..: Na železnici se chystá další soukromý dopravce - Veolia Transport :..

Ilustrační obrázekPraha - Další dopravce chce v České republice provozovat soukromé vlaky. Společnost Veolia Transport dnes na tiskové konferenci oznámila, že nabídla ministerstvu dopravy od začátku platnosti JŘ pro rok 2009 provozování dálkových vlaků na třech linkách. Zajišťovat by je měly vlaky Siemens Desiro, které údajně mohou být až o 10 procent rychlejší než současné vlaky Českých drah provozované na těchto spojích. Návrh jízdného počítá s cenou o 15 až 20 procent nižší než u Českých drah.


Veolia Transport má zájem o spoje na trasách:

  • Praha - Turnov - Tanvald
  • Nymburk - Česká Lípa - Rumburk
  • Ústí nad Labem - Liberec

Zároveň nabízí vyšší kvalitu služeb a efektivnější odbavení cestujících. "Garantujeme, že nejméně 91 procent vlaků pojede načas, na palubě se bude podávat občerstvení, k dispozici bude tištěný vlakový průvodce a v první třídě i Wi-fi připojení k internetu," uvedl projektový manažer společnosti Jiří Schmidt. Efektivnější odbavení by mělo spočívat v elektronickém předprodeji a rezervaci přes internet, použití čipových karet přímo ve vlaku a ve využití sítě smluvních prodejců jízdenek. Jedná se také o platnosti jízdenek Českých drah i ve vlacích Veolia Transport.

Firma bude podle svých odhadů potřebovat přibližně 15 nových souprav, které by chtěla získat pronájmem od leasingové společnosti.

zdroj: Veolia Transport, Idnes.cz


Jik | 15.8.2007 (13:44)
Zusammenhängende Nachrichtenopen/close

Weitere von Dopravci

Weitere aus ČR Liberecký ČR Praha ČR Středočeský ČR Ústecký


  1 ... 7 8 9 10 11 ... 13      Zpráv na stránku:   
Registrierter Benutzer ICN 
15.08.2007 (23:13)  
Těm, co píší o malé kapacitě vozidla Desiro: Desiro neznamená (na rozdíl od stávajícíh vozidel ČD a. s.) automaticky určitý počet míst k sezení, neb nemusí být pouze dvoudílné, byť uznávám, že Desiro firmy Veolia Transport takové zřejmě bude;
těm, co píší o reálnosti či nereálnosti záměru firmy Veolia Transport vůči záměru firmy Student Agency: tyto úvahy stojí na vodě a to bez ohledu na to, že záměry jak prvně jmenované firmy, tak firmy Railtrans již jednou nevyšly, byť u každé z jiných důvodů - u první z důvodů nezájmu státu o alternativu (soutěž byla fraškou) a u druhé z důvodu nerovnováhy ambic a možností; firma Student Agency ani neusiluje o přízeň státních peněz a ani nemá problémy s financováním svého projektu.
Uznávám však, že kdo chce psa bít, hůl si najde a že nenávist, závist a ubohost jsou reálné lidské vlastnosti nejen některých lidí, zde přispívajících.
15.08.2007 (23:11)  
JIK: Argumentů je několik - mimo jiné to mají zaměstnanci jako odměnu za práci u společnosti a dá se také hovořit o jistém bonusu k výplatě (která se pochopitelně profese od profese liší)... Pokud je mi známo většina dopravních podniků v republice poskytuje svým zam. a jejich RP stejné výhody jako ČD (jen ceny se liší)... Navíc si myslím, že by zaměstnanci firmy (i RP) měli mít přeci jen výhodnější podmínky pro cestování než ostatní cestující... Argument závisti se sice může zdát jednoduchý, ale myslím si že je víc než pravdivý, protože kdyby neexistoval nebyl okolo toho takový humbuk... A jsme v Čechách, že?
15.08.2007 (23:06)  
Vážený kolego Poborskii, dovoluji si poznamenat: provoz zamýšlených vlaků Ex 1030/1031 byl podmíněn disponibilitě jedné soupravy Desiro provozovatele LausitzBahn. Ten vyhodnotil jiný projekt na území Německa jako vhodnější pro vázání provozní zálohy, proto vlaky Zittau-Praha provozovány nebudou. Nejedná se tedy o "neschopnost" zajistit vozidla, nýbrž o strategické rozhodnutí na úrovni vedení společnosti. S pozdravem, Jiří Schmidt.
15.08.2007 (22:25)  
Nicméně ve stejném článku na iDNES se píše také následující:
Rychlík do Žitavy nepojede
Společnost také plánovala, že by už koncem letošního roku každou sobotu jezdila soukromým rychlíkem z německé Žitavy do Prahy a zpět a tento spoj by propojila s víkendovým vlakem na trase Praha-Rudná-Beroun.
Tento projekt měl testovat, jak by dálková doprava v praxi fungovala. Nakonec však padl, protože firma nesehnala potřebné vozy.

