Praha - Společnost Student Agency znovu poodkryla své plány s provozováním vlastních vlakových spojů. První vlaky pod její značkou by na trať Praha - Ostrava měly vyjet za 3 roky. Jak uvedl majitel firmy Radim Jančura týdeníku Profit, "Rok budeme bohatnout, abychom na ně měli, dalších 12 měsíců se vlaky vyrábí a téměř rok homologují". Také neopomněl zmínit cenu zakázky i fakt, že se bude jednat o nejluxusnější vozy v Evropě.
Společnost plánuje nákup pěti až šesti souprav za cenu 1,5 až 2 miliardy korun, což je částka poloviční oproti pořizovací ceně Pendolín Českých drah. Nemají být na české poměry "zbytečně rychlé". O zakázku na výrobu těchto vlaků nyní usilují společnosti Siemens a Stadler.
Ve vlaku by se mělo nacházet kromě standardního vybavení i kino a konferenční místnost pro 6 lidí. Cena jízdenky do Ostravy má být nižší než 300 Kč, náklady by měla pokrýt vysoká obsazenost vlaků. Po zavedení vlakového spojení Praha - Ostrava společnost plánuje zrušit paralelně vedenou autobusovou linku a uvolněné autobusy použít pro nové linky, pravděpodobně do České Lípy nebo Hradce Králové. Jak nakonec dopadnou plány Student Agency lze však jen těžko předvídat, neboť předešlý pokus o podobný projekt společnosti RailTrans zatím realizace nedošel.
Zdroj: ČTK

Cena jednoho Apmz/Bmz pro ČD činí cca 40 milionů, pokud se udělá u Siemense na Zličíně nebo cca 50 milionů, pokud se dělá "na západ od Šumavy a Krušných hor". Lze úspěšně pochybovat o tom, že u Stadlera to bude levnější.
Lokomotivu typu 16x/36x byste u Škodawerke nepořídili pod 100 milionů s tím, že tato lok si umí poradit s CZ / SK zabezpečovacím zařízením. Siemensův Taurus to zatím neumí ...
Původně mělo být za 4,7 miliardy Kč 10x EJ 680, čili jedna za 470 milionů, nenaklápěcí podvozky zase takovou úsporou nebudou.
Osmivozové ICE od Siemense (bez naklápění) - mnohem luxusnější ve srovnání s EJ 680 - vychází tak nějak kolem 540 - 550 milionů Kč (záleží na kurzu EURO/Kč).
Za cca 333 miliony Kč bych tak viděl čtyřvozovou EJ odpovídající 471 ČD "v luxusním provedení" s restaurační částí.
Nechme se překvapit ....
2)Na trati je (třeba už jen ze schválnosti) na některých kusech staré zab zař.Tzn opětovný problém se schvalováním nových drážních vozidel z hlediska elmag. kompatibility.
Takže čd udělají vše pro to,aby SA nevyjelo.Ale neudělají to,co by udělal normální podnikatel,tj. zvýšení kvality vozů a především služeb!!! Od SA by se k přístupu k cestujícímu mohly čd učit!!
thomas:
ad 1) a jak to asi ujezdí ČD za 500Kč???? (někdo jednička, někdo kmb+příplatek, zřídka někdo eliška, čili průměr by tak asi mohl být těch 500) s dvojnásobnou cenou jednotky? Že by ze zisku nákladní dopravy?:))
ad 2) no pokud bych luxus hodnotil podle pohodlí sedadel a míry služeb na palubě-kino apod., tak bych tomu klidně i věřil. On se totiž luxus nehodnotí podle naklápěcí skříně a hlášení v 10 jazycích rušících cestujících 10% doby jízdy.
ad 3) tady se spíš u SA na železnici bojím opačného problému, pověstných klacků pod nohama. Pouštění nákladů před SA apod..
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP,
- editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.











