..: České dráhy budou vozit od prosince cestující podle zcela nového tarifu :..

Praha - Zcela nový tarif čeká od 10. prosince na cestující Českých drah. Mezi nejzásadnější změny lze počítat zrušení tarifních pásem, které nahradí jízdné podle přesného počtu kilometrů; zrušení příplatku na vlaky kategorie EC/IC či zdražení KMB na 1600 Kč. Novinkou je i věrnostní program, slevy by se měly od nynějška počítat podle určitého procenta z obyčejného jízdného, ne podle vlastního ceníku. ČD to dnes oznámily své dopolední tiskové konferenci.

Doplněno 12:22

Zrušení pásmového tarifu

Cestující nově platí jen za skutečně ujetou vzdálenost. Ta bude do 120 km stanovena ceníkem, do 600 poplatkem za každý další kilometr a nad 600 km bude cestující již přepraven zdarma. Zmizí tak kritizované tradiční paradoxní cenové rozdíly, kdy např. mezi pražským a ostravským hlavním nádražím byla cena o široké pásmo 50 km vyšší než mezi Prahou-Libní a Ostravou-Svinovem nebo vzdálenost z Prahy do Brna těsně převyšovala 250 km.

Sjednocení základního tarifu

Namísto obyčejného a zákaznického jízdného bude stanoveno výše uvedené základní jízdné. Všechny další nabídky a slevy z něj budou odvozeny přesnou procentuelní výší slevy – a to i u traťových jízdenek.

Zpáteční sleva 10% bude poskytována prakticky ke všem nabídkám. Beze změn zůstává i skupinová sleva (první 2 cestující mají slevu 25%, každý další 50% - bez dalšího prokazování).

Na kartu ISIC bude nabízena sleva 25% na síťové jízdenky KLASIK. Od 21. června do 21. září budou všem cestujícím do 26 let věku nabízeny stejné slevy jako držitelům karty In-junior.

Dochází ke zdražení kilometrické banky na 1600,- Kč. I když ji bude možné koupit v baličku pěti bank se stejnou platností za 7200,- Kč, stává se tak s ohledem na zrušení EC/IC příplatků a zrušení pásmového tarifu v podstatě zoufale neatraktivní.

In-Karty

In-zákazníkIn-juniorIn-seniorIn-goldIn-gold all inclusive
Cena6006006002000050000
Platnost3 roky1 rok1 rok1 rok1 rok**
Sleva na jednorázovou jízdenku25%50%25%*11
Sleva na zpáteční jízdenku32,5%55%25%*11
Sleva na traťové jízdenky25%25%25%11
Sleva na síťové jízdenky (KLASIK)25%25%25%11

* sleva ze zvláštního jízdného pro důchodce, v osobních a spěšných vlacích zcela zdarma
** nebo 23500 čtvrtletní, 9750 měsíční, 3000 týdenní

U všech variant dále 25% sleva na jízdenky do zahraničí (Rail Plus) a sleva místenky na vlaky Supercity (86,- místo 200,-) a další vlaky (30,- místo 86,-)

In-gold all inclusive umožní bezplatný odběr místenek v eshopu ČD, odbavení ve vlaku Supercity bez místenky bez přirážky, bezplatnou přepravu psa, spoluzavazadla nebo použití úschovny během přepravy.

Zvyšuje se poplatek za vydání jízdenky ve vlaku v obsazené stanici na 30 Kč. Přepravné za psa je nově drasticky zjednodušeno na 10 Kč za jeden vlak, respektive 20 Kč za celodenní lístek, asistenční a vodicí psi jsou přepravováni bezplatně.

Cena za přepravu spoluzavazadla (např. jízdního kola) bude 25 Kč za jeden spoj nebo 50 Kč za celodenní doklad. U úschovny během přepravy to bude 30 Kč za jeden spoj nebo 60 Kč za celý den. V případě využití úschovny s lístkem na spoluzavazadlo se pouze doplatí. V platnosti zůstanou kombinované doklady pro jízdní kolo (spoluzavazadlo + úschovna během přepravy + úschovna na nádraží).

Další informace: tisková zpráva ČD


Honza Beránek / JTB , Zdeněk Michl Poslat mail autorovi | 30.10.2007 (9:45)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Tarify

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 ... 16 17 18 19 20 ... 30      Zpráv na stránku:   
30.10.2007 (15:57)  
Desiro: Ne, proč? ;-)

Doomlukas: To se zajistí samo tím, že ti lidé přichází (resp. přicházeli by, kdyby něco jelo) na nádraží průběžně a ne najednou, navíc samotná přeplňenost působí taky docela dobře jako regulátor. A celou dobu je řeč právě o tom, že EC/IC budou (předpokládám) součástí objednávky. A nebo je prostě všechny přemalovat na Ex a bude panovat všeobecná spokojenost, že se příplatky neruší. :-)
registrovaný uživatel B.T. 
30.10.2007 (15:51)  
to happy: trochu si přepni, nemáš to v hlavě v pořádku!!! Já se sice přikláním k tomu, že EC/IC by měli být "spíše" na dálkové cestování, ale Kolín je minimální zdržení a když budu chtít jet třeba do Ostravy tak musím přes Kolín a přijde mi jako blbost, abych kvůli tomu jel osobákem nebo rychlíkem do PCE a tak hodinu čekal na EC/IC jen proto, že nějaký d... to považuje za zybtečné!!!
registrovaný uživatel George_L  mail  
30.10.2007 (15:48)  
TO HAMTAK: Co furt máte s tou povinnou rezervací. Vždyť se dá pořídit dobrovolná rezervace třeba v těch nejexponovanějších časech.


Já používám dobrovolnou rezervaci pokaždé, když jedu OVA-PHA či zpět, ale i tak není na chodbičce (PÁ, NE) k hnutí. Myslíte, že bude po zrušení příplatků na chodbičce lidí méně? Podívejte se kolik lidí čeká v PÁ na PHA HL.N. na HUTNIKa, to je útok na vlak. A když k tomu připočtu ty, co se chtějí dostat rychleji do Kolína... (po zušení příplatku) Ano, budu mít místenku do OVy, ale je otázkou, zda se na své místo přes lidi vůbec dostanu.

Dle mého názoru měl příplatek zůstat, ale zároveň měla být součástí ceny i místenka (jak to bylo kdysi).

Zkrátka škoda slov a na prosinec se vyloženě netěším.
registrovaný uživatel milbi 
30.10.2007 (15:44)  
Myslím, že to bude žhavé tak prvních 14 dnů a pak se to uklidní. Například na úseku Praha - Kolín lidí jezdit víc nebude, jen se rozprostřou mezi EC a R (on si každý spočítá, kolik času cestou v EC ušetří oproti rychlíku), takže po troše experimentování si lidé najdou onen prázdnější vlak na pohodlnější cestu do práce. A jet s nějakým smradlavým cestujícím konzumujícím paštiku je otřesné i v osobáku. A osobák není podřadný vlak, když není jiná altermativa.
registrovaný uživatel Desiro 
30.10.2007 (15:40)  
Tomáši Zárubo, už pracujete na MD ČR?
30.10.2007 (15:39)  
happy: Ano, neměly. A taky v dalších městech, jako třeba Zábřeh na Moravě, Hranice na Moravě apod.
30.10.2007 (15:38)  
Tomáš Záruba: Vložit další rychlé vlaky klidně, na tom není nic špatného... Mělo by se ale nějak zajistit, aby lidé jedoucí na krátké vzdálenosti využili tyto vlaky a ne vlaky EC/IC.
registrovaný uživatel happy 
30.10.2007 (15:36)  
EC IC by prostě v Kolíně vůbec stavět neměly.
30.10.2007 (15:35)  
Tomáš Záruba: Ty asi nechápeš, že (aspoň dosud) vlaky EC/IC nejsou objednávané státem a nespadají tedy pod základní dopravní obslužnost, takže na ně může být klidně vybírán příplatek nebo být požadována povinná rezervace. A prostě to JSOU vlaky určené pro dálkové cesty, co je na tom tak těžkého pochopit?
registrovaný uživatel B.T. 
30.10.2007 (15:34)  
Košíčan stejně bude Ex, takže tam už je zbytečné řešit příplatek ;-)
  1 ... 16 17 18 19 20 ... 30      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Bejelentkezés
 
 
  
 
   Regisztráció

© 2001 - 2025 ŽelPage - Felelősök


Info
informacni okenko