..: Student Agency shání 200 milionů Kč na zálohu za nové vlaky :..

Ilustrační obrázekPraha - Společnost Student Agency, která před časem oznámila svůj záměr provozovat železniční dopravu na trase Praha - Ostrava, má problém se zajištěním peněz na zálohu pro výrobu nových vlaků. Z možných dodavatelů si nyní firma vybírá mezi dvěma německými výrobci vlaků Siemensem a Stadlerem. Na pět nových souprav dodavatelé požadují zálohu 200 milionů korun, které však Student Agency prozatím nemá.

Kromě plánů v železniční osobní dopravě připravovala SA projekt sítě vlastních čtyřhvězdičkových hotelů ve všech krajských městech. Podle vyjádření majitele SA Radima Jančury budou mít vlaky přednost. "Nemáme sílu na to, dělat pořádně k vlakům ještě hotely, soustředíme se na železnici," uvedl Jančura. Podle deníku Idnes.cz z tohoto důvodu SA prodává první budovu v Praze, kterou přestavovala na hotel. Firma by prý za prodej měla utržit několik desítek milionů, avšak na první splátku to stačit nebude. Proto Jančura uvažuje o vyčlenění vlaků do samostatné firmy, jejíž část by prodal na burze a získal tak potřebné finance. Případné investory však může odradit nízký poměr ziskovosti firmy a celkových tržeb. Podle loňských předběžných výsledků měla SA zisk 15 milionů korun při obratu 2,5 miliardy korun.

Zdroj: Idnes.cz


Jik | 1.10.2007 (10:46)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Dopravci

Další z regionu ČR Moravskoslezský ČR Olomoucký ČR Pardubický ČR Praha ČR Středočeský


  1 ... 4 5 6 7 8 ... 10      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel Ziki 
02.10.2007 (13:01)  
Co se týče lukrativních zakázek, tak tam je to věcí zákazníka koho si vybere, tady nikdo nijak ČD neomezuje, ale u těch nelukrativních platí ta zásada, že pokud se majitel rozhodne, že se provozovat musí, tak se prostě provozují. Kdo je majitelem ČD? Stát! Tudiž, když stát řekne, že se musí provozovat, např. z mnou níže uvedených skutečností, tak s tím ČD prostě nic nenadělají, majitel rozhodl.

Jinak máš pravdu, že nákladní doprava se nedotuje, tu musí zaplatit výnosné zakázky. U externistu jdou vydělané prostředky na nákup nových vozidel a zlepšení služeb, u ČD na vyrovnání ztrát (ač tedy samozřejmě ne všechny, ale určitá část peněz).
02.10.2007 (13:00)  
Já netvrdím, že jsem odborník. Ale chceš-li tak třeba úředník. Ovšem očekával bych věcnější rozebrání problému než argumentaci, že každý kdo jede párkrát vlakem, je doborník nadráhu.

A třeba jsem jen občan, který se zajímá kam se lejou státní a veřejné peníze. A prostě tam ne, nikde v rozpočtu pro nákladní dopravu taková kolonka není.
02.10.2007 (12:25)  
to Borovička: vypadá to ,že jsi "odborník" na dopravu a tak by mě zajímala tvoje profese. Mě se líbí jak je u nás každý odborník ,stačí když párkrát jede vlakem a už je odborník na dráhu.
registrovaný uživatel taz 
02.10.2007 (11:21)  
to Borovička, máte nějaké vysvětlení pro fakt, že ČD provozují nějaké přepravy, které nejsou ekonomicky zajímavé pro jiné dopravní subjekty? Já myslel, že je to systém státních dotací. Vzděláním jsem elektrikář, takže této problematice detailně nerozumím , ale nechám se poučit...
02.10.2007 (11:06)  
ČD dostávají dotace - jaké? Cílené a od jasných subjektů za jasných podmínek (vozidla, objednávky osobní dopravy). Určitě nedostávají dotace s tím, že musí provozovat nelukrativní nákladní dopravu a už vůbec ne s tím, že by snad to mohly místo drah převzít kamiony. Konec pohádky.
registrovaný uživatel taz 
02.10.2007 (11:00)  
to Borovička, dostávají ČD od státu dotace? Zřejmě ano, Může tedy stát nějak ovlivňovat, co bude ČD přepravovat? Byť to například já neumím přesně definovat, jakou hybnou pákou, odpověď je opět ano.
02.10.2007 (10:54)  
Ale kdo nutí ČD přepravovat ty nelukrativní nákladní vlaky? Pokud vím žádný mechanismus na to není. Co to je (ne)povolení státu na lukrativní přepravu? Opět z jakého zákona, nařízení a předpisu? Já bych prosil poučit. Jinak mi to připadá jako mýtus. A bez toho předpisu ČD žádné ztrátové aktivity provozovat nebudou a nemohou. Anebo, že by existovaly přece jen nějaké tajné předpisy, které mají zabránit převálcování českých silnic kamiony?
registrovaný uživatel Ziki 
02.10.2007 (10:08)  
Borovička řeknu to takhle, dokážeš si představit jak by to v ČR vypadalo, pokud by se v nákladní přepravě po kolejích proháněli jen ucelené vlaky lukrativních zákazníku. Myslím, že pak už by se na silnici nedostal nikdo, jelikož to by jste teprve viděli kolik může jezdit kamionu, další firmy, které by nebyli pro nikoho lukrativní a jejich logistické požadavky by nešli vyřešit alternativní dopravou by se položili, což by mělo jak ekonomický dopad tak zásah do zaměstnanosti a mohl bych bych pokračovat dále. Pokud si toto vše uvědomíš, tak je jasné, že zde musí být někdo kdo převezme to co jiní nechtějí, a kdo by to měl být jiný než společnost, kterou má stát přímo pod kontrolou, tedy ČD. Přímo to nikde nařízené není, ale bez povolení státu nic ČD nemohou udělat.
registrovaný uživatel taz 
02.10.2007 (9:58)  
to Borovička, no samozřejmě, že prvotním cílem podnikání je vytvářet zisk. Vztaženo obecně na železnici, naplňuje tuto myšlenku přepravou zboží, surovin, výrobků, zvířat, poštovních zásilek, a osob...
Co by tedy mělo být cílem ČD v nákladní dopravě?
registrovaný uživatel taz 
02.10.2007 (9:51)  
... Společnost Student Agency, která před časem oznámila svůj záměr provozovat železniční dopravu na trase Praha - Ostrava ... asi jsme si ten zadek posadili po svým, já reagoval na to, ža SA míní rychlíkovat a konkurovat ČD. Reakce na samotnépříspěvky mi přijde jako přirozená, zachovejme možnost plurality názorů a různých pohledů na problém. pokud to není cílem tohoto fóra, bylo by lepší vytvořithlasování, dát několík daných odpovědí, a nechat obecenstvo připisovat hlasy k jednotlivým možnostem. Jestliže se moderátoři domnívají, že zde dochází k porušování pravidel, mají možnost zasáhnout, domnívám se však, že v konečném důsledku je stále řeč o železnici, a o té želpage snad jsou?
  1 ... 4 5 6 7 8 ... 10      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2025 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko