Praha - Zcela nový tarif čeká od 10. prosince na cestující Českých drah. Mezi nejzásadnější změny lze počítat zrušení tarifních pásem, které nahradí jízdné podle přesného počtu kilometrů; zrušení příplatku na vlaky kategorie EC/IC či zdražení KMB na 1600 Kč. Novinkou je i věrnostní program, slevy by se měly od nynějška počítat podle určitého procenta z obyčejného jízdného, ne podle vlastního ceníku. ČD to dnes oznámily své dopolední tiskové konferenci.
Doplněno 12:22
Zrušení pásmového tarifu
Cestující nově platí jen za skutečně ujetou vzdálenost. Ta bude do 120 km stanovena ceníkem, do 600 poplatkem za každý další kilometr a nad 600 km bude cestující již přepraven zdarma. Zmizí tak kritizované tradiční paradoxní cenové rozdíly, kdy např. mezi pražským a ostravským hlavním nádražím byla cena o široké pásmo 50 km vyšší než mezi Prahou-Libní a Ostravou-Svinovem nebo vzdálenost z Prahy do Brna těsně převyšovala 250 km.
Sjednocení základního tarifu
Namísto obyčejného a zákaznického jízdného bude stanoveno výše uvedené základní jízdné. Všechny další nabídky a slevy z něj budou odvozeny přesnou procentuelní výší slevy – a to i u traťových jízdenek.
Zpáteční sleva 10% bude poskytována prakticky ke všem nabídkám. Beze změn zůstává i skupinová sleva (první 2 cestující mají slevu 25%, každý další 50% - bez dalšího prokazování).
Na kartu ISIC bude nabízena sleva 25% na síťové jízdenky KLASIK. Od 21. června do 21. září budou všem cestujícím do 26 let věku nabízeny stejné slevy jako držitelům karty In-junior.
Dochází ke zdražení kilometrické banky na 1600,- Kč. I když ji bude možné koupit v baličku pěti bank se stejnou platností za 7200,- Kč, stává se tak s ohledem na zrušení EC/IC příplatků a zrušení pásmového tarifu v podstatě zoufale neatraktivní.
In-Karty
| In-zákazník | In-junior | In-senior | In-gold | In-gold all inclusive | |
|---|---|---|---|---|---|
| Cena | 600 | 600 | 600 | 20000 | 50000 |
| Platnost | 3 roky | 1 rok | 1 rok | 1 rok | 1 rok** |
| Sleva na jednorázovou jízdenku | 25% | 50% | 25%* | 1 | 1 |
| Sleva na zpáteční jízdenku | 32,5% | 55% | 25%* | 1 | 1 |
| Sleva na traťové jízdenky | 25% | 25% | 25% | 1 | 1 |
| Sleva na síťové jízdenky (KLASIK) | 25% | 25% | 25% | 1 | 1 |
* sleva ze zvláštního jízdného pro důchodce, v osobních a spěšných vlacích zcela zdarma
** nebo 23500 čtvrtletní, 9750 měsíční, 3000 týdenní
U všech variant dále 25% sleva na jízdenky do zahraničí (Rail Plus) a sleva místenky na vlaky Supercity (86,- místo 200,-) a další vlaky (30,- místo 86,-)
In-gold all inclusive umožní bezplatný odběr místenek v eshopu ČD, odbavení ve vlaku Supercity bez místenky bez přirážky, bezplatnou přepravu psa, spoluzavazadla nebo použití úschovny během přepravy.
Zvyšuje se poplatek za vydání jízdenky ve vlaku v obsazené stanici na 30 Kč. Přepravné za psa je nově drasticky zjednodušeno na 10 Kč za jeden vlak, respektive 20 Kč za celodenní lístek, asistenční a vodicí psi jsou přepravováni bezplatně.
Cena za přepravu spoluzavazadla (např. jízdního kola) bude 25 Kč za jeden spoj nebo 50 Kč za celodenní doklad. U úschovny během přepravy to bude 30 Kč za jeden spoj nebo 60 Kč za celý den. V případě využití úschovny s lístkem na spoluzavazadlo se pouze doplatí. V platnosti zůstanou kombinované doklady pro jízdní kolo (spoluzavazadlo + úschovna během přepravy + úschovna na nádraží).
Další informace: tisková zpráva ČD

Poptavka je 5000 lidi do Kolina, 5000 lidi do Brna. Jeden vlak pojme 1000 lidi. Nabidka je omezena kapacitou (beru v potaz to neexstujici spojeni teda) a to 5 vlaku.
Pokud kapacitu vyuziji k tomu, ze nabidku pouze vlaky do Kolina, tak mam plne vytizene vlaky a jsem spokojeny. Pokud nabidnu pouze vlaky do Brna a neomezim cesty do Kolina, tak Kolin-Brno jede vlak prazdny a organizace dopravy je mizerna. Pokud Praha-Kolin omeznim cenou listku, tak mam vlak plny az do Brna a i zde jsem spokojeny.
Pokud nabidnu "2,5" vlaku do Kolina a 2,5 do Brna, abych splnil jakysi zavazek, tak 2,5 vlaku mam plneho a 2,5 vlaku mam plneho jen do Kolina a organizace dopravy je spatna. Pokud takto uvazuji i CD, tak ano, uz vime, proc jim stat musi sypat tolik penez...
PS: Ty stavy jsou samozrejme extremne limitni, nicmene pointa zustava jasna...
Jinak, jo, sbohem. Hlavne se prosim te nehlas na nejake misto, kde se prerozdeluji statni penize. Blby je, ze v soukrome firme te s timhle myslenim nevezmou, zatimco ve statni budes jiste uvitan:-(( Snad bys mohl prorazit ve Svycarsku
BTW - mas predstavu, proc se ve mestech plati za parkovani nebo proc bowling, kulec nebo golf neni zadarmo? Asi te prekvapi, ze ten "antisystem" je zalozen na tom, ze se zbytecne neplytva...
No a na tu polopráznou soupravu dotovanou z veřejných rozpočtů je třeba nahlížet jako cenu za neexistující (například) Nové spojení, díky kterému musí jet méně delších vlaků. Už to dává ekonomický smysl?
Co se tyce vety (nebude-li to možné) holt přežít poloprázdnou soupravu dál, tak to je opravdu perla socialistickeho planovani. Fakt fakt by mne zajimalo, jestli by spediter zaskladal kamion mirici z Prahy do Anglie z 80% penovou hmotou mirici do Usti (a cena by byla pouze fumnkci kilometru) a zbytek trasy by nechal jet prazdny kamion. No, pokud by to byl kamion Ceskych drah (nebo Tomase Zaruby), tak bych tomu aji skoro veril...
toto asi nebude spravne poradi...
Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.
- Korrespondent oder ŽP Mitglied,
- Editor oder ŽP Admin
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.











