..: V Ústeckém kraji hrozí další redukce vlakových spojů :..

Ilustrační obrázekUstí nad Labem - Méně vlaků bude jezdit od příštího grafikonu v Ústeckém kraji. S Českými drahami se na tom dohodl Krajský úřad v Ústí nad Labem, který plánovanou redukci spojů až o 15 % odůvodňuje snižováním nákladů. Starostové místních obcí s podobným krokem ovšem nesouhlasí - říkají, že lidé vlakové spojení nutně potřebují.

V regionu se přitom nejedná o první podobné rušení spojů. V porovnání se situací před několika lety mají dnes obyvatelé k dispozici o desítky spojů méně. Ústecký hejtman Jiří Šulc argumentuje tím, že se jedná pouze o zrušení neefektivních a málo využívaných spojů. Postižené obce ale protestují. Již nyní je na mnoha místech železniční provoz oproti minulým rokům sotva poloviční, přičemž mnoho místních využívá právě vlak pro dojíždění do škol nebol zaměstnání.

O tom, které spoje budou definitivně zrušeny, by se mělo rozhodnout v září. Krajský úřad obce ujišťuje, že v rozhodování bude zohledňovat jejich stanoviska. Starostové ovšem tvrdí, že zatím se jich nikdo neptal. Kraj navíc musí vyřešit tzv. souběhy, kdy na mnoha trasách dotuje souběžnou železniční, autobusovou, a případně i tramvajovou dopravu, což odporuje evropským normám a pro kraj může znamenat sankce.

zdroj: Česká televize


Juraj Kováč Poslat mail autorovi Ohodnotit na Flattru | 9.7.2007 (22:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Služby Jízdní řád

Další z regionu ČR Ústecký


  1 ... 6 7 8 9 10 11      Zpráv na stránku:   
10.07.2007 (12:30)  
babilon - dle dobře informovaného zdroje je platba za km busu v Ústeckém kraji cca 29 Kč. Takže je to zhruba 1:2.

Obecně se 810 vyplatí (provozní náklady, dc) zhruba od 1,1 oskm. Takže obsazení si každý může spočítat sám dle délky spoje.
registrovaný uživatel Paddy 
10.07.2007 (12:27)  
Pro Babilon.
A ty myslíš , že Ústecký kraj za ušetřené peníze nahradí dopravu autobusy? To je bláhové , podívej se na jízdní řády autobusů třeba o víkendu. A to již Ústecký kraj šetří několik let.
10.07.2007 (12:16)  
checki: u Doupovské dráhy funguje nějaký koordinátor, tak ho kontaktuje, třeba Vám poradí
10.07.2007 (12:07)  
Ještě doplním Racka: Dotace na 810+010 jsou zhruba stejné jako náklady na 2 busy (cca 60 Kč/km). Takže pojede-li 50 lidí za hodinu a budou platit 0,80 Kč/km, pak objednatel zaplatí 60 Kč/km u vlaku (jízdné zůstává dopravci) nebo 20 Kč/km u autobusu, a to už je docela rozdíl. Nehledě na to, že i cestující autobusem v tomto případě získá 2x hustší interval. Anebo přidám třetí autobus a stále to bude levnější!
Ač to říkám nerad, tak kraje, které nebudou lpět na všech lokálkách, by mohly mít za stejné peníze nádherné pokrytí autobusy.
registrovaný uživatel Racek 
10.07.2007 (11:43)  
xAnri05: 15 - 20% v 810, to je 8 - 11 lidí. Vážně si myslíte, že by je mikrobus neodvezl levněji?
registrovaný uživatel Racek 
10.07.2007 (11:41)  
Petr Krček: "nechat v ČR jenom 4 až 5 koridorů a ostatní zrušit"
To je obecně tradovaný nesmysl. V okolí větších měst ty přepravní proudy ve stovkách lidí za hodinu samozřejmě jsou. Třeba jen ve špičce, ale právě na tu je potřeba systém dimenzovat. Aby jel vlak jenom ve špičce, a po zbytek dne stál v depu, to je pitomost hodná Ústeckého kraje.
registrovaný uživatel xAnri05  mail  
10.07.2007 (11:36)  
Zdenda: to nemohu obecne rici, ale zlikvidovalo se nekolik trati* a vozovy park autobusu se propadl o cca 15 let zpet (nove nizkopodlazni autobusy na plyn nahradily vyrazene vozy nemecke MHD). Take bylo zruseno nekolik autobusovych linek.

*Pozn.: pri namatkove jizde na trati 095 nez se zacalo uvazovat o jejim zruseni jsem rozhodne nejel sam, spoj (810) byl obsazen tak z 15-20%.
registrovaný uživatel Luxian  mail  
10.07.2007 (11:26)  
No, myslím, že lokálky může zachránit jedině plné zrovnoprávnění autobusové a železniční dopravy, kdy i autobusový přepravci budou platit za každý km silnice a železniční budou dostávat 75% dotací na nákup nových vozidel od EU + plná liberalizace. Pak nastoupí přepravci s lehkými moderní vlaky, které mají malou spotřebu a které budou jezdit v pravidelnějším taktu. Ale za současných podmínek je to utopie.
registrovaný uživatel zdenda 
10.07.2007 (11:14)  
mno rád bych se zeptal, jestli je to s veřejnou dopravou v Ústeckém kraji fakt tak zoufalé??? ať vlakovou nebo autobusovou?
registrovaný uživatel waszyn 
10.07.2007 (10:39)  
to nasoska:
fajn vykopejme je a dopravni obsluznost pak budeme financovat z dani z hodnot vytvorenych nezamestnanymi, mene inteligentni casti duchodcu a statnich uredniku, odboraru a lidi s minimalni mzdou. bravo. odkud si myslis ze se asi berou ty penize, ze kterych se dotujou ty tvoje lokalky? to jsem pak zvedavy na ten srumec na draze v kazde horni dolni a vubec v CR az vyzenes lidi co vytvari 80% HDP :-D
  1 ... 6 7 8 9 10 11      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Logowanie
 
 
  
 
   Zarejestruj się

© 2001 - 2025 ŽelPage - administratorzy


Info
informacni okenko