..: České dráhy budou vozit od prosince cestující podle zcela nového tarifu :..

Praha - Zcela nový tarif čeká od 10. prosince na cestující Českých drah. Mezi nejzásadnější změny lze počítat zrušení tarifních pásem, které nahradí jízdné podle přesného počtu kilometrů; zrušení příplatku na vlaky kategorie EC/IC či zdražení KMB na 1600 Kč. Novinkou je i věrnostní program, slevy by se měly od nynějška počítat podle určitého procenta z obyčejného jízdného, ne podle vlastního ceníku. ČD to dnes oznámily své dopolední tiskové konferenci.

Doplněno 12:22

Zrušení pásmového tarifu

Cestující nově platí jen za skutečně ujetou vzdálenost. Ta bude do 120 km stanovena ceníkem, do 600 poplatkem za každý další kilometr a nad 600 km bude cestující již přepraven zdarma. Zmizí tak kritizované tradiční paradoxní cenové rozdíly, kdy např. mezi pražským a ostravským hlavním nádražím byla cena o široké pásmo 50 km vyšší než mezi Prahou-Libní a Ostravou-Svinovem nebo vzdálenost z Prahy do Brna těsně převyšovala 250 km.

Sjednocení základního tarifu

Namísto obyčejného a zákaznického jízdného bude stanoveno výše uvedené základní jízdné. Všechny další nabídky a slevy z něj budou odvozeny přesnou procentuelní výší slevy – a to i u traťových jízdenek.

Zpáteční sleva 10% bude poskytována prakticky ke všem nabídkám. Beze změn zůstává i skupinová sleva (první 2 cestující mají slevu 25%, každý další 50% - bez dalšího prokazování).

Na kartu ISIC bude nabízena sleva 25% na síťové jízdenky KLASIK. Od 21. června do 21. září budou všem cestujícím do 26 let věku nabízeny stejné slevy jako držitelům karty In-junior.

Dochází ke zdražení kilometrické banky na 1600,- Kč. I když ji bude možné koupit v baličku pěti bank se stejnou platností za 7200,- Kč, stává se tak s ohledem na zrušení EC/IC příplatků a zrušení pásmového tarifu v podstatě zoufale neatraktivní.

In-Karty

In-zákazníkIn-juniorIn-seniorIn-goldIn-gold all inclusive
Cena6006006002000050000
Platnost3 roky1 rok1 rok1 rok1 rok**
Sleva na jednorázovou jízdenku25%50%25%*11
Sleva na zpáteční jízdenku32,5%55%25%*11
Sleva na traťové jízdenky25%25%25%11
Sleva na síťové jízdenky (KLASIK)25%25%25%11

* sleva ze zvláštního jízdného pro důchodce, v osobních a spěšných vlacích zcela zdarma
** nebo 23500 čtvrtletní, 9750 měsíční, 3000 týdenní

U všech variant dále 25% sleva na jízdenky do zahraničí (Rail Plus) a sleva místenky na vlaky Supercity (86,- místo 200,-) a další vlaky (30,- místo 86,-)

In-gold all inclusive umožní bezplatný odběr místenek v eshopu ČD, odbavení ve vlaku Supercity bez místenky bez přirážky, bezplatnou přepravu psa, spoluzavazadla nebo použití úschovny během přepravy.

Zvyšuje se poplatek za vydání jízdenky ve vlaku v obsazené stanici na 30 Kč. Přepravné za psa je nově drasticky zjednodušeno na 10 Kč za jeden vlak, respektive 20 Kč za celodenní lístek, asistenční a vodicí psi jsou přepravováni bezplatně.

Cena za přepravu spoluzavazadla (např. jízdního kola) bude 25 Kč za jeden spoj nebo 50 Kč za celodenní doklad. U úschovny během přepravy to bude 30 Kč za jeden spoj nebo 60 Kč za celý den. V případě využití úschovny s lístkem na spoluzavazadlo se pouze doplatí. V platnosti zůstanou kombinované doklady pro jízdní kolo (spoluzavazadlo + úschovna během přepravy + úschovna na nádraží).

Další informace: tisková zpráva ČD


Honza Beránek / JTB , Zdeněk Michl Poslat mail autorovi | 30.10.2007 (9:45)
Zusammenhängende Nachrichtenopen/close

Weitere von Tarify

Weitere aus Česká republika (celá)


  1 ... 13 14 15 16 17 ... 30      Zpráv na stránku:   
30.10.2007 (18:29)  
Náchoďák: Abych měl lepší podklady pro nákup auta, napsal byste mi, prosím, jaké budu mít od prosince možnosti jet BrnoTrutnov za rozumnou cenu a s použitím vlaků aspoň na úrovni (WC, sedačky...) spěšných vlaků Jaroměř--Trutnov?
30.10.2007 (18:28)  
Tak že by sme v duchu bezpríplatkovosti SBB harmonizovali aj ceny na ich úroveň?
A keď už nám tu jazdia "prázdne nevyužité" IC/EC, tak by sme sa mali upriamiť aj na poloprázdnu prvú triedu, nie? Predsa ťahať 43-tonové Ampz len kvôli pár "elitným" cestujúcim je blbosť, a tak tam vpusťme všetkých! Veď čo, cesta ako cesta...

Tomáši Zárubo, možno je to len mojím nízkym levelom predstavivosti, ale na rozdielu od príkladu od M mi ten Tvoj/Váš až taký zmysel nedáva. Hlavne pomerne zaujímavým spôsobom predpokladá absolútnu rovnomernosť obsadenosti na všetkých úsekoch trasy, o čom bezpečne vieme, že ju prípojné smery nie sú schopné generovať. Tiež by som radšej videl trasy IC/EC v takej forme, ako dnes jazdí Manažer - a to možno ešte bez toho ranného Zábřehu, i keď to je skôr taká perlička. Bohužiaľ, mnohé mestá sa nikdy nezbavia pocitu, že sú dopravnými uzlami najvyššieho významu, ako ostatne kedysi ostro diskutované zastavovanie EC v Považskej Bystrici, Púchove, Horní Lidči, Vsetíně a ValMezu.
Rýchlikov jazdí stále dosť, aj s novými plánovanými expresmi, takže kratšie trasy sú pokryté úplne v pohode a ak sa niekto chce aj na 40 km úseku viezť pohodlnejšie, tak si doteraz mohol priplatiť 60 Kč (bežne ho toľko nestojí ani obed...). Naopak pri ceste Praha-Wien tam skrátka lokálna frekvencia nemá čo robiť.
30.10.2007 (18:20)  
Musela by se uskutečnit soutěž za účasti ČD, Jančury a dalších, kdo bude které dotované spoje IC/EC provozovat, aby to byly rovné podmínky.
30.10.2007 (18:18)  
Jaký to asi Pyro používá junior pas? Našel jsem toto na ČD:

Sleva pro mladé cestující do 26 let
In-karta/Rail plus s aplikací In-junior
Aplikace In-junior stojí i nadále 600 Kč na rok
nově její držitel získá: 50% slevu na obyčejné jízdné...
30.10.2007 (18:04)  
Pyro: Není zač ;) Ještě upřesnění - nad těch 120km za každý kilometr Kč 1,20 (nebo Kč 0,90 na In-kartu).
Registrierter Benutzer Pyro 
30.10.2007 (18:03)  
Nevim, temto vecim nerozumim, ale ono je v demokraticke zemi mozne ze jedna spolecnost je dotovana a druha ne, i kdyz obe delaji totez?
30.10.2007 (18:01)  
Pyro: Průser je, že to směřuje k tomu, že Jančura nebude moct jen tak přispěchat, když spoje ČD budou dotované...
Registrierter Benutzer Pyro 
30.10.2007 (17:51)  
Dekuji...Tak to je dobre, oni se tvari kazdy rok ze nic, ale pritom se co novy jizdni rad zdrazuje. Jezdim trasu Praha-Hradec nad Moravici. Puvodne za 242 Kc, pak se zacala u EC/IC platit mistenka, takze se jezdilo za 272 Kc, pote se zvedly ceny za kilometry(u junior pasu ze 182 na 212 Kc za 387 km) a zacal jsem jezdit pindou, takze cena 298 Kc(212+86 Kc) a ted od noveho JR to bude 331 Kc. Pane Jancuro spechejte uz na Vas cekam(e).
30.10.2007 (17:40)  
Pyro:
Základní jízdné
15 km ... 25,-
19 km ... 30,-
23 km ... 35,-
27 km ... 40,- atd., každé 4 km +5Kč
30.10.2007 (17:37)  
Sedlák: Základní jízdné za 15 km je Kč 25,- ; dále každý km cca Kč 1,25.
  1 ... 13 14 15 16 17 ... 30      Zpráv na stránku:   

Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.

- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin

Kommentar hinzufügen
Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Anmelden
 
 
  
 
   Registrieren

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko