..: České dráhy budou vozit od prosince cestující podle zcela nového tarifu :..

Praha - Zcela nový tarif čeká od 10. prosince na cestující Českých drah. Mezi nejzásadnější změny lze počítat zrušení tarifních pásem, které nahradí jízdné podle přesného počtu kilometrů; zrušení příplatku na vlaky kategorie EC/IC či zdražení KMB na 1600 Kč. Novinkou je i věrnostní program, slevy by se měly od nynějška počítat podle určitého procenta z obyčejného jízdného, ne podle vlastního ceníku. ČD to dnes oznámily své dopolední tiskové konferenci.

Doplněno 12:22

Zrušení pásmového tarifu

Cestující nově platí jen za skutečně ujetou vzdálenost. Ta bude do 120 km stanovena ceníkem, do 600 poplatkem za každý další kilometr a nad 600 km bude cestující již přepraven zdarma. Zmizí tak kritizované tradiční paradoxní cenové rozdíly, kdy např. mezi pražským a ostravským hlavním nádražím byla cena o široké pásmo 50 km vyšší než mezi Prahou-Libní a Ostravou-Svinovem nebo vzdálenost z Prahy do Brna těsně převyšovala 250 km.

Sjednocení základního tarifu

Namísto obyčejného a zákaznického jízdného bude stanoveno výše uvedené základní jízdné. Všechny další nabídky a slevy z něj budou odvozeny přesnou procentuelní výší slevy – a to i u traťových jízdenek.

Zpáteční sleva 10% bude poskytována prakticky ke všem nabídkám. Beze změn zůstává i skupinová sleva (první 2 cestující mají slevu 25%, každý další 50% - bez dalšího prokazování).

Na kartu ISIC bude nabízena sleva 25% na síťové jízdenky KLASIK. Od 21. června do 21. září budou všem cestujícím do 26 let věku nabízeny stejné slevy jako držitelům karty In-junior.

Dochází ke zdražení kilometrické banky na 1600,- Kč. I když ji bude možné koupit v baličku pěti bank se stejnou platností za 7200,- Kč, stává se tak s ohledem na zrušení EC/IC příplatků a zrušení pásmového tarifu v podstatě zoufale neatraktivní.

In-Karty

In-zákazníkIn-juniorIn-seniorIn-goldIn-gold all inclusive
Cena6006006002000050000
Platnost3 roky1 rok1 rok1 rok1 rok**
Sleva na jednorázovou jízdenku25%50%25%*11
Sleva na zpáteční jízdenku32,5%55%25%*11
Sleva na traťové jízdenky25%25%25%11
Sleva na síťové jízdenky (KLASIK)25%25%25%11

* sleva ze zvláštního jízdného pro důchodce, v osobních a spěšných vlacích zcela zdarma
** nebo 23500 čtvrtletní, 9750 měsíční, 3000 týdenní

U všech variant dále 25% sleva na jízdenky do zahraničí (Rail Plus) a sleva místenky na vlaky Supercity (86,- místo 200,-) a další vlaky (30,- místo 86,-)

In-gold all inclusive umožní bezplatný odběr místenek v eshopu ČD, odbavení ve vlaku Supercity bez místenky bez přirážky, bezplatnou přepravu psa, spoluzavazadla nebo použití úschovny během přepravy.

Zvyšuje se poplatek za vydání jízdenky ve vlaku v obsazené stanici na 30 Kč. Přepravné za psa je nově drasticky zjednodušeno na 10 Kč za jeden vlak, respektive 20 Kč za celodenní lístek, asistenční a vodicí psi jsou přepravováni bezplatně.

Cena za přepravu spoluzavazadla (např. jízdního kola) bude 25 Kč za jeden spoj nebo 50 Kč za celodenní doklad. U úschovny během přepravy to bude 30 Kč za jeden spoj nebo 60 Kč za celý den. V případě využití úschovny s lístkem na spoluzavazadlo se pouze doplatí. V platnosti zůstanou kombinované doklady pro jízdní kolo (spoluzavazadlo + úschovna během přepravy + úschovna na nádraží).

Další informace: tisková zpráva ČD


Honza Beránek / JTB , Zdeněk Michl Poslat mail autorovi | 30.10.2007 (9:45)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Tarify

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 ... 12 13 14 15 16 ... 30      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel wormik 
30.10.2007 (19:07)  
Paul: A co kdyz na tech 30 km je to EC jediny rozumny vlak, ke kteremu je pripoj? (ted nemyslim Pha - Kolin). Nebo snad necekani hodinu na nadrazi je vyssi kvalita, za kterou si musim priplacet? Mohu jet primym busem, tam se za takovou "vyssi kvalitu" nepriplaci:-)
30.10.2007 (19:05)  
Náchoďák: Přímé spěšné vlaky Trutnov--Starkoč--Václavice--Týniště--Choceň--Česká Třebová měly jezdit už dávno.
Tuhle kombinaci ale nebudu ani zkoušet - když mi ujede poslední EuroCity, po zkušenostech raději odložím cestu na ráno, než abych se nechal "oblažovat" v béčkovém rychlíku. Za těch pár korun úspory to opravdu nestojí.
Vychází mi od prosince už ve dvou lidech výhodnější auto (odmyslím-li, že při řízení nemůžu pracovat, což se ale v nových vlacích IC/EC taky nepůjde).
30.10.2007 (18:58)  
Pyro: Tušil jsem, že byl asi In-Junior na mysli, zkusil jsem dopočítat tu trasu z Prahy do Hradce nad Moravicí včetně mírně zlevněných kilometrů nad 120 a vyšlo mi to na novou cenu (včetně místenky za 86,-) celkem 322,- Kč. Takže odhaduju nárůst o 24 Kč... U cestujícího staršího, majitele In-karty, při použití vlaku EC nově 354 Kč místo 357 Kč! :))
registrovaný uživatel wormik 
30.10.2007 (18:58)  
Georgo: A co to je lokalni frekvence - snad je dana omezenym zastavovanim vlaku, ne? Pokud vadi frekvence Pha - Kolin v EC, jakto ze nevadi v R do Vsetina? A cestujici Pha - Kolin maji jezdit osobaky? A nebudou tam vadit coby "dalkova frekvence"?
registrovaný uživatel pekař 
30.10.2007 (18:51)  
Já to nechápu, přece pokud chci, můžu si připlatit 1.tř. a pokud na ni nemám, tak aspoň místenku. Snad nemůžu požadovat víc než jedno místo k sezení!!!
30.10.2007 (18:49)  
Michal Janko: Jsem zvědav na R876 z Brna (16:46) do Chocně (18:30). Na něj navazuje spěšný vlak z Chocně (18:35) přes Týniště a Václavice do Trutnova (20:32), jede v pátek. Opačným směrem v neděli. Bohužel netuším, jak budou ty vlaky vypadat.
registrovaný uživatel Paul 
30.10.2007 (18:42)  
Tak tohle mě teda dostalo, co zavedli 3 páry vlaků EC i přes Vsetín byl jsem nad míru spokojen. Ty přecpané vlaky se trochu rozložily, ale Košičan je nacpanej pořád i s příplatkem 60Kč, co udělá s tímhle vlakem zrušení toho příplatku snad ani nechci vědět. Já tímhle vlakem jezdím celkem často a bez těch individuí, která dokážou vyprázdnit vagón má to cestování alespoň nějakou úroveň. Na tyhle vlaky dálkové přepravy prostě musí být nějaký příplatek třeba je 10Kč, jinak to prostě rovnou můžou nazývat všechno R nač EC,IC to už potom nemá žádný význam. Ty koruny navíc jsou prostě peníze, které oddělí dálkové cestující od těch, co se tam nacpou kvůli 30km. Tohle je teda změna, která posune kulturu cestování do období středověku. :-(
30.10.2007 (18:39)  
Že se zdražuje dokážu pochopit. Přecijen nedávno pan tiskový mluvčí ČD oznámil, že vozy řady B se budeme vozit ještě minimálně dalších 20 až 25 let. No není to skvělé?! Dokonce nám je počalouní (asi aby je pak mohli hodit na IC jako posiláky). To se dámy a pánové v politice nemůžou dohodnout a společně se postavit proti vydírání ze strany ČD, AŽD a podobných zjevů? Jak je možné, že kdyby Řebíček dejme tomu odvolal Bazalu z funkce nebo zamítl dotace IC/EC, přišel by o místo? Kdo dává právo ČD a dalším diktovat si pravidla hry?
IŽD - individuální železniční doprava. Koupit si drezínu a jezdit ČD-ne-ĆD, a Pendolino bude čekat, než mu uvolníme cestu ;-)
registrovaný uživatel Pyro 
30.10.2007 (18:36)  
Uzivam samozrejme In-kartu s aplikaci Junior
30.10.2007 (18:32)  
Ešte k In-goldu All Inclusive:
holt ak bude pendoline už plné a dorazí tam borec so "zlatou kartou ČD", tak ho usadia do bistra a v prípade záujmu môže točiť pivo. Pár miest sa tam nájde vždy. Pri tejto príležitosti by som ešte uvažoval o zavedení limitovanej série kariet In-Gold Fitipaldi (povedzme za 90.000,-), s ktorou by sa dotyčný mohol viezť v mašine a v cieľovej stanici by si mohol skúsiť brzdenie k nástupišťu...
  1 ... 12 13 14 15 16 ... 30      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2025 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko