Praha - Zcela nový tarif čeká od 10. prosince na cestující Českých drah. Mezi nejzásadnější změny lze počítat zrušení tarifních pásem, které nahradí jízdné podle přesného počtu kilometrů; zrušení příplatku na vlaky kategorie EC/IC či zdražení KMB na 1600 Kč. Novinkou je i věrnostní program, slevy by se měly od nynějška počítat podle určitého procenta z obyčejného jízdného, ne podle vlastního ceníku. ČD to dnes oznámily své dopolední tiskové konferenci.
Doplněno 12:22
Zrušení pásmového tarifu
Cestující nově platí jen za skutečně ujetou vzdálenost. Ta bude do 120 km stanovena ceníkem, do 600 poplatkem za každý další kilometr a nad 600 km bude cestující již přepraven zdarma. Zmizí tak kritizované tradiční paradoxní cenové rozdíly, kdy např. mezi pražským a ostravským hlavním nádražím byla cena o široké pásmo 50 km vyšší než mezi Prahou-Libní a Ostravou-Svinovem nebo vzdálenost z Prahy do Brna těsně převyšovala 250 km.
Sjednocení základního tarifu
Namísto obyčejného a zákaznického jízdného bude stanoveno výše uvedené základní jízdné. Všechny další nabídky a slevy z něj budou odvozeny přesnou procentuelní výší slevy – a to i u traťových jízdenek.
Zpáteční sleva 10% bude poskytována prakticky ke všem nabídkám. Beze změn zůstává i skupinová sleva (první 2 cestující mají slevu 25%, každý další 50% - bez dalšího prokazování).
Na kartu ISIC bude nabízena sleva 25% na síťové jízdenky KLASIK. Od 21. června do 21. září budou všem cestujícím do 26 let věku nabízeny stejné slevy jako držitelům karty In-junior.
Dochází ke zdražení kilometrické banky na 1600,- Kč. I když ji bude možné koupit v baličku pěti bank se stejnou platností za 7200,- Kč, stává se tak s ohledem na zrušení EC/IC příplatků a zrušení pásmového tarifu v podstatě zoufale neatraktivní.
In-Karty
| In-zákazník | In-junior | In-senior | In-gold | In-gold all inclusive | |
|---|---|---|---|---|---|
| Cena | 600 | 600 | 600 | 20000 | 50000 |
| Platnost | 3 roky | 1 rok | 1 rok | 1 rok | 1 rok** |
| Sleva na jednorázovou jízdenku | 25% | 50% | 25%* | 1 | 1 |
| Sleva na zpáteční jízdenku | 32,5% | 55% | 25%* | 1 | 1 |
| Sleva na traťové jízdenky | 25% | 25% | 25% | 1 | 1 |
| Sleva na síťové jízdenky (KLASIK) | 25% | 25% | 25% | 1 | 1 |
* sleva ze zvláštního jízdného pro důchodce, v osobních a spěšných vlacích zcela zdarma
** nebo 23500 čtvrtletní, 9750 měsíční, 3000 týdenní
U všech variant dále 25% sleva na jízdenky do zahraničí (Rail Plus) a sleva místenky na vlaky Supercity (86,- místo 200,-) a další vlaky (30,- místo 86,-)
In-gold all inclusive umožní bezplatný odběr místenek v eshopu ČD, odbavení ve vlaku Supercity bez místenky bez přirážky, bezplatnou přepravu psa, spoluzavazadla nebo použití úschovny během přepravy.
Zvyšuje se poplatek za vydání jízdenky ve vlaku v obsazené stanici na 30 Kč. Přepravné za psa je nově drasticky zjednodušeno na 10 Kč za jeden vlak, respektive 20 Kč za celodenní lístek, asistenční a vodicí psi jsou přepravováni bezplatně.
Cena za přepravu spoluzavazadla (např. jízdního kola) bude 25 Kč za jeden spoj nebo 50 Kč za celodenní doklad. U úschovny během přepravy to bude 30 Kč za jeden spoj nebo 60 Kč za celý den. V případě využití úschovny s lístkem na spoluzavazadlo se pouze doplatí. V platnosti zůstanou kombinované doklady pro jízdní kolo (spoluzavazadlo + úschovna během přepravy + úschovna na nádraží).
Další informace: tisková zpráva ČD

Přimlouvám se za vytvoření takového systému.
a) jako recese dobry
b) jako napad me to trosku zarazilo
pokud projedu za 8 mesicu 2 a vice bank a znam minimalne jeste jednoho cloveka ktery jezdi na banku, tak si koupime tech 5 bank ve dvou, v lepsim pripade, tedy pokud znam vice takovych lidi, je to jeste jednodussi. Pokud projedu banku jenom jednu a nikoho vhodneho neznam, tak mi stoji 160 korun za to abych kvuli tomu nekam cestoval, cekal na dalsi 4 lidi, cekal az se daji dohromady prachy (pac si nikdo nelajzne to kupovat a pak ten clovek neprijde), koupil a jel zase domu? cili cca 160 Kc za 2 hodiny ztraceneho casu. opravdu vyjimecny zpusob jak nalozit se svym casem :)
A předávat si je budem přes ty www stránky:-)
Prostě by každý zadal požadavky, kolik chce koupit bank, začátek platnosti (+/- několik dní), množinu měst, kde se vyskytuje, a e-mail. Když by se sejde 5 odpovídajících požadavků, systém pošle dotčeným účastníkům mail, ať se sejdou. Už existující požadavky by se podrobně nezobrazovaly (jen statistika) - jednak kvůli ochraně soukromí a aby to lidi motivovalo systém neobcházet přímými kontakty.
Administrátoři Želpage by mohli vytvořit takovou sekci :-)
Monopol. Neni mozne ocekavat, ze dokud nebudou mit CD nejakou konkurenci a stat jim vzdy doplati ztraty, tak ze budou mit nejakou motivaci starat se to, jestli je zakaznik spokojeny.
CD opet ukazaly (zrusenim IC/EC priplatku a moznosti cerpat na tyto vlaky dotace), ze preferuji zvysujici se statni dotace pred zvysujicim se poctem spokojenych zakazniku a idealni stav by pro ne byl, kdyby stat platil jejich hrani si s vlacky, kterymi by nikdo nejezdil.
Proste to funguje tak, ze kdo plati, ten rozhoduje a nechtejte od statu, aby dobre rozhodoval, to v podstate neni mozne.
Cesta PRAHA HL.N. - OSTRAVA HL.N.
KMB za 1600: 356 × 0,8 = 284,80 Kč
IN-KARTA: [152 plus (356-120) * 1,20] * 0.75 = 326,40 Kč (k tomu zakoupeni In-karty)
Počítám správně?
Jak bych na tom byl při nákupu přes e-Lišku? (Musím se podívat na její podmínky, doposud jsem si vystačil s KMB.)
2) Eliska sice v ceniku je, ale jejich pocet neni zarucen, strasak v podobe soukromnika se na dlouho vytratil, takze :-(
3) Pokud zmizi moznost vyhnout se zlodejskemu jizdnemu pouzitim skupiny nebo zpatecniho jizdneho, tak uz s lidma bez in-skrabky nebudu jezdit vlakem, ale autem.
4) Nemate nekdo informace o Egronetu na pristi rok?
Akorát ke KMB si místenku asi za 30 Kč oficiálně nekoupíte.
A ještě ke staršímu příspěvku:Ano, třeba se s místenkou na své místo na hlaváku přes všechny narvu, ale kulturu cestování (u ČD možná nedůležitý pojem) si představuji jinak. Chci v klidu přijít k vlaku a normálně zaujmout místo a nepřeskakovat v uličce nohy a batohy ostatních.
Jinak chystá-li se někdo provozovat hromadný nákup KMB, rád se zúčastním (bude-li stále možnost koupit místenku "bez kontroly" za 30 Kč, 86 Kč mi přijde jako zhov*dilost).
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP,
- editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.











