..: V Židlochovicích si na vlak ještě počkají :..

Ilustrační obrázek Židlochovice - Již jen něco přes pět let by měli čekat obyvatelé Židlochovic na Brněnsku na železniční spojení. Téměř polovina z tamních obyvatel dojíždí za prací do Brna. Současné dopravní spojení se jim ale příliš nezamlouvá. Lepší cestování by jim měl zabezpečit od roku 2013 vlak. S Židlochovicemi totiž počítá Jihomoravský kraj jako s jedním z regionálních dopravních uzlů v IDS. I když vedou do města koleje a tyčí se tam nádražní budova, osobní vlak tam přijel naposled asi před 28 lety. Provoz osobní dopravy na železniční trati Hrušovany u Brna - Židlochovice skončil v roce 1979. Trať později využíval jen místní cukrovar, ale po jeho zrušení postrádala další smysl. Místní se však myšlenky obnovení železnice nikdy nevzdali.

"Před 5 lety zpracovala společnost SUDOP Brno technickou studii a doporučila přiblížit koncovou železniční stanici Židlochovice k autobusovému nádraží a zavést moderní pantografové soupravy z Brna do Židlochovic a zpět. V dopravní špičce by vlaky jezdily asi každých 30 minut,“ říká starosta Jan Vitula. Náklady na stavbu, včetně vybudování nástupišť, přilehlých chodníků a nezbytných demolicí, odhadl SÚDOP zhruba na 150 milionů korun.

Opravit se budou muset zhruba 3 km kolejí. Dostavbu tratě podporuje i Jihomoravský kraj. Podle krajského radního pro dopravu Jaroslava Pospíšila je však ještě předčasné hovořit o tom, kolik kraj na stavbu případně přispěje. "Stavbu považujeme za velmi důležitou. Není to však krátkodobá záležitost. Musí se zpracovat ještě několik studií, třeba pro územní rozhodnutí a kraj s těmito náklady počítá,“ uvádí radní Pospíšil. Starosta Vitula ale dodává, že stavba se musí dostat i mezi akce placené ze Státního fondu dopravní infrastruktury. V tomto směru se spoléhá i na místní poslance.

Obyvatelé: vlak je lepší

Obnovení železnice vítají i Židlochovičtí. "Dojíždění autobusem není vůbec příjemné, a když ještě musíte přesedat a dlouho čekat na další spoj, docela vás to unaví,“ říká dělnice z brněnské oděvní firmy Marie Suchá. "Představitelům města v jejich snaze o vybudování železnice moc fandím. Doufám, že se jim to podaří dotáhnout do konce,“ říká Manfred Strnad, který dojíždí do Modřic. Podobné názory mají i další obyvatelé Židlochovic. I když budou muset nové stavbě ustoupit 3 vznosné lípy a poměrně zachovalá budova starého nádraží, starosta neočekává žádný konflikt s ochránci přírody nebo památkáři. "Budova nemá historickou hodnotu a stromy nahradíme jinými. Židlochovice jsou pověstné velkou péčí o zeleň a životní prostředí. V blízkosti tratě chceme vysadit další stromy a vybudovat mokřad,“ slibuje Vitula.

zdroj: Deník


Adys Poslat mail autorovi | 15.9.2007 (19:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Stavby a projekty

Další z regionu ČR Jihomoravský


  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   
dopisovatel nebo člen ŽP Miloš  mail  
15.09.2007 (21:59)  
Až bude trať do Židlochovic opravená, už budou v Brně nejen 560, ale stopro i 671čky. A když by jeden vlak zajel do Vranovic a druhý do Židlochovic, myslím, že by to nikomu nevadilo (tj. ve špičku jeden vlak za hodinu pro obě města.)
Židlochovice vlak potřebují.
Ale je fakt, že když by se opravily výhybky a keři prorostlé koleje v Židlochovicíc, ta padesátka by tam po podbití mohla v klidu být.
15.09.2007 (21:34)  
Spousta lidí chodí ze Židlochovic pěšmo po turististické značené trase cca 2 km na nádraží do Hrušovan. Jinak koleje do Židlochovic jsou sjízdné, protáhnout to podbíječkou, aby se dalo jezdit řekněmě padeátkou a do doby elektrifikace tam nasadit M vozy… by stálo zlomek uvažované částky.
registrovaný uživatel Precla 
15.09.2007 (20:07)  
Milan Těch "moderních jednotek" je hodně málo i na současný stav.. Co vím, nejvíc jich jezdí v relaci Tišnov - Vranovice .. asi zjistili, že ten ranní interval otočením lokomotivy ( 263, 242, 230) na konec soupravy za 5 minut na spojích, které se hned vracejí nevyřeší..
registrovaný uživatel milan 
15.09.2007 (19:47)  
Precla: "Před 5 lety zpracovala společnost SÚDOP Brno technickou studii a doporučila přiblížit koncovou železniční stanici Židlochovice k autobusovému nádraží a zavést moderní pantografové soupravy z Brna do Židlochovic a zpět" -> těmi moderními jednotkami pravděpodobně mysleli 560-ky
A co se týče obnovy vozového parku ČD, tak tomu opravdu přispěje SŽDC, SFDI i JMK :B
registrovaný uživatel Precla 
15.09.2007 (19:36)  
"Dojíždění autobusem není vůbec příjemné, a když ještě musíte přesedat a dlouho čekat na další spoj, docela vás to unaví,

navíc nepředpokládám elektrizaci ( teda pokuď tam není, sčímž nepočítám) tak by jezdili 810 :-D to radši autobusem :-D
registrovaný uživatel Precla 
15.09.2007 (19:35)  
Zbytečný, radši peníze do novýho parku.. Bez urážky místních, ale Židlochovice maj 3 000 obyvatel a ve spráním obdvodu se nachází Rajhrad, kterej je fakt jen "kousek". Rajhrad má dost spojení .. Relace Vranovice - Tišnov, Břeclav - Žďár ( Tišnov). Spíš autobusy k uzlu, kterým bych udělal Rajhrad :) Jinak nejsem žádnej zainteresobanej místní, takže můj názor není ničím ovlivněn.
15.09.2007 (19:29)  
co to má společného s cargem? už teď je to jen otázka dotací. snad nevěříte pohádce o hodných drahách dotujících osobní dopravu ze zisků nákladní
registrovaný uživatel karel.f  mail  
15.09.2007 (19:24)  
Po odloučení Carga se u nás začne uvažovat jak na Slovensku a Maďarsku a regionálním tratím bude odzvoněno, kolik jich zůstane je jen otázka dotací . Divil bych se že bude pravý opak a budou nové tratě a vlaky.
  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2025 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko