..: České dráhy budou vozit od prosince cestující podle zcela nového tarifu :..

Praha - Zcela nový tarif čeká od 10. prosince na cestující Českých drah. Mezi nejzásadnější změny lze počítat zrušení tarifních pásem, které nahradí jízdné podle přesného počtu kilometrů; zrušení příplatku na vlaky kategorie EC/IC či zdražení KMB na 1600 Kč. Novinkou je i věrnostní program, slevy by se měly od nynějška počítat podle určitého procenta z obyčejného jízdného, ne podle vlastního ceníku. ČD to dnes oznámily své dopolední tiskové konferenci.

Doplněno 12:22

Zrušení pásmového tarifu

Cestující nově platí jen za skutečně ujetou vzdálenost. Ta bude do 120 km stanovena ceníkem, do 600 poplatkem za každý další kilometr a nad 600 km bude cestující již přepraven zdarma. Zmizí tak kritizované tradiční paradoxní cenové rozdíly, kdy např. mezi pražským a ostravským hlavním nádražím byla cena o široké pásmo 50 km vyšší než mezi Prahou-Libní a Ostravou-Svinovem nebo vzdálenost z Prahy do Brna těsně převyšovala 250 km.

Sjednocení základního tarifu

Namísto obyčejného a zákaznického jízdného bude stanoveno výše uvedené základní jízdné. Všechny další nabídky a slevy z něj budou odvozeny přesnou procentuelní výší slevy – a to i u traťových jízdenek.

Zpáteční sleva 10% bude poskytována prakticky ke všem nabídkám. Beze změn zůstává i skupinová sleva (první 2 cestující mají slevu 25%, každý další 50% - bez dalšího prokazování).

Na kartu ISIC bude nabízena sleva 25% na síťové jízdenky KLASIK. Od 21. června do 21. září budou všem cestujícím do 26 let věku nabízeny stejné slevy jako držitelům karty In-junior.

Dochází ke zdražení kilometrické banky na 1600,- Kč. I když ji bude možné koupit v baličku pěti bank se stejnou platností za 7200,- Kč, stává se tak s ohledem na zrušení EC/IC příplatků a zrušení pásmového tarifu v podstatě zoufale neatraktivní.

In-Karty

In-zákazníkIn-juniorIn-seniorIn-goldIn-gold all inclusive
Cena6006006002000050000
Platnost3 roky1 rok1 rok1 rok1 rok**
Sleva na jednorázovou jízdenku25%50%25%*11
Sleva na zpáteční jízdenku32,5%55%25%*11
Sleva na traťové jízdenky25%25%25%11
Sleva na síťové jízdenky (KLASIK)25%25%25%11

* sleva ze zvláštního jízdného pro důchodce, v osobních a spěšných vlacích zcela zdarma
** nebo 23500 čtvrtletní, 9750 měsíční, 3000 týdenní

U všech variant dále 25% sleva na jízdenky do zahraničí (Rail Plus) a sleva místenky na vlaky Supercity (86,- místo 200,-) a další vlaky (30,- místo 86,-)

In-gold all inclusive umožní bezplatný odběr místenek v eshopu ČD, odbavení ve vlaku Supercity bez místenky bez přirážky, bezplatnou přepravu psa, spoluzavazadla nebo použití úschovny během přepravy.

Zvyšuje se poplatek za vydání jízdenky ve vlaku v obsazené stanici na 30 Kč. Přepravné za psa je nově drasticky zjednodušeno na 10 Kč za jeden vlak, respektive 20 Kč za celodenní lístek, asistenční a vodicí psi jsou přepravováni bezplatně.

Cena za přepravu spoluzavazadla (např. jízdního kola) bude 25 Kč za jeden spoj nebo 50 Kč za celodenní doklad. U úschovny během přepravy to bude 30 Kč za jeden spoj nebo 60 Kč za celý den. V případě využití úschovny s lístkem na spoluzavazadlo se pouze doplatí. V platnosti zůstanou kombinované doklady pro jízdní kolo (spoluzavazadlo + úschovna během přepravy + úschovna na nádraží).

Další informace: tisková zpráva ČD


Honza Beránek / JTB , Zdeněk Michl Poslat mail autorovi | 30.10.2007 (9:45)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Tarify

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 ... 10 11 12 13 14 ... 30      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel M 
30.10.2007 (20:06)  
Georgo - jojo, Pavel Z se nam vysmeje, jaky blbosti jsme resili a pritom je to tak jednoduchy:)
registrovaný uživatel Pyro 
30.10.2007 (19:59)  
Náchoďák: dekuji, uvidime jaka bude skutecnost, jak jsem zjistil oficialni cenik bude zverejnen 19.11.
registrovaný uživatel happy 
30.10.2007 (19:55)  
Tak to je fakt super.Z okříšek do Plzně jezdím za 137 studentská.Nyní budu platit bezmála 170.že bych i jako šotouš přesedl na SA???
registrovaný uživatel pekař 
30.10.2007 (19:46)  
M: já míval praxi v osobní pokladně, vydat jízdenku na lomené jízdné opravdu není žádný problém. Ale chápu, je to zaměstankyně ČD, no fuj...
30.10.2007 (19:44)  
M: To som rád, že to tak krásne vyriešili! Treba uznať, že to je vec, ktorá nám doteraz ani nenapadla. Na Holešovicích uvidia, že sa chystá veľa ľudí smer Brno, a tak ochotne a rýchlo pripoja za Vindobonu 6×Bg, čím navyše zásadným spôsobom zvýšia kapacitu (o 480 miest plus chodbičky!!) a bude po probléme. A my sme tu uvažovali o pásmach a povinných rezerváciách...
30.10.2007 (19:43)  
Náchoďák: To je pravda, my z českého severovýchodu to zkrátka máme těžké, protože v žebříčku nejnebezpečnějších českých silnic (HN) zaujaly první dvě místa právě silnice na trase Brno--Jaroměř--Trutnov/Náchod (konkrétně ostudná silnice Brno--Svitavy a ucpaná silnice HK--Náchod).
registrovaný uživatel M 
30.10.2007 (19:41)  
Jo, lomene jizdne... Proste prijdes na nadrazi, pul hodiny si budes vyrizovat listek, protoze se na tebe budou divat jak na vola, naseres 200 lidi za sebou ve fronte a jedes. Chapu, co na tom nechapes:-)
30.10.2007 (19:41)  
Jak jsem už psal, v těch ostatních vlacích na této trase už většinou na 1. třídu nenarazíte. A nezlobte se, ale 337 korun už se mi zdá za takovou cestu příliš. A to bych si ještě musel koupit kartu Z, vždy si rezervovat 15 minut předem na otravné čekání ve frontě a strpět pokles kvality vlaků EC - už dnes bývá v jídelním voze a v 1. třídě EC v exponované časy plno.
30.10.2007 (19:41)  
Michal Janko: Souhlasím, že z Trutnova přes Václavice a Týniště už tam měly vlaky být dávno. Přes Jaroměř jedou osobáky dlouho a od rychlíků/spěšňáků se po přestupu v Hradci zas nestíhá pak další přestup na EC v Pardubicích, že? ... Volil bych tedy asi osobáky do Pardubic s příjezdem v 18h a půl hodiny bych v PCE počkal na EC... Na silnici číhají zas jiné nemilé věci.
registrovaný uživatel pekař 
30.10.2007 (19:39)  
Říká se tomu lomené jízdné...
  1 ... 10 11 12 13 14 ... 30      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Logowanie
 
 
  
 
   Zarejestruj się

© 2001 - 2025 ŽelPage - administratorzy


Info
informacni okenko