..: Němečtí strojvůdci půjdou opět do stávky :..

Ilustrační obrázekNěmecko - Německý odborový svaz strojvůdců (GDL) oznámil další termín stávky. Regionální vlaky a vlaky S-Bahn se mají po celém Německu zastavit ve čtvrtek 25. října ve 2 hodiny po půlnoci a znovu se rozjet druhý den v 8 hodin ráno. Původně měli strojvůdci stávkovat od pondělí do středy, avšak nakonec akci zrušili údajně s ohledem na velký počet lidí, kteří v pondělí cestují za prací z východu na západ. Spory strojvůdců s vedením DB trvá již delší dobu kvůli mzdám a příplatkům za přesčas. Podle médií dokonce několik zaměstnanců, kteří kvůli stávce přišli pozdě do práce, podali na vedení DB trestní oznámení. Právě vedení podle nich nese za vzniklou situaci zodpovědnost. Další stávka má za cíl zvyšit tlak na management DB, který zatím svazu žádnou konstruktivní nabídku neposlal.

Zdroje: GDL, ČRo (21.10.)


Jik | 23.10.2007 (13:50)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Nehody a mimořádnosti

Další z regionu Německo


  1 2 3      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel M 
24.10.2007 (10:13)  
JP - :-))
24.10.2007 (2:31)  
M) Ale ledaři v NHL asi nemají odbory ;-)
registrovaný uživatel M 
24.10.2007 (1:13)  
BTW - Kdyz v MSG nebude led, tak se nebude hrat, nebudou prijmy ze vstupneho. Kdyz nebude hrat Jagr, protoze bude zranenej, tak se hrat bude a prijmy budou. Takze nutna podminka pro prijem je ledar, zatimco na ucasti Jagra prijmy "nezaviseji"...
Takze se nabizi otazka - kdo je pro ekonomiku Rangers dulezitejsi? Ledar, bez kteryho se neda hrat nebo Jagr, kterej nekdy hraje, nekdy ne?
registrovaný uživatel M 
24.10.2007 (0:55)  
Komeracku, mas recht, ten strojvudce, to je proste nejtezsi povolani na svete. To takovej kamionak pri prujezdu kolem salinove zastavky muze v klidu lustit krizovku, protoze nahle situace tam nejsou.
A autobusak da tempomat a smer mu hlidaji svodidla:-)
No a taxikar je uz uplnej extrem - tam staci na vterinku vypnout, nezatocit volantem a gameover, protoze stromy a zdi jsou poradni previti. Takze navrhuju, aby taxikari meli (pavda, taxikari v Praze hlavne jsou podobnej paradox jako ten Janecek, ale rekneme, ze je rec o taxikarich v kterekoliv jine zemi:) aspon dvojnasobek narodniho prumeru, protoze behem jizdy se zakaznikem muze v kazdem okamziku jeho chybou dojit k usmrceni nejen toho zakaznika a taxikarova zodpovednost je tudiz naprosto extremni!

Zni to blbe, co? Co muze strojvudce udelat v pripade nenadale situace? V podstate jednu jedinou vec - zacit brzdit a modlit se. Takze ta supertezka zodpovednost teda spociva v tom, ze fira musi umet brzdit. Kdyz se poradne nauci brzdit a divat se pred sebe, tak mame vyhrano. No, tak to je teda narocne povolani jak hrom...

PS: Timto nerikam, ze to neni zodpovedne povolani, kde neni potreba nejprve skoleni a posleze notna zkusenost. Jen je mi opravdu proti srsti, kdyz se s oblibou zduraznuje, jak je to o setinach vteriny, jak jde o zivoty atd. atd. To proste plati i za volantem kamionu a nemam pocit, ze by se na kamionaky nekdo dival s extremni uctou.

Opravdu dobry manazer opravdu musi ale umet vic nez jen "dobre brzdit"...
registrovaný uživatel komerčák  mail  
24.10.2007 (0:39)  
Georgo,
jsi opravdový humorista nebo si na něj hraješ? Chybné rozhodnutí manažéra je honorováno padákem někdy i zlatým!!! Chybné rozhodnutí strojvedoucího spravidla také čeká padák pokud své chybné rozhodnutí přežije!!!
Tvůj zvratek níže ocitovaný nasvědčuje tomu, že jsi opravdu nikdy nebyl přítomen rozhodování strojvůdce v náhle vzniklé situaci kde jde o desítky či stovky lidských životů! Ty přikládš jako trumf těžké postavení manažerů proti "přelehké" práci strojvedoucích?
ZAMYSLI SE NAD SEBOU!
To však bolí a jen málo lidí to umí.

"Ďalšia vec je, že hoci sa to širokému proletariátu nezdá, manažér má rizikovú pozíciu, pretože mu hľadia cez rameno akcionári a chybné rozhodnutie znamená koniec. U väčšiny "radových" zamestnancov je mieto prakticky isté, kým sa nestane fakt solídny malér - ale od fíru nikto nechce, aby robil strategické rozhodnutia, ktoré obnášajú určité riziko".
registrovaný uživatel M 
24.10.2007 (0:30)  
Otakar Kudrna - No, vypravci ve stavce. Jestli spis jenom nevyuzili situace a zustali doma, protoze co delat ve stojicim vlaku:-))

Foxx, Georgo - Asi tak:-))

mirekmir - A proc teda nestavkuji za snizeni "platu" pro management?:)

No a co se vyse platu tyce, tak zhruba takto - kdyz spickovy manazer (ale treba taky programator, grafik, proste neco, ceho neni moc) ve firme A nedostane dobrou nabidku, tak ji dostane ve firme B. Pokud tedy firma A chce mit spickove manazery/programatory/grafiky, tak jim musi dat plat v oboru obvykly. Taky mi prijde lehce divny, ze reditel CT ma vyssi plat nez prezident i premier dohromady, ale tak to proste je (Druha vec je, ze Janecek zrovna nesplnuje tu podminku spickovy manazer, ale to jsme ted trochu jinde:-) Stejne ale fungujou taky dobri zednici, kuchari a spousta dalsich povolani...
Kopaci nebo uklizecky na druhe strane moc penez nemaji, protoze to muze delat celkem kdokoliv a to s tema ackama a beckama funguje vlastne naopak (tj. kdyz kopac A bude chtit vic, tak mu to nedaji a vezmou kopace B).
No a kam patri strojvudci? Urcite je jich malo, takze v te druhe kategorii urcite nejsou. Jenze jsou v te prvni? To taky urcite nejsou, protoze kdyz nebudou delat u DB, tak nebudou delat nikde, protoze jiny zamestnavatel v Nemecku neni a jejich platy konkurence mezi firmama neovlivnuje. Takze jak urcit jejich plat? Mno, jedine nejakyma tabulkama. Neni to jiste jednoduche povolani, ale urcite ani superslozite a narocne (nejaky hlasky o vstavani, nebyti u rodiny, zodpovednost si usetrete, protoze tohle plati pro pulku povolani), takze asi se musi najit nejake podobne povolani a platy urcit podle toho. Pilot dopravniho letadla to byt nemuze, protoze tam plati dost velka konkurence mezi firmama a vyskoleni pilota je preci jen "o fous" tezsi nez strojvudce... Kamionak? Rozhodne je tomu bliz (vstavani, zodpovednost, odlouceni), ale mira vzdelani je asi potreba vyssi. Nekde tu uz padlo, ze ty jejich platy jsou v nemecke rovine nadprumerne (tzn. silne "nadmedianove"). Nevim, co jeste vic chtit. Drou vsichni, ale vsichni proste z logiky veci nad prumerem byt nemuzou.
Co se tyce pruvodcich, tak nevidim duvod, proc by pruvodci meli byt nejak dobre placene misto. Prodavacka (ne pokladni v supermarketu!) zvlada zhruba totez co pruvodci a prodavacky taky moc penez nemaji nebo jo?
Tak a site to do mne:-))
registrovaný uživatel ja-va 
23.10.2007 (23:44)  
Na DB stránkách se píše: Im Fern- und Güterverkehr sind keine Beeinträchtigungen zu erwarten. Streiks sind hier gerichtlich untersagt worden.
Tj. stávka v dálkové a nákladní dopravě je soudem zakázána.
23.10.2007 (23:39)  
Georgo) Tak pod tohle se ti podepíšu ;-)
registrovaný uživatel Foxx  mail  
23.10.2007 (22:58)  
Georgo: Zastat se managementu .... teď sis nadrobil :-D
23.10.2007 (22:35)  
Lenže skutočne kvalitný manažér sa musí zaplatiť, a v prípade DB je myslím jasné, že mehdornovci odviedli za uplynulé obdobie kus práce. Ďalšia vec je, že hoci sa to širokému proletariátu nezdá, manažér má rizikovú pozíciu, pretože mu hľadia cez rameno akcionári a chybné rozhodnutie znamená koniec. U väčšiny "radových" zamestnancov je mieto prakticky isté, kým sa nestane fakt solídny malér - ale od fíru nikto nechce, aby robil strategické rozhodnutia, ktoré obnášajú určité riziko. Vyžaduje sa plnenie predpisov a pravidiel. Tým tú prácu nechcem nijako zľahčovať, ale toto je skrátka rozšírený marxistický mýtus o tom, že "tí hore" sú vlastne úplní blbci, ktorí nič neobia, ale berú viac než ja.

Ešte by sme mohli ľutovať napr. hasičov, lebo tí zo zákona štrajkovať nemôžu, hoci by väčšie platy tiež určite chceli...
Zas a znova: sprosté vydieranie.
  1 2 3      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2025 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko