..: České dráhy budou vozit od prosince cestující podle zcela nového tarifu :..

Praha - Zcela nový tarif čeká od 10. prosince na cestující Českých drah. Mezi nejzásadnější změny lze počítat zrušení tarifních pásem, které nahradí jízdné podle přesného počtu kilometrů; zrušení příplatku na vlaky kategorie EC/IC či zdražení KMB na 1600 Kč. Novinkou je i věrnostní program, slevy by se měly od nynějška počítat podle určitého procenta z obyčejného jízdného, ne podle vlastního ceníku. ČD to dnes oznámily své dopolední tiskové konferenci.

Doplněno 12:22

Zrušení pásmového tarifu

Cestující nově platí jen za skutečně ujetou vzdálenost. Ta bude do 120 km stanovena ceníkem, do 600 poplatkem za každý další kilometr a nad 600 km bude cestující již přepraven zdarma. Zmizí tak kritizované tradiční paradoxní cenové rozdíly, kdy např. mezi pražským a ostravským hlavním nádražím byla cena o široké pásmo 50 km vyšší než mezi Prahou-Libní a Ostravou-Svinovem nebo vzdálenost z Prahy do Brna těsně převyšovala 250 km.

Sjednocení základního tarifu

Namísto obyčejného a zákaznického jízdného bude stanoveno výše uvedené základní jízdné. Všechny další nabídky a slevy z něj budou odvozeny přesnou procentuelní výší slevy – a to i u traťových jízdenek.

Zpáteční sleva 10% bude poskytována prakticky ke všem nabídkám. Beze změn zůstává i skupinová sleva (první 2 cestující mají slevu 25%, každý další 50% - bez dalšího prokazování).

Na kartu ISIC bude nabízena sleva 25% na síťové jízdenky KLASIK. Od 21. června do 21. září budou všem cestujícím do 26 let věku nabízeny stejné slevy jako držitelům karty In-junior.

Dochází ke zdražení kilometrické banky na 1600,- Kč. I když ji bude možné koupit v baličku pěti bank se stejnou platností za 7200,- Kč, stává se tak s ohledem na zrušení EC/IC příplatků a zrušení pásmového tarifu v podstatě zoufale neatraktivní.

In-Karty

In-zákazníkIn-juniorIn-seniorIn-goldIn-gold all inclusive
Cena6006006002000050000
Platnost3 roky1 rok1 rok1 rok1 rok**
Sleva na jednorázovou jízdenku25%50%25%*11
Sleva na zpáteční jízdenku32,5%55%25%*11
Sleva na traťové jízdenky25%25%25%11
Sleva na síťové jízdenky (KLASIK)25%25%25%11

* sleva ze zvláštního jízdného pro důchodce, v osobních a spěšných vlacích zcela zdarma
** nebo 23500 čtvrtletní, 9750 měsíční, 3000 týdenní

U všech variant dále 25% sleva na jízdenky do zahraničí (Rail Plus) a sleva místenky na vlaky Supercity (86,- místo 200,-) a další vlaky (30,- místo 86,-)

In-gold all inclusive umožní bezplatný odběr místenek v eshopu ČD, odbavení ve vlaku Supercity bez místenky bez přirážky, bezplatnou přepravu psa, spoluzavazadla nebo použití úschovny během přepravy.

Zvyšuje se poplatek za vydání jízdenky ve vlaku v obsazené stanici na 30 Kč. Přepravné za psa je nově drasticky zjednodušeno na 10 Kč za jeden vlak, respektive 20 Kč za celodenní lístek, asistenční a vodicí psi jsou přepravováni bezplatně.

Cena za přepravu spoluzavazadla (např. jízdního kola) bude 25 Kč za jeden spoj nebo 50 Kč za celodenní doklad. U úschovny během přepravy to bude 30 Kč za jeden spoj nebo 60 Kč za celý den. V případě využití úschovny s lístkem na spoluzavazadlo se pouze doplatí. V platnosti zůstanou kombinované doklady pro jízdní kolo (spoluzavazadlo + úschovna během přepravy + úschovna na nádraží).

Další informace: tisková zpráva ČD


Honza Beránek / JTB , Zdeněk Michl Poslat mail autorovi | 30.10.2007 (9:45)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Tarify

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 ... 21 22 23 24 25 ... 30      Zpráv na stránku:   
30.10.2007 (13:19)  
doomlukas: No nevidím to dogmaticky, ale na některých trasách u nás už jsou, spolehlivější budou, až budou dostavěný koridory a uzly, po kterých jezdí, a vozovej park se opravuje průběžně a myslím dost úspěšně.
30.10.2007 (13:15)  
M: Ale samozřejmě že to není revoluce, ale já už ten ukecanej celofán, do kterýho jsou změny na ČD vždycky zabalený, docela ignoruju. Ty relační tarify (Pha - Kolín/Pardubice) bych dost vítal, ty různé tarify během dne by tu asi nebyly možné, tak je to jen tam, kde lidé nemají oproti vlaku jinou alternativu (velké aglomerace) a je třeba jejich počty regulovat.
30.10.2007 (13:13)  
Stará paní: Aha. A kdy tady ty mnohem rychlejší, spolehlivější a luxusnější vlaky jako budou? Za 200 let...?
registrovaný uživatel komerčák  mail  
30.10.2007 (13:11)  
Je dobře že se výrazně sníží počet ceníků a slevy se budou vypočítávet dle procent ze základního jízdného.
KM banku bych chtěl zrušit! Zbytečně složité a zaměstnávající ubývající vlakový personál. Příplatek EC IC dobře zrušen. Je na základě sčítání cestujících! podívejte se jak jezdí vlak vyšší kvality prázdné a za nimi obyč. R nacpané!!! Vlakama mají jezdit lidé a že se v jednom vgonu roztahuje 10cestujících a z toho 5 jedoucích na režijní průkaz!
registrovaný uživatel Mibe 
30.10.2007 (13:11)  
Tak to je tedy síla. Co na to soukromí dopravci??? Držím jim palce a ať je jich čím dál vice!!!!!!!! Jsem zvědav, zda se zdražení dotkne také SONE+ a podobných nabídek, pokud nikoliv, budou tyto slevy čím dál atraktivnější.
30.10.2007 (13:09)  
Ještě k těm egoistům:
Měli bychom si uvědomit, vlaky u nás kvalitativně (i cenově) byly pod autobusy. I dnes, v době Student Agency, přijdou autobusy většině lidé serióznější a vlak stále považují za rakousko-uherskou hříčku chaosu a ignorance, kterou by si s rychlým a kvalitním cestováním nikdy nespojili. To se dráhy snaží narušovat různými reklamními akcemi, Pendolinem apod. Domnívám se, že většina zde přítomných by si měla uvědomit, že cílem je udělat z železnice exkluzivní, nejluxusnější a nejrychlejší způsob přepravy, jehož cílem v žádném případě není cenově konkurovat autobusům. Nepovažuji sice Británii za ideální případ (vlaky jsou tam oproti autobusům cca 4x - 8x dražší), ale připadá mi stále nelogičtější představa cenové války mezi pohodlným, rychlým vlakem a prostorově nedostatečným autobusem funícím po D1 bez perspektivy zrychlení. V současnosti ještě o cenové příbuznosti hovořit lze (protože luxus i rychlost jsou spíš srovnatelné), ale smířil bych se s tím, že cílem jsou vlaky oproti autobusům mnohem rychlejší, spolehlivější a luxusnější.
registrovaný uživatel M 
30.10.2007 (13:05)  
Stara pani - :-) Kazdopadne ja tam tu revoluci nevidim, vidim tam jenom to, ze maly schody se staly jeste mensima... Jako revoluci bych videl, kdyby Praha-Kolin (v EC) by stalo stejne jako Praha-Pardubice. Kdyby vlaky v poledne byly levnejsi nez vlaky v sedm rano...
30.10.2007 (13:05)  
U toho zpátečního jízdného jde o brutální zdražení. Např. na 6 km ze 13 na 25 korun.
30.10.2007 (12:59)  
M: Kdesi jsem teď četl, že od 1 km do 120 km bude klasicky tabulka po jednotlivých kilometrech, od 120 km do 600 km už bude ona stabilní konstanta za každý kilometr, a nad 600 km už je všechno zadara (třeba vzít to z Brna do Chebu přes Ostravu, Jeseník a Hradec...).

mike_k: Řekl bych, že co zde nestojí napsáno, to se neví a bude známo až 19. listopadu...
registrovaný uživatel redbird  mail  
30.10.2007 (12:53)  
Nikde se zde také nemluví o nové jízdence REGIONet Labe - Elbe která bude platit od čtvrtka a bude platná v Německu až do Riesy a Míšně. A to ve vlacích i autobusech. V Drážďanech i v tranvajích městké dopravy.
  1 ... 21 22 23 24 25 ... 30      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2025 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko