..: České dráhy budou vozit od prosince cestující podle zcela nového tarifu :..

Praha - Zcela nový tarif čeká od 10. prosince na cestující Českých drah. Mezi nejzásadnější změny lze počítat zrušení tarifních pásem, které nahradí jízdné podle přesného počtu kilometrů; zrušení příplatku na vlaky kategorie EC/IC či zdražení KMB na 1600 Kč. Novinkou je i věrnostní program, slevy by se měly od nynějška počítat podle určitého procenta z obyčejného jízdného, ne podle vlastního ceníku. ČD to dnes oznámily své dopolední tiskové konferenci.

Doplněno 12:22

Zrušení pásmového tarifu

Cestující nově platí jen za skutečně ujetou vzdálenost. Ta bude do 120 km stanovena ceníkem, do 600 poplatkem za každý další kilometr a nad 600 km bude cestující již přepraven zdarma. Zmizí tak kritizované tradiční paradoxní cenové rozdíly, kdy např. mezi pražským a ostravským hlavním nádražím byla cena o široké pásmo 50 km vyšší než mezi Prahou-Libní a Ostravou-Svinovem nebo vzdálenost z Prahy do Brna těsně převyšovala 250 km.

Sjednocení základního tarifu

Namísto obyčejného a zákaznického jízdného bude stanoveno výše uvedené základní jízdné. Všechny další nabídky a slevy z něj budou odvozeny přesnou procentuelní výší slevy – a to i u traťových jízdenek.

Zpáteční sleva 10% bude poskytována prakticky ke všem nabídkám. Beze změn zůstává i skupinová sleva (první 2 cestující mají slevu 25%, každý další 50% - bez dalšího prokazování).

Na kartu ISIC bude nabízena sleva 25% na síťové jízdenky KLASIK. Od 21. června do 21. září budou všem cestujícím do 26 let věku nabízeny stejné slevy jako držitelům karty In-junior.

Dochází ke zdražení kilometrické banky na 1600,- Kč. I když ji bude možné koupit v baličku pěti bank se stejnou platností za 7200,- Kč, stává se tak s ohledem na zrušení EC/IC příplatků a zrušení pásmového tarifu v podstatě zoufale neatraktivní.

In-Karty

In-zákazníkIn-juniorIn-seniorIn-goldIn-gold all inclusive
Cena6006006002000050000
Platnost3 roky1 rok1 rok1 rok1 rok**
Sleva na jednorázovou jízdenku25%50%25%*11
Sleva na zpáteční jízdenku32,5%55%25%*11
Sleva na traťové jízdenky25%25%25%11
Sleva na síťové jízdenky (KLASIK)25%25%25%11

* sleva ze zvláštního jízdného pro důchodce, v osobních a spěšných vlacích zcela zdarma
** nebo 23500 čtvrtletní, 9750 měsíční, 3000 týdenní

U všech variant dále 25% sleva na jízdenky do zahraničí (Rail Plus) a sleva místenky na vlaky Supercity (86,- místo 200,-) a další vlaky (30,- místo 86,-)

In-gold all inclusive umožní bezplatný odběr místenek v eshopu ČD, odbavení ve vlaku Supercity bez místenky bez přirážky, bezplatnou přepravu psa, spoluzavazadla nebo použití úschovny během přepravy.

Zvyšuje se poplatek za vydání jízdenky ve vlaku v obsazené stanici na 30 Kč. Přepravné za psa je nově drasticky zjednodušeno na 10 Kč za jeden vlak, respektive 20 Kč za celodenní lístek, asistenční a vodicí psi jsou přepravováni bezplatně.

Cena za přepravu spoluzavazadla (např. jízdního kola) bude 25 Kč za jeden spoj nebo 50 Kč za celodenní doklad. U úschovny během přepravy to bude 30 Kč za jeden spoj nebo 60 Kč za celý den. V případě využití úschovny s lístkem na spoluzavazadlo se pouze doplatí. V platnosti zůstanou kombinované doklady pro jízdní kolo (spoluzavazadlo + úschovna během přepravy + úschovna na nádraží).

Další informace: tisková zpráva ČD


Honza Beránek / JTB , Zdeněk Michl Poslat mail autorovi | 30.10.2007 (9:45)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Tarify

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 ... 11 12 13 14 15 ... 30      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel pekař 
30.10.2007 (19:38)  
Michal Janko: přece když je 1.třída řazená jen do Pardubic, tak si ji koupíte jen pro ten úsek, zbytek jízdenka pro dvojku, o tom jste nikdy neslyšel?
registrovaný uživatel pekař 
30.10.2007 (19:36)  
Michal Janko: 1.třída snad stojí stejně jak v osobáku tak EC, to jsem nějak nepochopil...
30.10.2007 (19:34)  
pekař: Nemyslíte, že by 1. třída ve vlaku EC byla poněkud drahý špás, uvážíte-li, že od prosince to bude vlak "pro všechny" (= narvaný) a ve zmíněné relaci Brno--Trutnov strávím v té 1. třídě EC jen 1/3 času?
Selektivní přístup k lidem má každý (a kdo ne, ať hodí kamenem).
A expresní rezervace? Dojdu na brněnské nádraží, čekám znechuceně deset minut se zavazadly ve frontě (spíš chumlu) u pokladny, aby mi vlak nakonec ujel (nebo aby mi řekli po pěti minutách zápasení s PC, že "jim to nějak dnes nejde" -- to už se mi taky nejednou stalo)?
dopisovatel nebo člen ŽP mouka  mail  
30.10.2007 (19:30)  
Příplatky/nepříplátky. Proč třeba z Kút do Bratislavy stojí jízdenka na Pendolino jen 66 Sk stejně jako osobák(podle Idosu)? Vždyť souprava je to stejná jako u nás, služby jsou v ní taky stejný, tak proč by se na Slovensku mělo platit o dost míň, navíc stejně jako za osobák? To je snad důležitější než nějaký příplatky.
30.10.2007 (19:29)  
Jak se zachovají cestující na nový "řád" ČD, kde bude zdražení kompenzováno šaškárnou v podobě dekategorizace vlaků, je nabíledni:

Trutnov--Jaroměř:
vlak 60 minut 71 Kč (resp. 600 + 57 Kč)
bus 30 minut 38 Kč
auto 25 minut 70 Kč (jede-li člověk sám)

Železnice MOHLA bojovat pohodlím a přípojkami na notebooky. Na bezpečnost a ekologii u nás slyší málokdo, zato na cenu skoro každý.
registrovaný uživatel pekař 
30.10.2007 (19:26)  
Michal Janko: já myslel 1.tř ve vlacích EC, takže Brno - Pardubice. Samozřejmě existuje i expresní rezervace, dojdu na nádraží, koupím a jedu. A váš selektivní přístup k lidem, no, to se Vám přece může stát i dnes, ne?
30.10.2007 (19:22)  
pekař: 1. třída? Většina vlaků, které jezdí třeba ve mnou zmiňované relaci Brno--Trutnov, žádnou 1. třídu ani nemá! A pokud ji má, tak se často moc neliší od té druhé. Jinými slovy, zahraniční vozy EC 2. třídy nabízejí nesrovnatelně vyšší komfort (třeba ty zásuvky).
A místenka? Tak jako mnozí, co sem už psali, ani já předem nevím, kdy skončím v práci. Mám si podle vás kupovat tři místenky na jednu cestu? A co když některý z těch přípojů ujede (to se v téhle relaci stává velmi často)? Anebo co když naproti místu, které si zarezervuji, sedí zapáchající či jinak nepříjemný člověk? Navíc je prodej místenky pro mnoho zaměstnanců ČD stále nadlidským úkonem s nejistým výsledkem trvajícím mnoho minut.
30.10.2007 (19:19)  
O důvod víc, proč jezdit na EC/IC 1. třídou - 2. bude nacpanější.
registrovaný uživatel pekař 
30.10.2007 (19:19)  
Lepší by bylo kdyby sem chodil nějaký tarifér a zdůvodňoval kroky ČD, aby se z toho nestávala taková tlachárna...
registrovaný uživatel M 
30.10.2007 (19:18)  
Tak k preplneni EC podle CD nedojde. Naka pani ve zpravach na CT lidi uklidnila, ze v pripade potreby se pouziji posilove vozy. Panecku a ze bych CD maji (o snadnosti operativne pripojit cokoliv za vlak ani nemluve)...
  1 ... 11 12 13 14 15 ... 30      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2025 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko