..: Rozhodnuto: ČD Cargo vznikne 1. prosince :..

Ilustrační obrázekPraha - Česká vláda dnes definitivně posvětila plán na oddělení nákladní divize Českých drah. Jak dnes oznámil po jejím jednání premiér Mirek Topolánek, k 1. prosinci vznikne dceřiná společnost ČD Cargo. Nová akciová společnost dostane do vínku základní kapitál ve výši 8,8 miliardy korun, navíc k ní přejde i 13 tisíc zaměstnanců. Vláda má restrukturalizaci ČD obsaženu přímo ve svém programovém prohlášení, samy dráhy si od rozdělení také leccos slibují. Zmiňuje se především lepší konkurenceschopnost na dynamicky se rozvíjejícím a expandujícím dopravním trhu.

Nová akciová společnost bude podle předpokladů moci pružně reagovat na změny na trhu, navazovat strategická partnerství s jinými subjekty či se začlenit do nadnárodních konsorcií. Nákladní doprava dosud přispívala na dopravu osobní podle ČD bezmála 600 milionů korun ročně. Ty bude muset neodštěpený zbytek společnosti buď ušetřit, nebo vymoci ze státu formou dotací. "Ministerstvo dopravy nyní hledá řešení, jak dál s osobní dopravou a jejím financováním," řekl k tomu mluvčí ministerstva dopravy Karel Hanzelka.

Od prosince čekají ČD i další změny. Dalších 10 tisíc zaměstnanců přejde k Správě železniční dopravní cesty, která by měla zcela převzít údržbu tratí a zabezpečovacího zařízení. SŽDC také od letošního roku převezme tvorbu jízdního řádu, aby odpadla další nerovnost dopravců v přístupu k železniční síti. Během krátké doby původní akciovou společnost opustí 23 tisíc zaměstnanců, tedy asi 40 % z dosavadního počtu pracovníků, byť se jedná spíše o formální přesun.

Oddělení nákladní dopravy by nemuselo zůstat jediným štěpením dosud homogenních ČD. Ministerstvo dopravy chce ještě do konce listopadu předložit vládě i návrh na oddělení osobní dopravy do další dceřinné společnosti. Jisté je, že holding ČD bude i nadále v rukou státu.

Přepracováno po dnešním jednání vlády


Honza Beránek / JTB | 22.10.2007 (15:17)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Dopravci

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 2 3 4 5 ... 7      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel pekař 
24.10.2007 (13:44)  
Ale Tome, bývalý spolužáku, no taaak...:)))
registrovaný uživatel Tom  mail  
24.10.2007 (13:34)  
Doporučuji strojvedoucím řešit problémy ohledně Carga raději někde jinde, protože tady se nedočkáte kladné reakce na příspěvěk,od jiných lidí než strojevdoucích...nebo lidí co někdy byli v provozu,ne jen čuměli z okna vlaku... četli skripta...atd..
Já teď dělám všechny vstupní zdravotní vyšetření na strojvedoucího,ale taky ještě nevím pod čím v budoucnu budu...Nebo kde se budu zacvičovat..jestli na lokomotivách Carga nebo ČD..Ale přiznávám jdu tam dobrovolně,takže si na nic nechci stěžovat...
registrovaný uživatel sam  mail  
24.10.2007 (13:24)  
ad waszyn :díky, od počátku rozumím, ale v příspěvcích figuruje ca jedno procento této skupiny.
registrovaný uživatel waszyn 
24.10.2007 (13:14)  
sam: profese, ktere mam na mysli v turnusech temer nepracuji, vetsina z nich dokonce sedi v jedne budove:)
registrovaný uživatel sam  mail  
24.10.2007 (13:00)  
ad předch. příspěvěk - v případě nástupu 02.58 a pod, nebo konce 23.15 stejně jsou nuceni používat auto.
registrovaný uživatel sam  mail  
24.10.2007 (12:58)  
ad waszyn : předpokládám, že jste si neuvědomil, že přispěvatelé z řad aktivních pracovníků drah jsou turnusově pracující, kteří jsou ochotni komunikovat v době svého turnusového volna a pro naplnění normy pracovní doby jsou z domu ne 160, le ca 240-260 hodin a minimálně pětkrát spí v rámci dělených směn ( min. doba směny 5.09 hod.) buď na nocležně, nebo na HKV !!
Laik buď studující nebo pravidelně zaměstnaný na "8" by si to měl zkusit a komentovat sosiální zázemí lok. čet, které mají po hromadném rušení dep v UŽST jednu vyhrazenou místnost ( někdy i s WC).
registrovaný uživatel waszyn 
24.10.2007 (11:18)  
Borovicka: Navrhuji aby prispevky psane z draznich pocitacu byly modrym fontem, tak jako na diskuzi CD. pac tedkom nepoznam, jestli nekteri lidi jsou fakt tak hloupi, mladi a nezkuseni, nebo jen proste pracuji u CD, nikdy nepracovali nekde jinde a pokladaji "svuj" socialisticky styl prace a nemennost pracovnich procesu, zvyklosti, postupu, jistot a vyhod za standartni beh pracovniho procesu (viz.jak kdysi jeden moudry zeleznicky filozof pravil, ze vzdycky se to tak delalo).
Pisu schvalne "svuj", protoze u zamestnancu, se kterymi prichazim osobne zejmena do styku, tedy pokladni a pruvodci, mi pripada, ze se v posledni dobe udelal velky krok dopredu a musim rict, ze se jejich uroven blizi evropskemu standartu. Problem spis vydim presne u tech profesi, ktere muzou vysedavat v praci na netu, hadejte, ktere to jsou? :))
24.10.2007 (10:42)  
Hm zato vy tu řešíte opravdu velké věci - kde budete mít skřínku na osobní věci a kam se bude chodit na záchod... Dnešním zaměstnancům, nejen drážním a státním, nezbývá než být flexibilní. Málokdo má dnes židli od školy po důchod. V tom tragédii nevidím. Možná, kdyby ten zaměstnanec nedostal ten hajzlík a skřínku přidělenou vůbec. Taková je holt dnes doba. A opravdu je důležitější počítat ty prachy a tedy třeba i ty režijky. S tím se také smiřte.
24.10.2007 (10:27)  
Diskuze se zvrhla na téma režijky,ale ty jsou jen ta malá věc.Jsou dost "podstatnější"věci,které se při vzniku Carga neřeší a hlavně vůči personálu.Dnes nevíte pod jaké depo budete patřita kde budete nastupovat do služby,kde budete mít skříňku na osobní věci,kde se po směně dáte dohromady,kde si budete vyřizovat personální záležitosti,a třeba kde si budete mít možnost dojít na záchod,atd.Ale také kam odstavíte v zimě motoráček a lokomotivu.Někomu se to zdá být prkotina,ale zkuste se vžít do pozice zaměstnance,který neví co ho čeká.
registrovaný uživatel Racek 
24.10.2007 (8:38)  
Borovička: červená nebude smět zaskočit za modrou a naopak
Pokud se ČD rozhodnou, že budou s Cargem na válečné stezce stejně, jako jsou s ostatními dopravci, pak to nepochybně možné nebude. Pokud mezi nimi bude normální vztah nezatížený uraženou hrdostí náčelníků modré armády, není problém sepsat smlouvu, za jakých podmínek za sebe mohou mašiny zaskakovat a co za to ...

Páňula: Kdyby se podle Kvizdy náklady rovnoměrně rozpočítaly ...
Kvizda má asi nadstandardní informace, protože náklady na údržbu a provoz by měla* hradit SŽDC v plné výši. Osobně si myslím, že v plné výši hradí, jinak by bylo slyšet řev z nábřeží, že stát neplatí. To, že v účetnictví jednotné ČD ty prachy zatím protékají skrze osobní dopravu není podstatné.
* jak je to ve skutečnosti se SŽDC snaží utajit a smlouvu s ČD odmítají vydat, i když podle názoru právníků upravuje tento dokument nakládání s veřejnými prostředky a jako takový by měl být veřejně přístupný.
  1 2 3 4 5 ... 7      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Logowanie
 
 
  
 
   Zarejestruj się

© 2001 - 2025 ŽelPage - administratorzy


Info
informacni okenko