..: Němečtí strojvůdci půjdou opět do stávky :..

Ilustrační obrázekNěmecko - Německý odborový svaz strojvůdců (GDL) oznámil další termín stávky. Regionální vlaky a vlaky S-Bahn se mají po celém Německu zastavit ve čtvrtek 25. října ve 2 hodiny po půlnoci a znovu se rozjet druhý den v 8 hodin ráno. Původně měli strojvůdci stávkovat od pondělí do středy, avšak nakonec akci zrušili údajně s ohledem na velký počet lidí, kteří v pondělí cestují za prací z východu na západ. Spory strojvůdců s vedením DB trvá již delší dobu kvůli mzdám a příplatkům za přesčas. Podle médií dokonce několik zaměstnanců, kteří kvůli stávce přišli pozdě do práce, podali na vedení DB trestní oznámení. Právě vedení podle nich nese za vzniklou situaci zodpovědnost. Další stávka má za cíl zvyšit tlak na management DB, který zatím svazu žádnou konstruktivní nabídku neposlal.

Zdroje: GDL, ČRo (21.10.)


Jik | 23.10.2007 (13:50)
Zusammenhängende Nachrichtenopen/close

Weitere von Nehody a mimořádnosti

Weitere aus Německo


  1 2 3      Zpráv na stránku:   
23.10.2007 (21:45)  
mirekmir: Vysoké platy manažerů jsou (pro ostatní) především demoralizující.

S těmy procenty by to vycházelo, jen pokud by byli všichni zaměstnanci placeni stejně. Těžko budeme vědet víc, bez konkrétních údajů.
23.10.2007 (20:24)  
Přesný popis požadavků okolo stávky není nikde zatím uveden. Na Bahn TV se stávkou moc nezabývají, trochu tam mluvila kádrová šéfka Suckale, ředitel Rausch se rozčiloval více, Nejvyšší pan železničář Mehdorn se zatím drží v pozadí, takže konkrétního celkem nic.
Pokud je pravdou předchozí, že v GDL jsou jen 3 % zaměstnanců DB, tak by přidání 31 % těmto zvedlo celkové mzdové náklady DB o necelé procento, není-li pravda ? To by tak prosperující DB nemělo položit. Ale ten precedens pro ostatní ...
Takže hodnotit, zda-li jsou tyto požadavky absurdní, je asi předčasné.
V některých zahraničních ekonomických publikacích se již opatrně píše, že platy vrcholových mamažerů jsou již více než absurdní, zlaté padáky za neschopnost atd atd.
Nakonec každá stávka je zčásti i obrazem činnosti vedení.
23.10.2007 (19:33)  
mirekmir: Protože by si DB takové zvýšení mzdových nákladů pravděpodobně nemohly dovolit.
23.10.2007 (17:53)  
to Kudrna : V předchozí diskuzi byla zmínka o tom , že mamažeři DB dostali za nějaké období přidáno o více než 50 %, je-li to pravda, tak proč je požadavek 31 % jiné skupiny pracovníků absurdní ? Jinak z dosavadního průběhu těchto stávek nebylo vidět žádné zatahování politiky do tarifní autonomie; dále pak zaplacení přesčasů je snad samozřejmostí.
Registrierter Benutzer dohlib 
23.10.2007 (17:44)  
Rozmazlení Němci. Většina lidí by chtěla větší výplaty. Ale kdyby všichni stávkovali, tak kam by to asi spělo. Je to takové malé vydírání.
23.10.2007 (16:39)  
V GDL nejsou jenom strojvudci, ale taky pruvodci a obsluha speisaku. Jejich naroky jsou absurdni (31 % zvyseni platu!) a odporuju smlouve DB s Transnet a GDBA. Udajne jsou v GDL jen 3 % zamestnancu DB. Politika se nesmi michat do tarifni autonomie zamestnavatelku a zamestnancu, je to protiustavni. GDL ma uz 5. nabidku, zvyseni platu o 4,5 %, pausal asi 500 EUR a zaplaceni prescasu, mimotarifni. GDL odmita o nabidce jednat. Vetsina GDL clenu jsou byvali "dederoni"...
Registrierter Benutzer Semík  mail  
23.10.2007 (16:17)  
díky
23.10.2007 (16:02)  
Nákladní vlaky vozí DB Cargo = Railion, dálkové vlaky DB Fernverkehr, regionální vlaky DB-Regio.
Ono jde hlavně o to, co bude nejvíce bolet daňového poplatníka a co vyvolá nespokojenost veřejnosti s "politikou vedení DB" a co bude muset šéf vysvětlovat nespokojené paní kancléřce.
Zastavený S-Bahn vyvolá chaos v dopravě ve městě zejména Berlíně, což se v případě dálkové nebo nákladní dopravy nestane a nebude to mít dopad na mezistátní vlaky.
Registrierter Benutzer happy 
23.10.2007 (15:52)  
moc špatná reklama pro železnici....
Registrierter Benutzer Semík  mail  
23.10.2007 (14:19)  
Regionální vlaky a vlaky S-Bahn se mají po celém Německu zastavit... To znamená, že strojvedoucí nákladních a dálkových osobních vlaků berou více, nebo nechtějí udělat generální stávku?
  1 2 3      Zpráv na stránku:   

Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.

- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin

Kommentar hinzufügen
Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Anmelden
 
 
  
 
   Registrieren

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko