..: Vláda dnes schválila oddělení Carga :..

Ilustrační obrázekPraha - Vláda dnes schválila záměr ministerstva dopravy oddělit nákladní dopravu Českých drah do samostatné dceřiné společnosti. Podle premiéra Mirka Topolánka dojde k oddělení carga v dubnu 2008. Půjde o největší změnu struktury ČD od vzniku akciové společnosti v roce 2003. Po zasedání kabinetu to řekl premiér Mirek Topolánek s tím, že transformace Českých drah bude na programu jednání vlády i v dalších měsících.

Do nové firmy má přejít 13 tisíc z celkových 57 tisíc zaměstnanců drah. Samostatné ČD Cargo vzniká především proto, aby se zprůhlednilo financování Českých drah. Termín jeho oddělení se přitom posouvá již poněkolikáté.

Často kritizované je křížové financování ztrátové osobní dopravy ze zisků nákladní dopravy. Ročně to dělá více než 600 milionů korun. Nákladní doprava ČD je pátá největší v EU a ročně přepraví 90 milionů tun. Jako jedna z posledních v Evropě však dosud nefunguje samostatně.

Stát plánuje po oddělení carga samostatnou firmu prodat. Ministr dopravy Aleš Řebíček již dříve uvedl, že by bylo nejlepší prodat pouze menšinový podíl; stát by mohl na prodeji vydělat až 12 miliard korun. Zisk nákladní dopravy za loňský rok byl 1,5 miliardy korun.

zdroj: Aktuálně


Martin Hanzal | 25.7.2007 (22:42)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Dopravci

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 ... 3 4 5 6 7 ... 12      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel taz 
27.07.2007 (13:05)  
to huffnaggel: Cargo neí Český a má peněz dost? tak zjistěme, co dělají jinak než my a dělejme to taky tak,..
jinak šťastnou cestu.
27.07.2007 (12:55)  
Mějte se, pomalu se odeberu na vláček. Doufám, že dneska nebude v té 854ce tak smrdět zásobník WC, jako posledně...:-)
27.07.2007 (12:46)  
taz: Já jsem taky jen technik z dceřinné spol.ČD... Ale když řekneš A, měl bys dodat B. Jinak to zní, jako že kritizuješ, ale sám nemáš řešení.
samson: Tak vidíš, sám seš příklad, že město se stěhuje na venkov...:-) Teda skoro město, 20km od Prahy už je skoro Praha, ne???:-)
registrovaný uživatel Samson 
27.07.2007 (12:38)  
Huffnaggel: no von taky není venkov jako venkov - souhlas. Je rozdíl jestli bydlíš cca 20km od Prahy (pocházím z takové vísky) a nebo 20km od rakouský hranice, kde bydlím teď. Ale ani teď jsem netvrdil, že za to může 100% jen dopr. obslužnost! Ale je to další kapka.

Racek: S tím veřejným zájmem to má taky malou trhlinku. Jelikož stát hází regionální dopravní obslužnost na kraje a ty pak následně na obce, nastává velmi často případ, že obec by ráda dop. obsl. udržela, ale prostě na to nemá, protože řeší třeba kanalizaci. Tím pak odsoudíte všechny podobné obce ke ztrátě dopr. obslužnosti. A nechat o tom rozhodovat ty politiky nahoře, to probha nééé! To už tu bývalo.
registrovaný uživatel taz 
27.07.2007 (12:35)  
to Huffnaggel: já jsem jen řadový zaměstnanec ČD, který vyslovuje svůj názor a obavy. Na příkladu zahraničí mám dojem, že privatizace není všelék na problém v dopravě. Myslím si, že i strategicky by mělo být pro stát důležité mít nad některými aktivitami a komoditami kontrolu. Momentálně prostě mám obavu, že to co se chystá směřuje k tomu, že se někdo "napakuje" a dráhy "padnou na hubu". Já recept nemám, jsem technik, nikoliv ekonom, já nejsem politik, který apriori rozumí všemu, dnes může řídit policii a zítra třeba ministerstvo zemědělství, jen říkám svůj názor...
27.07.2007 (12:24)  
Já taky nejsem pro bezhlavý výprodej posledních státních podniků, tak jak teda?
registrovaný uživatel taz 
27.07.2007 (12:22)  
to Hufnagel: "Vadí mi neexistence jakékoliv dopravní politiky." a naservírovat to co ještě zbytkově, jakž takž funguje, zahraničnímu kapitálu, a pak přemýšlet, ja to tak nějak zdanit aby se to nerentabilní něco, co nám zbylo zaplatilo, je smysluplné?
27.07.2007 (12:19)  
taz: Pořád mi teda schází, jak bys tu situaci teda řešil ty.
27.07.2007 (12:17)  
Samson: Já taky nejsem žádný horlivý zastánce rušení tratí, chápu, že trať, po které nic nepojede je rozebrána v několika týdnech, ale co dělat??? Zvolme teda poslance, kteří budou dál platit nerentabilní tratě, s ohledem na budoucnost. Ale najdou se takoví? Socani měli 8 let plnou hubu dopravní obslužnosti a co dokázali? Každý z nich, komunisty nevyjímaje si vozí zadek v autě, a že existuje nějaká dráha si vzpomenou až u předvolební kampaně.
Já si prostě myslím, že každá trať potřebuje nějaký impuls k životu. Ať už je to začlenění do IDS, viz. "moje" 240, nebo nákladní dopravu, nebo třeba turistickou přitažlivost. Pokud máme trať, která nemá ani jeden z těchto příkladů, tak bohužel podle mě - i když mě to mrzí - nemá budoucnost.
registrovaný uživatel taz 
27.07.2007 (12:14)  
to Racek, podobné hlouposti netvrdím, současný management je asi toho názoru, že technika zraje jako víno, čím starší, tím lepší, peněz i lidí v provozu je čím dál tím míň. Nicméně je potřeba najít nejlépe zahraničního partnera, který Českou železnici zachrání, vietnamce ani ukrajince jistě potřebovat nebudou, já pouze vyslovuji obavu, že mají svých zaměstnanců dost, a že je možné, že Čechy potřebovat nebudou. Pane, já na té dráze dělám, kdybychom to přejmenovali na technický skansen, tak by to možná bylo výstižnější.
Nějaký český kapitál je na Bahamách, nějaká ulitá korunka na Seychelách...ale to asi do ČD investovat nebude...
k osobní dopravě, když budu brát osobní dopravu jako celek, kdy jsem povinen zajistit dopravní obsluhu v celé síti, nikoliv jen tam, kde si spočítám, že se mi to vyplatí, tak rozhodně rentabilní není, proto taky stát hledá řešení, jak z tohoto kolotoče vystoupit.
to web,...pokud budem dostatečně výkonní... problém je v tom, že jsme spíš dobří v tom, jak improvizovat, opravovat bez náhradních dílů, v nevyhovujících prostorách, atp. to jsou dovednosti, na které zahraniční vlastník nečeká. Říkám to znovu, podnikatelsky je jediné řešení, muzeum zrušit, nahradit např. zmíněným siemensem, totéž udělat s infrastrukturou a je po českých železnicích. Zamysleme se nad tím, kdo za to může, že jsme tam, kde jsme
  1 ... 3 4 5 6 7 ... 12      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2025 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko