..: Projekt RT-Express Praha - Ostrava končí :..

Ilustrační obrázekSokolov - Společnost Railtrans se rozhodla své aktivity v dálkové osobní železniční dopravě utlumit a projekt RT-Express Praha - Ostrava ukončit. Jako jeden z důvodů firma uvádí objednání nových vlaků Praha - Brno státem. Její expresy z Prahy-Holešovic do Ostravy se už tak do grafikonu nevešly a musely by jezdit z Prahy-Smíchova přes Malešice, vzhledem ke zmenšené kapacitě úseku Libeň - Běchovice kvůli zahajované rekonstrukci této části koridoru. Podle společnosti Railtrans ze vzájemného jednání Českých drah a státu vyplynulo, že stát bude napříště u ČD objednávat (tedy i dotovat) i výkony vlaků kategorie IC/EC, což představuje na relaci Praha - Ostrava přímou konkurenci jejím expresům. Zároveň by tak prý stát mohl projekt RT-Express zablokovat z důvodu "ohrožení dopravy ve veřejném zájmu". Celou tiskovou zprávu lze nalézt na stránkách Railtrans.

zdroj: Railtrans


M@ra | 19.9.2007 (14:30)
Related newsopen/close

More on Dopravci

More from ČR Moravskoslezský ČR Olomoucký ČR Pardubický ČR Praha ČR Středočeský


  1 ... 10 11 12 13 14 ... 27      Zpráv na stránku:   
20.09.2007 (11:10)  
AD-TOM:
Jde o to, že se nechávají vlaky stát raději o stanici dříve, než by bylo potřeba, a při tom předčasně na zastavených vzniká větší zpoždění, než je nezbytně nutné. Mám s tím své zkušenosti i informace od výpravčích. FRK
Registered user pekař 
20.09.2007 (11:07)  
Twis:Ale moderní lokomotivy tady chceme všichni . Ono kdyby stát dostatečně dotoval ČD , tak ony už je mají taky . Když je mohou mít státní MAV , OEBB apod...
Registered user pekař 
20.09.2007 (10:41)  
Richie:pokud vím , tak MS kraj dotuje například leteckou linku Ostrava - Vídeň .
20.09.2007 (10:41)  
Palko: souhlasím s výběrovými řízeními na tratě a druhy vlaků s vyjímkou ic/ec. když někdo bude chtít jezdit bez dotací vlaky této kategorie, ať klidně jezdí. dotovaným ekvivalentem této kategorie vlaků nejvyšší kvality je (by měl být) expres
Registered user Tom  mail  
20.09.2007 (10:36)  
Farkač Karel: Myslíte, že ve stanicích se nechávají stát vlaky jen tak 20 minut...protože výpravčímu se nechce...vždy je nhějaký důvod..
20.09.2007 (10:29)  
Myslím, že je to škoda, protože se i nadále budou České dráhy naparovat, jak vše dělají na výbornou. Není tomu tak, stačí se podívat na zpožděnění vlaků. To ale ČD nechtějí moc přiznávat. Nový uživatel železniční dopravní cesty by si zcela určitě nenechal líbit to, že se některé spoje nechávají stát ve stanici i více než 20 minut, aby se vykřižovaly s jiným a při pohledu do jízdního řádu se nabízejí jiná řešení. Chtělo by to ale progresivní myšlení a to České dráhy nejen že nemají, ale ani nepotřebují, protože provozovatelů osobní dopravy z pohledu ujetých kilometrů po síti SŽDC je pořád málo a ČD dělá vše pro to, aby se jejich počet nenavyšoval. FRK
Registered user Palko 
20.09.2007 (10:14)  
Myslím, že nejrozumějším postupem od Ministerstva dopravy, popř. od krajů (tedy objednavatelů dopravy) by bylo vypisování výběrových řízení na konkrétní tratě i konkrétní druhy vlaků. Tedy, že by se vypsalo výběrové řízení např. na trať Praha - Ostrava, samostatně na rychlíky, samostatně na EC/IC. Po oddělení Carga by se měla snížit možnost ČD dotovat spoje odněkud jinud, a tím by mohla mezi dopravci probíhat regulérní soutěž.
Registered user Aleš Franc  mail  
20.09.2007 (10:03)  
ad Miroslav Zikmund:
ohledně dopravy v Rakousku. Zapomněl jste uvést , že autobusy by v konkurenčním boji se železnicí absolutně propadly , protože by v životě nedokázaly poskytnout to , co dokáže poskytnout v daných podmínkách železnice.
Kdyby železniční jízdní doby v rámci ČR byly např: Praha-Brno 1:55 , Praha-Plzeň 0:45 , Praha-Liberec 1:00, atd. (myšleno centra měst) , asi by zde též mezi těmito městy nebylo třeba dálkové busové dopravy.
Dle mého názoru by se stát měl chovat ke svým dodavatelům stejně , jako se ke svým dodavatelům chovají nákupčí velkých výrobních závodů či obchodních řetězců. Tudíž dosáhnout maxima za minimální náklady. Pokládám za zhovadilost a za plýtvání penězi daňových poplatníků , když úspěšné nedotované konkureci se vyrábí dotovaná konkurence. Svým způsobem se divím , že takové nekalosti nikdo ještě nedal k soudu.
Registered user Desiro 
20.09.2007 (10:00)  
Twix: Nerozčiluj se s nimi, vždyť je to jen PíáRkem zblblej dav. Lokomotivy s stejnosměrnými motory už pochopitelně nikdo nikdy kupovat nebude.
20.09.2007 (9:46)  
Twix: Souhlas
Navíc se už těším, až budou ČD Cargo kupovat nové lokomotivy. Jestlipak se uchýlí ke koupi "nových" 163, 363,... jak tady někdo radil RTExpressu. A nebo budou kupovat něco opravdu nového a moderního. Pak jsem zvědav jak rychle tyto lokomotivy schválí.
  1 ... 10 11 12 13 14 ... 27      Zpráv na stránku:   

Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.

- Correspondent or Member of ŽelPage, - Editor or ŽelPage Administrator

Add comment
Comments are only allowed for registered users.
Before you insert your comment, you have to log on or register.
Sign in
 
 
  
 
   Register

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko