Praha - Další dopravce chce v České republice provozovat soukromé vlaky. Společnost Veolia Transport dnes na tiskové konferenci oznámila, že nabídla ministerstvu dopravy od začátku platnosti JŘ pro rok 2009 provozování dálkových vlaků na třech linkách. Zajišťovat by je měly vlaky Siemens Desiro, které údajně mohou být až o 10 procent rychlejší než současné vlaky Českých drah provozované na těchto spojích. Návrh jízdného počítá s cenou o 15 až 20 procent nižší než u Českých drah.
Veolia Transport má zájem o spoje na trasách:
- Praha - Turnov - Tanvald
- Nymburk - Česká Lípa - Rumburk
- Ústí nad Labem - Liberec
Zároveň nabízí vyšší kvalitu služeb a efektivnější odbavení cestujících. "Garantujeme, že nejméně 91 procent vlaků pojede načas, na palubě se bude podávat občerstvení, k dispozici bude tištěný vlakový průvodce a v první třídě i Wi-fi připojení k internetu," uvedl projektový manažer společnosti Jiří Schmidt. Efektivnější odbavení by mělo spočívat v elektronickém předprodeji a rezervaci přes internet, použití čipových karet přímo ve vlaku a ve využití sítě smluvních prodejců jízdenek. Jedná se také o platnosti jízdenek Českých drah i ve vlacích Veolia Transport.
Firma bude podle svých odhadů potřebovat přibližně 15 nových souprav, které by chtěla získat pronájmem od leasingové společnosti.
zdroj: Veolia Transport, Idnes.cz

těm, co píší o reálnosti či nereálnosti záměru firmy Veolia Transport vůči záměru firmy Student Agency: tyto úvahy stojí na vodě a to bez ohledu na to, že záměry jak prvně jmenované firmy, tak firmy Railtrans již jednou nevyšly, byť u každé z jiných důvodů - u první z důvodů nezájmu státu o alternativu (soutěž byla fraškou) a u druhé z důvodu nerovnováhy ambic a možností; firma Student Agency ani neusiluje o přízeň státních peněz a ani nemá problémy s financováním svého projektu.
Uznávám však, že kdo chce psa bít, hůl si najde a že nenávist, závist a ubohost jsou reálné lidské vlastnosti nejen některých lidí, zde přispívajících.
Rychlík do Žitavy nepojede
Společnost také plánovala, že by už koncem letošního roku každou sobotu jezdila soukromým rychlíkem z německé Žitavy do Prahy a zpět a tento spoj by propojila s víkendovým vlakem na trase Praha-Rudná-Beroun.
Tento projekt měl testovat, jak by dálková doprava v praxi fungovala. Nakonec však padl, protože firma nesehnala potřebné vozy.
Takže bych těm jejich slibům zas tak moc nevěřil, když i na tohle nejsou schopný sehnat jedno Desiro...
Jen by mě zajímalo, kdy někdo nabídne takovýhle komfort i na regionálních spojích. To každodenní ježdění 810-kou je někdy utrpení (Loukov - MB). Možná to spolu nesouvisí, ale dokud tyhle spoje dotoval stát a ne kraj, tak jsem jezdil denně Catry.
Co se týká režijek, tak to zaměstnancům upřímě přeji, ikdyž si někdy připadám jako vetřelec, protože z deseti cestujích v motoru jen já jsem platící, zbytek jsou zaměstnanci dráhy.
Jaroušek : svádět to na závist je typický argument , jen je hodně laciný...
Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.
- Korrespondent oder ŽP Mitglied,
- Editor oder ŽP Admin
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.











