Praha - Společnost Student Agency, která před časem oznámila svůj záměr provozovat železniční dopravu na trase Praha - Ostrava, má problém se zajištěním peněz na zálohu pro výrobu nových vlaků. Z možných dodavatelů si nyní firma vybírá mezi dvěma německými výrobci vlaků Siemensem a Stadlerem. Na pět nových souprav dodavatelé požadují zálohu 200 milionů korun, které však Student Agency prozatím nemá.
Kromě plánů v železniční osobní dopravě připravovala SA projekt sítě vlastních čtyřhvězdičkových hotelů ve všech krajských městech. Podle vyjádření majitele SA Radima Jančury budou mít vlaky přednost. "Nemáme sílu na to, dělat pořádně k vlakům ještě hotely, soustředíme se na železnici," uvedl Jančura. Podle deníku Idnes.cz z tohoto důvodu SA prodává první budovu v Praze, kterou přestavovala na hotel. Firma by prý za prodej měla utržit několik desítek milionů, avšak na první splátku to stačit nebude. Proto Jančura uvažuje o vyčlenění vlaků do samostatné firmy, jejíž část by prodal na burze a získal tak potřebné finance. Případné investory však může odradit nízký poměr ziskovosti firmy a celkových tržeb. Podle loňských předběžných výsledků měla SA zisk 15 milionů korun při obratu 2,5 miliardy korun.
Zdroj: Idnes.cz

Sharky33: Plně s tebou souhlasím. Ono je hezké srovnávat se s Rakouskými nebo Německými železnicemi, ale nikdo si neuvědomuje, že zde opravdu bylo 40 let jen zanedbávání a teď by se to mělo během pár let dle některých dohnat. Co se takhle srovnat např. s Polskem, Slovenskem nebo Maďarskem. Myslím, že vůči těmto zemím jsme na to lépe a to jsme začínali na zhruba stejné úrovni.
Podnikej, dobrá rada, mně by bavilo třeba provozovat v oboru stravování, poskytovat služby v gastronomii - svatby,pohřby, promoce, rauty... Vyhlídnu si asinějaký zavedenýpodnik, nakoupím tři stoly a patnáct židlí, nějakou obsluhu a nechám si uzákonit povinnost jiných subjektů v oboru aby mne podporovali přenecháním části svých prostor infrastruktur atp... Asi budu považován místními liberály za pomatence.
to sharky, myslím, že jsi to vyjádřil přesně. Není vyjímkou ani na tomto fóru, že stejní nickové na jednu stranu nadávají na zastaralou techniku, jakmile se objeví zmínka o nákupu čehokoliv nového, ihned komentáře - zbytečné, drahé, nač takový luxus...
Nevím, kdo ze sžíravých kritiků zná poměry v provozu, kdo umí trošku technicky přemýšlet, možná si uvědomí, že je složitější udržovat v chodu desítky let staré veterány, než novou techniku v záruce.
Jinak děkuji všem přispěvatelům za uvádění konkrétních křivd a příkoří způsobených ČD...
Ziki: Netvrdím, že se to dnes děje. Na druhou stranu, až dorazí na koleje skutečná konkurence, potom se teprve uvidí.
2003: ztráta 924,9 mil. Kč
2004: ztráta 621,3 mil. Kč
2005: ztráta 589,8 mil. Kč
2006: ztráta 449,4 mil. Kč
plán 2007: zisk 50 mil. Kč
Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.
- Correspondent or Member of ŽelPage,
- Editor or ŽelPage Administrator
Before you insert your comment, you have to log on or register.










