..: Rozhodnuto: ČD Cargo vznikne 1. prosince :..

Ilustrační obrázekPraha - Česká vláda dnes definitivně posvětila plán na oddělení nákladní divize Českých drah. Jak dnes oznámil po jejím jednání premiér Mirek Topolánek, k 1. prosinci vznikne dceřiná společnost ČD Cargo. Nová akciová společnost dostane do vínku základní kapitál ve výši 8,8 miliardy korun, navíc k ní přejde i 13 tisíc zaměstnanců. Vláda má restrukturalizaci ČD obsaženu přímo ve svém programovém prohlášení, samy dráhy si od rozdělení také leccos slibují. Zmiňuje se především lepší konkurenceschopnost na dynamicky se rozvíjejícím a expandujícím dopravním trhu.

Nová akciová společnost bude podle předpokladů moci pružně reagovat na změny na trhu, navazovat strategická partnerství s jinými subjekty či se začlenit do nadnárodních konsorcií. Nákladní doprava dosud přispívala na dopravu osobní podle ČD bezmála 600 milionů korun ročně. Ty bude muset neodštěpený zbytek společnosti buď ušetřit, nebo vymoci ze státu formou dotací. "Ministerstvo dopravy nyní hledá řešení, jak dál s osobní dopravou a jejím financováním," řekl k tomu mluvčí ministerstva dopravy Karel Hanzelka.

Od prosince čekají ČD i další změny. Dalších 10 tisíc zaměstnanců přejde k Správě železniční dopravní cesty, která by měla zcela převzít údržbu tratí a zabezpečovacího zařízení. SŽDC také od letošního roku převezme tvorbu jízdního řádu, aby odpadla další nerovnost dopravců v přístupu k železniční síti. Během krátké doby původní akciovou společnost opustí 23 tisíc zaměstnanců, tedy asi 40 % z dosavadního počtu pracovníků, byť se jedná spíše o formální přesun.

Oddělení nákladní dopravy by nemuselo zůstat jediným štěpením dosud homogenních ČD. Ministerstvo dopravy chce ještě do konce listopadu předložit vládě i návrh na oddělení osobní dopravy do další dceřinné společnosti. Jisté je, že holding ČD bude i nadále v rukou státu.

Přepracováno po dnešním jednání vlády


Honza Beránek / JTB | 22.10.2007 (15:17)
Zusammenhängende Nachrichtenopen/close

Weitere von Dopravci

Weitere aus Česká republika (celá)


  1 ... 3 4 5 6 7      Zpráv na stránku:   
22.10.2007 (14:25)  
Tak nám to vláda schválila a ČD Cargo vznikne 1. prosince.
Registrierter Benutzer Palko 
22.10.2007 (14:09)  
Babilon: Ke zjištění ztrátovosti nebo ziskovosti si stačí přečíst výroční zprávy. Loni byla nákladní doprava ČD zisková se ziskem asi 1,5 miliardy korun. (To tedy není z výroční zprávy, ale z teletextu ČT, ale ti si to asi z prstu nevycucali). Kdyby nebyla nákladní doprava zisková, tak nebudou existovat soukrormí železniční nákladní přepravci.
Registrierter Benutzer zaosai  mail  
22.10.2007 (9:39)  
Pokud se bude řídit nákladní doprava - Cargo jak to dělá v poslední době dispečerský aparát,tak velice brzo zkrachuje.Tolik neproduktivních výkonů a takový nepořádek jsem ještě neviděl.Dřív byly neustále připomínky k dispečerům,ale dnes to nemá smysl se jich na něco ptát a tak ctíme předpisy a turnusy.
Registrierter Benutzer waszyn 
22.10.2007 (9:24)  
Pendožabák:
dvě otázečky:
1. Status quo, kdy čd patří "lidu", management se podle toho chová, naprosto nekoncepčně se přelívají prachy z jedné kapsy do druhé a naší zemi brázdí desetitisíce kamionů a jim utíkají kšefty pod nosem Vám připadá lepší než když to bude patřit investorovi, který bude chtít vydělat?
2. Máte pocit, že ostřílení modří bafuňáři na nábřeží ale nejen tam, kteří firmu plíživě rozkrádají a kteří budou tou skupinou, která se privatizací napakuje, patří mezi fanoušky či dokonce členy ODS? Já ten pocit rozhodně nemám.
22.10.2007 (8:45)  
Ať si kdo chse co chce říka, PRIVATIZACE JE NEJHORŠÍ VĚC V ČR CO SE MŮŽE ČD STÁT PROTOŽE JAK ŘÍKÁ: Jan Burian:Je to velmi jednoduché. Rozdělení je tichá příprava k privatizaci Carga, která má již teď určené figury. To omáčka kolem je jen šaškárna pro fox populi. a jak říkám já je to hnus, protože se zase někdo (ODS) pořádně nakapsuje!!!!!
22.10.2007 (6:35)  
Je to velmi jednoduché. Rozdělení je tichá příprava k privatizaci Carga, která má již teď určené figury. To omáčka kolem je jen šaškárna pro fox populi.
22.10.2007 (0:22)  
medd: nedělám, ale možná jsem se nevyjádřil přesně, jsem samozřejmě pro oddělení osobní a nákladní dopravy. a proč regionální dráhy? protože regionální spoje se stejně dohadují s kraji a takhle určitě nastane nějaký rozvoj i v krajích, ne jako teď, kdy všechny ešusy se kupují pro prahy. kraje budou vidět, za co platí a třeba si pak budou i ochotny připlatit za kvalitu
21.10.2007 (23:31)  
mRKEF: A jste si jist, že je nákladní doprava zisková a dotuje osobní dopravu, kde je naprostá většina výkonů dotovaná a tudíž není žádný důvod, aby byla ztrátová? Nemůže to být obráceně - zisková odobní doprava dotuje nákladní ztrátovou? Možná se budeme po oddělení osobní a nákladní dopravy divit.
Korrespondent oder ŽP Mitglied mRKEF  mail  
21.10.2007 (23:14)  
oddělení přinese hlavně výhody pro nákladní dopravu, protože svými zisky nebude financovat ztrátovou dopravu osobní.
Chce to rozjet v plném rozsahu výběr mýta na silnicích a tím se trochu srovnají podmínky na trhu a železnice dostane větší šanci. Já jsem pro oddělení, stejně to dřív nebo pozdějí tak skončí - je to mj i trend všechn okolních zemí a my jsme zatím poslední ,,nerozdělení´´
21.10.2007 (22:22)  
ČD jsou z ekonomického hlediska odvětvím tzv. přirozených monopolů ( elektřina, plyn, voda, teplo, telekomunikace atd. ) Uspokojivě - t.j. z hlediska zákazníka, ale i normálně fungující ekonomiky státu to zatím asi nikde nevyřešili; pořád to zůstává pouze tučnou kostí, na kterou se vrhnou různí lobisté, následně různá seskupení a pod. Výsledek ? viz u nás telekomunikace, plyn, voda atd. Zatím nic nenasvědčuje, že u ČD to bude jiné. Žádná celková koncepce, která by řekla, co bude od A až po Z nebyla zveřejněna. Pozdní konstatování např. papatunela, že rozbití ČSAD byl ekonomický omyl, nic nespraví. Akorát jsme to zaplatili, platíme a budeme platit nadále všichni.
  1 ... 3 4 5 6 7      Zpráv na stránku:   

Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.

- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin

Kommentar hinzufügen
Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Anmelden
 
 
  
 
   Registrieren

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko