..: České dráhy budou vozit od prosince cestující podle zcela nového tarifu :..

Praha - Zcela nový tarif čeká od 10. prosince na cestující Českých drah. Mezi nejzásadnější změny lze počítat zrušení tarifních pásem, které nahradí jízdné podle přesného počtu kilometrů; zrušení příplatku na vlaky kategorie EC/IC či zdražení KMB na 1600 Kč. Novinkou je i věrnostní program, slevy by se měly od nynějška počítat podle určitého procenta z obyčejného jízdného, ne podle vlastního ceníku. ČD to dnes oznámily své dopolední tiskové konferenci.

Doplněno 12:22

Zrušení pásmového tarifu

Cestující nově platí jen za skutečně ujetou vzdálenost. Ta bude do 120 km stanovena ceníkem, do 600 poplatkem za každý další kilometr a nad 600 km bude cestující již přepraven zdarma. Zmizí tak kritizované tradiční paradoxní cenové rozdíly, kdy např. mezi pražským a ostravským hlavním nádražím byla cena o široké pásmo 50 km vyšší než mezi Prahou-Libní a Ostravou-Svinovem nebo vzdálenost z Prahy do Brna těsně převyšovala 250 km.

Sjednocení základního tarifu

Namísto obyčejného a zákaznického jízdného bude stanoveno výše uvedené základní jízdné. Všechny další nabídky a slevy z něj budou odvozeny přesnou procentuelní výší slevy – a to i u traťových jízdenek.

Zpáteční sleva 10% bude poskytována prakticky ke všem nabídkám. Beze změn zůstává i skupinová sleva (první 2 cestující mají slevu 25%, každý další 50% - bez dalšího prokazování).

Na kartu ISIC bude nabízena sleva 25% na síťové jízdenky KLASIK. Od 21. června do 21. září budou všem cestujícím do 26 let věku nabízeny stejné slevy jako držitelům karty In-junior.

Dochází ke zdražení kilometrické banky na 1600,- Kč. I když ji bude možné koupit v baličku pěti bank se stejnou platností za 7200,- Kč, stává se tak s ohledem na zrušení EC/IC příplatků a zrušení pásmového tarifu v podstatě zoufale neatraktivní.

In-Karty

In-zákazníkIn-juniorIn-seniorIn-goldIn-gold all inclusive
Cena6006006002000050000
Platnost3 roky1 rok1 rok1 rok1 rok**
Sleva na jednorázovou jízdenku25%50%25%*11
Sleva na zpáteční jízdenku32,5%55%25%*11
Sleva na traťové jízdenky25%25%25%11
Sleva na síťové jízdenky (KLASIK)25%25%25%11

* sleva ze zvláštního jízdného pro důchodce, v osobních a spěšných vlacích zcela zdarma
** nebo 23500 čtvrtletní, 9750 měsíční, 3000 týdenní

U všech variant dále 25% sleva na jízdenky do zahraničí (Rail Plus) a sleva místenky na vlaky Supercity (86,- místo 200,-) a další vlaky (30,- místo 86,-)

In-gold all inclusive umožní bezplatný odběr místenek v eshopu ČD, odbavení ve vlaku Supercity bez místenky bez přirážky, bezplatnou přepravu psa, spoluzavazadla nebo použití úschovny během přepravy.

Zvyšuje se poplatek za vydání jízdenky ve vlaku v obsazené stanici na 30 Kč. Přepravné za psa je nově drasticky zjednodušeno na 10 Kč za jeden vlak, respektive 20 Kč za celodenní lístek, asistenční a vodicí psi jsou přepravováni bezplatně.

Cena za přepravu spoluzavazadla (např. jízdního kola) bude 25 Kč za jeden spoj nebo 50 Kč za celodenní doklad. U úschovny během přepravy to bude 30 Kč za jeden spoj nebo 60 Kč za celý den. V případě využití úschovny s lístkem na spoluzavazadlo se pouze doplatí. V platnosti zůstanou kombinované doklady pro jízdní kolo (spoluzavazadlo + úschovna během přepravy + úschovna na nádraží).

Další informace: tisková zpráva ČD


Honza Beránek / JTB , Zdeněk Michl Poslat mail autorovi | 30.10.2007 (9:45)
Zusammenhängende Nachrichtenopen/close

Weitere von Tarify

Weitere aus Česká republika (celá)


  1 ... 22 23 24 25 26 ... 30      Zpráv na stránku:   
Registrierter Benutzer mike_k 
30.10.2007 (12:53)  
Nevite jestli zustanou tydenni a mesicni varianty neinclusivni varianty Ingold a budou za stejnou cenu jako ted?
Registrierter Benutzer M 
30.10.2007 (12:52)  
No a jak to s tou jasnou slevou bylo ted? 0-40 kilometru byla zakaznicka sleva oproti obycejnemu asi 30%, potom narust slevy a od 90 kilometru sleva 38%. Takze? Doted to bylo tak, ze zakaznicke jizdne bylo zlevnene o urcite procento (akorat tam byl ten zub mezi 40 a 90 kilometrama), ale bylo to prezentovane v tabulce.
Nove? Je to prezentovane jako sleva v procentech, ale nekde tam nejaky zub bude taky a bude to muset byt v tabulce taky. Hmhm, takze takhle se na CD delaji revoluce...
Registrierter Benutzer B.T. 
30.10.2007 (12:51)  
to vb007: a pokuty nakonec zaplatíme my :-D
Registrierter Benutzer vb007 
30.10.2007 (12:49)  
Je vidět že od státu dostali přidáno, na zákazníky kašlou maj zpoždění...je vidět že letos nevyjela konkurence. Doufám že dostanou alespoň pokuty.
30.10.2007 (12:49)  
To je jasný, ceník bude později, ale nějaký schopný matematik by možná z udaných příkladů dokázal spočítat zákonitost.

Zbývá zodpovědět, co bude s ČD Net, RegioNet (vcelku nové slevy, snad zůstanou), SONE+ (populární, měla by být zachována, tahá rodiny z aut do vlaků), eLiška (skvělá věc, kdyby tak vydržela...). Jinak dochází hlavně k zásadnímu zdražení zpáteční a skupinové slevy (nově počítány stejným procentem z jízdného obyčejného, tedy nárůst cca o 30% i více).

Nově vzniknou zmatky při skupinovém cestování většího počtu lidí, z nichž bude někdo mít In-kartu a někdo ne. Bude to hodně počítání...

Opět stoupne výhodnost In-karty (využije se i pro zpáteční slevu).

Suma sumarum: vůbec první tarifní změna, která opravdu vede ke zjednodušení a zpřehlednění. Jisté zdražení je pochopitelné a nelze proti němu v principu nic namítat. Změny považuji za logické a správné. Slevy už nebudou jenom pro magory (i.e. pro nás), kteří si to složitě nastudují, ale pro všechny.

Jako další kroky bych doporučil:
(1) Pravidelné každoroční automatické navyšování základního jízdného, tak jako třeba v Británii (vždy v lednu), o nepatrné procento, o jehož výši bude vždy v dané situaci rozhodnuto, čímž se předejde nepříjemným pocitům ze skokových zdražení.
(2) Uvažovat o kategorizaci In-karet s aplikací In-zákazník podle německého vzoru, tedy nejen karty na 25% slevu za 600,- na tři roky, ale i na 50% (řekněme za 3000,- až 6000,- na tři roky), na 75% (6000,- až 18000,- na tři roky) a na 100% (=In-gold).
Korrespondent oder ŽP Mitglied CzechDave  mail  
30.10.2007 (12:46)  
Pekař: Ano, pokud jde o vlastní peníze, je každý egoistou. Vy snad ne? Já - ano, JÁ - nevidím důvod, proč bych měl platit za dopravu v bleším cirkusu značky ČD tam, kde mám to samé v mnohem vyšším komfortu za nižší nebo stejné peníze. ČD si to neuvědomují, takže brzy spláčou nad výdělkem.
30.10.2007 (12:46)  
PES38: Taky bych řekl...
30.10.2007 (12:46)  
Ty ceny jsou platne od prosince...Další zdražení tedy musí přijít po 1. lednu, kdy se zvyšuje DPH z 5 na 9 procent.
Zrušení příplatku na EC/IC je lumpárna! Takhle ty vlaky ztrati kvalitu, uz ted jezdi neketere spoje IC precpane.
Ad In-gold...rocni za 20.000 Kč ? to si snad dělají legraci ne? Já ji kupoval za 23.000 Kč.
In-gold je nyní znehodnocena i tim rusenim priplatku na EC/IC. V patky se nekdy stoji v Ostravanu i v jednicce.
Registrierter Benutzer redbird  mail  
30.10.2007 (12:45)  
Já jsem se upsal před rokem také, můžu ujistit že vložených 600 kč. se mi již dávno a dávno vrátilo zpět, nehledě na to že z toho zákaznického tarifu platím pouze 50%.
Registrierter Benutzer Liška 
30.10.2007 (12:45)  
A vlak už si to mezitím posviští mezi Svinovem a Olomoucí. :-(
  1 ... 22 23 24 25 26 ... 30      Zpráv na stránku:   

Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.

- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin

Kommentar hinzufügen
Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Anmelden
 
 
  
 
   Registrieren

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko