..: V Ústeckém kraji hrozí další redukce vlakových spojů :..

Ilustrační obrázekUstí nad Labem - Méně vlaků bude jezdit od příštího grafikonu v Ústeckém kraji. S Českými drahami se na tom dohodl Krajský úřad v Ústí nad Labem, který plánovanou redukci spojů až o 15 % odůvodňuje snižováním nákladů. Starostové místních obcí s podobným krokem ovšem nesouhlasí - říkají, že lidé vlakové spojení nutně potřebují.

V regionu se přitom nejedná o první podobné rušení spojů. V porovnání se situací před několika lety mají dnes obyvatelé k dispozici o desítky spojů méně. Ústecký hejtman Jiří Šulc argumentuje tím, že se jedná pouze o zrušení neefektivních a málo využívaných spojů. Postižené obce ale protestují. Již nyní je na mnoha místech železniční provoz oproti minulým rokům sotva poloviční, přičemž mnoho místních využívá právě vlak pro dojíždění do škol nebol zaměstnání.

O tom, které spoje budou definitivně zrušeny, by se mělo rozhodnout v září. Krajský úřad obce ujišťuje, že v rozhodování bude zohledňovat jejich stanoviska. Starostové ovšem tvrdí, že zatím se jich nikdo neptal. Kraj navíc musí vyřešit tzv. souběhy, kdy na mnoha trasách dotuje souběžnou železniční, autobusovou, a případně i tramvajovou dopravu, což odporuje evropským normám a pro kraj může znamenat sankce.

zdroj: Česká televize


Juraj Kováč Poslat mail autorovi Ohodnotit na Flattru | 9.7.2007 (22:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Služby Jízdní řád

Další z regionu ČR Ústecký


  1 ... 7 8 9 10 11      Zpráv na stránku:   
10.07.2007 (10:28)  
Panu hejtmanovi se podařilo téměř dokonale zrušit autobusovou dopravu a teď si brousí zuby i na vlaky. Co bude dál? Ideální by bylo, kdyby zrušil sám sebe a své soukmenovce vzal ssebou.
10.07.2007 (10:16)  
Já vím lepší řešení - jít k volbám a vykopat modrý ptáky z této země!
registrovaný uživatel checki 
10.07.2007 (9:42)  
Mno ohledně dotazu, jak zachránit tratě, četl jsem na stránkách dopravního webu docela dobrej nápad - jelikož obce nemají dostatek prostředků na objednání spojů, udělat sbírku a nějaký ten spoj pomoci zaplatit. Tím se zachrání provoz na trati. Chtělo by to ale nějakého koordinátora. Nejlépe třeba přes zelpage...
10.07.2007 (9:28)  
To je pořád dokola.
Racek:O vlaku má smysl uvažovat při poptávce nad 100 lidí za hodinu jedním směrem aspoň po část dne. Nižší poptávku je efektivnější řešit autobusovou linkou.To podstatě znamená nechat v ČR jenom 4 až 5 koridorů a ostatní zrušit,a nebýt jejich výstavby tak zrušit i to.Těch spojů ve kterých jede přes 100 lidí je i na 090 a 130 hodně málo-hlavní špička ráno a pak odpoledne.
By mě zajímalo,kde si na to přišel?
Kraji by určitě pomohl koordinátor dopravy (jenže ten by museli platit,takže nic) a vznik IDS (to by taky stálo,tak raději zase nic).
K 132:rušení tratě je nesmysl, lidí tam vždy jezdilo dost a vést v tělese trati (šířka asi 5 metrů) dálniční přivaděč do centra Děčína v husté obytné zástavbě je podraz vůči celému Děčínu.
K 120,126 a 160:rušit Os-Dopr. na tratích celostátního významu?to svět neviděl.Dokážu pochopit zrušení 095 ale tohle fakt ne.
A argumenty že 30-40 lidí v 810 je málo a hravě to zvládne bus neberu,protože pak můžem dojít k závěru že by to zvládl kloubový dvou tří článkový bus a nemusíme jezdit vůbec.
Ví někdo jak zachránit tratě?
registrovaný uživatel Racek 
10.07.2007 (9:14)  
pekař: čísla vycházejí z kapacity vozidel. 100 lidí jsou 2 busy nebo 810 s vlekem, což nákladově vyjde tak nastejno. Pro víc lidí se dá nasadit kapacitnější vlak nebo zkracovat interval, ale při menším zájmu je blbost prodlužovat interval, když se dá nasadit menší kapacita (= bus) při zachování intervalu. Samozřejmě je to zjednodušené, protože poptávka se mění v průběhu dne ...

xAnri05: to kalamitní dřevo snad nebudou vozit pravidelným spojem osobní dopravy.

Georgo: 'zlatá baňa' možná v civilizovaných krajích, ale ne na Ústecku s jeho dopravní antikoncepcí. Tam můžou dopravu ve veřejném zájmu provozovat jedině dobrodruzi .. jako třeba ČD ;-)

Njorloj: jenže v Ústí už jsou tak daleko, že zrušili ty večerní a málo využívanými se (logicky) staly ty zbylé 'bez možnosti návratu'.
registrovaný uživatel Petr-K 
10.07.2007 (9:13)  
Muzu poznamenat jen neco k MHD. Nizkopodlazni trolejbus stoji 9mil, ale dopravni podniky je obvykle kupuji jen kdyz dostanou priznanou dotaci 75% z EU. Nove nizkopodlazni busy jsou na tom stejne (cena 9mil + dotace).

Modernizace starych trolejbusu 14Tr v mensim rozsahu nez regionova (kastle, komplet interier, go trakce) stoji 5mil.
registrovaný uživatel Njorloj  mail  
10.07.2007 (8:43)  
Opravdu spatna politika a hodne kratkozraka. Myslim, ze i malo vytizeny spoj pomuze doprave v kraji, lidi si proste reknou ze maji moznost jet i vecernim spojem (tim malo vytizenym) i kdyz treba vyuziji odpoledni, ve chvili, kdy jede vlak v 7 ve 14 a 17 hodin se jim na to kazdej vyprdne - jak uz tu bylo napsano, je potreba jisteho taktu, aby meli li pocit obsluznosti a ne nahodnosti...
registrovaný uživatel DK 
10.07.2007 (7:50)  
Volby vyhrála ODS, tak se není čemu divit :-)
10.07.2007 (7:15)  
Samozřejmě soudruzi z kraje zapoměli říct, že místo trati 132 chtějí dálniční přivaděč. Proto loni zkrouhli půlku spojů, letos zjistili že jezdí málo lidí (protože nechali ty nejméně vytížené), tak provoz zastaví úplně. A starostové se diví, diví, diví..... kraj přece návrh vyvěsil na svém webu, a oni mají možnost se vyjadřovat. Právě teď. A občané by je do toho měli dokopat.......
10.07.2007 (6:49)  
V Ústí nad Labem je dostatečně velké množství obyvatel Matiční ulice kteří si to se Šulcem vyřídí. Jakej Hejtman takovej kraj.
  1 ... 7 8 9 10 11      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Logowanie
 
 
  
 
   Zarejestruj się

© 2001 - 2025 ŽelPage - administratorzy


Info
informacni okenko