..: Projekt RT-Express Praha - Ostrava končí :..

Ilustrační obrázekSokolov - Společnost Railtrans se rozhodla své aktivity v dálkové osobní železniční dopravě utlumit a projekt RT-Express Praha - Ostrava ukončit. Jako jeden z důvodů firma uvádí objednání nových vlaků Praha - Brno státem. Její expresy z Prahy-Holešovic do Ostravy se už tak do grafikonu nevešly a musely by jezdit z Prahy-Smíchova přes Malešice, vzhledem ke zmenšené kapacitě úseku Libeň - Běchovice kvůli zahajované rekonstrukci této části koridoru. Podle společnosti Railtrans ze vzájemného jednání Českých drah a státu vyplynulo, že stát bude napříště u ČD objednávat (tedy i dotovat) i výkony vlaků kategorie IC/EC, což představuje na relaci Praha - Ostrava přímou konkurenci jejím expresům. Zároveň by tak prý stát mohl projekt RT-Express zablokovat z důvodu "ohrožení dopravy ve veřejném zájmu". Celou tiskovou zprávu lze nalézt na stránkách Railtrans.

zdroj: Railtrans


M@ra | 19.9.2007 (14:30)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Dopravci

Další z regionu ČR Moravskoslezský ČR Olomoucký ČR Pardubický ČR Praha ČR Středočeský


  1 ... 8 9 10 11 12 ... 27      Zpráv na stránku:   
20.09.2007 (19:30)  
RTexpres v JŘ řadím mezi IC...
registrovaný uživatel M 
20.09.2007 (17:44)  
Nevim, jestli usmevna, ale asi ne uplne spravna. V Nemecku jsou dalnice zadarmo, v Rakousku defacto take. Vlaky jsou tam rozhodne drazsi nez u nas a presto oba systemu mohou zit spolecne.
Reseni podle meho soudu neni v restrikci na strane IAD, ale v dobre nabidce "MHD".
20.09.2007 (17:14)  
V. Paluzga: Ta myšlenka na zdražení IAD mi přijde úsměvná...však víme, ajk to u nás v politice chodí:-D Ad datové sítě: Však v tom ta motivace může spočívat...však proš ČD začínají montovat do vlaků GSM repeatery?
20.09.2007 (15:50)  
George_Couser: hezká idea, ale úplně mimo realitu. Nikdo nesníží své pohodlí výměnou za "ekologii" - musíte k tomu lidi donutit.
Je pitomost dotovat dálkové vlaky - je nutné zdražit individuální dálkovou dopravu tak, aby pokryla negativní externality své existence, aby se firmy a lidé museli rozhodovat, který způsob dopravy se jim opravdu vyplatí a zda někam vůbec potřebují jet (u mého zaměstnavatele se naprostá většina porad, kde potřebujete někoho z druhého konce republiky, řeší videokonferencí).
Dnes se dotují všechny způsoby dopravy, další zvyšování dotací jenom deformuje ekonomické rozhodování (...když už vlaky dotujeme z 95 %, proč vlastně není jízdné zadarmo???)
Mj. k produktivitě ve vlaku - prakticky nikde není ani zdroj elektřiny, natož datové sítě. 90 % uživatelů, kteří NTB ve vlaku používají, se pouze dívá na kradené filmy...
20.09.2007 (15:04)  
Aleš Franc: Proč dotovat dálkovou dopravu? Bo třeba ekologie, přecpané dálnice...nevyjde to nakonec levněji, než rozšiřovat D1 a spol? Není lepší jeden vlak se 200 obchodními cestujícími na palubě, než 200 "passatů f tédéíčku" na dálnici? Není lepší, když se těch 200 místo trčení za volantem věnuje 3 hodiny práci, zvýší produktivitu - vydělají své firmě víc peněz, z čehož ta firma odvede státu větší daně? :-)
registrovaný uživatel Tom  mail  
20.09.2007 (15:03)  
podle mého názoru nijak nedotované dálkové vlaky nemají šanci se uživit...Uvidíme..přestanou dotace...budeme jezdit do Prahy osobakama..mě to nevadi..já už to tak jel..koupím si 8 lahváčů a jídlo a se.u na to...
registrovaný uživatel Tom  mail  
20.09.2007 (15:00)  
Já vím, že by si měly vydělat,ale to prostě nejde..to by ta cena za jízdenku musela být neúnosně vysoká..je třeba platit dopr. cestu, pak máte náklady na pohonné hmoty,elektřinu, personál ve stanicích,obsluha vlaku atd...a ještě by mělo zůstat na opravy a údržbu vozů a na nákup nových..to prostě nejde..Jedině zdražit..a o hodně..
registrovaný uživatel pekař 
20.09.2007 (14:58)  
Které něvyužívané vlaky myslíš(te)?
registrovaný uživatel pekař 
20.09.2007 (14:57)  
Aleš Franc:jak už zaznělo , na západě je dotování vlaků IC a EC běžné , takže nevím , co to pořád omíláš...
registrovaný uživatel Aleš Franc  mail  
20.09.2007 (14:53)  
ad Tom:
dotovat přepravu do zaměstnání-ano , žáci do škol-ano , důchodci k lékaři či do města-ano , víkendové výlety- dejme tomu.Zajišťovat spojení obcí s okresními či krajskými centry-ano. Ale dálkové spojení si na sebe musí vydělat. Ať jede jen to , co si na sebe vydělá. Proč se mají daňový poplatníci podílet na nákladech obchodních cest mezi Ostravou a Prahou ?
Proč na náklady daňových poplatníků jezdí tolik nevyužívaných,zbytečných vlaků (a další od nového GVD přibudou). To jsme tak bohatá země , že si můžeme dovolit takto plýtvat ?
  1 ... 8 9 10 11 12 ... 27      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Logowanie
 
 
  
 
   Zarejestruj się

© 2001 - 2025 ŽelPage - administratorzy


Info
informacni okenko