Ustí nad Labem - Méně vlaků bude jezdit od příštího grafikonu v Ústeckém kraji. S Českými drahami se na tom dohodl Krajský úřad v Ústí nad Labem, který plánovanou redukci spojů až o 15 % odůvodňuje snižováním nákladů. Starostové místních obcí s podobným krokem ovšem nesouhlasí - říkají, že lidé vlakové spojení nutně potřebují.
V regionu se přitom nejedná o první podobné rušení spojů. V porovnání se situací před několika lety mají dnes obyvatelé k dispozici o desítky spojů méně. Ústecký hejtman Jiří Šulc argumentuje tím, že se jedná pouze o zrušení neefektivních a málo využívaných spojů. Postižené obce ale protestují. Již nyní je na mnoha místech železniční provoz oproti minulým rokům sotva poloviční, přičemž mnoho místních využívá právě vlak pro dojíždění do škol nebol zaměstnání.
O tom, které spoje budou definitivně zrušeny, by se mělo rozhodnout v září. Krajský úřad obce ujišťuje, že v rozhodování bude zohledňovat jejich stanoviska. Starostové ovšem tvrdí, že zatím se jich nikdo neptal. Kraj navíc musí vyřešit tzv. souběhy, kdy na mnoha trasách dotuje souběžnou železniční, autobusovou, a případně i tramvajovou dopravu, což odporuje evropským normám a pro kraj může znamenat sankce.
zdroj: Česká televize

Obecně se 810 vyplatí (provozní náklady, dc) zhruba od 1,1 oskm. Takže obsazení si každý může spočítat sám dle délky spoje.
A ty myslíš , že Ústecký kraj za ušetřené peníze nahradí dopravu autobusy? To je bláhové , podívej se na jízdní řády autobusů třeba o víkendu. A to již Ústecký kraj šetří několik let.
Ač to říkám nerad, tak kraje, které nebudou lpět na všech lokálkách, by mohly mít za stejné peníze nádherné pokrytí autobusy.
To je obecně tradovaný nesmysl. V okolí větších měst ty přepravní proudy ve stovkách lidí za hodinu samozřejmě jsou. Třeba jen ve špičce, ale právě na tu je potřeba systém dimenzovat. Aby jel vlak jenom ve špičce, a po zbytek dne stál v depu, to je pitomost hodná Ústeckého kraje.
*Pozn.: pri namatkove jizde na trati 095 nez se zacalo uvazovat o jejim zruseni jsem rozhodne nejel sam, spoj (810) byl obsazen tak z 15-20%.
fajn vykopejme je a dopravni obsluznost pak budeme financovat z dani z hodnot vytvorenych nezamestnanymi, mene inteligentni casti duchodcu a statnich uredniku, odboraru a lidi s minimalni mzdou. bravo. odkud si myslis ze se asi berou ty penize, ze kterych se dotujou ty tvoje lokalky? to jsem pak zvedavy na ten srumec na draze v kazde horni dolni a vubec v CR az vyzenes lidi co vytvari 80% HDP :-D
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP,
- editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.











