Praha - Vláda dnes schválila záměr ministerstva dopravy oddělit nákladní dopravu Českých drah do samostatné dceřiné společnosti. Podle premiéra Mirka Topolánka dojde k oddělení carga v dubnu 2008. Půjde o největší změnu struktury ČD od vzniku akciové společnosti v roce 2003. Po zasedání kabinetu to řekl premiér Mirek Topolánek s tím, že transformace Českých drah bude na programu jednání vlády i v dalších měsících.
Do nové firmy má přejít 13 tisíc z celkových 57 tisíc zaměstnanců drah. Samostatné ČD Cargo vzniká především proto, aby se zprůhlednilo financování Českých drah. Termín jeho oddělení se přitom posouvá již poněkolikáté.
Často kritizované je křížové financování ztrátové osobní dopravy ze zisků nákladní dopravy. Ročně to dělá více než 600 milionů korun. Nákladní doprava ČD je pátá největší v EU a ročně přepraví 90 milionů tun. Jako jedna z posledních v Evropě však dosud nefunguje samostatně.
Stát plánuje po oddělení carga samostatnou firmu prodat. Ministr dopravy Aleš Řebíček již dříve uvedl, že by bylo nejlepší prodat pouze menšinový podíl; stát by mohl na prodeji vydělat až 12 miliard korun. Zisk nákladní dopravy za loňský rok byl 1,5 miliardy korun.
zdroj: Aktuálně

Drážní objekty v HH stojí na pronajatých pozemcích, nelogicky opuštěné dolní nádraží bylo drah...
Co se týče ON v HH, to je ten nejmenší problém rekonstruovat/zvětšit při současné poloze hl. n.
malinko bych to poopravil: Kdyby ČD / Cargo podnikati ráčilo, tak na svých pozemcích takovýto termniál dávno vybudovalo a za úplatu k využití nabídlo.
Byť nejsem ekonom, snažím se o některých věcech přemýšlet a dělat si vlastní názor, chápu, že pro někoho může být snazší ovládat nevědomé poslušné ovečky, ale to jedebata mimo téma.
Depa, jestli se nemýlím, v současné době platí za používání kolejí, nebylo by třeba výhodnější najezdit co nejméně režijních kilometrů? Některé lokomotivy jezdína naftu, která není zadarmo, čím delší projetá trasa, tím větší spotřeba, motorové vozy ř. 850 je nutné v zimně "protáčet" nebo schovat do tepla, ve zmíněných Heršpicích není kam, třeba pantografické jednotky ř. 560 je rychlejší přistavovat v celku, to je pár problémů, o kterých se domnívám, že by je přesun nádraží řešil. Je to pohled provozního zaměstnance, který, často poslouchá nářky ekonomů, že nejsou finance na údržbu.
S MHD je to jako mít nádraží na Můstku a předunovat ho o kilometr dál s tím, že tam nějaké metro postavím - i kdyby, tak tam nikdy nebudu mít tak kvalitní, nevynucené, dopravní vazby.
Jediný dobrý argument je autobusové nádraží, to je bohužel situováno jak je...
PS: Jak bude po přestavbě řešen nákladní průtah? Nevím, ptám se.
Komentáre vyjadrujú názory čitateľov.
Redakcia nenesie žiadnu zodpovednosť za ich obsah.
- dopisovateľ alebo člen ŽP,
- editor alebo admin ŽP
Pred vložením komentára je potrebné se buď prihlásiť, alebo zaregistrovať.











