..: České dráhy budou vozit od prosince cestující podle zcela nového tarifu :..

Praha - Zcela nový tarif čeká od 10. prosince na cestující Českých drah. Mezi nejzásadnější změny lze počítat zrušení tarifních pásem, které nahradí jízdné podle přesného počtu kilometrů; zrušení příplatku na vlaky kategorie EC/IC či zdražení KMB na 1600 Kč. Novinkou je i věrnostní program, slevy by se měly od nynějška počítat podle určitého procenta z obyčejného jízdného, ne podle vlastního ceníku. ČD to dnes oznámily své dopolední tiskové konferenci.

Doplněno 12:22

Zrušení pásmového tarifu

Cestující nově platí jen za skutečně ujetou vzdálenost. Ta bude do 120 km stanovena ceníkem, do 600 poplatkem za každý další kilometr a nad 600 km bude cestující již přepraven zdarma. Zmizí tak kritizované tradiční paradoxní cenové rozdíly, kdy např. mezi pražským a ostravským hlavním nádražím byla cena o široké pásmo 50 km vyšší než mezi Prahou-Libní a Ostravou-Svinovem nebo vzdálenost z Prahy do Brna těsně převyšovala 250 km.

Sjednocení základního tarifu

Namísto obyčejného a zákaznického jízdného bude stanoveno výše uvedené základní jízdné. Všechny další nabídky a slevy z něj budou odvozeny přesnou procentuelní výší slevy – a to i u traťových jízdenek.

Zpáteční sleva 10% bude poskytována prakticky ke všem nabídkám. Beze změn zůstává i skupinová sleva (první 2 cestující mají slevu 25%, každý další 50% - bez dalšího prokazování).

Na kartu ISIC bude nabízena sleva 25% na síťové jízdenky KLASIK. Od 21. června do 21. září budou všem cestujícím do 26 let věku nabízeny stejné slevy jako držitelům karty In-junior.

Dochází ke zdražení kilometrické banky na 1600,- Kč. I když ji bude možné koupit v baličku pěti bank se stejnou platností za 7200,- Kč, stává se tak s ohledem na zrušení EC/IC příplatků a zrušení pásmového tarifu v podstatě zoufale neatraktivní.

In-Karty

In-zákazníkIn-juniorIn-seniorIn-goldIn-gold all inclusive
Cena6006006002000050000
Platnost3 roky1 rok1 rok1 rok1 rok**
Sleva na jednorázovou jízdenku25%50%25%*11
Sleva na zpáteční jízdenku32,5%55%25%*11
Sleva na traťové jízdenky25%25%25%11
Sleva na síťové jízdenky (KLASIK)25%25%25%11

* sleva ze zvláštního jízdného pro důchodce, v osobních a spěšných vlacích zcela zdarma
** nebo 23500 čtvrtletní, 9750 měsíční, 3000 týdenní

U všech variant dále 25% sleva na jízdenky do zahraničí (Rail Plus) a sleva místenky na vlaky Supercity (86,- místo 200,-) a další vlaky (30,- místo 86,-)

In-gold all inclusive umožní bezplatný odběr místenek v eshopu ČD, odbavení ve vlaku Supercity bez místenky bez přirážky, bezplatnou přepravu psa, spoluzavazadla nebo použití úschovny během přepravy.

Zvyšuje se poplatek za vydání jízdenky ve vlaku v obsazené stanici na 30 Kč. Přepravné za psa je nově drasticky zjednodušeno na 10 Kč za jeden vlak, respektive 20 Kč za celodenní lístek, asistenční a vodicí psi jsou přepravováni bezplatně.

Cena za přepravu spoluzavazadla (např. jízdního kola) bude 25 Kč za jeden spoj nebo 50 Kč za celodenní doklad. U úschovny během přepravy to bude 30 Kč za jeden spoj nebo 60 Kč za celý den. V případě využití úschovny s lístkem na spoluzavazadlo se pouze doplatí. V platnosti zůstanou kombinované doklady pro jízdní kolo (spoluzavazadlo + úschovna během přepravy + úschovna na nádraží).

Další informace: tisková zpráva ČD


Honza Beránek / JTB , Zdeněk Michl Poslat mail autorovi | 30.10.2007 (9:45)
Related newsopen/close

More on Tarify

More from Česká republika (celá)


  1 ... 20 21 22 23 24 ... 30      Zpráv na stránku:   
Registered user lada 
30.10.2007 (14:04)  
Po zdrazeni KMB ocekavam pristi rok jeji uplne zruseni. Bude zajimave sledovat lidi, kteri si koupi 5 KMB a pak je budou na vagusonu prodavat levneji nez Ceske drahy pri prodeji jednoho kusu :-)

Pokud tam byl nekdo, kdo vlakem jezdi a ne jen prazsti redaktori Blesku, MF, Prava a spol., tak ocekavam, ze padly otazky na tema SoNe a Eliska. Budou opravdu zruseny?
Registered user Bovlk 
30.10.2007 (14:04)  
Ad zaplneni EC/IC: Od kvetna do srpna jsem asi 8x jel Praha - Decin - Varnsdorf a zpet v pracovni dny. Radeji vlakem, nez busem, a do Decina EC. Po prvni ceste uz jedine 1. tridou. Zbytek byl zaplneny temer dokonale a i ta 1. trida byla plna docela dost. Osobne si radeji priplatim za kvalitu neco navic a 60,- korun byla smesna castka. Takze lituji konce priplatku.
30.10.2007 (14:00)  
pekař: no Ty dnes perlíš...
Hlavne si treba uvedomiť (a toto zo svojej pozície "humoristu" dávam do pozornosti aj komerčákovi), že tu neexistuje niečo ako bytostné právo na prázdnejší vlak pre všetkých. Kto bol ochotný zaplatiť za IC príplatok (a nehovorte mi, že si pri cene diaľkového lístka niekto tých 60 Kč nemohol dovoliť), tak mal logicky nárok na prázdnejší a pohodlnejší vlak oproti dobytčáku. Kto tie peniaze strelil inam, tak logicky mu zostala koženka. Nechápem, kde sa berie stále to protokomunistické cítenie, že každý má nárok na všetko, hlavne keď ho to nič nebude stáť.
EC pre prepravu na krátkych trasách nie sú a nikdy neboli, takže keď s tým niekto začne jazdiť do práce a na návštevy po okolí - ale buďte si istí, že sa to bude využívať - tak to pre long-distance cestujúcich bude fakt paráda. Spolužiačka dnes pri tejto správe zajasala, že môže cestovať Olomouc-Pardubice v IC, čo doteraz nebola ochotná. A potom tie vlaky podľa toho budú vyzerať.
A komerčáku sorry, ale argument, že niečo zamestnáva vlakový personál, to už je trochu sila aj na humoristu ako som ja. Alebo som to len doteraz nesprávne chápal, že tí ľudia sú platení od toho, aby v tom vlaku niečo robili? Hlavne že režisti stále fungujú v plnej sile - oni totiž majú nárok na všetko, a to už len z titulu toho, že sú zamestnancami ČD, alebo aspoň rodinnými príslušníkmi. Paráda.

Autobus som doteraz videl málokedy ako alternatívu, ale ak sa do IC presunie klientela z rýchlikov, tak to asi ešte prehodnotím.
Registered user Beňa 
30.10.2007 (13:58)  
Jsem úplně normální student a nevidím ani jednu pozitivní věc v těchto změnách. KMB se stává naprosto zbytečnou, zrušit příplatky je ideální cesta jak si nechat zničit vozy vyšší třídy a dneska není jediná souprava ČD kde by se mohlo kouřit. Zrušení příplatků mě děsí, jezdil jsem IC/EC pravidelně, protože v nich se mi pravdu nestalo že bych narazil na ožralého debila který si klidně zapálí a průvodčí nemůže nic dělat, i kdyby chtěl. A pokud si někdo myslí že IC/EC jezdí prázdné tak asi nejel vlakem tak 3 roky, protože v neděli a pátek tyto vlaky přetékají a stojíte na jdné noze a ještě ne na svojí. A v ostatní dny se naplnění nepohybuje pod 40%. Děkuji ČD že už tak otravná cesta se stává ještě debilnější. Ideální věc jak se připravit o zákazníky...
Registered user HonzaJ  mail  
30.10.2007 (13:56)  
Tak to jsem moc zvědavý, jak to nakonec bude vypadat. Jezdím celkem pravidelně Praha - Staré Město u Uherského Hradiště přes Břeclav. Využívám EC - většinou 175...jsem student, jízdenku si koupím do Břeclavi přes net, pač dostanu místenku zdarma. Už tak mě cesta Praha - Uherské Hradiště stojí o cca 100 Kč víc než autobusem, ale protože mám vlaky rád, tak jezdím radši vlakem. Je v něm větší klid (dálnice D1 je skoro v každém autobuse utrpení), více místa pro nohy a hlavně více místa v místě ramen. Jestli zruší příplatky na EC/IC, tak asi přestanu tyto vlaky používat a začnu jezdit busem. Už teď bývá EC 175 v pátek dost plné (mám takový pocit, že je od září nějaké kratší), tak nevím, jak by se tam všichni ti lidi vešli. Jediná šance, jak zachovat v EC slušnou kvalitu cestování je zavést povinnou rezervaci místa, nebo zredukovat zastávky na trase na Pardubice - Brno - Břeclav, popřípadě na Ostravu Pardubice - Olomouc - Ostrava popřípadě Pardubice - Olomouc - Vsetín...

Ještě dodatek. Zdá se mi to, nebo poslední dobou jezdí vlaky EC/IC podstatně víc lidí než dřív?
Registered user FFMartin  mail  
30.10.2007 (13:50)  
Posledni zmena je sice znacne "derava" a chapu negativni emoce ve vetsine prispevku.
Nicmene podobne "vylepseni" tady jiz nekolikrat bylo, a po par dnech stejne vetsina z nas opet nasedla do vlaku... :-)))
Podle meho nazoru nejvice alarmujici totalni absence nejake jasne koncepce vedeni CD. Neustale opakovane zmeny (v cene EC/IC priplatku mistenka ano / ne, relacni sleva ano / ne, nasleduje E-liska apod.). Navic mnohdy mozna dobry napad, ale totalne spatna realizace.
Z jineho soudku, ale priklad z minuleho tydne:
V pondeli jsem si vyzvedl In-kartu/Rail plus a nasledne objednal 2x Elisku Pha-Brno-Pha. Ve stredu si jdu vyzvednout jiz zaplacene jizdenky, avsak bylo mi receno, ze si muzu vyzvednout pouze jednu, tu druhou muzu az pote, co projedu prvni zaplacenou jizdenku... Nakonec se pokladni slitovala a poradila mi, ze se toto da obejit, kdyz si pujdu vystat frontu k vedlejsimu okenku, system toto pry nepozna. A opravdu, po cca 20 minutach jsem si vyzvedl i tu druhou... Take je moznost vyzvednout jednu na hl. n. a druhou na Mas. n. ... :-))) Tomuto rikam kocourkov!!!
30.10.2007 (13:47)  
pro obyčejné lidi se toho zas tak moc nezmění a někteří si dokonce i polepší !! jako platící zákazník, ale chápu že rejžíjkáři asi nebudou nadšení z toho že do jejich hezkejch vláčků, v kterých se mohli pohodlně zadarmo vozit přibudou i studenti (jako já) a jiná verbež, kteří se nebudou chtít mačkat jako dobytek...ono i stání v EC je pohodlnější než v R... nechci být sprostý a tak se zřeknu komentáře toho jedince co kritizoval lidi s rohlíkama a s paštikou... Jo a ještě něco, pro vás všechny co pořád vyhrožujete že budete jezdit autama místo vlakem !! jen si jezděte !! aspoň nebudete zabírat místa !! :)
30.10.2007 (13:42)  
Kompletní tabulka ceníku by nebyla? Přeci jen cestuji trochu delší vzdálenosti než ČD vypustily do éteru.

A v novém grafikonu se bude jeden den jezdit podle starého tarifu? Nový GVD začíná platit již 9. 12., dle newsky tarif bude až od 10. 12.!
Registered user SzKT  mail  
30.10.2007 (13:26)  
Stará paní: Když on je tu ten problém, že na D1 nefuní pomalý a prostorově nedostatečný autobus, alebrž žlutý Ayats s koženými anatomickými sedadly a servisem, o němž si (přes všechny výhrady) můžeme nechat zdát i v první třídě pendolína. (Nejen) v relaci do Brna je autobus o poznání rychlejší a ačkoliv často stojí v zácpách (vlaky zase jezdí podle plotu z jiných důvodů), je pravděpodobnost přesného příjezdu vyšší, než na dráze.
Past, do níž se ČD (na rozdíl od ostatních vysegrádských drah) nechaly chytit je totiž v tom, že nabízí zoufalou sociální službu, za kterou si mohou žádat zase jen sociální peníze. A jelikož ty nestačí na modernizaci, staví potěmkinovy vesnice (pendolíno), které jsou sice marketingově vděčné, zato ale odčerpají většinu z toho mála prostředků, jež ČD mají, takže zbytek je stále sociálnější... A tak pořád dokola až do definitivního konce.
30.10.2007 (13:23)  
Ehm. Já prostě přijdu v prosinci na nádraží, odjedu někam vlakem, a pak budu hodnotit...
  1 ... 20 21 22 23 24 ... 30      Zpráv na stránku:   

Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.

- Correspondent or Member of ŽelPage, - Editor or ŽelPage Administrator

Add comment
Comments are only allowed for registered users.
Before you insert your comment, you have to log on or register.
Sign in
 
 
  
 
   Register

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko