..: Student Agency upřesnila své záměry na železnici :..

Ilustrační obrázekPraha - Společnost Student Agency znovu poodkryla své plány s provozováním vlastních vlakových spojů. První vlaky pod její značkou by na trať Praha - Ostrava měly vyjet za 3 roky. Jak uvedl majitel firmy Radim Jančura týdeníku Profit, "Rok budeme bohatnout, abychom na ně měli, dalších 12 měsíců se vlaky vyrábí a téměř rok homologují". Také neopomněl zmínit cenu zakázky i fakt, že se bude jednat o nejluxusnější vozy v Evropě.

Společnost plánuje nákup pěti až šesti souprav za cenu 1,5 až 2 miliardy korun, což je částka poloviční oproti pořizovací ceně Pendolín Českých drah. Nemají být na české poměry "zbytečně rychlé". O zakázku na výrobu těchto vlaků nyní usilují společnosti Siemens a Stadler.

Ve vlaku by se mělo nacházet kromě standardního vybavení i kino a konferenční místnost pro 6 lidí. Cena jízdenky do Ostravy má být nižší než 300 Kč, náklady by měla pokrýt vysoká obsazenost vlaků. Po zavedení vlakového spojení Praha - Ostrava společnost plánuje zrušit paralelně vedenou autobusovou linku a uvolněné autobusy použít pro nové linky, pravděpodobně do České Lípy nebo Hradce Králové. Jak nakonec dopadnou plány Student Agency lze však jen těžko předvídat, neboť předešlý pokus o podobný projekt společnosti RailTrans zatím realizace nedošel.

Zdroj: ČTK


Jik | 14.8.2007 (8:00)
Zusammenhängende Nachrichtenopen/close

Weitere von Dopravci

Weitere aus ČR Moravskoslezský ČR Olomoucký ČR Pardubický ČR Praha ČR Středočeský


  1 ... 10 11 12 13 14      Zpráv na stránku:   
Registrierter Benutzer stoupa  mail  
14.08.2007 (10:36)  
Nejde ani tak o Student Agency, ale o to, konečně postavit konkurenci k ČD.

Náklady: Fixní náklad máš v zásadě odpisy (tuším že daňový odpis je na 10 let), mzda personálu a údržba. Variábl je palivo (nebo elektrika) a poplatek za cestu.
Registrierter Benutzer milos  mail  
14.08.2007 (10:34)  
thomas: jde taky o to, ze naklady jsou vicemene fixni, proto velmi zjednodusene receno je 400 lidi za tri kila stejne jako 250 lidi za petikilo (nebo tak nejak, neprepocitaval jsem to presne na koruny...)
14.08.2007 (10:33)  
Souhlasím doufám že také dopadnou jako RT a je to jedině dobře a jinou trat provozovat nenumí
14.08.2007 (10:30)  
333 mega, za to by jim ve studence postavili ctyresus a jeste by zbylo na vnitrni modifikace.
Jestli za stejnou cenu postavi neco Bombardier, je otazka. Ja si myslim, ze by i mohl :)
14.08.2007 (10:27)  
No, uvidíme...

1/ Co se ceny pod 300,- Kč týče, tak tomu bych i věřil...sám Jančura se přece již teď netají tím, že jezdí pod náklady (nežije přece z provozování "pozemní" dopravy - to je "jen" reklama, ale z letenek, pobytů atd.)..i když je pravda, že 300,- Kč už je těžce pod náklady!!!

2/ Ad nejluxusnější vozy...z toho je vyloženě slyšet slovník SA...pochybuju o tom, že za tuhlecenu pořídí nějaký pullmany :o) ...něco se proslýchá, že by mohlo jít o Siemens - Desiro MainLine...

3/ Tohle jen pro zpestření...podívejte na tohle:
http://zpravy.idnes.cz/stotricitkou-autobusem-v-cesku-zadny-problem-f4i-/domaci.asp?c=A070809_155642_domaci_jan
...jen doufám, že na železnici by SA-vlaky dodržovaly alespoň rychlostníky NS... ;o)
Registrierter Benutzer HANZ  mail  
14.08.2007 (10:26)  
To bude to samí jako s RailTrains. Plno keců a skutek utek...
14.08.2007 (10:17)  
tgv3:
O spotřebu podle mě zde půjde asi nejvíc.
To by se ale elektrika nesměla platit bez ohledu na reálnou spotřebu...
14.08.2007 (10:10)  
že by u nas jezdil novy oriet express??Stejně dopadnou blbě...samozřejmě že se tlači na spoj Praha-Ostrava meli by si k tomu taky přidat dve naky lokalky..provozovat dobravu z prahy do ostravy by umel každej blbec,,,
14.08.2007 (10:05)  
přikládám svůj názor k -> Kladeňák
14.08.2007 (9:56)  
Dopadnou jako RT ... (a to je jedině dobře)
  1 ... 10 11 12 13 14      Zpráv na stránku:   

Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.

- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin

Kommentar hinzufügen
Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Anmelden
 
 
  
 
   Registrieren

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko