..: Student Agency shání 200 milionů Kč na zálohu za nové vlaky :..

Ilustrační obrázekPraha - Společnost Student Agency, která před časem oznámila svůj záměr provozovat železniční dopravu na trase Praha - Ostrava, má problém se zajištěním peněz na zálohu pro výrobu nových vlaků. Z možných dodavatelů si nyní firma vybírá mezi dvěma německými výrobci vlaků Siemensem a Stadlerem. Na pět nových souprav dodavatelé požadují zálohu 200 milionů korun, které však Student Agency prozatím nemá.

Kromě plánů v železniční osobní dopravě připravovala SA projekt sítě vlastních čtyřhvězdičkových hotelů ve všech krajských městech. Podle vyjádření majitele SA Radima Jančury budou mít vlaky přednost. "Nemáme sílu na to, dělat pořádně k vlakům ještě hotely, soustředíme se na železnici," uvedl Jančura. Podle deníku Idnes.cz z tohoto důvodu SA prodává první budovu v Praze, kterou přestavovala na hotel. Firma by prý za prodej měla utržit několik desítek milionů, avšak na první splátku to stačit nebude. Proto Jančura uvažuje o vyčlenění vlaků do samostatné firmy, jejíž část by prodal na burze a získal tak potřebné finance. Případné investory však může odradit nízký poměr ziskovosti firmy a celkových tržeb. Podle loňských předběžných výsledků měla SA zisk 15 milionů korun při obratu 2,5 miliardy korun.

Zdroj: Idnes.cz


Jik | 1.10.2007 (10:46)
Related newsopen/close

More on Dopravci

More from ČR Moravskoslezský ČR Olomoucký ČR Pardubický ČR Praha ČR Středočeský


  1 ... 5 6 7 8 9 10      Zpráv na stránku:   
02.10.2007 (9:46)  
taz: nemotejte nákladní a osobní dopravu. Prvotním cílem ČD nemůže být v nákladní dopravě přepravovat zboží. To by bylo samoúčelné a opravdu na zrušení ČD.
02.10.2007 (9:36)  
Pánové ! Zjitil jsem, že jste zadkem mimo mísu. Prvotní informace zněla o tom, že SA shání jistou částku peněz na zálohu, určenou pro nákup vlaků a vy tady rozebíráte provozní záležitosti, kulturu cestování a ekonomiku jiných společností. Držte se prosím tématu. Jen několik příspěvků hovořilo k meritu věci a jejich autoři se vyjádřili k danému tématu. Ostatní jen kecají o tom jak je to špatné u ostatních dopravců, ale i u SA. FRK
Registered user taz 
02.10.2007 (9:28)  
to Borovička, já bych to chápal tak, že kdysi státní dráhy ze setrvačnosti pokračují v tom, co bylo jejich prvotním úkolem, tudíž přepravovat zboží a lidi, od někud někam. Studenty, důchodce, lyžaře, houbaře a já nevím koho, dopravují, protože v současné době mají smlouvy s kraji a dostávají dotace. Nápad zbavit se všeho "nelukrativního" a vozit jenom rychlíky je asi na základě nějakých smluv nebo závazků ke státním dotacím nerealizovatelný. Možná to trošku objasňuje, jak je to výhodné - soukromník by do toho za daných okolností nešel. Tomu stačí vymyslet rychlíkový spoj a bít se v prsa, jak bude rychlejší...Nebo alespoň nevím, že by např SA zakoupila motoráček a chtěla vozit lidičky na nějaké místní dráze, kterou chtějí ČD opustit. Jestli se mýlím, opravte mne.
Registered user taz 
02.10.2007 (9:15)  
Myslím, že Ziki to vystihl přesně, mělo by tu existovat konkurenční prostředí, ale měli by mít všichni stejné podmínky. "Vyzobávat rozinky" umí každý. Kolik autobusových linek provozuje Student Agency v regionech a zajišťuje běžnou místní dopravu? Proč nezkusí konkurovat třeba integrované dopravě kolem Brna? Asi to není dost lukrativní pro jejich podnikatelské záměry...
02.10.2007 (9:06)  
Ziki: A co brání těm ČD také zobat (pouze) z lukrativní přepravy a proč nelukrativní přepravu MUSÍ přepravovat ČD? Na to je nějaký zákon nebo vyhláška? Nebudou kvůli tomu v krámě rohlíky? Chápu nežádoucí vyzobávání v osobní dopravě, která je dotovaná. Ale v nákladní žádný závazek dnes není.
Registered user Ziki 
02.10.2007 (8:28)  
Cestující: mnohem horší a na ziscích znatelnější je ale právě ta konkurence v nákladní dopravě. Hlavně když si dnes berou externisti jen lukrativní přepravy a ty nelukrativní musí přepravovat ČD. Takže konkurence již tady dávno je jen ji ne každý vidí nebo chce vidět. A u ní se nikdy nic takového nepraktikovalo a pokud někdo zná vnitřní struturu dopravní politiky v ČR a ČD tak ví, že by to dost těžko prošlo.

Sharky33: Plně s tebou souhlasím. Ono je hezké srovnávat se s Rakouskými nebo Německými železnicemi, ale nikdo si neuvědomuje, že zde opravdu bylo 40 let jen zanedbávání a teď by se to mělo během pár let dle některých dohnat. Co se takhle srovnat např. s Polskem, Slovenskem nebo Maďarskem. Myslím, že vůči těmto zemím jsme na to lépe a to jsme začínali na zhruba stejné úrovni.
Registered user taz 
02.10.2007 (8:24)  
to Huffnaggel, já nemám ambice, stát se podnikatelem, před rokem 1989 jsem si nestihl nakrást, neprodával jsem tuzexové poukázky, po roce 1989 jsem nezískal informace ke kuponové privatizaci abych skupoval kuponové knížky, kamarády na vyšších místech nemám aby za mne lobovali v parlamentu. cituji: Jsou to jejich investice a jejich riziko. Když zkrachují, vás to nebude nic stát, dovolím si oponovat, za každým podobným krachem (nebo tunelem), zústávají dluhy na daních, zdravotním pojištěním atd. nebo se mýlím?
Podnikej, dobrá rada, mně by bavilo třeba provozovat v oboru stravování, poskytovat služby v gastronomii - svatby,pohřby, promoce, rauty... Vyhlídnu si asinějaký zavedenýpodnik, nakoupím tři stoly a patnáct židlí, nějakou obsluhu a nechám si uzákonit povinnost jiných subjektů v oboru aby mne podporovali přenecháním části svých prostor infrastruktur atp... Asi budu považován místními liberály za pomatence.

to sharky, myslím, že jsi to vyjádřil přesně. Není vyjímkou ani na tomto fóru, že stejní nickové na jednu stranu nadávají na zastaralou techniku, jakmile se objeví zmínka o nákupu čehokoliv nového, ihned komentáře - zbytečné, drahé, nač takový luxus...

Nevím, kdo ze sžíravých kritiků zná poměry v provozu, kdo umí trošku technicky přemýšlet, možná si uvědomí, že je složitější udržovat v chodu desítky let staré veterány, než novou techniku v záruce.

Jinak děkuji všem přispěvatelům za uvádění konkrétních křivd a příkoří způsobených ČD...
01.10.2007 (23:35)  
Koukám ,že jsou tady všichni dost prachatí. To je pořád já si připlatím ,mě je jedno jestli budu platit víc a podobně. Kdyby jste vážení alespoň věděli co plácáte za hovadiny. Ono se hezky napíše ,že vozy jsou starý a že za to může dráha. Vy si vážně myslíte ,že dráha řekla ,my nechceme nové vozy ,nové lokomotivy? Ono je to hezký chtít to ,ale za co? Kdyby dráha dostala všechny peníze co se jí dluží tak by na pár vozů bylo. Když si vezmete ,že skoro 40 let se do dráhy skoro neinvestovalo tak se nemůže nikdo divit jak to vypadá.
01.10.2007 (22:51)  
Pekař: Přezdívky jako Času dosti, Časem dojedeme nebo Černá díra vymysleli jiní. Jinak ohánět se ziskem, který vykázaly ČD poprvé až tento rok, u monopolní, z dotací žijící společnosti, to je opravdu odvaha.

Ziki: Netvrdím, že se to dnes děje. Na druhou stranu, až dorazí na koleje skutečná konkurence, potom se teprve uvidí.
Registered user koyot 
01.10.2007 (22:27)  
pekar: Ja bych se neohanel necim o cem musis vedet, ze je snadno napadnutelny. Dokud mám dluhy, nejsem nikdy ziskový, protože zisk je okamzite spotrebovan na platbu onech dluhu!
2003: ztráta 924,9 mil. Kč
2004: ztráta 621,3 mil. Kč
2005: ztráta 589,8 mil. Kč
2006: ztráta 449,4 mil. Kč
plán 2007: zisk 50 mil. Kč
  1 ... 5 6 7 8 9 10      Zpráv na stránku:   

Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.

- Correspondent or Member of ŽelPage, - Editor or ŽelPage Administrator

Add comment
Comments are only allowed for registered users.
Before you insert your comment, you have to log on or register.
Sign in
 
 
  
 
   Register

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko