..: České dráhy budou vozit od prosince cestující podle zcela nového tarifu :..

Praha - Zcela nový tarif čeká od 10. prosince na cestující Českých drah. Mezi nejzásadnější změny lze počítat zrušení tarifních pásem, které nahradí jízdné podle přesného počtu kilometrů; zrušení příplatku na vlaky kategorie EC/IC či zdražení KMB na 1600 Kč. Novinkou je i věrnostní program, slevy by se měly od nynějška počítat podle určitého procenta z obyčejného jízdného, ne podle vlastního ceníku. ČD to dnes oznámily své dopolední tiskové konferenci.

Doplněno 12:22

Zrušení pásmového tarifu

Cestující nově platí jen za skutečně ujetou vzdálenost. Ta bude do 120 km stanovena ceníkem, do 600 poplatkem za každý další kilometr a nad 600 km bude cestující již přepraven zdarma. Zmizí tak kritizované tradiční paradoxní cenové rozdíly, kdy např. mezi pražským a ostravským hlavním nádražím byla cena o široké pásmo 50 km vyšší než mezi Prahou-Libní a Ostravou-Svinovem nebo vzdálenost z Prahy do Brna těsně převyšovala 250 km.

Sjednocení základního tarifu

Namísto obyčejného a zákaznického jízdného bude stanoveno výše uvedené základní jízdné. Všechny další nabídky a slevy z něj budou odvozeny přesnou procentuelní výší slevy – a to i u traťových jízdenek.

Zpáteční sleva 10% bude poskytována prakticky ke všem nabídkám. Beze změn zůstává i skupinová sleva (první 2 cestující mají slevu 25%, každý další 50% - bez dalšího prokazování).

Na kartu ISIC bude nabízena sleva 25% na síťové jízdenky KLASIK. Od 21. června do 21. září budou všem cestujícím do 26 let věku nabízeny stejné slevy jako držitelům karty In-junior.

Dochází ke zdražení kilometrické banky na 1600,- Kč. I když ji bude možné koupit v baličku pěti bank se stejnou platností za 7200,- Kč, stává se tak s ohledem na zrušení EC/IC příplatků a zrušení pásmového tarifu v podstatě zoufale neatraktivní.

In-Karty

In-zákazníkIn-juniorIn-seniorIn-goldIn-gold all inclusive
Cena6006006002000050000
Platnost3 roky1 rok1 rok1 rok1 rok**
Sleva na jednorázovou jízdenku25%50%25%*11
Sleva na zpáteční jízdenku32,5%55%25%*11
Sleva na traťové jízdenky25%25%25%11
Sleva na síťové jízdenky (KLASIK)25%25%25%11

* sleva ze zvláštního jízdného pro důchodce, v osobních a spěšných vlacích zcela zdarma
** nebo 23500 čtvrtletní, 9750 měsíční, 3000 týdenní

U všech variant dále 25% sleva na jízdenky do zahraničí (Rail Plus) a sleva místenky na vlaky Supercity (86,- místo 200,-) a další vlaky (30,- místo 86,-)

In-gold all inclusive umožní bezplatný odběr místenek v eshopu ČD, odbavení ve vlaku Supercity bez místenky bez přirážky, bezplatnou přepravu psa, spoluzavazadla nebo použití úschovny během přepravy.

Zvyšuje se poplatek za vydání jízdenky ve vlaku v obsazené stanici na 30 Kč. Přepravné za psa je nově drasticky zjednodušeno na 10 Kč za jeden vlak, respektive 20 Kč za celodenní lístek, asistenční a vodicí psi jsou přepravováni bezplatně.

Cena za přepravu spoluzavazadla (např. jízdního kola) bude 25 Kč za jeden spoj nebo 50 Kč za celodenní doklad. U úschovny během přepravy to bude 30 Kč za jeden spoj nebo 60 Kč za celý den. V případě využití úschovny s lístkem na spoluzavazadlo se pouze doplatí. V platnosti zůstanou kombinované doklady pro jízdní kolo (spoluzavazadlo + úschovna během přepravy + úschovna na nádraží).

Další informace: tisková zpráva ČD


Honza Beránek / JTB , Zdeněk Michl Poslat mail autorovi | 30.10.2007 (9:45)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Tarify

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 ... 18 19 20 21 22 ... 30      Zpráv na stránku:   
30.10.2007 (15:14)  
doomlukas- A co brání Kolíňákům, aby na EC dojížděli do Pardubic nebo Prahy a zde si na EC přestoupili. Potom by tuto kategorii nepřeplňovali. Obdobně Zábřeh, Hranice, ... Je to o komprimisech a pokaždé na to nějaká skupina cestujících doplatí.
30.10.2007 (15:12)  
FFMartin: No tak by se jim třeba dávala místenka zadara, ale museli by ji prostě mít...
registrovaný uživatel milan 
30.10.2007 (15:11)  
doomlukas a další: To by bylo fajn kdyby zrušily příplatek 60Kč a zavedly povinnou místenku za 86Kč =) Já jsem In takže bych to měl za tři pětky... resp. přes internet zadarmo;-) (ale to má každý)
registrovaný uživatel FFMartin  mail  
30.10.2007 (15:10)  
to doomlukas: povinna rezervace neni spatna vec, ale jak by k tomu prisli napr. majitele In-goldu? Koupi si za 22 000,- Kc In gold, aby mohli vyuzivat EC v prvni tride a najednou by po nich chteli ke kazde jizde mistenku???
30.10.2007 (15:06)  
Tom: Ta povinná rezervace (nebo nějaké podobné opatření) by byla zapotřebí, když se mají rušit příplatky, protože jinak to bude ve vlacích EC/IC vypadat otřesně...
registrovaný uživatel DenSha  mail  
30.10.2007 (15:01)  
to Waszin:
- třeba měl KMB
- pokud neměl nějakou In-kartu, místenka by ho vyšla na tuším 87,-
- na některých relacích se vlaky EC necestuje ani tak kvůli pohodlí, ale kvůli absenci rozumné alternativy v dané časové poloze (např. Pardubice Brno)
registrovaný uživatel Tom  mail  
30.10.2007 (14:57)  
doomlukas: Mě se hodně líbí když je aspoň několik vlaků povinně místenkových..jak na SK Tatran,Gerlach,Kriváň...Máte nejen klid,ale hlavně se nemusíte na chodbičce cpát přes někoho když chcete jít na WC
registrovaný uživatel Tom  mail  
30.10.2007 (14:55)  
B.T.-tak to by jste chtěl moc ne po EU..ještě aby jsme měli nové vozy...hlavně ať jsou stejné ceny...to chce náš stát...Ale že by něco dál zpět to se už mu nechce...Doufám, že to zdražění třeba toho jízdného se nějak promítne do kvality cestováni...aspoň trošičku..
30.10.2007 (14:53)  
Tomáš Záruba: EC/IC by měly být jen pro dálkové cestující! Je to taky jeden z důvodů příplatku, aby nebyly využívány jako příměstská doprava, pro což nejsou v žádném případě určené.
registrovaný uživatel waszyn 
30.10.2007 (14:49)  
tomáš záruba: myslíte to dobře, ale zkuste se probudit, vstát s postele a projet se vlakem kategorie IC/EC. čest výjimkám, kdy jsou řazeny vozy cizích železnic, ale pokud se jedná o soupravu ČD, obvykle je na nich řazen 0-4 vozy odpovídající své kategorii (Ampz,Bmz), ale častěji je to v lepším případě podobě Bee, Bpee, ale narazit můžete i na šunt typu Bmee. Což o to pořád je to lepší než koženka. Je tady ale jedno velké ALE a to takové, že těch vozů je málo už teď. Po té co se do nich začnou stahovat lidi, kteří jezdí rychlíky to opravdu nechci vidět. Už teď mi dost vadí, když se nade mnou ve velkoprostorovém voze, do něhož si koupím místenku, abych jel jako člověk, naklání 2 hodiny osoba s batohem, které není líto dát 60 Kč za příplatek, ale 30 Kč za místenku už ano. V těchto okamžicích přemýšlím, co tohoto člověka, evidentně spořivého vedlo k použití vlaku vyšší kvality, nevšiml jsem si, že by se v Bpee stálo výrazně lépe než sedělo v B.
Kdyby bylo dost vozů "pro všechny" tak bych zrušení příplatků uvítal, takto jsou mé pocity rozporuplné..
  1 ... 18 19 20 21 22 ... 30      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Logowanie
 
 
  
 
   Zarejestruj się

© 2001 - 2025 ŽelPage - administratorzy


Info
informacni okenko