..: Projekt RT-Express Praha - Ostrava končí :..

Ilustrační obrázekSokolov - Společnost Railtrans se rozhodla své aktivity v dálkové osobní železniční dopravě utlumit a projekt RT-Express Praha - Ostrava ukončit. Jako jeden z důvodů firma uvádí objednání nových vlaků Praha - Brno státem. Její expresy z Prahy-Holešovic do Ostravy se už tak do grafikonu nevešly a musely by jezdit z Prahy-Smíchova přes Malešice, vzhledem ke zmenšené kapacitě úseku Libeň - Běchovice kvůli zahajované rekonstrukci této části koridoru. Podle společnosti Railtrans ze vzájemného jednání Českých drah a státu vyplynulo, že stát bude napříště u ČD objednávat (tedy i dotovat) i výkony vlaků kategorie IC/EC, což představuje na relaci Praha - Ostrava přímou konkurenci jejím expresům. Zároveň by tak prý stát mohl projekt RT-Express zablokovat z důvodu "ohrožení dopravy ve veřejném zájmu". Celou tiskovou zprávu lze nalézt na stránkách Railtrans.

zdroj: Railtrans


M@ra | 19.9.2007 (14:30)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Dopravci

Další z regionu ČR Moravskoslezský ČR Olomoucký ČR Pardubický ČR Praha ČR Středočeský


  1 ... 16 17 18 19 20 ... 27      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel Yur@ 
19.09.2007 (21:30)  
Baker: Věřím, taky nerozumím situaci v Rakousku, pak už teda ale vůbec nerozumim tomu, pokud se rozdelí cesta od vagonů, proc stat dotuje ůbec něco, když přesdtím vytvořil prostor pro konkurenci ...?
registrovaný uživatel pekař 
19.09.2007 (21:28)  
Juro Závine , on ten otevřený dopravní trh je i kde?Ano , i v Rakousku:)))
registrovaný uživatel Web 
19.09.2007 (21:28)  
Píša: Sorry, ale s výhodností a dobou návratnosti teda extrémně slovíčkaříte. Respektive v celém příspěvku jde jenom o slovíčkaření. Řekl bych, že možná budete premiant na VŠE, nicméně způsobeno to je papouškováním učebnic bez vlastního zamyšlení.

Jak je to v Rakousku budu dost těžko hodnotit, tam jsem vlaky - narozdíl třeba od Británie - nikdy nejel a do financování nevidím, neb neovládám NJ a jsou mi tedy zdroje dost daleko. Ovšem vysoký standard provozu na OBB rozhodně nevypovídá NIC o efektivitě vynaložených dotací! To by vám, snad, jako ekonomovi, mohlo být jasné. Když naleju do ČD to co dostává OBB, tak se služby jistě taky zvednou - to ale rozhodně neznamená, že za ně nemůžu dostat víc!
registrovaný uživatel Yur@ 
19.09.2007 (21:28)  
Naprostý souhlas se Sunfreedom
registrovaný uživatel pekař 
19.09.2007 (21:26)  
zdenek84:aaa,my začneme bádat , jestli ony ty OEBB jsou skutečně tak skvělé:)))No , já moc lepších žel.spol.neznám , a vy?
registrovaný uživatel Yur@ 
19.09.2007 (21:25)  
Já jenom nechápu, proč by měl stát dotovat vlastní podnikání (tudíž vlastní riziko) ČD jenom proto, že je vlasatníkem? Že se to děje v zahraničí je jedna věc, ale u nás, kde je otevřený trh s dopravní cestou by se tohle dít nemělo. Je to jenom zvýhodňování ČD. ČD jako firma má vydělávat a ne být dotována ... Možná je problém skutečně ve vedení, ale škemrat o peníze daň. polatníků a utápět tak další peníze je s prominutím blbost ... (Raději ekonomy)
registrovaný uživatel pekař 
19.09.2007 (21:24)  
Tom : taky to nechápeš?:)))
19.09.2007 (21:24)  
ČD4EVER: Není mi jasná jedna věc. Na těchto stránkách jsou snad lidé, kteří mají rádi železnici jako takovou. Prosím, pokud má někdo rád ČD, já mu nebráním. Ale je jen s podivem, jak tady naprosto bez argumentů vynášíš do nebe ČD pod článkem, který je o RTE. Pokud máš železniční dopravu opravdu tak rád, jak tady všude píšeš, tak ti na tom, že tady měly jezdit nové lokomotiv s dobrými vagóny, nemůže nic vadit, ba by si měl být rád. A navíc, pokud se tvoje ČD dokážou poprat s konkurencí, proč tedy nevpustit konkurenci na koleje, aby se ukázaly??? Přece to nemže nikomu vadit... při výkonech ČD jak je tady popisuješ musí konkurence zmizet do půl roku...
19.09.2007 (21:23)  
nechci se hádat o rakousku, tamní situaci vůbec nerozumím, ale skutečně tam všechno funguje tak skvěle? a efektivně?
registrovaný uživatel pekař 
19.09.2007 (21:23)  
Jo , a proto budeme u nás pouštět na železnici ve velkém soukromníky , přesně opačně než v Rakousku .. Nádherná logika...Jinak ono to bude hlavně penězma , že..Ta přímo souvisí s výraznou podporou železnice...
  1 ... 16 17 18 19 20 ... 27      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2025 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko