..: V Židlochovicích si na vlak ještě počkají :..

Ilustrační obrázek Židlochovice - Již jen něco přes pět let by měli čekat obyvatelé Židlochovic na Brněnsku na železniční spojení. Téměř polovina z tamních obyvatel dojíždí za prací do Brna. Současné dopravní spojení se jim ale příliš nezamlouvá. Lepší cestování by jim měl zabezpečit od roku 2013 vlak. S Židlochovicemi totiž počítá Jihomoravský kraj jako s jedním z regionálních dopravních uzlů v IDS. I když vedou do města koleje a tyčí se tam nádražní budova, osobní vlak tam přijel naposled asi před 28 lety. Provoz osobní dopravy na železniční trati Hrušovany u Brna - Židlochovice skončil v roce 1979. Trať později využíval jen místní cukrovar, ale po jeho zrušení postrádala další smysl. Místní se však myšlenky obnovení železnice nikdy nevzdali.

"Před 5 lety zpracovala společnost SUDOP Brno technickou studii a doporučila přiblížit koncovou železniční stanici Židlochovice k autobusovému nádraží a zavést moderní pantografové soupravy z Brna do Židlochovic a zpět. V dopravní špičce by vlaky jezdily asi každých 30 minut,“ říká starosta Jan Vitula. Náklady na stavbu, včetně vybudování nástupišť, přilehlých chodníků a nezbytných demolicí, odhadl SÚDOP zhruba na 150 milionů korun.

Opravit se budou muset zhruba 3 km kolejí. Dostavbu tratě podporuje i Jihomoravský kraj. Podle krajského radního pro dopravu Jaroslava Pospíšila je však ještě předčasné hovořit o tom, kolik kraj na stavbu případně přispěje. "Stavbu považujeme za velmi důležitou. Není to však krátkodobá záležitost. Musí se zpracovat ještě několik studií, třeba pro územní rozhodnutí a kraj s těmito náklady počítá,“ uvádí radní Pospíšil. Starosta Vitula ale dodává, že stavba se musí dostat i mezi akce placené ze Státního fondu dopravní infrastruktury. V tomto směru se spoléhá i na místní poslance.

Obyvatelé: vlak je lepší

Obnovení železnice vítají i Židlochovičtí. "Dojíždění autobusem není vůbec příjemné, a když ještě musíte přesedat a dlouho čekat na další spoj, docela vás to unaví,“ říká dělnice z brněnské oděvní firmy Marie Suchá. "Představitelům města v jejich snaze o vybudování železnice moc fandím. Doufám, že se jim to podaří dotáhnout do konce,“ říká Manfred Strnad, který dojíždí do Modřic. Podobné názory mají i další obyvatelé Židlochovic. I když budou muset nové stavbě ustoupit 3 vznosné lípy a poměrně zachovalá budova starého nádraží, starosta neočekává žádný konflikt s ochránci přírody nebo památkáři. "Budova nemá historickou hodnotu a stromy nahradíme jinými. Židlochovice jsou pověstné velkou péčí o zeleň a životní prostředí. V blízkosti tratě chceme vysadit další stromy a vybudovat mokřad,“ slibuje Vitula.

zdroj: Deník


Adys Poslat mail autorovi | 15.9.2007 (19:00)
Zusammenhängende Nachrichtenopen/close

Weitere von Stavby a projekty

Weitere aus ČR Jihomoravský


  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   
Registrierter Benutzer stoupa  mail  
17.09.2007 (11:37)  
ad Precla:

ano, Brno v Pravlasti Moravské má už skoro 400k obyvatel. Ale kolik z nich jezdí vlakem? Neskromně odhaduji, že víc jezdí lidí za prací, obchodem, do školy do Brna, než naopak. A odtud môj názor nestěhovat. Ale souhlas s koncepcí IDS.

ad Petr Křeček:

jó, u Libochovan je to dědictví trasování železniční sítě tohoto řádu z dob K.u.K - uhelné a řepařské (neb o tom byl kšeft). Mně by postačilo, kdyby ČD Bus zajišťoval svoz (nás) kaštánkú z centra Cítova (1050 obyv.) na Zast. Cítov k přípojum z a do Prahy. (Pochopitelně hl.trať již jen Městský slon Esušovitý, když už nějakým omylem Fatra, Hradčany a Košičan nezačínají svou pouť třeba v Roudnici - v Cítově by mohly stavět na znamení a to jen v Pá, Ne, Po)
17.09.2007 (9:14)  
stoupa:naprostý souhlas
Jinak Libochovice (4000 tis.) taky chtějí lepší trať než současnou lokálku typu D3,i když na druhou stranu zaplať pánbůh za ni.
Registrierter Benutzer Precla 
16.09.2007 (20:37)  
stoupa :) tj, to já taky! Ale Brno má bez prád desítek tisíc 400 000 obyvetel :) Kde se to víc vyplatí? ( v Židlech bych nechal autobusy do Rajhradu na uzel a Hlavní nádraží bych nechal kde je, jen rekonstruoval..
Registrierter Benutzer stoupa  mail  
16.09.2007 (20:09)  
... no raději bych dal veřejné peníze na tohle, než na stěhování nádraží v Brně ...
16.09.2007 (20:06)  
George_Couser: To netuším, tohle je spíš otázka pro sekci tratí.
16.09.2007 (19:31)  
Flying Scotsman: Dík, jinak jsem ještě zaslechl něco o úvahách povolit max převýšení (nevím jak se to přesně nazývá) 160 místo 150 mm, o tomhle bys taky něco nevěděl?
16.09.2007 (19:15)  
To by mě zajímalo, kolik vlaků z celkového počtu tyto úpravy využije, a zda bude trať v budoucnu součástí sítě VRT, když se to takhle (jistě ne zadarmo) upravuje.
16.09.2007 (19:06)  
George_Couser: První úpravy pro rychlost 200 km/h by měly začít v horizontu dvou let.
16.09.2007 (18:58)  
Pro odbočky do Hustopečí, možná do Pohořelic a konečně do zmiňovaných Hrušovan by bylo nejlepší zavedení přímých vlaků do Brna, a to s možností automatického spřahování s ostatními vlaky stejné kategorie na hlavní trati. Těmi terminály u hlavní tratě by se mnoho nevyřešilo, znamenalo by to vždy přestup navíc a tudíž výhodnější přímý bus (zejména při velikosti některých uvedených měst nebude ochota přijmout přestup z autobusu na vlak, když nyní mají přímý bus - jako příklad viz tutéž neochotu v Boskovicích).
16.09.2007 (17:55)  
Flying Scotsman: Na kdy je plánováno to zvýšení rychlosti Břeclav - Brno? A kolik tam bude 180, 200 km/h?
  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   

Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.

- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin

Kommentar hinzufügen
Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Anmelden
 
 
  
 
   Registrieren

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko