..: České dráhy budou vozit od prosince cestující podle zcela nového tarifu :..

Praha - Zcela nový tarif čeká od 10. prosince na cestující Českých drah. Mezi nejzásadnější změny lze počítat zrušení tarifních pásem, které nahradí jízdné podle přesného počtu kilometrů; zrušení příplatku na vlaky kategorie EC/IC či zdražení KMB na 1600 Kč. Novinkou je i věrnostní program, slevy by se měly od nynějška počítat podle určitého procenta z obyčejného jízdného, ne podle vlastního ceníku. ČD to dnes oznámily své dopolední tiskové konferenci.

Doplněno 12:22

Zrušení pásmového tarifu

Cestující nově platí jen za skutečně ujetou vzdálenost. Ta bude do 120 km stanovena ceníkem, do 600 poplatkem za každý další kilometr a nad 600 km bude cestující již přepraven zdarma. Zmizí tak kritizované tradiční paradoxní cenové rozdíly, kdy např. mezi pražským a ostravským hlavním nádražím byla cena o široké pásmo 50 km vyšší než mezi Prahou-Libní a Ostravou-Svinovem nebo vzdálenost z Prahy do Brna těsně převyšovala 250 km.

Sjednocení základního tarifu

Namísto obyčejného a zákaznického jízdného bude stanoveno výše uvedené základní jízdné. Všechny další nabídky a slevy z něj budou odvozeny přesnou procentuelní výší slevy – a to i u traťových jízdenek.

Zpáteční sleva 10% bude poskytována prakticky ke všem nabídkám. Beze změn zůstává i skupinová sleva (první 2 cestující mají slevu 25%, každý další 50% - bez dalšího prokazování).

Na kartu ISIC bude nabízena sleva 25% na síťové jízdenky KLASIK. Od 21. června do 21. září budou všem cestujícím do 26 let věku nabízeny stejné slevy jako držitelům karty In-junior.

Dochází ke zdražení kilometrické banky na 1600,- Kč. I když ji bude možné koupit v baličku pěti bank se stejnou platností za 7200,- Kč, stává se tak s ohledem na zrušení EC/IC příplatků a zrušení pásmového tarifu v podstatě zoufale neatraktivní.

In-Karty

In-zákazníkIn-juniorIn-seniorIn-goldIn-gold all inclusive
Cena6006006002000050000
Platnost3 roky1 rok1 rok1 rok1 rok**
Sleva na jednorázovou jízdenku25%50%25%*11
Sleva na zpáteční jízdenku32,5%55%25%*11
Sleva na traťové jízdenky25%25%25%11
Sleva na síťové jízdenky (KLASIK)25%25%25%11

* sleva ze zvláštního jízdného pro důchodce, v osobních a spěšných vlacích zcela zdarma
** nebo 23500 čtvrtletní, 9750 měsíční, 3000 týdenní

U všech variant dále 25% sleva na jízdenky do zahraničí (Rail Plus) a sleva místenky na vlaky Supercity (86,- místo 200,-) a další vlaky (30,- místo 86,-)

In-gold all inclusive umožní bezplatný odběr místenek v eshopu ČD, odbavení ve vlaku Supercity bez místenky bez přirážky, bezplatnou přepravu psa, spoluzavazadla nebo použití úschovny během přepravy.

Zvyšuje se poplatek za vydání jízdenky ve vlaku v obsazené stanici na 30 Kč. Přepravné za psa je nově drasticky zjednodušeno na 10 Kč za jeden vlak, respektive 20 Kč za celodenní lístek, asistenční a vodicí psi jsou přepravováni bezplatně.

Cena za přepravu spoluzavazadla (např. jízdního kola) bude 25 Kč za jeden spoj nebo 50 Kč za celodenní doklad. U úschovny během přepravy to bude 30 Kč za jeden spoj nebo 60 Kč za celý den. V případě využití úschovny s lístkem na spoluzavazadlo se pouze doplatí. V platnosti zůstanou kombinované doklady pro jízdní kolo (spoluzavazadlo + úschovna během přepravy + úschovna na nádraží).

Další informace: tisková zpráva ČD


Honza Beránek / JTB , Zdeněk Michl Poslat mail autorovi | 30.10.2007 (9:45)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Tarify

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 ... 4 5 6 7 8 ... 30      Zpráv na stránku:   
31.10.2007 (12:28)  
waszyn, turista: Ne, je to životaschopný a dobrý nápad. Pokud projedu více než 1 KMB za 6 měsíců, ale neznám druhého takového člověka, pomocí takového systému bych ho našel (samosebou v témž větším městě, v němž se sám vyskytuji) a získali bychom ji, aniž bychom museli investovat nějaký čas -- vždyť na to nádraží by stejně každý musel zajít.
Přimlouvám se za vytvoření takového systému.
registrovaný uživatel JK ml. 
31.10.2007 (11:11)  
Diskutujeme co bude stát a kolik, ale budou to vědět pokladní a průvodčí od nového grafikonu a budou schopni nám nenádražákům kvalifikovaně v čd centrech poradit? Přeci jen zbývají pouhé dva měsíce, lidí na školení celkem dost a ještě přeinstalovat software,no jsem na času dosti zvědav....
registrovaný uživatel waszyn 
31.10.2007 (10:48)  
turista:
a) jako recese dobry
b) jako napad me to trosku zarazilo
pokud projedu za 8 mesicu 2 a vice bank a znam minimalne jeste jednoho cloveka ktery jezdi na banku, tak si koupime tech 5 bank ve dvou, v lepsim pripade, tedy pokud znam vice takovych lidi, je to jeste jednodussi. Pokud projedu banku jenom jednu a nikoho vhodneho neznam, tak mi stoji 160 korun za to abych kvuli tomu nekam cestoval, cekal na dalsi 4 lidi, cekal az se daji dohromady prachy (pac si nikdo nelajzne to kupovat a pak ten clovek neprijde), koupil a jel zase domu? cili cca 160 Kc za 2 hodiny ztraceneho casu. opravdu vyjimecny zpusob jak nalozit se svym casem :)
31.10.2007 (9:55)  
Jinak chystá-li se někdo provozovat hromadný nákup KMB, rád se zúčastním.
A předávat si je budem přes ty www stránky:-)


Prostě by každý zadal požadavky, kolik chce koupit bank, začátek platnosti (+/- několik dní), množinu měst, kde se vyskytuje, a e-mail. Když by se sejde 5 odpovídajících požadavků, systém pošle dotčeným účastníkům mail, ať se sejdou. Už existující požadavky by se podrobně nezobrazovaly (jen statistika) - jednak kvůli ochraně soukromí a aby to lidi motivovalo systém neobcházet přímými kontakty.

Administrátoři Želpage by mohli vytvořit takovou sekci :-)
31.10.2007 (9:55)  
js: absolútne presné a výstižné!
registrovaný uživatel js 
31.10.2007 (9:18)  
Kdo dává právo ČD a dalším diktovat si pravidla hry?

Monopol. Neni mozne ocekavat, ze dokud nebudou mit CD nejakou konkurenci a stat jim vzdy doplati ztraty, tak ze budou mit nejakou motivaci starat se to, jestli je zakaznik spokojeny.
CD opet ukazaly (zrusenim IC/EC priplatku a moznosti cerpat na tyto vlaky dotace), ze preferuji zvysujici se statni dotace pred zvysujicim se poctem spokojenych zakazniku a idealni stav by pro ne byl, kdyby stat platil jejich hrani si s vlacky, kterymi by nikdo nejezdil.
Proste to funguje tak, ze kdo plati, ten rozhoduje a nechtejte od statu, aby dobre rozhodoval, to v podstate neni mozne.
registrovaný uživatel George_L  mail  
31.10.2007 (9:14)  
Ještě trochu počtů...
Cesta PRAHA HL.N. - OSTRAVA HL.N.


KMB za 1600: 356 × 0,8 = 284,80 Kč

IN-KARTA: [152 plus (356-120) * 1,20] * 0.75 = 326,40 Kč (k tomu zakoupeni In-karty)

Počítám správně?

Jak bych na tom byl při nákupu přes e-Lišku? (Musím se podívat na její podmínky, doposud jsem si vystačil s KMB.)
registrovaný uživatel lada 
31.10.2007 (9:05)  
1) Od dob elisky uz jsem KMB nekoupil, ale asi byla moc uspesna, ze ji radeji zdrazili. Uz se tesim, jak s tim budou smelit rovnou v pokladnach a nabizet zakaznikum KMB za 1500 Kc.
2) Eliska sice v ceniku je, ale jejich pocet neni zarucen, strasak v podobe soukromnika se na dlouho vytratil, takze :-(
3) Pokud zmizi moznost vyhnout se zlodejskemu jizdnemu pouzitim skupiny nebo zpatecniho jizdneho, tak uz s lidma bez in-skrabky nebudu jezdit vlakem, ale autem.
4) Nemate nekdo informace o Egronetu na pristi rok?
registrovaný uživatel waszyn 
31.10.2007 (8:44)  
Tak místenku kamkoliv kromě SC za 30 Kč si může koupit úplně každý, stačí pouze drobnost: eshop a znát číslo libovolné in-karty, či si ho dokonce vymyslet, a na tu je možné po netu nakoupit libovolný počet místenek, dokonce i na stejný spoj za 30 Kč. Ve vlaku to už nikdo nekontroluje (odzkoušeno a praktikováno). Čili v ceně místenky problém nevidím, spíše v jejím úspěšném použití, pokud se do přijedoucího vlaku jako první rvou lidi bez místenky, kteří pak zaplní všechny uličky a člověk s místenkou se na své místo dostane až v Kolíně, kde už podle přepravních podmínek na své místo v podstatě ani nemá nárok :(
registrovaný uživatel George_L  mail  
31.10.2007 (8:37)  
Náchoďák - Turista: KMB je samozřejmě dál výhodnější než cestování s In-kartou, KMB vychází na 0,80 Kč/km, In-karta na delší vzdálenost tak 0,95 Kč/km. Poměr zůstává podobný, ale klíčové je, že ve vlacích IC/EC se ztrácí výhoda mít KMB proti In-kartě.

Akorát ke KMB si místenku asi za 30 Kč oficiálně nekoupíte.

A ještě ke staršímu příspěvku:Ano, třeba se s místenkou na své místo na hlaváku přes všechny narvu, ale kulturu cestování (u ČD možná nedůležitý pojem) si představuji jinak. Chci v klidu přijít k vlaku a normálně zaujmout místo a nepřeskakovat v uličce nohy a batohy ostatních.

Jinak chystá-li se někdo provozovat hromadný nákup KMB, rád se zúčastním (bude-li stále možnost koupit místenku "bez kontroly" za 30 Kč, 86 Kč mi přijde jako zhov*dilost).
  1 ... 4 5 6 7 8 ... 30      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2025 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko