Praha - Vláda dnes schválila záměr ministerstva dopravy oddělit nákladní dopravu Českých drah do samostatné dceřiné společnosti. Podle premiéra Mirka Topolánka dojde k oddělení carga v dubnu 2008. Půjde o největší změnu struktury ČD od vzniku akciové společnosti v roce 2003. Po zasedání kabinetu to řekl premiér Mirek Topolánek s tím, že transformace Českých drah bude na programu jednání vlády i v dalších měsících.
Do nové firmy má přejít 13 tisíc z celkových 57 tisíc zaměstnanců drah. Samostatné ČD Cargo vzniká především proto, aby se zprůhlednilo financování Českých drah. Termín jeho oddělení se přitom posouvá již poněkolikáté.
Často kritizované je křížové financování ztrátové osobní dopravy ze zisků nákladní dopravy. Ročně to dělá více než 600 milionů korun. Nákladní doprava ČD je pátá největší v EU a ročně přepraví 90 milionů tun. Jako jedna z posledních v Evropě však dosud nefunguje samostatně.
Stát plánuje po oddělení carga samostatnou firmu prodat. Ministr dopravy Aleš Řebíček již dříve uvedl, že by bylo nejlepší prodat pouze menšinový podíl; stát by mohl na prodeji vydělat až 12 miliard korun. Zisk nákladní dopravy za loňský rok byl 1,5 miliardy korun.
zdroj: Aktuálně

jinak šťastnou cestu.
samson: Tak vidíš, sám seš příklad, že město se stěhuje na venkov...:-) Teda skoro město, 20km od Prahy už je skoro Praha, ne???:-)
Racek: S tím veřejným zájmem to má taky malou trhlinku. Jelikož stát hází regionální dopravní obslužnost na kraje a ty pak následně na obce, nastává velmi často případ, že obec by ráda dop. obsl. udržela, ale prostě na to nemá, protože řeší třeba kanalizaci. Tím pak odsoudíte všechny podobné obce ke ztrátě dopr. obslužnosti. A nechat o tom rozhodovat ty politiky nahoře, to probha nééé! To už tu bývalo.
Já si prostě myslím, že každá trať potřebuje nějaký impuls k životu. Ať už je to začlenění do IDS, viz. "moje" 240, nebo nákladní dopravu, nebo třeba turistickou přitažlivost. Pokud máme trať, která nemá ani jeden z těchto příkladů, tak bohužel podle mě - i když mě to mrzí - nemá budoucnost.
Nějaký český kapitál je na Bahamách, nějaká ulitá korunka na Seychelách...ale to asi do ČD investovat nebude...
k osobní dopravě, když budu brát osobní dopravu jako celek, kdy jsem povinen zajistit dopravní obsluhu v celé síti, nikoliv jen tam, kde si spočítám, že se mi to vyplatí, tak rozhodně rentabilní není, proto taky stát hledá řešení, jak z tohoto kolotoče vystoupit.
to web,...pokud budem dostatečně výkonní... problém je v tom, že jsme spíš dobří v tom, jak improvizovat, opravovat bez náhradních dílů, v nevyhovujících prostorách, atp. to jsou dovednosti, na které zahraniční vlastník nečeká. Říkám to znovu, podnikatelsky je jediné řešení, muzeum zrušit, nahradit např. zmíněným siemensem, totéž udělat s infrastrukturou a je po českých železnicích. Zamysleme se nad tím, kdo za to může, že jsme tam, kde jsme
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP,
- editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.










