..: V Židlochovicích si na vlak ještě počkají :..

Ilustrační obrázek Židlochovice - Již jen něco přes pět let by měli čekat obyvatelé Židlochovic na Brněnsku na železniční spojení. Téměř polovina z tamních obyvatel dojíždí za prací do Brna. Současné dopravní spojení se jim ale příliš nezamlouvá. Lepší cestování by jim měl zabezpečit od roku 2013 vlak. S Židlochovicemi totiž počítá Jihomoravský kraj jako s jedním z regionálních dopravních uzlů v IDS. I když vedou do města koleje a tyčí se tam nádražní budova, osobní vlak tam přijel naposled asi před 28 lety. Provoz osobní dopravy na železniční trati Hrušovany u Brna - Židlochovice skončil v roce 1979. Trať později využíval jen místní cukrovar, ale po jeho zrušení postrádala další smysl. Místní se však myšlenky obnovení železnice nikdy nevzdali.

"Před 5 lety zpracovala společnost SUDOP Brno technickou studii a doporučila přiblížit koncovou železniční stanici Židlochovice k autobusovému nádraží a zavést moderní pantografové soupravy z Brna do Židlochovic a zpět. V dopravní špičce by vlaky jezdily asi každých 30 minut,“ říká starosta Jan Vitula. Náklady na stavbu, včetně vybudování nástupišť, přilehlých chodníků a nezbytných demolicí, odhadl SÚDOP zhruba na 150 milionů korun.

Opravit se budou muset zhruba 3 km kolejí. Dostavbu tratě podporuje i Jihomoravský kraj. Podle krajského radního pro dopravu Jaroslava Pospíšila je však ještě předčasné hovořit o tom, kolik kraj na stavbu případně přispěje. "Stavbu považujeme za velmi důležitou. Není to však krátkodobá záležitost. Musí se zpracovat ještě několik studií, třeba pro územní rozhodnutí a kraj s těmito náklady počítá,“ uvádí radní Pospíšil. Starosta Vitula ale dodává, že stavba se musí dostat i mezi akce placené ze Státního fondu dopravní infrastruktury. V tomto směru se spoléhá i na místní poslance.

Obyvatelé: vlak je lepší

Obnovení železnice vítají i Židlochovičtí. "Dojíždění autobusem není vůbec příjemné, a když ještě musíte přesedat a dlouho čekat na další spoj, docela vás to unaví,“ říká dělnice z brněnské oděvní firmy Marie Suchá. "Představitelům města v jejich snaze o vybudování železnice moc fandím. Doufám, že se jim to podaří dotáhnout do konce,“ říká Manfred Strnad, který dojíždí do Modřic. Podobné názory mají i další obyvatelé Židlochovic. I když budou muset nové stavbě ustoupit 3 vznosné lípy a poměrně zachovalá budova starého nádraží, starosta neočekává žádný konflikt s ochránci přírody nebo památkáři. "Budova nemá historickou hodnotu a stromy nahradíme jinými. Židlochovice jsou pověstné velkou péčí o zeleň a životní prostředí. V blízkosti tratě chceme vysadit další stromy a vybudovat mokřad,“ slibuje Vitula.

zdroj: Deník


Adys Poslat mail autorovi | 15.9.2007 (19:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Stavby a projekty

Další z regionu ČR Jihomoravský


  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel Web 
16.09.2007 (14:18)  
No nevím, pokud se podívám do mapy, přijde mi rozumnější udělat terminál v Hrušovanech, případně až v Rajhradě. Důvod je jednoduchý - vždy tam bude větší frekvence spojů než na "vlečce" do vesnice vedle trati.

V Hrušovanech mají končit některé linky Os? To by mohl být snad jediný důvod - prodloužit je do Židlochovic. Jinak mi přijde rozumnější bus na ten terminál, neb nebude závislý pouze na frekvenci z Židlochovic = bude mít vyšší frekvenci.
16.09.2007 (11:54)  
Huffnaggel:
V Heršpicích se bude v říjnu hýbat s odjezdy na modřickém zhlaví a zasahovat do kabelizace, ale termíny dalších prací ještě nejsou pevně stanoveny.
Ukázky modernizované Břeclavi asi nikde nebudou (aspoň nich nevím) a s termíny se hýbalo ještě nedávno, protože se dvě etapy slučovaly. Momentálně to moc nesleduji, protože mě zaměstnává Jihlava a okolí.

Miroslav Zikmund:
Bude to modernizace a dálkové řízení.
16.09.2007 (9:44)  
Racionalizace Znojmo – Břeclav > to jako znamená přechod na "oblíbenou" D3 nebo kompletní modernizace ZZ a dálkové řízení ? U mnoha stanic s místně stavěnými výhybkami navíc bez odjezdových návěstidel skutečná revoluce …
16.09.2007 (9:31)  
Sheriff: Trošku optimismu, ne? :-)
16.09.2007 (9:27)  
Vidím, že jste dobře informován. Rád bych věděl, kdy začnou ty heršpice, týká se mě to jak profesně, tak i "dopravně" - každý den dojíždím po 240 do Brna. Břeclav měla začít letos na podzim, ale jak to dopadá, to nevím. Dají se někde na netu zjistit podrobnosti o termínech, nebo ukázky těch projektů?
16.09.2007 (9:24)  
tohle se nikdy neuskuteční, spíš zruší ještě odbočky 253 a 254
16.09.2007 (9:22)  
Připravuje se další etapa elektrifikace a úprav tratě st. hranice - Znojmo, racionalizace úseku Znojmo - Břeclav, zvýšení traťové rychlosti úseku Břeclav - Brno (zatím to vypadá i na náhradu současných SZZ-ETB za ESA11(33)), náhrada starých SZZ v ŽST Brno-Chrlice, Nesovice, ... (bude jich víc, ale nemám u sebe seznam). Za chvíli se rozběhne stavba Břeclavi (včetně nového SZZ) a začnou první přípravy na stavbu odstavného nádraží v Brně.
16.09.2007 (8:55)  
Flying Scotsman: Tak mě prosím doplňte!
16.09.2007 (8:50)  
Huffnaggel: A to jste vyjmenoval jenom část projektů, které se připravují nebo se rozjíždí v oblasti Jižní Moravy...
16.09.2007 (8:23)  
Nápad je to chválihodný, jenže mám pocit, že se těch projektů plánuje v poslední době nějak moc: Dálkové řízení Hrušovany - Střelice, elektrifikace 240, brněnské nádraží a teď ještě Židle. No nevím, kde stojí ten oslíček otřes se...:-)
  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2025 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko