Praha - Zcela nový tarif čeká od 10. prosince na cestující Českých drah. Mezi nejzásadnější změny lze počítat zrušení tarifních pásem, které nahradí jízdné podle přesného počtu kilometrů; zrušení příplatku na vlaky kategorie EC/IC či zdražení KMB na 1600 Kč. Novinkou je i věrnostní program, slevy by se měly od nynějška počítat podle určitého procenta z obyčejného jízdného, ne podle vlastního ceníku. ČD to dnes oznámily své dopolední tiskové konferenci.
Doplněno 12:22
Zrušení pásmového tarifu
Cestující nově platí jen za skutečně ujetou vzdálenost. Ta bude do 120 km stanovena ceníkem, do 600 poplatkem za každý další kilometr a nad 600 km bude cestující již přepraven zdarma. Zmizí tak kritizované tradiční paradoxní cenové rozdíly, kdy např. mezi pražským a ostravským hlavním nádražím byla cena o široké pásmo 50 km vyšší než mezi Prahou-Libní a Ostravou-Svinovem nebo vzdálenost z Prahy do Brna těsně převyšovala 250 km.
Sjednocení základního tarifu
Namísto obyčejného a zákaznického jízdného bude stanoveno výše uvedené základní jízdné. Všechny další nabídky a slevy z něj budou odvozeny přesnou procentuelní výší slevy – a to i u traťových jízdenek.
Zpáteční sleva 10% bude poskytována prakticky ke všem nabídkám. Beze změn zůstává i skupinová sleva (první 2 cestující mají slevu 25%, každý další 50% - bez dalšího prokazování).
Na kartu ISIC bude nabízena sleva 25% na síťové jízdenky KLASIK. Od 21. června do 21. září budou všem cestujícím do 26 let věku nabízeny stejné slevy jako držitelům karty In-junior.
Dochází ke zdražení kilometrické banky na 1600,- Kč. I když ji bude možné koupit v baličku pěti bank se stejnou platností za 7200,- Kč, stává se tak s ohledem na zrušení EC/IC příplatků a zrušení pásmového tarifu v podstatě zoufale neatraktivní.
In-Karty
| In-zákazník | In-junior | In-senior | In-gold | In-gold all inclusive | |
|---|---|---|---|---|---|
| Cena | 600 | 600 | 600 | 20000 | 50000 |
| Platnost | 3 roky | 1 rok | 1 rok | 1 rok | 1 rok** |
| Sleva na jednorázovou jízdenku | 25% | 50% | 25%* | 1 | 1 |
| Sleva na zpáteční jízdenku | 32,5% | 55% | 25%* | 1 | 1 |
| Sleva na traťové jízdenky | 25% | 25% | 25% | 1 | 1 |
| Sleva na síťové jízdenky (KLASIK) | 25% | 25% | 25% | 1 | 1 |
* sleva ze zvláštního jízdného pro důchodce, v osobních a spěšných vlacích zcela zdarma
** nebo 23500 čtvrtletní, 9750 měsíční, 3000 týdenní
U všech variant dále 25% sleva na jízdenky do zahraničí (Rail Plus) a sleva místenky na vlaky Supercity (86,- místo 200,-) a další vlaky (30,- místo 86,-)
In-gold all inclusive umožní bezplatný odběr místenek v eshopu ČD, odbavení ve vlaku Supercity bez místenky bez přirážky, bezplatnou přepravu psa, spoluzavazadla nebo použití úschovny během přepravy.
Zvyšuje se poplatek za vydání jízdenky ve vlaku v obsazené stanici na 30 Kč. Přepravné za psa je nově drasticky zjednodušeno na 10 Kč za jeden vlak, respektive 20 Kč za celodenní lístek, asistenční a vodicí psi jsou přepravováni bezplatně.
Cena za přepravu spoluzavazadla (např. jízdního kola) bude 25 Kč za jeden spoj nebo 50 Kč za celodenní doklad. U úschovny během přepravy to bude 30 Kč za jeden spoj nebo 60 Kč za celý den. V případě využití úschovny s lístkem na spoluzavazadlo se pouze doplatí. V platnosti zůstanou kombinované doklady pro jízdní kolo (spoluzavazadlo + úschovna během přepravy + úschovna na nádraží).
Další informace: tisková zpráva ČD

Pokud tam byl nekdo, kdo vlakem jezdi a ne jen prazsti redaktori Blesku, MF, Prava a spol., tak ocekavam, ze padly otazky na tema SoNe a Eliska. Budou opravdu zruseny?
Hlavne si treba uvedomiť (a toto zo svojej pozície "humoristu" dávam do pozornosti aj komerčákovi), že tu neexistuje niečo ako bytostné právo na prázdnejší vlak pre všetkých. Kto bol ochotný zaplatiť za IC príplatok (a nehovorte mi, že si pri cene diaľkového lístka niekto tých 60 Kč nemohol dovoliť), tak mal logicky nárok na prázdnejší a pohodlnejší vlak oproti dobytčáku. Kto tie peniaze strelil inam, tak logicky mu zostala koženka. Nechápem, kde sa berie stále to protokomunistické cítenie, že každý má nárok na všetko, hlavne keď ho to nič nebude stáť.
EC pre prepravu na krátkych trasách nie sú a nikdy neboli, takže keď s tým niekto začne jazdiť do práce a na návštevy po okolí - ale buďte si istí, že sa to bude využívať - tak to pre long-distance cestujúcich bude fakt paráda. Spolužiačka dnes pri tejto správe zajasala, že môže cestovať Olomouc-Pardubice v IC, čo doteraz nebola ochotná. A potom tie vlaky podľa toho budú vyzerať.
A komerčáku sorry, ale argument, že niečo zamestnáva vlakový personál, to už je trochu sila aj na humoristu ako som ja. Alebo som to len doteraz nesprávne chápal, že tí ľudia sú platení od toho, aby v tom vlaku niečo robili? Hlavne že režisti stále fungujú v plnej sile - oni totiž majú nárok na všetko, a to už len z titulu toho, že sú zamestnancami ČD, alebo aspoň rodinnými príslušníkmi. Paráda.
Autobus som doteraz videl málokedy ako alternatívu, ale ak sa do IC presunie klientela z rýchlikov, tak to asi ešte prehodnotím.
Ještě dodatek. Zdá se mi to, nebo poslední dobou jezdí vlaky EC/IC podstatně víc lidí než dřív?
Nicmene podobne "vylepseni" tady jiz nekolikrat bylo, a po par dnech stejne vetsina z nas opet nasedla do vlaku... :-)))
Podle meho nazoru nejvice alarmujici totalni absence nejake jasne koncepce vedeni CD. Neustale opakovane zmeny (v cene EC/IC priplatku mistenka ano / ne, relacni sleva ano / ne, nasleduje E-liska apod.). Navic mnohdy mozna dobry napad, ale totalne spatna realizace.
Z jineho soudku, ale priklad z minuleho tydne:
V pondeli jsem si vyzvedl In-kartu/Rail plus a nasledne objednal 2x Elisku Pha-Brno-Pha. Ve stredu si jdu vyzvednout jiz zaplacene jizdenky, avsak bylo mi receno, ze si muzu vyzvednout pouze jednu, tu druhou muzu az pote, co projedu prvni zaplacenou jizdenku... Nakonec se pokladni slitovala a poradila mi, ze se toto da obejit, kdyz si pujdu vystat frontu k vedlejsimu okenku, system toto pry nepozna. A opravdu, po cca 20 minutach jsem si vyzvedl i tu druhou... Take je moznost vyzvednout jednu na hl. n. a druhou na Mas. n. ... :-))) Tomuto rikam kocourkov!!!
A v novém grafikonu se bude jeden den jezdit podle starého tarifu? Nový GVD začíná platit již 9. 12., dle newsky tarif bude až od 10. 12.!
Past, do níž se ČD (na rozdíl od ostatních vysegrádských drah) nechaly chytit je totiž v tom, že nabízí zoufalou sociální službu, za kterou si mohou žádat zase jen sociální peníze. A jelikož ty nestačí na modernizaci, staví potěmkinovy vesnice (pendolíno), které jsou sice marketingově vděčné, zato ale odčerpají většinu z toho mála prostředků, jež ČD mají, takže zbytek je stále sociálnější... A tak pořád dokola až do definitivního konce.
Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.
- Correspondent or Member of ŽelPage,
- Editor or ŽelPage Administrator
Before you insert your comment, you have to log on or register.