Takže bych těm jejich slibům zas tak moc nevěřil, když i na tohle nejsou schopný sehnat jedno Desiro...
Registrierter Benutzer hanaak 
15.08.2007 (22:02)  
plány Veolia Transport(bývalý connex) jsou docela reálné na rozdíl student agency. a co se týče vozového parku v autobusové dopravě, tak ho mají poměrně moderní. a jízdenku si nemusím objednávat týden dopředu:)
Registrierter Benutzer DavidM  mail  
15.08.2007 (21:44)  
Už aby začali jezdit, ČD potřebují konkurenci jako sůl.
Jen by mě zajímalo, kdy někdo nabídne takovýhle komfort i na regionálních spojích. To každodenní ježdění 810-kou je někdy utrpení (Loukov - MB). Možná to spolu nesouvisí, ale dokud tyhle spoje dotoval stát a ne kraj, tak jsem jezdil denně Catry.
Co se týká režijek, tak to zaměstnancům upřímě přeji, ikdyž si někdy připadám jako vetřelec, protože z deseti cestujích v motoru jen já jsem platící, zbytek jsou zaměstnanci dráhy.
Registrierter Benutzer pekař 
15.08.2007 (21:40)  
Vousáč : to jako z protestu by jezdili něčím jiným ? Vy jste mluvčím padesátitisícového davu , jo ?
Jaroušek : svádět to na závist je typický argument , jen je hodně laciný...
Registrierter Benutzer Jik 
15.08.2007 (21:23)  
Jaroušek: Ať už jsou důvody ostatních pro zrušení jakékoliv, není argumentem pro zachování "dělá to většina ostatních ž. správ". I většina se může mýlit. V tomto případě by se měly najít argumenty proč ti lidé výhody vlastně mají. A to není právě jednoduché, jak je vidět ;)
15.08.2007 (21:13)  
Ad ,,režijky":při ceně 200 Kč za jednu je to tak trochu podobné zdravotnímu pojištění-platí všichni,využívají jen někteří. Každoročně zaměstnanci,rodinní příslušníci a důchodci zaplatí za jízdní výhody cca 44 milionů Kč. A to by za jízdenky nedali,protože by nejezdili,popřípadě by jeli autem,už jen pro ten pocit ponížení a hanby.A kdyby si zaměstnanci,dojíždějící do služby vlakem měli tento platit tak mnozí odejdou do jiných zaměstnání,hlavně opraváři a technici,ti se totiž uplatní téměř kdekoli.A dobrý (byť na železnici špatně placený)opravář se neudělá za den,i kdyby byl velmi šikovný a nadaný.Železniční vozidla jsou od silničních tak odlišná,že automechanici a elektrikáři s léty praxe na to koukají jak Alena na zrcadlo.Tak co myslíte,že je lepší:nechat to tak,jak to je(touha po změně se jmenuje závist),nebo to změnit a riskovat naprosto zbytečné ztráty?
15.08.2007 (20:56)  
No když tady čtu ty návrhy na rušení režijek, tak se mi opět (až na vyjímky) vybaví typická česká závist - když to nemám já ať to nemají ostatní... Kromě toho bysme byli široko daleko asi unikát, protože všude mají zaměstnanci drah (a RP) nějaké jízdní výhody...
  1 ... 7 8 9 10 11 ... 13      Zpráv na stránku:   

Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.

- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin

Kommentar hinzufügen
Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Anmelden
 
 
  
 
   Registrieren

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko