Praha - Další dopravce chce v České republice provozovat soukromé vlaky. Společnost Veolia Transport dnes na tiskové konferenci oznámila, že nabídla ministerstvu dopravy od začátku platnosti JŘ pro rok 2009 provozování dálkových vlaků na třech linkách. Zajišťovat by je měly vlaky Siemens Desiro, které údajně mohou být až o 10 procent rychlejší než současné vlaky Českých drah provozované na těchto spojích. Návrh jízdného počítá s cenou o 15 až 20 procent nižší než u Českých drah.
Veolia Transport má zájem o spoje na trasách:
- Praha - Turnov - Tanvald
- Nymburk - Česká Lípa - Rumburk
- Ústí nad Labem - Liberec
Zároveň nabízí vyšší kvalitu služeb a efektivnější odbavení cestujících. "Garantujeme, že nejméně 91 procent vlaků pojede načas, na palubě se bude podávat občerstvení, k dispozici bude tištěný vlakový průvodce a v první třídě i Wi-fi připojení k internetu," uvedl projektový manažer společnosti Jiří Schmidt. Efektivnější odbavení by mělo spočívat v elektronickém předprodeji a rezervaci přes internet, použití čipových karet přímo ve vlaku a ve využití sítě smluvních prodejců jízdenek. Jedná se také o platnosti jízdenek Českých drah i ve vlacích Veolia Transport.
Firma bude podle svých odhadů potřebovat přibližně 15 nových souprav, které by chtěla získat pronájmem od leasingové společnosti.
zdroj: Veolia Transport, Idnes.cz

Desiro je podle mě tak na tu Rudnou ale né na dálky typu 150 km a sedět v tom 3 hodky taky nic moc.Veolie sorry vozy 843,043,854 (ty skutečný né ten blivajz se starym lakem) a 954 jsou pohodlnější než Desiro,páč to není na dálky,nepohodlný,navíc malá kapacita,jo a nejdou otevřít okna což když fotim krajinky podél trati tak mam smulu,takže to pak je pro mě lepší 010.
Takže Desiro ano ale né tady na ty tratě.Podle ideální na 238 trat.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP,
- editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.











