..: Student Agency upřesnila své záměry na železnici :..

Ilustrační obrázekPraha - Společnost Student Agency znovu poodkryla své plány s provozováním vlastních vlakových spojů. První vlaky pod její značkou by na trať Praha - Ostrava měly vyjet za 3 roky. Jak uvedl majitel firmy Radim Jančura týdeníku Profit, "Rok budeme bohatnout, abychom na ně měli, dalších 12 měsíců se vlaky vyrábí a téměř rok homologují". Také neopomněl zmínit cenu zakázky i fakt, že se bude jednat o nejluxusnější vozy v Evropě.

Společnost plánuje nákup pěti až šesti souprav za cenu 1,5 až 2 miliardy korun, což je částka poloviční oproti pořizovací ceně Pendolín Českých drah. Nemají být na české poměry "zbytečně rychlé". O zakázku na výrobu těchto vlaků nyní usilují společnosti Siemens a Stadler.

Ve vlaku by se mělo nacházet kromě standardního vybavení i kino a konferenční místnost pro 6 lidí. Cena jízdenky do Ostravy má být nižší než 300 Kč, náklady by měla pokrýt vysoká obsazenost vlaků. Po zavedení vlakového spojení Praha - Ostrava společnost plánuje zrušit paralelně vedenou autobusovou linku a uvolněné autobusy použít pro nové linky, pravděpodobně do České Lípy nebo Hradce Králové. Jak nakonec dopadnou plány Student Agency lze však jen těžko předvídat, neboť předešlý pokus o podobný projekt společnosti RailTrans zatím realizace nedošel.

Zdroj: ČTK


Jik | 14.8.2007 (8:00)
Zusammenhängende Nachrichtenopen/close

Weitere von Dopravci

Weitere aus ČR Moravskoslezský ČR Olomoucký ČR Pardubický ČR Praha ČR Středočeský


  1 ... 9 10 11 12 13 14      Zpráv na stránku:   
14.08.2007 (13:54)  
Doufam,ze to SA vyjde a preji jim uspech. Taky doufam,ze jiz brzy vyjednou vlaky RailTrans.
Registrierter Benutzer milos  mail  
14.08.2007 (13:49)  
kdyz rozjizdel Vancura dopravu spickovymi busy do Brna za stopade (nebo kolik) a za dve kila zpatecni, taky mu nikdo neveril a delali si z nej vsichni srandu... ted ma x-destinaci a na pha - bno v exponovanych casech musi jeden spoj obslouzit treba i peti za sebou jedoucimi autobusy.
zrovna jsme to probirali nedavno u piva, jestli na tom vydela, tak po zapocteni vsech moznych nakladu, co nas napadly, tak na teto trase je slusne vydelecnej kazdej stroj s aspon 3/4 naplnenou kapacitou. zatim nevidim duvod, jestli se rozhodl jit do vlaku, proc by mu to nemelo vyjit
Registrierter Benutzer tgv3 
14.08.2007 (13:33)  
ad happy.Ano také souhlasím.
Registrierter Benutzer happy 
14.08.2007 (13:27)  
ad tgv3:
Mutace 471 by měla obrovskou výhodu a to tu,že by byla bez problémů schválena.Což se o vozech Staadleru,Siemense,Bombardieru a Alstomu říct nedá.I když Alstom má alespoň zkušenost s českým zab zař.
Registrierter Benutzer tgv3 
14.08.2007 (13:24)  
Já se domnívám,že pokud Student Agenci tento projekt dotáhnou do konce bude se jednat o soupravu.I z hlediska stavebnice by si mohli třeba zadat i dvoupatrové vozy.Je tu také plus zrychlení a zajímavý poměr výkon soupravy a počet lidí.Z hlediska vozidel z domácí produkce bych to také viděl budˇ na upravené 471 nebo podobně upravené vozidlo jako je desiero ale el trakce s jinými sedačky.
Registrierter Benutzer happy 
14.08.2007 (13:24)  
Je nutné,aby v prvé řadě na tom vydělal cestující.A ještě k dohadům,co je náročnější,jestli dálková doprava či lokálka.Pokud je doprava dotovaná a doplacena její ztráta,potom to vyjde na stejno.U lokálky je potíž v tom,že tam je opravdu velká citlivost lidí na jízdní řád a přípoje.Pokud to není,tak nejsou ani lidi.Ovšem daleko větším oříškem je provozovat dopravu bez dotace!!A je jedno,jestli to je regionální vlak či dálkový.SA nebudou dotovány jejich ztráty,tudíž to opravdu chce velmi kvalitní prozkoumání.A věřím že SA to má již zmáklé.Teď jen ty spoje a stroje
14.08.2007 (13:10)  
To se nám tu zase vyrojila spousta nepřejících komentářů.

Modrý gumy blbnou - bude hezky.
Korrespondent oder ŽP Mitglied Hawkey  mail  
14.08.2007 (12:33)  
A nebo, že by se ty Stadlery dělali na Slovensku jako se dělaly motoráky 840.

Miroslav Zikmund: No vzhledem k tomu, jak se měnily předpisy a normy od vzniku lokomotiv řad 162/3, 263, 362/3 si myslím, že výroba a schválení do provozu nově vyrobených lokomotiv dle dokumentace v době jejich vzniku by byl asi pořádný oříšek. A pak, dělat v roce 2007 -> nová vozidla se stejnosměrným motorem mi přijde trošku jako archaismus..
Registrierter Benutzer M 
14.08.2007 (12:28)  
railman29 - nanestesti je to presne naopak - kazdej blbej dovede provozovat tu lokalku a jen dobry podnikatel dalkovou dopravu. Duvod? Lokalky jsou zaplacene bez ohledu na kvalitu a pocet cestujicich, protoze dotace. Dalkova preprava si na sebe musi vydelat pouze tak, ze presvedci cestujici

No a pokud jde o to srovnavani RTE a SA, tak je tu jeden drobny rozdil. RTE je noname firma, ktera celkem nic nedokazala a jentak zkusila cerit vodu. SA je v Cesku jedna z nejlepe nove zavedenych znacek a uspechy za sebou uz nejake ma. Muze to nekomu byt proti srsti (pravdepodobne hlavne modre armade), ale to je asi tak vsechno, co s tim nadelate...

happy - amen (bohuzel:-((
Registrierter Benutzer Mato 
14.08.2007 (12:25)  
railman: "provozovat dopravu z PHA do OV umí každý blbec"
děkuji za tuto větu, alespoň víme co ČD jsou :D

Držím Jančurovi palce, každá konkurence ČD je dobbrá, snad si Ti Ondrůjové a spol možná uvědomí, že k zákazníkům se musí chovat jinak. Pokud to Jančurovi vyjde, rád se svezu "žlutým expresem" do Pha a zpět
  1 ... 9 10 11 12 13 14      Zpráv na stránku:   

Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.

- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin

Kommentar hinzufügen
Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Anmelden
 
 
  
 
   Registrieren

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko