..: V Ústeckém kraji hrozí další redukce vlakových spojů :..

Ilustrační obrázekUstí nad Labem - Méně vlaků bude jezdit od příštího grafikonu v Ústeckém kraji. S Českými drahami se na tom dohodl Krajský úřad v Ústí nad Labem, který plánovanou redukci spojů až o 15 % odůvodňuje snižováním nákladů. Starostové místních obcí s podobným krokem ovšem nesouhlasí - říkají, že lidé vlakové spojení nutně potřebují.

V regionu se přitom nejedná o první podobné rušení spojů. V porovnání se situací před několika lety mají dnes obyvatelé k dispozici o desítky spojů méně. Ústecký hejtman Jiří Šulc argumentuje tím, že se jedná pouze o zrušení neefektivních a málo využívaných spojů. Postižené obce ale protestují. Již nyní je na mnoha místech železniční provoz oproti minulým rokům sotva poloviční, přičemž mnoho místních využívá právě vlak pro dojíždění do škol nebol zaměstnání.

O tom, které spoje budou definitivně zrušeny, by se mělo rozhodnout v září. Krajský úřad obce ujišťuje, že v rozhodování bude zohledňovat jejich stanoviska. Starostové ovšem tvrdí, že zatím se jich nikdo neptal. Kraj navíc musí vyřešit tzv. souběhy, kdy na mnoha trasách dotuje souběžnou železniční, autobusovou, a případně i tramvajovou dopravu, což odporuje evropským normám a pro kraj může znamenat sankce.

zdroj: Česká televize


Juraj Kováč Poslat mail autorovi Ohodnotit na Flattru | 9.7.2007 (22:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Služby Jízdní řád

Další z regionu ČR Ústecký


  1 ... 5 6 7 8 9 ... 11      Zpráv na stránku:   
10.07.2007 (13:30)  
Jsem rád, že se diskuse vrací zpátky k tématu. V ústeckém kraji je obecně problém s tím, že železniční doprava je stále ve vleku minulosti. A to jak co do infrastruktury (trať 110 stavěná na svoz uhlí a mimo logické přepravní proudy), tak i do zvyklostí. Vloni nejezdil noční Os 6800, protože kraj chtěl trochu skrouhnout dotace a dal při tom volnou ruku ČD. Ty zrušily nepohodlný spoj a mohly zamykat nádraží už po desáté, ne v jednu v noci. To je možná ten nejhorší problém.

Přitom vůle ke změnám tu je. Vloni jsem na KÚ otravoval tak dlouho, až scházející noční spoj na 130 opravdu zase začal jezdit (a jezdí slušně zaplněný), podobného výsledku jsme se dobrali i u jednoho nelogického (ne)přípoje v Ústí. A šlo to. Stačí otravovat na příslušných místech a udělat to nějak konstruktivně. Lokálky to asi nezachrání, ale zde zmiňované nelogičnosti v JŘ to může odstranit.
registrovaný uživatel Racek 
10.07.2007 (13:28)  
Ještě bych doplnil (neboť v této debatě se to očividně nerozlišuje), že veškeré teoretické úvahy o optimální dopravní obsluze území platí na Ústecku jen v omezené míře, protože optimalizace je snaha za menší (stejné) náklady nabídnout stejnou (lepší) službu občanům - zatímco zde jde o to vytvořit dojem, že minulá špatná rozhodnutí byla vlastně dobrá, a stačí jen pár dalších zdokonalení, a služba už bude úplně perfektní (a skoro zadarmo). A to všechno pokud možno bez toho, aby do toho kecali nějací odborníci nebo nedejbože ti občani ...
10.07.2007 (13:18)  
Jen k těm Pražákům, které tady napadají venkované. Chci upozornit, že Praha v našem rovnostářském systému dotuje ostatní kraje. Z výnosů daní ze svého území dostává minimum, většina se přerozděluje do chudších oblastí, proto má málo financí na dopravní stavby. Co se týče metra, běžně se platí státem v civilizovaném světě 50-100% nákladů, Praha na rok 2007 dostala 0%. Takže tu laskavě přestaňte žvanit. A co se týče provozu, pojďte se podívat jak jezdí obsazené vlaky metra, tramvají a autobusy. Jsou plné a využité. Obrovské množství lidí dojíždí do Prahy za prací a využívají také MHD v Praze. Tak klídek. Jestli je někdo okrádán, tak je to Praha. Buď bude stát dotovat výstavbu metra minimálně 50%. (Běžněji je to 90%, 80-100%, viz obrovská výstavba v Barceloně), nebo budeme chtít rozdělování peněz podle toho, jak si kraje na sebe vydělají a 100% výnosů půjde do kraje, ze kterého ty výnosy jdou, protože už dávno by tak celá síť metra mohla být vystavěná.
10.07.2007 (13:10)  
Paddy - externí náklady dopravce neplatí (opravy silnic, zastávek). Silniční daň neplatí autobusy, které najedou minimálně 85% v závazku veřejné služby (pravidelná linková veřejná doprava). Označník patří dopravci, který zajišťuje jeho údržbu a výlep JŘ a to je již zahrnuto do ceny za km.

Na kraji je potom aby si k autobusové dopravě připočetl externí náklady a rozhodl se, který druh dopravy na kterém úseku je výhodnější. To, že někteří neberou v uvahu existující externality, je věc jiná.
10.07.2007 (12:54)  
Paddy: nejsme si rovni. Občan Prahy je z hlavního města, je reprezentantem elitního sídelního útvaru, vše za hranicemi tohoto sídla je veknov. I diplomaté říkají často místo ČR jen Praha. Sídlí zde vláda, nejlepší školy, nejvíc platící podniky, lidé, kteří jsou tím pádem utvrzováni okolím, že jsou elitou národa.
Proto venkovanům Pražák říká, jak mají žít a kolik co má stát, protože ON to ze svých daní platit nebude, protože ON má metro pod barákem, noční dopravu maximálně po 30 minutách a tak dále.
Velmi se omlouvám všem slušným a rozumným Pražákům, vím, že jich je více než těch, kteří uvažují tak, jak jsem popsal, ale ti první jsou Bohužel víc slyšet ...
registrovaný uživatel Paddy 
10.07.2007 (12:51)  
K těm výpočtům , kolik stojí km autousu:
Doufám ,že je vtom započítána sazba za km za použití silnic, náklady (třeba Ústeckého )kraje za zřízení označníků včech zastávek,oprava vyjetých kolejí v zastávkách-teď je v módě je dělat ze žulových kostek,v zimním období odklízení sněhu třeba v horských partiích( z vlastní zkušenosti vím ,že do hor jel předkaždým spojem sypač -že by placený dopravcem ??) A nebo jinak,zkuste si ho zavolat vy když pojedete soukromě.Já vím že i pro kolejovou dopravu by se našlo spoustu ale.
Dokud nebudou obě dopravy zrovnopráněny tak já si mohu taky vymyslet ,že náklady na vlak jso třeba 50,-Kč/km a autobus 150,-Kč/km a pojdme polemizovat.
On každý to spočítá ,jak se mu to hodí.
10.07.2007 (12:47)  
Do ZDO patří doprava do škol. Jak se potom má student SŠ/VŠ v neděli dostat na internát/koleje, aby bez problémů stíhal začátek výuky. Minimálně jeden nedělní spoj (pár spojů) by měl být do každé obce nad 100 obyvatel, do menších obcí pouze jsou-li extrémně vzdáleny (mimo docházkovou vydálenost), i když se šetří.

O kvalitě rozhodování v Ústeckém kraji svědčí rozhodnutí Nejvyššího správního soudu o protiprávnosti zrušení smluv s DPÚK.
registrovaný uživatel checki 
10.07.2007 (12:46)  
Ty jo, já myslel, že sem choděj fandové železnic ne hádavci o politice a hovada, co uměj jen někoho někam poslat...
registrovaný uživatel Paddy 
10.07.2007 (12:40)  
Již brzo to bude rok , co Ústecký kraj vypověděl smlouvu autobusovému Dopravnímu podniku Ústeckého kraje.
Co bylo kolem toho povyku , jak bude dobře a kolik milionů se pro daňové polatníky ušetří-obhajoval hejtman Šulc.
Po roce je vidět výsledek -miliony možná ušetřené jsou, ale utekly úplně někam jinam a následuje další snižování dopravní obslužnosti a za rok to bude stejné.
Jinak k obhajobě lokálek : nejde jen o lokálky jako takové , ale občany tohoto státu , kteří platí daně stejně jako třeba v Praze. Občanovi u lokálky vlak zruší a občanovi Prahy na jednu jízdu metrem stát dotuje 3X tolik než by dotoval občanovi u lokálky.
A přitom jsme si všichni rovni.
registrovaný uživatel waszyn 
10.07.2007 (12:34)  
paddy:
doprava o víkendu ale nepatří do ZDO.
pokud některý kraj dotuje houbaře, chataře, cyklisty a lyžaře :) je to určitý nadstandart. u malých sídelních útvarů je tedy logické že tam o víkendu nic nepojede...
  1 ... 5 6 7 8 9 ... 11      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2025 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko