Sokolov - Společnost Railtrans se rozhodla své aktivity v dálkové osobní železniční dopravě utlumit a projekt RT-Express Praha - Ostrava ukončit. Jako jeden z důvodů firma uvádí objednání nových vlaků Praha - Brno státem. Její expresy z Prahy-Holešovic do Ostravy se už tak do grafikonu nevešly a musely by jezdit z Prahy-Smíchova přes Malešice, vzhledem ke zmenšené kapacitě úseku Libeň - Běchovice kvůli zahajované rekonstrukci této části koridoru. Podle společnosti Railtrans ze vzájemného jednání Českých drah a státu vyplynulo, že stát bude napříště u ČD objednávat (tedy i dotovat) i výkony vlaků kategorie IC/EC, což představuje na relaci Praha - Ostrava přímou konkurenci jejím expresům. Zároveň by tak prý stát mohl projekt RT-Express zablokovat z důvodu "ohrožení dopravy ve veřejném zájmu". Celou tiskovou zprávu lze nalézt na stránkách Railtrans.
zdroj: Railtrans

V současné době stojí jízdenka Praha - Ostrava vlakem IC/EC pro studenty 242,- Kč, pro držitele In-Junior pak 272,- Kč. U SC je to pak po nynější "přehledné" úpravě tarifu (namísto původních 250,- při žákovském jízdném) 382,- Kč/298,- Kč. A o obyčejném jízdném u SC, kde se jednička vyšplhala na úctyhodných 750,- Kč díky tomu, že dostanu o jedno KiriKiri s tyčinkama navíc, ani nemluvím ... Celou situaci tedy vidím tak, že vydělávat se bude na studentech, kteří příliš obsazují spoje SC a to ČD nerady vidí, takže si je "přešoupnou" na IC/EC, kterým dávám s nynější cenou tak ještě půl roku a i ty se potom dostanou přes 300 korunovou hranici. A zřejmě taky na manažerech, ale ti na to narozdíl od studentů mají ... Jistě, lze říct, že ČD jasou stále jeden z nejlevnějších dopravců v Evropě, ale byla-li by možnost využívat podstatně levnějších RTExpressů, neváhal bych ani vteřinu. Jak, kdo a co za tím je, je mi momentálně úplně volné, protože pokud by návratnost společnost RailTrans spočítanou neměla, jistě by s tím vůbec nevystupovala. Taky proč? Aby si pak proti sobě poštvala veškeré zákaznictvo? Těžko ... A o klamavé reklamě, či vůbec nějaké, nemůže být řeč. Pokud je mi známo, společnost se prezentovala pouze pomocí webu a ve chvíli, kdy Drážní úřad zcela nečekaně, nepochopitelně a hlavně bezdůvodně zablokoval homologaci oněch hnacích vozidel (resp. vyskytl se stejný problém jako u "státních" 680, jen těmto bylo umožněno namontovat rušičky, protože další trapas by je definitivně složil) si společnost objednala reklamní kampaň, kde se omluvila a vysvětlila, z jakéhotože důvodu vlaky nevyjedou. A najednou se na ni sesype kritika ze všech stran ... Jenom proto, že byla nebezpečnou potenciální konkurencí ČD na pro tuto firmu nejvýnosnější relaci. Vracíme se do dob, kdy se vše dělo plánovitě?
Extrémně teoreticky funguje ve VŠECH oborech nejlépe monopol (resp. oligopol), tj. v případě kdy jsou u řízení dobráci a všichni uvnitř i vně jsou "hodní", prakticky je to jinak...
Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.
- Korrespondent oder ŽP Mitglied,
- Editor oder ŽP Admin
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.











