Praha - Další dopravce chce v České republice provozovat soukromé vlaky. Společnost Veolia Transport dnes na tiskové konferenci oznámila, že nabídla ministerstvu dopravy od začátku platnosti JŘ pro rok 2009 provozování dálkových vlaků na třech linkách. Zajišťovat by je měly vlaky Siemens Desiro, které údajně mohou být až o 10 procent rychlejší než současné vlaky Českých drah provozované na těchto spojích. Návrh jízdného počítá s cenou o 15 až 20 procent nižší než u Českých drah.
Veolia Transport má zájem o spoje na trasách:
- Praha - Turnov - Tanvald
- Nymburk - Česká Lípa - Rumburk
- Ústí nad Labem - Liberec
Zároveň nabízí vyšší kvalitu služeb a efektivnější odbavení cestujících. "Garantujeme, že nejméně 91 procent vlaků pojede načas, na palubě se bude podávat občerstvení, k dispozici bude tištěný vlakový průvodce a v první třídě i Wi-fi připojení k internetu," uvedl projektový manažer společnosti Jiří Schmidt. Efektivnější odbavení by mělo spočívat v elektronickém předprodeji a rezervaci přes internet, použití čipových karet přímo ve vlaku a ve využití sítě smluvních prodejců jízdenek. Jedná se také o platnosti jízdenek Českých drah i ve vlacích Veolia Transport.
Firma bude podle svých odhadů potřebovat přibližně 15 nových souprav, které by chtěla získat pronájmem od leasingové společnosti.
zdroj: Veolia Transport, Idnes.cz

Ad.M:a peníze,které dostanou soudci,kteří nesoudí(proces trvá třeba deset let),úředníci,kteří vymýšlejí a realizují nerealizovatelné nejdou z daní?A co náklady na výběrová řízení,která nic nevyberou,nebo vyberou špatně?
nemluvě o vojenských letadlech,která nelétají a t d.
Nezáviďte a prosím vás nechte nás,kteří jsme obětovali mnoho času a zdraví železnici dýchat.
protoze zrovna tohle je vic o premysleni nez o penezich, jedna se o neresitelny problem...
A co takhle je především na nástupiště a následně do vlaku vůbec nevpouštět? Já eště jako kluk pamatuju, že bez peronní vstupenky či lístku z dvorany dál prostě nelze a stál tam pán v modrém lodeňáku s tvrdým a neoblomným výrazem ve tváři, který to kontroloval. (Nepomíjím, že výraz se rozjasnil, když vnouček předložil svou i dědečkovu perónku se zdůvodněním, že se jdou podívat na vláčky - na tom krásném, bohudík dosud nepřesunutém nádraží v Brně) Ten pán by ale dneska měl patřit "Správě cesty" a ne ČD. A přepravní řád dává dost možností vykázat "méně přispůsobivé" z přepravy, aniž by šlo o diskriminaci, neřku-li rasizmus. Při mé srdečné a pohodlnické povaze si troufám připodotknout, že z mého sobeckého, leč zatvrzelého pohledu jsou "méně přispůsobiví i ti, kdož v prostoru pro cestující přepravují živá zvířata či neforemné rozměrné předměty v čele s velocipédem.
I když Connexu zrovna nefandím, konkurenci na kolejích podporuji všema dvaceti.
Nanestesti, kdyz se to chtelo zarazit u stravenek, coz je podobna hovadina, tak elita naroda vysla do ulic a radeji se to zarazilo. Ale co, stat ma v rozpoctu uz roky prebytky, muzeme si zit nad pomery, nekdo to prece zatahne:-))
Možná laciný ,ale pravdivý.
Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.
- Correspondent or Member of ŽelPage,
- Editor or ŽelPage Administrator
Before you insert your comment, you have to log on or register.











