..: Projekt RT-Express Praha - Ostrava končí :..

Ilustrační obrázekSokolov - Společnost Railtrans se rozhodla své aktivity v dálkové osobní železniční dopravě utlumit a projekt RT-Express Praha - Ostrava ukončit. Jako jeden z důvodů firma uvádí objednání nových vlaků Praha - Brno státem. Její expresy z Prahy-Holešovic do Ostravy se už tak do grafikonu nevešly a musely by jezdit z Prahy-Smíchova přes Malešice, vzhledem ke zmenšené kapacitě úseku Libeň - Běchovice kvůli zahajované rekonstrukci této části koridoru. Podle společnosti Railtrans ze vzájemného jednání Českých drah a státu vyplynulo, že stát bude napříště u ČD objednávat (tedy i dotovat) i výkony vlaků kategorie IC/EC, což představuje na relaci Praha - Ostrava přímou konkurenci jejím expresům. Zároveň by tak prý stát mohl projekt RT-Express zablokovat z důvodu "ohrožení dopravy ve veřejném zájmu". Celou tiskovou zprávu lze nalézt na stránkách Railtrans.

zdroj: Railtrans


M@ra | 19.9.2007 (14:30)
Zusammenhängende Nachrichtenopen/close

Weitere von Dopravci

Weitere aus ČR Moravskoslezský ČR Olomoucký ČR Pardubický ČR Praha ČR Středočeský


  1 ... 17 18 19 20 21 ... 27      Zpráv na stránku:   
Registrierter Benutzer Tom  mail  
19.09.2007 (21:21)  
Poborskiii:To jakože díky tomu, že tam nejsou tuneláři, tak není konkurence?
Editor oder ŽP Admin NIcKON  mail  
19.09.2007 (21:21)  
Poborskiii: Pro tvrdé odsudky ministra Řebíčka máte nějaké konkrétní podklady?
Registrierter Benutzer Web 
19.09.2007 (21:20)  
Já vím co je oligopol, v rámci evropy se dá dost těžko mluvit o ČD jako o monopolu...
19.09.2007 (21:18)  
pekař: protože to v Rakousku na rozhodujících postech pravděpodobně není jeden tunelář vedle druhého, protože asi mají výraznou podporu pro železnici, narozdíl např. od zatím snad našeho nejhoršího ministra dopravy Řebíčka, který chce naše všechny veřejné prostředky nalejt do dálnic a do kapes stavebních firem atd.
Registrierter Benutzer Radek Píša  mail  
19.09.2007 (21:01)  
Ad Web: Jak jsem psal, nejde o výhodnost, ale o dobu návratnosti v dálkové dopravě. 20 - 30 let je neúnosné, vlastně by šlo o sebevraždu. Soukromé EC nebo dokonce TGV je nesmysl, nebo by muselo být tak dotované, aby návratnost byla do, řekněme, deseti let, což je zřejmě neúnosné.
K vaší druhé poznámce: vzhledem k tomu, že studuju ekonomii, si zřejmě pletete monopol s oligopolem atd. Oligopol je normální tržní struktura, funguje tak skoro všechno. Monopol také, jen je jejím extrémním případem, protože stejně kalkuluje cenu tak, aby měl maximální výnos, tedy MR = MC, když chcete. Monopol není teoreticky efektivní vždy, jak uvádíte. Statek musí být minimálně nerivalitní a vyloučitelný, jak jsem psal. Je to na dlouho, vhodně to je např. v Samuelson: Ekonomie; Praha 1991.
Přijde mi podivné, proč příznivci „konkurence“ nereagují na poznámky o ÖBB apod., například by na nich mohly dokázat jak je „monopol“ škodlivý. (Raději ty uvozovky.)

Jak už tady padlo, byl celý projekt RT buď naprosto amatérský nebo bouda. To nic nemění na příšernosti ČD, u které by ale spoustu problémů vyřešilo už normální vedení...
Registrierter Benutzer pekař 
19.09.2007 (20:57)  
Ale ono zase záleží jaký dopad by to mělo na SŽDC , ono by to určitý výpadek financí , resp.příjmů znamenalo . A naše koleje potřebují peníze jako sůl.
Registrierter Benutzer Web 
19.09.2007 (20:53)  
pekař: Já s nižší cenou za DC pro osobku souhlasím, ale jak už jsem psal, to se neděje, místo toho se bude dotovat.
Registrierter Benutzer ČD4ever  mail  
19.09.2007 (20:46)  
ICQ
Registrierter Benutzer ČD4ever  mail  
19.09.2007 (20:46)  
pizzaman, (ajemgud): 350895245
Registrierter Benutzer Yur@ 
19.09.2007 (20:43)  
Ještě malý dodatek:
Jak tady někdo napsal, na Západě je zcela běžná ddotovaná doprava vlaky IC/EC, dotyčný ale zapomněl říct, že je taky zcela běžné, že se neplatí žádné příplatky ...
  1 ... 17 18 19 20 21 ... 27      Zpráv na stránku:   

Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.

- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin

Kommentar hinzufügen
Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Anmelden
 
 
  
 
   Registrieren

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko