..: Vláda dnes schválila oddělení Carga :..

Ilustrační obrázekPraha - Vláda dnes schválila záměr ministerstva dopravy oddělit nákladní dopravu Českých drah do samostatné dceřiné společnosti. Podle premiéra Mirka Topolánka dojde k oddělení carga v dubnu 2008. Půjde o největší změnu struktury ČD od vzniku akciové společnosti v roce 2003. Po zasedání kabinetu to řekl premiér Mirek Topolánek s tím, že transformace Českých drah bude na programu jednání vlády i v dalších měsících.

Do nové firmy má přejít 13 tisíc z celkových 57 tisíc zaměstnanců drah. Samostatné ČD Cargo vzniká především proto, aby se zprůhlednilo financování Českých drah. Termín jeho oddělení se přitom posouvá již poněkolikáté.

Často kritizované je křížové financování ztrátové osobní dopravy ze zisků nákladní dopravy. Ročně to dělá více než 600 milionů korun. Nákladní doprava ČD je pátá největší v EU a ročně přepraví 90 milionů tun. Jako jedna z posledních v Evropě však dosud nefunguje samostatně.

Stát plánuje po oddělení carga samostatnou firmu prodat. Ministr dopravy Aleš Řebíček již dříve uvedl, že by bylo nejlepší prodat pouze menšinový podíl; stát by mohl na prodeji vydělat až 12 miliard korun. Zisk nákladní dopravy za loňský rok byl 1,5 miliardy korun.

zdroj: Aktuálně


Martin Hanzal | 25.7.2007 (22:42)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Dopravci

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 2 3 4 5 ... 12      Zpráv na stránku:   
28.07.2007 (13:51)  
to jsme to dopracovali do slepé uličky trochu ne?
registrovaný uživatel taz 
28.07.2007 (13:11)  
web, jaký je rozdíl mezi Prahou a Brnem, platí tu jiná ekonomická pravidla?
Drážní objekty v HH stojí na pronajatých pozemcích, nelogicky opuštěné dolní nádraží bylo drah...
registrovaný uživatel Web 
28.07.2007 (13:07)  
Depa budou dříve či později platit i za používání odstavných kolejí a v centrech měst se nedoplatí. Nicméně to se týká spíš Prahy, u Brna by s tímhle problém nebyl ani bez odsunu.

Co se týče ON v HH, to je ten nejmenší problém rekonstruovat/zvětšit při současné poloze hl. n.
registrovaný uživatel stoupa  mail  
28.07.2007 (13:05)  
ad racek:

malinko bych to poopravil: Kdyby ČD / Cargo podnikati ráčilo, tak na svých pozemcích takovýto termniál dávno vybudovalo a za úplatu k využití nabídlo.
registrovaný uživatel taz 
28.07.2007 (12:28)  
web, já se ptám jen proto, že mne zajímá, z jaké pozice na problém nahlížíte,
Byť nejsem ekonom, snažím se o některých věcech přemýšlet a dělat si vlastní názor, chápu, že pro někoho může být snazší ovládat nevědomé poslušné ovečky, ale to jedebata mimo téma.
Depa, jestli se nemýlím, v současné době platí za používání kolejí, nebylo by třeba výhodnější najezdit co nejméně režijních kilometrů? Některé lokomotivy jezdína naftu, která není zadarmo, čím delší projetá trasa, tím větší spotřeba, motorové vozy ř. 850 je nutné v zimně "protáčet" nebo schovat do tepla, ve zmíněných Heršpicích není kam, třeba pantografické jednotky ř. 560 je rychlejší přistavovat v celku, to je pár problémů, o kterých se domnívám, že by je přesun nádraží řešil. Je to pohled provozního zaměstnance, který, často poslouchá nářky ekonomů, že nejsou finance na údržbu.
registrovaný uživatel Web 
28.07.2007 (11:57)  
taz: Brněnské nádraží znám. Profesní vazba k železniční dopravě je nějaké kvalifikační kritérium? Vy děláte, pokud jsem správně pochopil, v depu na mašinách, to vám jistě umožňuje narozdíl ode mne hodnotit polohy dopravních uzlů a ekonomiku dopravců :)
registrovaný uživatel taz 
28.07.2007 (10:57)  
web, ono to nádraží původně vzniklo, tuším, jako koncové, na trati Vídeň Brno, to už je řada let a tč. kapacitně asi nestačí, není kam přidat koleje, odsunutím se všemi výhodami, jež si myslím, že z toho plynou, by získalo i Brno jako město. To zamýšlené místo, kde se plánuje nové nádraží není někde v polích, ale vzdálené asi tak dvě až tři běžné zastávky MHD. Zajímalo by mne, zda brněnské nádraží znáte a zda máte nějakou profesní vazbu k žel. dopravě.
registrovaný uživatel Web 
28.07.2007 (10:24)  
taz: ON v Heršpicích se dá stejně dobře řešit i při současné poloze a nemusí se k němu "přisunovat" hlavní nádraží. Ono vůbec mít ON a depa v centrech měst je dneska dost velký přepych.

S MHD je to jako mít nádraží na Můstku a předunovat ho o kilometr dál s tím, že tam nějaké metro postavím - i kdyby, tak tam nikdy nebudu mít tak kvalitní, nevynucené, dopravní vazby.

Jediný dobrý argument je autobusové nádraží, to je bohužel situováno jak je...

PS: Jak bude po přestavbě řešen nákladní průtah? Nevím, ptám se.
registrovaný uživatel taz 
28.07.2007 (8:17)  
IDeeSák, čtu to po sobě ještě jednou, říkám, že postavit nové nádraží je špatně? Ten Berlín dávám do kontrastu s tím jak vypadá nyní a jaké má vyhlídky brněnské nádraží. A depo mělo NAVAZOVAT na nové nádraží. V současné době je lok. depo Brno rozloženo na několika místech po Brně, (např. Heršpice jsou kapacitně přímo "ideální") Neustálé přetahování kol. vozidel sem, tam a zase zpátky je neekonomické a nesmyslně komlikuje provoz. A jestli mám modrý mozek?, po těch letech co pracuju na dráze možná ano, Vy ho máte zabarven v jakém oboru, že jste tak dobře obeznámen s dopravní problematikou?
registrovaný uživatel taz 
28.07.2007 (8:04)  
IDeeSák, základní otázka, vy to nádraží v Brně znáte?
  1 2 3 4 5 ... 12      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Bejelentkezés
 
 
  
 
   Regisztráció

© 2001 - 2025 ŽelPage - Felelősök


Info
informacni okenko