Praha - Společnost Student Agency, která před časem oznámila svůj záměr provozovat železniční dopravu na trase Praha - Ostrava, má problém se zajištěním peněz na zálohu pro výrobu nových vlaků. Z možných dodavatelů si nyní firma vybírá mezi dvěma německými výrobci vlaků Siemensem a Stadlerem. Na pět nových souprav dodavatelé požadují zálohu 200 milionů korun, které však Student Agency prozatím nemá.
Kromě plánů v železniční osobní dopravě připravovala SA projekt sítě vlastních čtyřhvězdičkových hotelů ve všech krajských městech. Podle vyjádření majitele SA Radima Jančury budou mít vlaky přednost. "Nemáme sílu na to, dělat pořádně k vlakům ještě hotely, soustředíme se na železnici," uvedl Jančura. Podle deníku Idnes.cz z tohoto důvodu SA prodává první budovu v Praze, kterou přestavovala na hotel. Firma by prý za prodej měla utržit několik desítek milionů, avšak na první splátku to stačit nebude. Proto Jančura uvažuje o vyčlenění vlaků do samostatné firmy, jejíž část by prodal na burze a získal tak potřebné finance. Případné investory však může odradit nízký poměr ziskovosti firmy a celkových tržeb. Podle loňských předběžných výsledků měla SA zisk 15 milionů korun při obratu 2,5 miliardy korun.
Zdroj: Idnes.cz

Pokud jsem stálý zaměstanec firmy A, který ovšem pracuje i pro konkurenční firmu B (už to je dost podivná situace, co?), tak je dost možné, že na mě bude vyvíjen tlak vedením firmy A, abych upřednostňoval ji - předpis nepředpis. Sice se můžu snažit nikomu nenadržovat, ale firma A mě může vyhodit. Tak se holt nedá nic dělat.
Pekař: "Že je CD4ever extrémista se tu asi všichni shodneme . Ale docela mě zaráží , že nikomu nevadí podobně extrémistické výroky , jen z opačného pólu , jakože si například klidně zaplatím víc , jen když to nebude ČD nebo bus...Tomu říkám objektivita..."
Ve vlacích ČD už mám najeto mnoho kilometrů, takže mi ten výrok přijde ještě celkem mírný. Jinak si taky rád připlatím za konkurenci, jen když to nebude Černá díra. :D :D
Ale vážně: Fascinuje mě, jak se někteří diskutující s oblibou navážejí do jakéhokoliv soukromého projektu. Napřed kritizovali RT expres, pak si zatleskali, když to Šimral zabalil, teď už někteří dopředu vědí, že je Jančura podvodník a že úúúúrčitě zkrachuje. No tak pánové, klídek. Jsou to jejich investice a jeich riziko. Když zkrachují, vás to nebude nic stát. A kdo z vás zná zákulisí a ví, jak je těžké až nemožné dostat se do provozu, ovládaného známostmi a kamarádšofty - měl by jim spíš vyjádřit podporu. To je totiž ten veřejný zájem - likvidace státních molochů a monopolů. Howgh!
to IDeeSák, máte konkrétní výhrady ke konkrétní situaci nebo je to jen obecná nepodložená averze?
Pri beznych cestach je Pendolino luxusem a kozenky v R a Beery jako "IC" jsou dnes opravdu trochu mimo...
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP,
- editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.











