Ustí nad Labem - Méně vlaků bude jezdit od příštího grafikonu v Ústeckém kraji. S Českými drahami se na tom dohodl Krajský úřad v Ústí nad Labem, který plánovanou redukci spojů až o 15 % odůvodňuje snižováním nákladů. Starostové místních obcí s podobným krokem ovšem nesouhlasí - říkají, že lidé vlakové spojení nutně potřebují.
V regionu se přitom nejedná o první podobné rušení spojů. V porovnání se situací před několika lety mají dnes obyvatelé k dispozici o desítky spojů méně. Ústecký hejtman Jiří Šulc argumentuje tím, že se jedná pouze o zrušení neefektivních a málo využívaných spojů. Postižené obce ale protestují. Již nyní je na mnoha místech železniční provoz oproti minulým rokům sotva poloviční, přičemž mnoho místních využívá právě vlak pro dojíždění do škol nebol zaměstnání.
O tom, které spoje budou definitivně zrušeny, by se mělo rozhodnout v září. Krajský úřad obce ujišťuje, že v rozhodování bude zohledňovat jejich stanoviska. Starostové ovšem tvrdí, že zatím se jich nikdo neptal. Kraj navíc musí vyřešit tzv. souběhy, kdy na mnoha trasách dotuje souběžnou železniční, autobusovou, a případně i tramvajovou dopravu, což odporuje evropským normám a pro kraj může znamenat sankce.
zdroj: Česká televize

Racek:O vlaku má smysl uvažovat při poptávce nad 100 lidí za hodinu jedním směrem aspoň po část dne. Nižší poptávku je efektivnější řešit autobusovou linkou.To podstatě znamená nechat v ČR jenom 4 až 5 koridorů a ostatní zrušit,a nebýt jejich výstavby tak zrušit i to.Těch spojů ve kterých jede přes 100 lidí je i na 090 a 130 hodně málo-hlavní špička ráno a pak odpoledne.
By mě zajímalo,kde si na to přišel?
Kraji by určitě pomohl koordinátor dopravy (jenže ten by museli platit,takže nic) a vznik IDS (to by taky stálo,tak raději zase nic).
K 132:rušení tratě je nesmysl, lidí tam vždy jezdilo dost a vést v tělese trati (šířka asi 5 metrů) dálniční přivaděč do centra Děčína v husté obytné zástavbě je podraz vůči celému Děčínu.
K 120,126 a 160:rušit Os-Dopr. na tratích celostátního významu?to svět neviděl.Dokážu pochopit zrušení 095 ale tohle fakt ne.
A argumenty že 30-40 lidí v 810 je málo a hravě to zvládne bus neberu,protože pak můžem dojít k závěru že by to zvládl kloubový dvou tří článkový bus a nemusíme jezdit vůbec.
Ví někdo jak zachránit tratě?
xAnri05: to kalamitní dřevo snad nebudou vozit pravidelným spojem osobní dopravy.
Georgo: 'zlatá baňa' možná v civilizovaných krajích, ale ne na Ústecku s jeho dopravní antikoncepcí. Tam můžou dopravu ve veřejném zájmu provozovat jedině dobrodruzi .. jako třeba ČD ;-)
Njorloj: jenže v Ústí už jsou tak daleko, že zrušili ty večerní a málo využívanými se (logicky) staly ty zbylé 'bez možnosti návratu'.
Modernizace starych trolejbusu 14Tr v mensim rozsahu nez regionova (kastle, komplet interier, go trakce) stoji 5mil.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP,
- editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.











