Praha - Společnost Student Agency znovu poodkryla své plány s provozováním vlastních vlakových spojů. První vlaky pod její značkou by na trať Praha - Ostrava měly vyjet za 3 roky. Jak uvedl majitel firmy Radim Jančura týdeníku Profit, "Rok budeme bohatnout, abychom na ně měli, dalších 12 měsíců se vlaky vyrábí a téměř rok homologují". Také neopomněl zmínit cenu zakázky i fakt, že se bude jednat o nejluxusnější vozy v Evropě.
Společnost plánuje nákup pěti až šesti souprav za cenu 1,5 až 2 miliardy korun, což je částka poloviční oproti pořizovací ceně Pendolín Českých drah. Nemají být na české poměry "zbytečně rychlé". O zakázku na výrobu těchto vlaků nyní usilují společnosti Siemens a Stadler.
Ve vlaku by se mělo nacházet kromě standardního vybavení i kino a konferenční místnost pro 6 lidí. Cena jízdenky do Ostravy má být nižší než 300 Kč, náklady by měla pokrýt vysoká obsazenost vlaků. Po zavedení vlakového spojení Praha - Ostrava společnost plánuje zrušit paralelně vedenou autobusovou linku a uvolněné autobusy použít pro nové linky, pravděpodobně do České Lípy nebo Hradce Králové. Jak nakonec dopadnou plány Student Agency lze však jen těžko předvídat, neboť předešlý pokus o podobný projekt společnosti RailTrans zatím realizace nedošel.
Zdroj: ČTK

zrovna jsme to probirali nedavno u piva, jestli na tom vydela, tak po zapocteni vsech moznych nakladu, co nas napadly, tak na teto trase je slusne vydelecnej kazdej stroj s aspon 3/4 naplnenou kapacitou. zatim nevidim duvod, jestli se rozhodl jit do vlaku, proc by mu to nemelo vyjit
Mutace 471 by měla obrovskou výhodu a to tu,že by byla bez problémů schválena.Což se o vozech Staadleru,Siemense,Bombardieru a Alstomu říct nedá.I když Alstom má alespoň zkušenost s českým zab zař.
Modrý gumy blbnou - bude hezky.
Miroslav Zikmund: No vzhledem k tomu, jak se měnily předpisy a normy od vzniku lokomotiv řad 162/3, 263, 362/3 si myslím, že výroba a schválení do provozu nově vyrobených lokomotiv dle dokumentace v době jejich vzniku by byl asi pořádný oříšek. A pak, dělat v roce 2007 -> nová vozidla se stejnosměrným motorem mi přijde trošku jako archaismus..
No a pokud jde o to srovnavani RTE a SA, tak je tu jeden drobny rozdil. RTE je noname firma, ktera celkem nic nedokazala a jentak zkusila cerit vodu. SA je v Cesku jedna z nejlepe nove zavedenych znacek a uspechy za sebou uz nejake ma. Muze to nekomu byt proti srsti (pravdepodobne hlavne modre armade), ale to je asi tak vsechno, co s tim nadelate...
happy - amen (bohuzel:-((
děkuji za tuto větu, alespoň víme co ČD jsou :D
Držím Jančurovi palce, každá konkurence ČD je dobbrá, snad si Ti Ondrůjové a spol možná uvědomí, že k zákazníkům se musí chovat jinak. Pokud to Jančurovi vyjde, rád se svezu "žlutým expresem" do Pha a zpět
Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.
- Korrespondent oder ŽP Mitglied,
- Editor oder ŽP Admin
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.











