..: Student Agency upřesnila své záměry na železnici :..

Ilustrační obrázekPraha - Společnost Student Agency znovu poodkryla své plány s provozováním vlastních vlakových spojů. První vlaky pod její značkou by na trať Praha - Ostrava měly vyjet za 3 roky. Jak uvedl majitel firmy Radim Jančura týdeníku Profit, "Rok budeme bohatnout, abychom na ně měli, dalších 12 měsíců se vlaky vyrábí a téměř rok homologují". Také neopomněl zmínit cenu zakázky i fakt, že se bude jednat o nejluxusnější vozy v Evropě.

Společnost plánuje nákup pěti až šesti souprav za cenu 1,5 až 2 miliardy korun, což je částka poloviční oproti pořizovací ceně Pendolín Českých drah. Nemají být na české poměry "zbytečně rychlé". O zakázku na výrobu těchto vlaků nyní usilují společnosti Siemens a Stadler.

Ve vlaku by se mělo nacházet kromě standardního vybavení i kino a konferenční místnost pro 6 lidí. Cena jízdenky do Ostravy má být nižší než 300 Kč, náklady by měla pokrýt vysoká obsazenost vlaků. Po zavedení vlakového spojení Praha - Ostrava společnost plánuje zrušit paralelně vedenou autobusovou linku a uvolněné autobusy použít pro nové linky, pravděpodobně do České Lípy nebo Hradce Králové. Jak nakonec dopadnou plány Student Agency lze však jen těžko předvídat, neboť předešlý pokus o podobný projekt společnosti RailTrans zatím realizace nedošel.

Zdroj: ČTK


Jik | 14.8.2007 (8:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Dopravci

Další z regionu ČR Moravskoslezský ČR Olomoucký ČR Pardubický ČR Praha ČR Středočeský


  1 ... 10 11 12 13 14      Zpráv na stránku:   
14.08.2007 (12:14)  
Já jim to přeju. Konkurece v téhle oblasti je rozhodně zapotřebí. Monopol, který v této oblasti mají ČD je až příliš velký.
14.08.2007 (11:54)  
waszyn : pokud to jeste plati a SA to povedou jako IC, tak zas tak moc nakladu ze zakona pred SA nemuze protoze by to bylo zalovatelne...
14.08.2007 (11:40)  
Reklamština jak prase. Celkem by mě zajímalo, jak chtějí do elektrického Desira nacpat všechno, co slíbili. Když tam bude 20%, tak to bude na vyznamenání, 30% je už na Nobelovku. :-))))
registrovaný uživatel happy 
14.08.2007 (11:31)  
ad Mz:To by nebylo špatné.SA by mohl od škodovky objednat již schválené 471 v úpravě či v čtverném řazení 471+071+071+471 a bylo by po problému i s úpravou na 160km/h.Cena 333 mio by taky odpovídala a hlavně by se to obešlo bez dlouhých jednání s DÚ.
14.08.2007 (11:22)  
V roce 1995 zakupovaly ČD desetikusovou sérii WR od Siemense za "smluvní cenu" vycházející na 50 milionů Kč/vůz. O 12 let bude cena nepochybně vyšší ...

Cena jednoho Apmz/Bmz pro ČD činí cca 40 milionů, pokud se udělá u Siemense na Zličíně nebo cca 50 milionů, pokud se dělá "na západ od Šumavy a Krušných hor". Lze úspěšně pochybovat o tom, že u Stadlera to bude levnější.
Lokomotivu typu 16x/36x byste u Škodawerke nepořídili pod 100 milionů s tím, že tato lok si umí poradit s CZ / SK zabezpečovacím zařízením. Siemensův Taurus to zatím neumí ...
Původně mělo být za 4,7 miliardy Kč 10x EJ 680, čili jedna za 470 milionů, nenaklápěcí podvozky zase takovou úsporou nebudou.
Osmivozové ICE od Siemense (bez naklápění) - mnohem luxusnější ve srovnání s EJ 680 - vychází tak nějak kolem 540 - 550 milionů Kč (záleží na kurzu EURO/Kč).
Za cca 333 miliony Kč bych tak viděl čtyřvozovou EJ odpovídající 471 ČD "v luxusním provedení" s restaurační částí.
Nechme se překvapit ....
registrovaný uživatel happy 
14.08.2007 (11:12)  
1)Trať budou dále provozovat čd,tzn. neustálé házení klacků pod nohy ze strany řízení provozu
2)Na trati je (třeba už jen ze schválnosti) na některých kusech staré zab zař.Tzn opětovný problém se schvalováním nových drážních vozidel z hlediska elmag. kompatibility.

Takže čd udělají vše pro to,aby SA nevyjelo.Ale neudělají to,co by udělal normální podnikatel,tj. zvýšení kvality vozů a především služeb!!! Od SA by se k přístupu k cestujícímu mohly čd učit!!
registrovaný uživatel waszyn 
14.08.2007 (10:48)  
kladěňák, pizzaman: můžu se vás zeptat jak často na této relaci jezdíte, že vám to připadá dobře? já ano, 2x týdně 9 let. 99% cestujících současnými IC/EC (tzn.ti,které v kapse nehřeje takový ten zvláštní druh in-karty) má totiž přesně opačný názor jako vy a čeká na nějakého normálního, rozuměj nepohrdajícího cestujícím, dopravce jako na smilování. Musím si tedy bohužel myslet, že blábolíte nesmysly. Jízda špinavými, zašlými, morálně zastaralými vozidly typu Bee, Bpee, Bmee, Aee, Apee opravdu nepřináší nikomu pocit, že by byl rok 2007. Moderních vozů Bmz, Ampz či mnohem kvalitnějších slovenských a polských modernizací je pomálu. A Pendolíno je cenově jinde (argument eliška neberu, pro většinu lidí je to složité, tedy neřeší).
thomas:
ad 1) a jak to asi ujezdí ČD za 500Kč???? (někdo jednička, někdo kmb+příplatek, zřídka někdo eliška, čili průměr by tak asi mohl být těch 500) s dvojnásobnou cenou jednotky? Že by ze zisku nákladní dopravy?:))
ad 2) no pokud bych luxus hodnotil podle pohodlí sedadel a míry služeb na palubě-kino apod., tak bych tomu klidně i věřil. On se totiž luxus nehodnotí podle naklápěcí skříně a hlášení v 10 jazycích rušících cestujících 10% doby jízdy.
ad 3) tady se spíš u SA na železnici bojím opačného problému, pověstných klacků pod nohama. Pouštění nákladů před SA apod..
14.08.2007 (10:46)  
Myslím si, že projekt SA je rozhodně životaschopnější než RT Express, už jenom proto, že Jančura potřebuje pozitivní a ne negativní reklamu. Obyčejným cestujícím je naprosto jedno, jestli vozy budou pullmany nebo desiro, ale rozhodně jim není jedno, jaký vozy budou mít design, včetně barevného řešení, vybavení interieru a řekněme netradičního až avantgardního přístupu ke službě. Samotná technická stránka věci cestujícího nezajímá vůbec a když marketing SA veřejnosti namluví, že jezdí 300 km/h a že z Ostravy do Prahy jezdí pod 2 hodiny s tím, že lidi vyženou v Pardubicích u speciálního nástupiště nazvaného PRAHA do žlutého busu, všichni budou spokojeni a budou tomu věřit :-)
registrovaný uživatel Orvin 
14.08.2007 (10:46)  
To by mě zajímalo co je to ta luxusní cena.To jsem zvědavej kolik to bude stát pro dosp. Praha-Ostrava
14.08.2007 (10:40)  
Ja jsem pro aby SA vyjely. Nás to nic stát nebude, je to jejich podnikatelský zájem.
  1 ... 10 11 12 13 14      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Logowanie
 
 
  
 
   Zarejestruj się

© 2001 - 2025 ŽelPage - administratorzy


Info
informacni okenko