Sokolov - Společnost Railtrans se rozhodla své aktivity v dálkové osobní železniční dopravě utlumit a projekt RT-Express Praha - Ostrava ukončit. Jako jeden z důvodů firma uvádí objednání nových vlaků Praha - Brno státem. Její expresy z Prahy-Holešovic do Ostravy se už tak do grafikonu nevešly a musely by jezdit z Prahy-Smíchova přes Malešice, vzhledem ke zmenšené kapacitě úseku Libeň - Běchovice kvůli zahajované rekonstrukci této části koridoru. Podle společnosti Railtrans ze vzájemného jednání Českých drah a státu vyplynulo, že stát bude napříště u ČD objednávat (tedy i dotovat) i výkony vlaků kategorie IC/EC, což představuje na relaci Praha - Ostrava přímou konkurenci jejím expresům. Zároveň by tak prý stát mohl projekt RT-Express zablokovat z důvodu "ohrožení dopravy ve veřejném zájmu". Celou tiskovou zprávu lze nalézt na stránkách Railtrans.
zdroj: Railtrans

K vaší druhé poznámce: vzhledem k tomu, že studuju ekonomii, si zřejmě pletete monopol s oligopolem atd. Oligopol je normální tržní struktura, funguje tak skoro všechno. Monopol také, jen je jejím extrémním případem, protože stejně kalkuluje cenu tak, aby měl maximální výnos, tedy MR = MC, když chcete. Monopol není teoreticky efektivní vždy, jak uvádíte. Statek musí být minimálně nerivalitní a vyloučitelný, jak jsem psal. Je to na dlouho, vhodně to je např. v Samuelson: Ekonomie; Praha 1991.
Přijde mi podivné, proč příznivci „konkurence“ nereagují na poznámky o ÖBB apod., například by na nich mohly dokázat jak je „monopol“ škodlivý. (Raději ty uvozovky.)
Jak už tady padlo, byl celý projekt RT buď naprosto amatérský nebo bouda. To nic nemění na příšernosti ČD, u které by ale spoustu problémů vyřešilo už normální vedení...
Jak tady někdo napsal, na Západě je zcela běžná ddotovaná doprava vlaky IC/EC, dotyčný ale zapomněl říct, že je taky zcela běžné, že se neplatí žádné příplatky ...
Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.
- Korrespondent oder ŽP Mitglied,
- Editor oder ŽP Admin
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.











