Ustí nad Labem - Méně vlaků bude jezdit od příštího grafikonu v Ústeckém kraji. S Českými drahami se na tom dohodl Krajský úřad v Ústí nad Labem, který plánovanou redukci spojů až o 15 % odůvodňuje snižováním nákladů. Starostové místních obcí s podobným krokem ovšem nesouhlasí - říkají, že lidé vlakové spojení nutně potřebují.
V regionu se přitom nejedná o první podobné rušení spojů. V porovnání se situací před několika lety mají dnes obyvatelé k dispozici o desítky spojů méně. Ústecký hejtman Jiří Šulc argumentuje tím, že se jedná pouze o zrušení neefektivních a málo využívaných spojů. Postižené obce ale protestují. Již nyní je na mnoha místech železniční provoz oproti minulým rokům sotva poloviční, přičemž mnoho místních využívá právě vlak pro dojíždění do škol nebol zaměstnání.
O tom, které spoje budou definitivně zrušeny, by se mělo rozhodnout v září. Krajský úřad obce ujišťuje, že v rozhodování bude zohledňovat jejich stanoviska. Starostové ovšem tvrdí, že zatím se jich nikdo neptal. Kraj navíc musí vyřešit tzv. souběhy, kdy na mnoha trasách dotuje souběžnou železniční, autobusovou, a případně i tramvajovou dopravu, což odporuje evropským normám a pro kraj může znamenat sankce.
zdroj: Česká televize

Přitom vůle ke změnám tu je. Vloni jsem na KÚ otravoval tak dlouho, až scházející noční spoj na 130 opravdu zase začal jezdit (a jezdí slušně zaplněný), podobného výsledku jsme se dobrali i u jednoho nelogického (ne)přípoje v Ústí. A šlo to. Stačí otravovat na příslušných místech a udělat to nějak konstruktivně. Lokálky to asi nezachrání, ale zde zmiňované nelogičnosti v JŘ to může odstranit.
Na kraji je potom aby si k autobusové dopravě připočetl externí náklady a rozhodl se, který druh dopravy na kterém úseku je výhodnější. To, že někteří neberou v uvahu existující externality, je věc jiná.
Proto venkovanům Pražák říká, jak mají žít a kolik co má stát, protože ON to ze svých daní platit nebude, protože ON má metro pod barákem, noční dopravu maximálně po 30 minutách a tak dále.
Velmi se omlouvám všem slušným a rozumným Pražákům, vím, že jich je více než těch, kteří uvažují tak, jak jsem popsal, ale ti první jsou Bohužel víc slyšet ...
Doufám ,že je vtom započítána sazba za km za použití silnic, náklady (třeba Ústeckého )kraje za zřízení označníků včech zastávek,oprava vyjetých kolejí v zastávkách-teď je v módě je dělat ze žulových kostek,v zimním období odklízení sněhu třeba v horských partiích( z vlastní zkušenosti vím ,že do hor jel předkaždým spojem sypač -že by placený dopravcem ??) A nebo jinak,zkuste si ho zavolat vy když pojedete soukromě.Já vím že i pro kolejovou dopravu by se našlo spoustu ale.
Dokud nebudou obě dopravy zrovnopráněny tak já si mohu taky vymyslet ,že náklady na vlak jso třeba 50,-Kč/km a autobus 150,-Kč/km a pojdme polemizovat.
On každý to spočítá ,jak se mu to hodí.
O kvalitě rozhodování v Ústeckém kraji svědčí rozhodnutí Nejvyššího správního soudu o protiprávnosti zrušení smluv s DPÚK.
Co bylo kolem toho povyku , jak bude dobře a kolik milionů se pro daňové polatníky ušetří-obhajoval hejtman Šulc.
Po roce je vidět výsledek -miliony možná ušetřené jsou, ale utekly úplně někam jinam a následuje další snižování dopravní obslužnosti a za rok to bude stejné.
Jinak k obhajobě lokálek : nejde jen o lokálky jako takové , ale občany tohoto státu , kteří platí daně stejně jako třeba v Praze. Občanovi u lokálky vlak zruší a občanovi Prahy na jednu jízdu metrem stát dotuje 3X tolik než by dotoval občanovi u lokálky.
A přitom jsme si všichni rovni.
doprava o víkendu ale nepatří do ZDO.
pokud některý kraj dotuje houbaře, chataře, cyklisty a lyžaře :) je to určitý nadstandart. u malých sídelních útvarů je tedy logické že tam o víkendu nic nepojede...
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP,
- editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.











