku :..

Ilustrační obrázekPraha - Sen šéfa Student Agency o žlutých vlacích se začíná naplňovat. V těchto dnech už probíhá výběrové řízení na výrobce vlaku. Zhruba za 2 roky by tak měly na trať mezi Prahou a Ostravou tyto soupravy vyrazit. ČD si zatím z budoucího konkurenta nic nedělají. "Vlaky budou pohodlnější, hezčí a samozřejmě levnější z hlediska údržby než u nás dosud nejmodernější Pendolino, nižší bude i cena jízdenky," říká ředitel společnosti Radim Jančura. Na své si podle něj přijdou i lidé zvyklí na luxus.

"Prostor s luxusními místy bude oddělen, například místo klasických sedaček budou v tomto oddělení sedačky podobné pohodlnému křeslu," upřesnil své představy. Ve vlaku má být i konferenční místnost, kde bude možné promítání a vedení jednání jako v běžných kancelářích. V budoucnu Jančura počítá s obsazením všech dálkových železničních tras v ČR svými vlaky. První z 5 souprav by se na trase Praha - Ostrava měla objevit zhruba za necelé 2 roky. "Rok trvá výroba vlaku a další rok homologace, tyhle věci neurychlíme. Poté se budeme snažit vlaky v co nejkratší době poslat na koleje," uvádí Jančura.

České dráhy se konkurenta nebojí

Ilustrační obrázek
autor: 1.kapr České dráhy nemají z konkurence Student Agency strach. "Zatím se ještě nebavíme o reálné věci, ale o představách. I tak si myslím, že svoji pozici neztratíme," říká ředitel odboru marketingu ČD Aleš Ondrůj. Pendolino si podle něj získat stálou klientelu a spoje na trase z Prahy do Ostravy jsou vyprodány týden dopředu. Na této trase podle něj už mají ČD jedno vítězství nad autobusy Student Agency za sebou. "Počet zákazníků nám tady narostl o 30%, zatímco Student Agency omezila počet spojů. Stále lépe se daří i našim vlakům, které jezdí například mezi Prahou a Brnem," dodává Ondrůj.

zdroj: Novinky


Adys Poslat mail autorovi | 22.6.2007 (6:00)
Zusammenhängende Nachrichtenopen/close

Weitere von Dopravci

Weitere aus Česká republika (celá)


  1 ... 9 10 11 12 13 ... 15      Zpráv na stránku:   
22.06.2007 (13:22)  
Roman83: myslím, že tohle je přesný vystižení situace. Neustálé přelévání peněz tak jak se to nejvíce hodí. Ono to není jen mezi jednotlivými kategoriemi vlaků, ale i mezi vlaky třeba na Liberecku a Zlínsku. Když se naskytne možnost někde dostat více, už jsou tu nářky, jak dostáváme málo a chceme více. Prostě dnešní ČD jsou plné netransparentnosti a je to třeba změnit...
Registrierter Benutzer zdenda 
22.06.2007 (13:17)  
*mezi pravidelnými a nepravidelnými zákazníky
Korrespondent oder ŽP Mitglied Adam  mail  
22.06.2007 (13:17)  
imisa: "...tak se tomu neda rict konkurence. To je vyzirani nejlepsich trati."

Je třeba si v problematice nejdříve udělat pořádek a pak o ní mluvit, protože jinak pak se může stát, že některá tvá prohlášení vypadají legračně. Je třeba si uvědomit, že Ex, R, Sp a Os jsou dotovány ministerstvem dopravy nebo jednotlivými kraji a tato dotace je (zjednodušeně) nastavena tak, že pokrývá (spolu s předpokládanými tržbami) náklady spolu s jistým přiměřeným ziskem. Proto nemá smysl srovnávat případné žluté vlaky s Ex, R, Sp, Os. Na žluté vlaky nedostane Jančura ani korunu dotace a bude žít z tržeb. Fakticky tak provoz a ziskovost těchto vlaků můžeš srovnávat s (oficiálně) stejně financovanými vlaky kategorie IC, EC nebo SC. (Když teda pominu docela zásadní několikamiliardový argument hovořící zcela nepopíratelně pro ČD a to fakt, že soupravy Pendolino nesloužící základní dopravní obslužnosti zaplatil Českým drahám dosti nelogicky stát, kdežto Jančura na svoje vláčky bude muset vzít ze své kapsy). A jak jeden z vysokých představitelů ČD přiznal, tyto produkty ČD (IC, EC, SC) jsou ztrátové, takže mluvit o nějakém vyžírání něčeho nejlepšího je docela mimo mísu.

Proc pan Zluty nenabidne nejakou super cenu na provozovani nejake te mistni lokalky?

Jak dopadla výběrová řízení s účastí některých soukromníků (a je úplně jedno, jestli soukromníka představuje Connex nebo SA), to jsme myslím viděli sami (teda pokud před tím účelově nezavíráme oči). Když ČD nabídnou už pětkrát odepsanou 810 a tomu odpovídající cenu, jak této ceně může soukromník konkurovat, pokud k provozování této trati musí zakoupit/pronajmout nějaké nové vozidlo?

Proc sbirat drobky, kdyz muzeme papat z korytka, ze.

Když to chceš nazývat korýtkem, tak prosím. Dodneška jsou u korýtka ČD, hezky papají a na EC posílají výsměch v podobě Bmee. Nevidím důvod, proč nepustit ke korýtku někoho druhého, když to bude ku prospěchu cestujícího. Což podle mého názoru nepochybně bude. Ostatně, viděli jsme to loni, na dveře zabouchal RT Express a rázem tu byla eLiška a místenka do TISu za 86Kč.
Registrierter Benutzer zdenda 
22.06.2007 (13:15)  
o in-kartě a jejím vlastnictví moc nepolemizuju, protože náhodnýmu cestujícímu, který jede 4x za rok, je buď jedno, kolik zaplatí, nebo se vůbec nerozmýšlí, protože bez jakýkoli slevy je to vlakem sebevraždatudíž si myslím, že In-kartu není potřeba brát jako nejlevnější variantu dostupnou pro několik lidí...jinak Jančura má taky rozdíl v cenách mezi pravidelnými zákazníky...do Prahy až 40 Kč z Brna...a argument, nevím, kdy pojedu, je trochu nesmysl...maximálně jestli o hodinu dřív nebo později a pokud nevíš, v kolik pojedeš, tak s jančurou spláčeš nad výdělkem víc než ve vlaku, zatímco Jančurovy busy jsou v exponovaný dny a časy beznadějně plný už několik dní, někdy i týdnů dopředu, s vlakem takový problém není...argmunet ne všichni mají internet, už je taky trochu mimo mísu, když ne doma, tak v zaměstnání, nebo u kamaráda atd...
22.06.2007 (12:43)  
zdenda: Pokud počítáte nejlevnější možnost, tak SA jezdí z Prahy do Brna za 150 Kč a do Ostravy za korunu.
22.06.2007 (12:42)  
to zdenda: Ne kazdy ma In-kartu, ne kazdy ma internet, ne kazdy dostatecne dopredu vi kdy a kam pojede, ne kazdy ma stesti a dostane Elisku na pozadovanou dobu a relaci. Pokud SA nabidne nizsi zakladni cenu a dost mist, aby clovek mohl i jen prijit na nadrazi, nebo vecer predtim zavolat na infolinku a jizdenku si zajistit, tak E-liska CD nespasi ani omylem.
22.06.2007 (12:41)  
České dráhy jako finančně nepřehledný gigant ve státních rukou a ze státem v zádech si v případě potřeby může stanovit cenu i 10 Kč a nikoho to nebude trápit.Finanční toky v ČD jsou zcela nepřehledné. Zajímalo by mě, jak se děli financování vlaků dotovaných státem (R), nebo krajem (Os,Sp) nebo na podnikatelské riziko ČD (IC,EC,SC). Prakticky všemi vlaky můžu jet na jednu na jízdenku-tak jak z toho ČD poznají kterým vlakem jsem jel? Vysvětlí mi to tady někdo? Jak potom mohou ČD tvrdit, že ten vlak je ziskový a ten je zase ztrátový?Budu rád a děkuji.
Registrierter Benutzer Martin 
22.06.2007 (12:31)  
Jestli mě poveze z Ostravy do Prahy Havel nebo Pavel + - 15 minut a podobným pohodlím tak jako většina lidí dám přednost levnějšímu
Registrierter Benutzer zdenda 
22.06.2007 (12:27)  
pro M: těch 226 korun bylo míněno na Pendolino v relaci Pha-Brno, které jsem srovnával s cenou busu SA, vlakem EC můžeš jet tutéž relaci dokonce jen za 140 a stačí mít IN-kartu...že by Jančura jezdil levněji???
Registrierter Benutzer Glagol  mail  
22.06.2007 (12:27)  
Dejavu.
Samozřejmě souhlasím s našimi nejen makro, ale i s těmi mikro ekonomy.
É, dneska je pátek, poněvadž zítra bude čvrtek, únor, silvestr... Blablblaaabbolllllliiiit ooou renoltechchchch (ty cigára) je tak hezké.
  1 ... 9 10 11 12 13 ... 15      Zpráv na stránku:   

Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.

- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin

Kommentar hinzufügen
Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Anmelden
 
 
  
 
   Registrieren

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko